eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyNajcenniejsze marki świata 2013 - motoryzacja

Najcenniejsze marki świata 2013 - motoryzacja

2013-06-06 09:22

Najcenniejsze marki świata 2013 - motoryzacja

Toyota najcenniejszą marką © adimas - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Toyota przezwyciężyła niekorzystne skutki akcji wycofywania swoich produktów sprzed dwóch lat i ponownie stała się najcenniejszą motoryzacyjną marką świata. Japoński producent wyprzedził BMW i zajął 1. miejsce w rankingu branży motoryzacyjnej w ósmym dorocznym rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 opracowywanym przez Millward Brown Optimor. Wartość marki Toyota wynosi obecnie 24 mld USD (wzrost o 12% w porównaniu do roku ubiegłego).

Przeczytaj także: Najcenniejsze marki świata 2012 - motoryzacja

Cały sektor motoryzacyjny nieźle prosperował w roku 2012, kiedy to wartość całej kategorii wzrosła o 5%, co stanowiło znaczną poprawę w stosunku do roku 2011, gdy cały sektor zaliczył spadek o 7%.

Peter Walshe, dyrektor Millward Brown odpowiedzialny za BrandZ, stwierdził: „Toyota odbudowała swoją reputację rzetelnej firmy, wykorzystując swoją zawsze silną markę do wydobycia się z sytuacji kryzysowej. Marki samochodowe nadal osiągają wysoką sprzedaż na szybko rosnących rynkach np. w Chinach, ale także w USA, gdzie w roku 2012 sprzedaż nowych samochodów podskoczyła o 13,4%, ponieważ klienci znowu zaczęli zaglądać do salonów dealerskich. Zarówno Toyota, jak i Honda skorzystały na tych zmianach, a udział lidera we wzroście sprzedaży aut w USA wyniósł 26%”.

Ponieważ klienci w USA znowu zaczęli pojawiać się w salonach dealerskich, zaczęło przybywać chętnych na zakup marek luksusowych. Wiele marek samochodów wprowadziło funkcje kojarzące się ogólnie z luksusem. Marki ściślej kojarzone z luksusem tzn. Mercedes-Benz i Audi, również podniosły wartość swoich marek – odpowiednio o 11% i 18%.

fot. adimas - Fotolia.com

Toyota najcenniejszą marką

Wartość marki Toyota wynosi obecnie 24 mld USD (wzrost o 12% w porównaniu do roku ubiegłego).


Luksusowe marki motoryzacyjne osiągnęły stosunkowo dużą sprzedaż również w Chinach dzięki rosnącej grupie chińskich milionerów, a także – do pewnego stopnia – dzięki państwowym zakupom floty samochodowej. Aby jednak wspierać i promować chiński przemysł motoryzacyjny, rząd tego kraju zaplanował zmianę polityki i przechodzenie od zakupu marek zagranicznych na rzecz faworyzowania marek chińskich, takich jak np. Geely, Great Wall, BYD czy Cherry. Chiny pozostają jednak kluczowym rynkiem wzrostowym dla międzynarodowych marek motoryzacyjnych.

Nie licząc zmiany na samym szczycie, ranking marek motoryzacyjnych pozostał taki sam jak w roku 2012.

„Marki muszą nadal zaspokajać rozbudzone w 2012 r. oczekiwania związane z lepszą jakością i elementami luksusu bez względu na kategorię cenową. To pozwoli im na przyciągnięcie młodszych nabywców i „wychowywanie sobie” klientów na przyszłość” – konkluduje Walshe.

fot. mat. prasowe

Pierwsza dziesiątka najcenniejszych marek motoryzacyjnych – 2013

Toyota przezwyciężyła niekorzystne skutki akcji wycofywania swoich produktów sprzed dwóch lat i ponownie stała się najcenniejszą motoryzacyjną marką świata.


Informacje o badaniu
Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 to jedyna na świecie wycena wartości marek, w której uwzględnia się nie tylko rygorystyczną analizę danych finansowych, wyceny rynkowe, raporty analityczne i profile ryzyka, ale również opinie o poszczególnych markach. Raport badawczy (dostępny w Internecie) zawiera ranking oraz analizę najcenniejszych marek dla kluczowych regionów świata oraz dla 13 sektorów rynkowych, w tym technologii i telekomunikacji.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: