Bezpieczeństwo w sieci: dbamy o ustawienia prywatności
2013-06-05 13:24
Przeczytaj także: Społeczeństwo informacyjne w Polsce 2011-2012
Badani, to grupa intensywnie korzystająca z Internetu – 43% ma go włączony w komputerze lub telefonie cały czas i korzysta z niego wielokrotnie w ciągu dnia, 13% szacuje ze spędza w sieci powyżej 4 godzin, 28% - między 2 a 4 godziny. Są to zatem osoby, które najwięcej korzystają z e-usług i zakupów sieci, zostawiając szereg danych na swój temat zarówno u dostawców jak i w serwisach realizujących płatności. Dlatego są świadome korzyści z dzielenia się danymi i to właśnie one, w postaci lepszych, tańszych, bardziej wartościowych transakcji, są dla użytkowników internetu głównym motywatorem do udostępniania informacji na swój temat.Badana grupa korzysta z Internetu poprzez różne urządzenia: komputery w pracy i na uczelni, laptopy prywatne, telefony komórkowe w tym smartfony. Deklaracje dotyczące stosowania ustawień prywatności pokazują, że istnieje wysoka świadomość stosowania ustawień prywatności, na poziomie przeglądarki internetowej (70%), poczty elektronicznej (89%), w serwisach społecznościowych (68%) czy w telefonie komórkowym (57%).
fot. WavebreakmediaMicro - Fotolia.com
Dbamy o ustawienia prywatności
Deklaracje dotyczące stosowania ustawień prywatności pokazują, że istnieje wysoka świadomość stosowania ustawień prywatności, na poziomie przeglądarki internetowej (70%), poczty elektronicznej (89%), w serwisach społecznościowych (68%) czy w telefonie komórkowym (57%).
Europejskie badanie i raport „Wartość i znaczenie naszej cyfrowej tożsamości” potwierdza, że 75% badanych publikowało swoje prywatne informacje w sieci. Wśród internautów istnieje wysoka akceptacja dla dzielenia się opiniami na temat produktów i usług. Danymi na swój temat Europejczycy dzielą przede wszystkim w związku z zakupami przez Internet, a do pozostawiania informacji o sobie, bez względu na kraj motywują ich korzyści: rabaty, specjalne oferty. Polacy bardziej niż Niemcy i Holendrzy cenią personalizowane reklamy – jako korzyść wskazuje je 18-31% (w zależności od segmentu) podczas gdy w Niemczech jest to 14-18% a w Holandii 10-17%.
fot. mat. prasowe
Czy dbasz o weryfikację ustawień prywatności ?
Im więcej czasu spędzamy w Internecie, tym lepiej dbamy o swoją prywatność. Badanie przeprowadzone przez UPC Polska wśród użytkowników Internetu pokazuje, że większość z nich korzysta z ustawień prywatności w poczcie, przeglądarce i serwisach społecznościowych.
![Czas wolny chętnie spędzamy w internecie [© Peter Olexa z Pixabay] Czas wolny chętnie spędzamy w internecie](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/korzystanie-z-internetu/Czas-wolny-chetnie-spedzamy-w-internecie-258821-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)