eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaMarki odzieżowe w social media

Marki odzieżowe w social media

2013-07-02 10:29

Marki odzieżowe w social media

Marki odzieżowe w social media © adisa - Fotolia.com

Najważniejszym i najskuteczniejszym, bo bezpośrednim sposobem komunikowania się marki, w wielu branżach, są obecnie media społecznościowe. Facebook, YouTube, Twitter czy Pinterest zrewolucjonizowały branżę odzieżową. Za ich pośrednictwem firma dociera do adresatów swoich produktów, poznaje ich opinie, przekazuje informacje o kolekcjach i promocjach oraz bada emocje klientów. Najskuteczniejsze kampanie potrafią Tymi emocjami kierować.

Przeczytaj także: Marketingowiec omija platformę X i celuje w reklamę na YouTube

Liczba wzmianek

W ramach badania zebrano 22 513 wzmianek i opinii, odnoszących się do wybranych marek odzieżowych. Wykorzystano wzmianki zamieszczone między innymi na Facebooku i Twitterze, z których korzystają nie tylko klienci, ale też same marki, które używają tych mediów do kreowania swojego wizerunku i promowania produktów, a także te zamieszczone na forach internetowych oraz blogach, które najczęściej dotyczyły opinii o konkretnych produktach i samych markach.

Typy źródeł

Najpopularniejszymi typami mediów, które uwzględniono w badaniu były mikroblogi, fora internetowe oraz portal społecznościowy Facebook. Znaczny udział procentowy posiadają również blogi i serwisy informacyjne.

Popularność

Najwięcej wzmianek zanotowano w kontekstach trzech z pięciu marek należących do potentata na polskim rynku odzieżowym, spółki LPP. W związku z tym nie dziwi fakt, że największą ilość wyników zebrano dla marki Reserved, spora liczba dotyczyła również marek Cropp oraz House.

Pozytywy vs Negatywy

Najwięcej pozytywnych opinii zebrały marki Cropp, Reserved i Diverse. Najbardziej negatywnie wypowiadano się na temat marki CCC, nie zmieniło to jednak faktu, że CCC należy do najbardziej popularnych marek odzieżowych w Internecie – częściej chwalonych niż negowanych. Na drugim miejscu znalazło się Reserved, a na trzecim Cropp.

Pozytywne komentarze najczęściej dotyczyły wyglądu nowych kolekcji lub akcji promocyjnych prowadzonych przez wymienione marki. Negatywne opinie skupiały się na ocenie jakości produktów lub obsługi w sklepach i ewentualnych problemach przy rozpatrywaniu reklamacji.

fot. adisa - Fotolia.com

Marki odzieżowe w social media

Facebook, YouTube, Twitter czy Pinterest zrewolucjonizowały branżę odzieżową. Za ich pośrednictwem firma dociera do adresatów swoich produktów, poznaje ich opinie, przekazuje informacje o kolekcjach i promocjach oraz bada emocje klientów.


Jakie zadania komunikacji spełniają media społecznościowe?

Facebook daje możliwość bezpośredniego i szybkiego rozwiązywania problemów klientów. Aktywnie prowadzony fanpage na facebooku przekłada się na dobry kontakt z klientem i stanowi dodatkowy kanał komunikacji dla działu obsługi klienta każdej marki. W branży odzieżowej ze względu na powtarzalność niektórych problemów, ważne jest jawne przedstawianie klientom sposobu rozwiązania problem, jako czytelny komunikat dla wszystkich czytających konwersacje sklep-klient.

Mikroblogi i inne media społecznościowe pozwalają na szybkie wychwycenie i natychmiastową reakcję na negatywne uwagi klientów.

Popularność w mikroblogach

W ramach badań mikroblogów uwzględniono wyniki z takich mediów jak Twitter czy Blip. Najpopularniejsze okazały się marki, których odbiorcami są główni użytkownicy tego typu mediów, czyli osoby w przedziale 15-30 lat. W związku z tym wysoko uplasowały się bardzo popularne wśród nich marki – na pierwszym miejscu Reserved, dalej House i Cropp.

Popularność na forach

Najczęściej wymienianą marką na forach internetowych okazało się Reserved. Tuż za nią znalazło się Monnari, a trzecie miejsce zdobył Cropp.

Popularność na FB

Zdecydowanie najwięcej wyników z Facebooka zebrano dla marki Cropp. Na najpopularniejszym portalu społecznościowym świata pojawiło się również sporo wzmianek i opinii na temat produktów marki Reserved i CCC. Wiąże się to z aktywnie prowadzonymi przez te marki fanpage’ami i dobrą komunikacją z użytkownikami.

Popularność na blogach

Blogi, na których pojawiały się wzmianki o wybranych markach, to głównie te, na których prezentowane były kupione przez blogerów produkty, lub też stworzone przy ich udziale stylizacje. W związku z czym znowu najpopularniejszymi markami okazały się te, które są najszerzej dostępne. Najczęściej wymienianą marką na blogach był Cropp. Na drugim miejscu znalazło się Reserved, a trzecią pozycję zajęło CCC.

Podsumowanie

W okresie od 1 stycznia do 31 marca polski Internet najwięcej „rozmawiał” o markach Reserved, Cropp i House. Spośród wyżej wymienionych marek największą popularnością (pod względem liczby postów cieszyły się te najbardziej znane, obecne w niemal każdej galerii handlowej, a przez co dostępne dla bardzo szerokiego grona konsumentów - Reserved, Cropp i House. Na ich temat stworzono odpowiednio 5219, 4950 i 2810 wątków. Dla porównania najmniej popularna marka (GaPa Fashion) ma tych wątków tylko 48. Popularność na mikroblogach kształtuje się podobnie: prym wiodą marki Reserved, House i Cropp.

Fora zdominowały Reserved, Monnari i Cropp, a na Facebooku najczęściej wspominano o marce Cropp, Reserved i CCC.

Najwięcej pozytywnych opinii wydano o Cropp - 677 wątków (na 44 negatywne), Reserved – 384 (na 79 negatywnych) i Diverse – 281 (na 26 negatywnych). Negatywnie wypowiadano się najczęściej o CCC - 110 wzmianek (na 150 pozytywnych). Warto również podkreślić, że niemalże wszystkie marki zyskały przewagę pozytywnych komentarzy nad negatywnymi. Tylko w przypadku marki Solar było odwrotnie, jednak przewaga głosów negatywnych (3) nad pozytywnymi (2) nie była duża.


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: