Przeczytaj także: Najcenniejsze marki świata 2012 - handel detaliczny
- „Strategiczne oszczędzanie” ewoluuje w stronę „etycznego akcentowania” oraz „świadomego koneserstwa” : Sukces marki żywności organicznej Whole Foods, wartej 6,7 mld USD, polegał na osiągnięciu jednego z najwyższych wskaźników udziału marki w wartości firmy – chodzi o tę część wartości, która opiera się wyłącznie na sile samej marki. W tym sukcesie można doszukać się trendów typu cross-category, dotyczących troski konsumentów o własne zdrowie, zainteresowania ofertami niszowymi oraz świadomości ekologicznej. Premię cenową marka ta może osiągać dzięki swojej unikatowej pozycji rynkowej oraz świadomie zaprojektowanemu doświadczeniu konsumenckiemu.
- Gospodarki znajdujące się w tarapatach również wpłynęły na ranking kategorii: Marki posiadające silną obecność w Europie, zwłaszcza hipermarkety i sieci handlujące żywnością, odczuły skutki kryzysu finansowego. Tesco i Carrefour odczuły spadek wartości, częściowo ze względu na słabość rynków europejskich, bardzo nasyconych placówkami handlu detalicznego. Spadła wartość marek Aldi i Lidl, co wskazuje na to, że kryzys odbił się nawet na tych sieciach detalicznych, które zwykle skutecznie opierają się recesji.
- Reklamy i przechwałki: Detaliści zaczęli zachowywać się jak właściciele mediów, pozyskując szeroko zakrojone dane o klientach i tworząc odpowiednie treści – stało się to dla nich źródłem dodatkowych przychodów od dostawców pragnących dotrzeć do określonych grup docelowych.
- Nowy wymiar wygody: Marki detalistów upraszczają drogę klienta po sklepie dzięki klarowniejszej nawigacji, szybszej obsłudze kasowej i wykorzystywaniu technologii (np. samodzielna obsługa kasowa za pomocą smartfona czy usługa typu „kliknij i odbierz”).
Informacje o rankingu
Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 to jedyna na świecie wycena wartości marek, w której uwzględnia się nie tylko rygorystyczną analizę danych finansowych, wyceny rynkowe, raporty analityczne i profile ryzyka, ale również opinie o poszczególnych markach. Raport badawczy (dostępny w Internecie) zawiera ranking oraz analizę najcenniejszych marek dla kluczowych regionów świata oraz dla 13 sektorów rynkowych, w tym technologii i telekomunikacji.
![Najcenniejsze marki świata 2018 - rozrywka [© gerasimov174 - Fotolia.com ] Najcenniejsze marki świata 2018 - rozrywka](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/najlepsza-marka/Najcenniejsze-marki-swiata-2018-rozrywka-207026-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)