Nowoczesne usługi biznesowe w Polsce 2013
2013-06-11 09:37
Przeczytaj także: Nowoczesne usługi biznesowe w Polsce 2012
Rośnie mobilność polskich pracowników w sektorze. Pracownicy sektora w większości są gotowi do zmiany miejsca zamieszkania w celu rozwoju kariery albo zdobycia nowych umiejętności. Według ostatniego badania Hays Poland przeprowadzonego na osobach zatrudnionych w centrach usług, 84,6 proc. ankietowanych zmieniłoby miejsce zamieszkania gdyby otrzymało atrakcyjną ofertę pracy, a 57,7 proc ma już taką zmianę za sobą. W związku z tym zjawiskiem wynagrodzenia w sektorze nie są już tak mocno związane z lokalizacją, ale zależą przede wszystkim od umiejętności, doświadczenia i obszaru specjalizacji pracownika. Istotnymi czynnikami są też znajomość języków obcych (osoby władające nietypowymi językami mogą spodziewać się wynagrodzenia wyższego nawet o 60 proc.), a także panującej na lokalnym rynku konkurencji. I tak, dla przykładu, osoba znająca język angielski pracująca przy obsłudze procesów finansowo-księgowych może liczyć średnio na wynagrodzenie w granicach od 4 tys. PLN brutto na średnim stanowisku do 12 tys. w przypadku menedżera projektu. Wynagrodzenie specjalistów IT waha się zaś od 3 do nawet 16 tys. PLN.
Centra usług motorem wzrostu rynku biurowego
Ponad 80 proc. wszystkich centrów usług z kapitałem zagranicznym skupia się w siedmiu głównych ośrodkach usług biznesowych: Krakowie, Warszawie, Wrocławiu, Trójmieście, Łodzi, Aglomeracji Katowickiej i Poznaniu. O atrakcyjności inwestycyjnej tych lokalizacji decyduje nie tylko wysoka podaż wykwalifikowanych kadr, ale również doskonała infrastruktura, w tym szeroka dostępność nowoczesnej powierzchni biurowej.
"Zasoby nowoczesnej powierzchni biurowej w Polsce wynoszą ponad 6,4 miliona metrów kwadratowych, co stanowi 40 proc. całkowitej podaży w Europie Środkowo – Wschodniej. Z kolei, w budowie znajduje się około miliona metrów kwadratowych powierzchni biurowej, co czyni Polskę najszybciej rozwijającym się rynkiem w regionie. Projekty spełniają bardzo konkretne wymagania firm z sektora usług dla biznesu, dotyczące trzech podstawowych obszarów - elastyczności w tym w zakresie aranżacji przestrzeni, bezpieczeństwa oraz efektywności. To właśnie aktywność deweloperów międzynarodowych i lokalnych oraz szereg ciekawych opcji najmu, również poza stolicą, stanowią solidny fundament dla dalszego rozwoju sektora nowoczesnych usług dla biznesu. Już teraz, to właśnie branża usług biznesowych jest głównym odbiorcą nowych projektów biurowych, szczególnie na rynkach poza Warszawą" – mówi Julita Spychalska, National Director, Corporate Advisory, Jones Lang LaSalle.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
RRD / 2013-07-11 16:16:45
Zachodnie firmy zaczynają spoglądać na nasz kraj i przenosić biznes z Azji z wielu powodów. To, że w Polsce można znaleźć dobrze wykształconych pracowników, znających wiele języków wiadomo nie od dziś. Ciekawym wydaję się fakt, iż rośnie znaczenie innych czynników jak bliskość kulturowa i strefy czasowe. A, że pod względem umiejętności i technologii przestajemy odstawać, to tylko można się cieszyć. RRD www.edokumenty-rrd.pl [ odpowiedz ] [ cytuj ]
-
Komentarz usunięty
-
Komentarz usunięty