Wyniki Megapanel IV 2005
2005-06-22 00:03
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A, opublikowały wyniki pomiarów oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce za kwiecień 2005 roku.
Przeczytaj także: Wyniki Megapanel IV 2010
Celem badania jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki Internauci korzystają z sieci. Wyniki badania umożliwiają porównywanie popularności witryn i aplikacji internetowych oraz oszacowanie ich potencjału reklamowego przy pomocy precyzyjnie zdefiniowanych wskaźników. Badaniem objętych jest obecnie wiele tysięcy witryn, zarówno polskich jak i zagranicznych.Przy opracowywaniu rankingów witryn i komunikatorów, pod uwagę brano następujące klucze: według zasięgu miesięcznego oraz według miesięcznej liczby odsłon.
W rankingu witryn dość znaczną przewagę nad resztą stawki osiągnął Onet.pl. Zasięgiem przebił następne w rankingu google.pl (77,26% do 69,41%). Podczas gdy różnica między google.pl, a trzecią w rankingu, Wirtualną Polską to już tylko 0,73%. Podobnie przedstawia się sytuacja, jeżeli pod uwagę weźmie się liczbę użytkowników danej witryny. Onet.pl posiada ich o 757 590 więcej niż google.pl, natomiast między wspominanymi drugim i trzecim miejscem ta różnica to już tylko 69 779 użytkowników. Na czwartym miejscu uplasowała się INTERIA.pl
W rankingu witryn według miesięcznej liczby odsłon pierwsze miejsce zachował Onet.pl. Na drugim jest już jednak zmiana – Allegro.pl Trzecia pozycja to nadal Wirtualna Polska. Google.pl zaś w porównaniu z rankingiem według zasięgu miesięcznego spadło na czwartą lokatę. I w tym wypadku mamy do czynienia z olbrzymią różnica między pierwszym i drugim a między drugim a trzecim miejscem. Liczba odsłon dla Onet.pl to 2 160 232 698, dla Allegro.pl – 1 274 840 448, zaś dla Wirtualnej Polski – 994 567 032.
W rankingu komunikatorów bezkonkurencyjne jest wciąż Gadu-Gadu. Jego zasięg to 44,97%. Gdy zestawimy to z drugim komunikatorem – Tlen (7,64%-owy zasięg), wnioski nasuwają się same. Gadu-Gadu staje się monopolistą w swej dziedzinie. W miesięcznej liczbie odsłon różnica jest równie pokaźna: 280 956 636 (Gadu-Gadu) do 19 566 065 (Tlen). W obu rankingach na trzecim miejscu uplasowano WPKontakt.
Przeczytaj także:
Wyniki Megapanel III 2010
oprac. : Stefan Czerniecki / eGospodarka.pl