E-administracja wymaga poprawy
2013-06-03 13:02
Przeczytaj także: E-administracja w Polsce: perspektywy rozwoju
Jeśli chodzi o usługi związane z utratą lub znalezieniem pracy, badanie wykazało niski poziom zadowolenia z tego typu e-usług, zwłaszcza w obszarze doradztwa dla osób zadłużonych, spraw mieszkaniowych czy dostępu do programów opieki zdrowotnej. To z kolei stwarza ryzyko pojawienia się problemów społecznych, takich jak długofalowe bezrobocie.
- Kolejnym ważnym wnioskiem jest to, że urzędy korzystają z wcześniej podanych przez użytkowników danych, co automatyzuje proces świadczenia usług i zmniejsza obciążenie przedsiębiorców sprawami administracyjnymi. Usługi pomiędzy krajami również są już częściowo dostępne, ale potrzebne są dalsze działania na tym polu - dodaje Dinand Tinholt.
Badanie wykazało również, że większą uwagę należy zwrócić na przejrzystość działań administracji. Pomimo że władze podają podstawowe informacje na temat swojej działalności w Intrenecie, te usługi, które dają rzeczywistą władzę obywatelom i umożliwiają ocenę działalności administracji publicznej cechują się mniejszą przejrzystością. Przykładem mogą być statystyki na temat skuteczności działania, informacje na temat możliwości udziału w tworzeniu przepisów oraz dostęp do procedur odwoławczych.
Pomimo, że wskaźnik satysfakcji z usług e-administracji zanotował spadek w stosunku do 2007 r., poziom zadowolenia z funkcjonowania platform usług elektronicznych wydaje mi się, że tu jednak chodzi konkretnie o media społecznościowe dla obywateli pozostaje stabilny. W czasach niepewności ekonomicznej, kiedy rządy zmuszone są do podejmowania radykalnych kroków i cięć budżetowych, podtrzymanie zaufania obywateli jest kluczowe. Administracje rządowe powinny wykorzystywać platform usług elektronicznych w celu zwiększenia popularności i świadomości na temat e-usług.
- W czasach ekonomicznego kryzysu naturalne jest planowanie krótkoterminowe. Ale musimy też myśleć długookresowo o takich sprawach jak: znalezienie pracy dla młodych, efektywne wykorzystanie pieniędzy podatników, troska o starzejącą się populację, i lepsze wykorzystanie źródeł energii. Nowoczesne technologie mogą nam w tym pomóc poprzez zwiększenie poziomu produktywności, wydajności i skuteczności, jednocześnie przynosząc wiele innowacyjności - mówi Neelie Kroes, Komisarz Europejska ds. Agendy Cyfrowej.
Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez Capgemini i Sogeti, przy współpracy z IDC, Rand, DTi i ISPractice/Indigov.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)