Koniunktura konsumencka V 2013
2013-05-27 10:12
Koniunktura konsumencka V 2013 © jonasginter - Fotolia.com
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka IV 2013
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, poprawił się w stosunku do poprzedniego miesiąca (o 2,3 p. proc.) i ukształtował się na poziomie -27,9. Tym samym osiągnął najwyższą wartość od lipca 2012 r.Na poprawienie się wartości wskaźnika wpłynęły wszystkie jego części składowe. Najwyraźniej zmienił się wskaźnik dotyczący dokonywania ważnych zakupów, który wzrósł o 4,5 p. proc. Znacząco poprawiły się również oceny dotyczące obecnej i przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (odpowiednio o 2,2 i 2,5 p. proc.).
Obecny poziom wskaźnika BWUK jest o 1,4 p. proc. wyższy niż w maju 2012 r.
fot. jonasginter - Fotolia.com
Koniunktura konsumencka V 2013
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, poprawił się o 3,0 p. proc. i osiągnął poziom -34,1, co jest najwyższą wartością WWUK od maja 2012 r.
Poprawa wartości wskaźnika jest wynikiem wzrostu wartości wszystkich składowych wskaźnika, szczególnie oceny przyszłego oszczędzania pieniędzy (o 5,5 p. proc.).
Wskaźnik WWUK jest nieco niższy niż w maju zeszłego roku (spadek o 0,4 p. proc.).
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej oraz jego wartości składowe wg lat
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)