Zakupy w sieci: kobiety kupują z głową
2013-05-21 13:30
Przeczytaj także: Jakie kobiety robią zakupy w Internecie?
Kim jest typowa polska e-konsumentka?Typowa kupująca on-line jest młoda, mieszka w dużym mieście – powyżej 500 tys. mieszkańców i ma wyższe wykształcenie. Tak wynika z kwietniowego badania Ceneo.pl przeprowadzonego na grupie prawie 1600 respondentów, z czego Panie stanowiły blisko 56% (łącznie ok. 890 respondentek). Wśród nich największą grupę tworzyły te w przedziale wiekowym między 21 a 40 rokiem życia – łącznie aż 57,3%. Ponadto, prawie 1/4 internautek (24,5%) pochodzi z dużych miast powyżej 500 tys. mieszkańców oraz jest w związku małżeńskim i ma dzieci - aż 41%. Wśród ankietowanych były też i Panie będące w związku małżeńskim, jednakże nie mających jeszcze dzieci - 17% ankietowanych. Z badania wynika także, że osoby, które ukończyły studia wyższe magisterskie stanowią największą grupę kupujących online – 38,5%. Natomiast osoby z wykształceniem gimnazjalnym (4,9%) i zasadniczym zawodowym nie przekroczyły łącznie 11% badanych. – 6%. Dodatkowo zaledwie 7,9% kobiet zadeklarowało, że nie kupuje wcale w Internecie. Te, które to robią decydują się na to kilka razy w roku (55,3% ankietowanych) lub nawet kilka razy w miesiącu (32,7%). Natomiast są i takie miłośniczki zakupów w sieci, które decydują się na to nawet kilka razy w tygodniu (2,9%).
fot. mat. prasowe
Miejsce zamieszkania
Prawie 1/4 internautek (24,5%) pochodzi z dużych miast powyżej 500 tys. mieszkańców
Czego szukają i co kupują kobiety w Internecie?
Polki zapytane o to, czego najczęściej poszukują w Internecie wskazały na takie kategorie jak: Odzież, obuwie, dodatki (76% ankietowanych), Dom i wnętrze (44,5%), Zdrowie i uroda (43,7% ) oraz Książki i muzyka (39%) i Dla dziecka (33%). Można zauważyć zdecydowaną korelację między tym, czego Polki szukają w sieci, a tym co faktycznie kupują. Jeśli już znajdą w sieci produkty, których szukały, podobają się im i są w dobrej cenie, to decydują się na ich zakup. Przeprowadzone w kwietniu badanie Ceneo.pl wskazuje, że zdecydowana większość kobiet (56,7%) w Internecie kupuje właśnie ubrania i buty.
fot. mat. prasowe
Najczęstsze zakupy w sieci
Większość kobiet (56,7%) w Internecie kupuje ubrania i buty
Potwierdzają to również dane popularności tej kategorii w całej porównywarce. W pierwszym kwartale tego roku w porównaniu z ubiegłym rokiem o prawie 59% wzrosła jej popularność. Ten sam trend można zauważyć w kategorii biżuteria i zegarki, w której wzrost był o 30%. Do najpopularniejszych i najczęściej poszukiwanych modowych produktów wśród Pań są sukienki, marynarki i żakiety oraz przeróżne rodzaje butów.
"Polki w sklepach internetowych poszukują głównie modnych ubrań, a jednocześnie innych niż te, które można kupić w sieciowych butikach. Z roku na rok coraz więcej klientek odwiedza nasz sklep internetowy, widać, że coraz odważniej ubierają się w Internecie - mówi Milena Bieńkowska, właścicielka sklepu MagiaSzafy.pl, stylistka. Zwracają wtedy przede wszystkim na ich wygląd (w tym fason, kolor, materiał, z którego są wykonane), czytają porady pozwalające im określić, czy dana rzecz pasuje do ich sylwetki, w dalszej dopiero kolejności kierują się ceną" – dodaje.
fot. apops - Fotolia.com
Kobiety kupują z głową
Coraz więcej Polek wie, że w Internecie mogą kupować produkty w niższych cenach. Są również coraz bardziej świadomymi konsumentkami: porównują ceny produktów, zwracają uwagę na wiarygodność e-sprzedawców, a to jest niezwykle cenne w tak zwanym „smart shoppingu”.
W czołówce najczęściej kupowanych produktów w Internecie uplasowały się również kosmetyki, w tym perfumy, na które wskazało 37,5%. Całkiem podobny odsetek Pań, w tym przypadku nieco prawie 34% ankietowanych, decyduje się na zakup książek i płyt CD w sieci.
Porównywalnie wysoki procent kobiet (33,3% ankietowanych) wybiera podczas e-zakupów artykuły do domu i wnętrz, a na sprzęt sportowy decyduje się jedynie 8,9% ankietowanych Polek. Sprzęt elektroniczny, typu laptopy, telefony komórkowe czy komputery, wybiera i kupuje niewiele ponad 8,6% respondentek. Podczas gdy ankietowani Panowie, w ponad 60% wskazali na Komputery jako kategorię najczęściej przez nich odwiedzaną. Natomiast, na pytanie co najczęściej kupują w sieci, wskazali, w odróżnieniu od Pań, na sprzęt RTV i AGD (53,6%) oraz na książki i płyty CD 31,2%. Co może być ciekawe, wśród pozostałych odpowiedzi, poza tymi wskazanymi w ankiecie, najczęściej padały artykuły zoologiczne w przypadku Pań i artykuły motoryzacyjne w grupie Panów.

oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)