Spam w V 2013 r.
2013-06-27 12:49
Przeczytaj także: Spam w I kw. 2013 r.
Portale społecznościowe nadal stanowiły najatrakcyjniejszy cel ataków phishingowych: ich udział wzrósł o 0,5 punktu procentowego i wynosił średnio 35,93%.
W pierwszej trójce znalazły się również Wyszukiwarki (14,95%) oraz Organizacje finansowe i płatności elektronicznych (14,93%), które uplasowały się odpowiednio na 2 i 3 miejscu.
Producenci IT utrzymali się na 4 miejscu (9,93%). Za nimi znalazły się Sklepy internetowe (8,68%). Dostawcy usług telefonicznych i internetowych (8,39%) przesunęli się w dół o jedną pozycję, na 6 miejsce.
Podsumowanie
Spamerzy nadal wykorzystywali nazwiska znanych osób i firm zarówno w celach oszustw jak i reklamowania produktów oraz usług. W maju aktywnie żerowali na nazwie Microsoft.
W badanym miesiącu większość światowego spamu pochodziło z dwóch państw – Chin i Stanów Zjednoczonych. Zarazem zwiększał się udział w spamie znajdującej się na trzeciej pozycji Korei Południowej, która jeszcze bardziej zbliżyła się do drugiego miejsca. Jednocześnie prawie połowa spamu, który trafił do Europy, została wysłana z Korei Południowej, podczas gdy Stany Zjednoczone i Wietnam znalazły się dopiero na 2 i 3 miejscu.
Zgodnie z przewidywaniami, najatrakcyjniejszym celem phisherów pozostały portale społecznościowe: ich udział zwiększył się nieznacznie, podobnie jak miało to miejsce w przypadku Sklepów internetowych. Zmniejszyła się natomiast liczba ataków wykorzystujących gry online. Spodziewamy się jednak jej wzrostu w czerwcu – pierwszym miesiącu letnich wakacji.
W czasie letnich wakacji dzieci w wieku szkolnym i studenci często padają ofiarą oszustw. Obecnie oszuści bardzo lubią wykorzystywać fałszywe powiadomienia z różnych serwisów internetowych. Z tego względu zalecamy ostrożność w przypadku otrzymania powiadomienia z takiego serwisu. Warto pamiętać, że oficjalne serwisy nigdy nie proszą klientów o podanie lub potwierdzenie informacji osobistych lub bankowych za pośrednictwem odsyłaczy zawartych w e-mailach. Nie straszą również zablokowaniem kont klientów. Nigdy nie należy klikać odsyłaczy zablokowanych przez program antywirusowy lub przeglądarkę. Zawsze trzeba zwracać uwagę na odsyłacze zawarte w wiadomości. Jeżeli taki odsyłacz prowadzi do nieoficjalnej strony lub jeśli treść wiadomości zawiera adres oficjalnej strony, podczas gdy odsyłacz prowadzi do innej, może to oznaczać, że mamy do czynienia z wiadomością phishingową. W razie jakichkolwiek wątpliwości co do autentyczności e-maila, skontaktuj się z działem wsparcia klientów organizacji, która wysyłała tę wiadomość, i dowiedz się, czy taka masowa wysyłka rzeczywiście została rozesłana.
![Spam V 2014 [© adimas - Fotolia.com] Spam V 2014](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Kaspersky-Lab/Spam-V-2014-140971-150x100crop.jpg)
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)