Spam w V 2013 r.
2013-06-27 12:49
Spam w V 2013r. © Nmedia - Fotolia.com
Przeczytaj także: Spam w I kw. 2013 r.
Spam na świecznikuMaj okazał się dość zróżnicowany pod względem aktywności spamerów. W oszukańczych i reklamowych wiadomościach e-mail spamerzy aktywnie żerowali na znanych osobach i firmach. Zmniejszyła się ilość spamu związanego z wakacjami, nadal jednak trafialiśmy na niechciane wiadomości wykorzystujące Dzień Matki i amerykański Dzień Pamięci.
Microsoft na celowniku spamerów
W maju spamerzy zorganizowali wysyłkę phishingową, w której imitowali wiadomości pochodzące z działu obsługi i wsparcia klientów Microsoftu. Wiadomości te, które na pierwszy rzut oka wyglądają, jakby pochodziły z domeny microsoft.com, informowały o mającym nastąpić zawieszeniu „Microsoft Window Records” ze względu na brak aktualizacji rzekomo zalecanych we wcześniejszych wiadomościach. Aby nie dopuścić do tego, odbiorcom polecano jak najszybciej kliknąć zawarty w e-mailu odsyłacz. Użytkownicy, którzy dali się złapać na to oszustwo, zostali przekierowani na stronę phishingową stworzoną w celu kradzieży pieniędzy.
fot. mat. prasowe
Spostrzegawczy czytelnik zauważyłby z pewnością, że nazwa systemu operacyjnego w e-mailu brzmi Microsoft Window, a więc brakuje litery „s” na końcu. Ponadto, w wiadomości użyto symboli „=” w celu złamania tekstu i zabrakło odsyłacza do oficjalnej strony firmy oraz danych kontaktowych działu obsługi i wsparcia klientów – coś takiego nie miałoby miejsca, gdyby wiadomość ta rzeczywiście pochodziła od tego nadawcy.
Trafiliśmy również na fałszywe powiadomienia o wygranych w nieistniejącej loterii, która została rzekomo zorganizowana przez firmę Microsoft. Zwycięzcą był oczywiście odbiorca. Każdy odbiorca.
fot. mat. prasowe
Fałszywa wiadomość typu spam
W niektórych wiadomościach oszuści wysyłali powiadomienie o wygranej na loterii i prosili odbiorców o skontaktowanie się z nimi w celu uzyskania dalszych informacji, w innych natomiast obiecywali ogromne pieniądze i prosili o wpłacenie niewielkiej kwoty na pokrycie kosztów operacyjnych.
Majowy spam „świąteczny”
W maju spamerzy nadal wykorzystywali temat Dnia Matki – który w Stanach Zjednoczonych tradycyjnie obchodzony jest w drugą niedzielę maja – wysyłając reklamy kwiatów, czekoladek i podrabianych produktów znanych projektantów. Warto zauważyć, że Dzień Matki jest drugim pod względem popularności świętem, zaraz po walentynkach, jeżeli chodzi o wysyłki spamowe i ilość spamu wysyłanego za pośrednictwem „kwiatowych” programów partnerskich znacząco wzrasta w poprzedzających to święto dniach i tygodniach. W większości takich wysyłek wykorzystywany jest specjalny szablon, w którym zmienia się jedynie zdjęcie kwiatów i nazwa święta, do którego nawiązuje wiadomość spamowa.
fot. mat. prasowe
Majowy spam „świąteczny”
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)