Najcenniejsze marki świata 2013 - finanse
2013-06-07 13:58
Najcenniejsze marki świata 2013 - finanse © fox17 - Fotolia.com
Przeczytaj także: Najcenniejsze marki świata 2013 - motoryzacja
Również banki regionalne (czyli obecne tylko na jednym rynku) dobrze sobie radziły i łącznie osiągnęły wartość 236 mld USD, co stanowi wzrost o 15% w stosunku do ostatniego roku (między rokiem 2011 a 2012 dynamika wzrostu była bardzo niska). Wells Fargo wyprzedził ICBC, zajmując zajął 1. miejsce w rankingu regionalnym.Wzrost wartości w tej kategorii był wypadkową kilku czynników: ożywienie gospodarki amerykańskiej, ekspansja na dynamicznie rosnących rynkach, nowe przedsięwzięcia skierowane do zamożnych klientów oraz podejmowane przez banki próby odbudowania zaufania poprzez powrót do najważniejszych zasad.
Bank globalny Citi zajmuje miejsce 15. w rankingu najszybciej rosnących marek (Top Risers) przy wzroście wartości o 37% w ciągu ostatniego roku. Citi awansował o 18 pozycji w pierwszej setce, zajmując obecnie miejsce 64.
Commonwealth Bank of Australia to najszybciej rosnący bank regionalny, osiągający 36-procentowy wzrost wartości (obecnie niemal 17,7 mld USD). Bank ten zajmuje obecnie 48. pozycję w rankingu Top 100 (skok o 12 miejsc).
ANZ to z kolei najwyżej notowany nowy bank w rankingu Top 100, wchodzący od razu na miejsce 52. z wartością marki wynoszącą 16,6 mld USD.
fot. fox17 - Fotolia.com
Najcenniejsze marki świata 2013 - finanse
Anastasia A. Kourovskaia, wiceprezes Millward Brown Optimor, zauważa: „Reputacja to czynnik o kluczowym znaczeniu na rynku usług finansowych, a przecież wiemy, że w ostatnich kilku latach banki zaliczały „kopnięcia i siniaki”. W roku 2012 globalne marki przeanalizowały swoją sytuację i dokonały nowego otwarcia, aby odzyskać zaufanie konsumentów, choćby dzięki większej przejrzystości czy pomysłom pozwalającym na wyprzedzenie konkurencji. Nadal jednak pozostało sporo do zrobienia. Nasza analiza pokazuje, że pierwsza dziesiątka banków globalnych cieszy się znacznie mniejszym zaufaniem i jest mniej chętnie rekomendowana przez klientów niż pierwsze dziesięć banków regionalnych.
fot. mat. prasowe
Najcenniejsze banki globalne – 2013
„Większość banków globalnych może pochwalić się bardzo dobrymi wynikami finansowymi i wzrostem kursów swoich akcji – głównie ze względu na to, że inercja klientów była silniejsza niż ich niezadowolenie. Nie można tu jednak mówić o zwycięskiej strategii. Aby zbudować silną markę, która będzie w stanie oprzeć się ewentualnym przyszłym kryzysom i da klientom atrakcyjny powód do zmiany banku, niezbędne jest odnalezienie „znaczącej różnicy”, która odróżni banki od konkurencji i na nowo zbuduje zaangażowanie konsumentów. Dotyczy to także banków regionalnych – wprawdzie osiągają wysoką wartość dzięki lokalnej atrakcyjności, jednak muszą zdawać sobie sprawę z rosnącego grona konkurentów spoza sektora bankowego” – mówi Kourovskaia.
fot. mat. prasowe
Najcenniejsze banki regionalne – 2013
Informacje o rankingu
Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 to jedyna na świecie wycena wartości marek, w której uwzględnia się nie tylko rygorystyczną analizę danych finansowych, wyceny rynkowe, raporty analityczne i profile ryzyka, ale również opinie o poszczególnych markach. Raport badawczy (dostępny w Internecie) zawiera ranking oraz analizę najcenniejszych marek dla kluczowych regionów świata oraz dla 13 sektorów rynkowych, w tym technologii i telekomunikacji.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)