eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyReklama w motoryzacji V 2005

Reklama w motoryzacji V 2005

2005-06-24 00:32

Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród producentów samochodów osobowych zajęła w maju firma General Motors Polska - informuje Instytut Samar. W rankingu za pierwszych pięć miesięcy roku najwięcej na reklamę w mediach wydała firma Renault.

Przeczytaj także: Reklama w motoryzacji IV 2005

Wydatki amerykańskiego koncernu wyniosły 7,1 mln zł, co stanowi 12,4 procent wszystkich nakładów wyasygnowanych na reklamę samochodów osobowych w mediach. Drugą pozycję obroniła firma Renault S.A.R.L. Polska, która przeznaczyła na reklamę 6,7 mln zł (11,8 procent). Kolejne miejsca stały się udziałem firm Toyota Motor (6,2 mln zł, 10,8 procent), Honda Poland (4,9 mln zł, 8,6 procent) oraz Hyundai Corporation Poland (4,3 mln zł, 7,5 procent). W sumie, całość wydatków na reklamę aut osobowych w telewizji, radiu, gazetach i magazynach wyniosła w ubiegłym miesiącu 57 mln 297 tys. zł.

W rankingu za pierwszych pięć miesięcy roku najwięcej na reklamę w mediach wydała firma Renault (31,6 mln zł, 12,2 procent), która wyprzedziła General Motors Polska (28,7 mln zł, 11,1 procent), Toyota Motor (22,6 mln zł, 8,7 procent), Citroen Polska (21,8 mln zł, 8,4 procent) i Skoda Auto Polska (20,4 mln zł, 7,9 proc.).

W rankingu samochodowych reklam telewizyjnych, na których emisję wydano w maju najwięcej, przewodzi spot Hyundai Tucson. Koszty wyniosły prawie 1,5 mln zł, a liczba emisji to 426 razy. Tymczasem reklamą pokazywaną w maju najczęściej był spot Peugeot 607. Za prawie 260 tys. zł widzowie mogli obejrzeć tą reklamę 586 razy.

Podobny ranking po pierwszych pięciu miesiącach przedstawia się następująco: największe wydatki na emisję wyasygnowano na reklamę prezentującą SEATa Toledo. Za 3,3 mln zł widzowie mogli obejrzeć ten spot 1.270 razy. Chrysler Vogayer okazał się za to bezkonkurencyjny pod względem częstotliwości emisji reklamy od stycznia do końca maja. Materiał był pokazywany w telewizji łącznie 1965 razy.

Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem firmy Expert-Monitor, a wydatki liczone są według cenników mediów bez upustów.
Przeczytaj także: Reklama w motoryzacji IX 2006 Reklama w motoryzacji IX 2006

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: