Najcenniejsze marki technologiczne B2B w 2013 r.
2013-06-05 09:26
Przeczytaj także: Najcenniejsze marki technologiczne świata 2013
A oto inne wybrane wyniki z rankingu BrandZ™ dla sektora technologii B2B oraz telekomunikacji:
- Big Data motorem wzrostu dla sektora technologii: Konieczność analizy olbrzymich ilości informacji oraz rosnąca gotowość do inwestycji w informatykę (odkładanych na później w trakcie recesji) to szansa, z której skwapliwie skorzystały marki technologiczne. Niektóre z nich poprawiły dostępność cenową swoich produktów i usług, a inne szybko wprowadziły innowacje w odpowiedzi na trend polegający na przenoszeniu danych do chmury (cloud computing).
- Z głową w chmurze: Firmy Cisco i IBM dobrze dostosowały się do świata technologii bezprzewodowych i cloud computingu dzięki innowacyjnym usługom skrojonym na potrzeby klientów biznesowych. Przychody IBM z rozwiązania SmartCloud skoczyły o 80%, natomiast firma Cisco odnotowała doskonałe wyniki finansowe, kiedy zamiast działać w obszarze sprzętowym przeniosła punkt ciężkości w swojej działalności na oprogramowanie i usługi.
- Losy spółek telekomunikacyjnych są różne w różnych regionach: Wywodząca się z RPA firma MTN odnotowała wzrost wartości marki o 23% - był to największy przyrost w kategorii telekomów. MTN zawdzięcza go 15-procentowemu wzrostowi liczby abonentów oraz zwiększeniu przychodów z transmisji danych aż o 58,5%. Koncern China Mobile podniósł wartość o 18% po premierze planu transmisji danych Wireless City Wi-Fi oraz dzięki poszerzaniu swojej sieci 4G. Z kolei rosyjskiej firmie MTS w osiągnięciu wzrostu zysków pomogły udoskonalenia operacyjne. Gospodarka europejska spowodowała natomiast gorsze wyniki u graczy takich jak Deutsche Telekom, Orange i hiszpański Movistar, natomiast japoński NTT DoCoMo odczuł skutki spowolnienia w Kraju Kwitnącej Wiśni.
- Konsument w centrum zainteresowania: Marki telekomunikacyjne poszukiwały także nowych, dochodowych rodzajów działalności po stronie konsumenckiej. Na przykład – w odpowiedzi na trend wieloekranowości (multi-screen) - firma AT&T wprowadziła usługę Mobile Share, w ramach której klienci płacą za rozmowy i SMS-y z telefonu, natomiast mogą bez dodatkowej opłaty przesyłać dowolne dane ze swoich urządzeń mobilnych. Z kolei Verizon wprowadził plan taryfowy Share Everything.
Informacje o rankingu
Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 to jedyna na świecie wycena wartości marek, w której uwzględnia się nie tylko rygorystyczną analizę danych finansowych, wyceny rynkowe, raporty analityczne i profile ryzyka, ale również opinie o poszczególnych markach. Raport badawczy (dostępny w Internecie) zawiera ranking oraz analizę najcenniejszych marek dla kluczowych regionów świata oraz dla 13 sektorów rynkowych, w tym technologii i telekomunikacji. Rankingi oraz wiele dodatkowych informacji można również uzyskać w postaci bezpłatnej aplikacji (iPhone, iPad i Android) z witryny www.brandz.com/mobile.
![Najcenniejsze marki świata 2016 - usługi B2B [© wsf-f - Fotolia.com.jpg] Najcenniejsze marki świata 2016 - usługi B2B](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/ranking-najcenniejszych-marek/Najcenniejsze-marki-swiata-2016-uslugi-B2B-178078-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)