Festiwale w Polsce: Podlasie
2013-07-04 13:24
Festiwale na Podlasiu © photocreo - Fotolia.com
Przeczytaj także: Festiwale muzyczne w mediach
IMM zbadał wypowiedzi internautów, w których przewijał się wątek Białegostoku w kontekście wydarzeń kulturalnych. W ciągu roku tych głosów było aż 12 tysięcy.Open'er, OFF, Coke Live, Audioriver - co jednak robić kiedy po powrocie z Gdyni, Katowic czy Krakowa wciąż czujemy niedosyt muzycznych i artystycznych przeżyć? Dla festiwalowiczów poszukujących nowych wrażeń Instytut Monitorowania Mediów sprawdził potencjał białostockiej oferty.
Pod lupę wzięto trzy odmienne festiwale:
- Original Source Up To Date Festival
- Halfway Festival, czyli W Połowie Drogi
- Pozytywne Wibracje, którego dalsze losy stoją pod znakiem zapytania, mimo dużej popularności zeszłorocznej edycji.
W zeszłym sezonie festiwalowym zdecydowanym liderem popularności były Pozytywne Wibracje, które w szczytowym momencie o kilka długości wyprzedziły pozostałe festiwale, a w ciągu roku pojawiło się o nich ponad 1600 komentarzy w sieci.
fot. mat. prasowe
Jak zmienił się share of voice białostockich festiwali?
fot. mat. prasowe
Popularność białostockich festiwali
Wraz z ogłoszeniem, że w bieżącym budżecie nie ma pieniędzy na organizację festiwalu, rozmowy o nim stanęły w martwym punkcie.
- W przypadku przeniesienia festiwalu do innego miasta, zyski z nabytego w Białymstoku kapitału będzie liczyć inne miasto. Sama marka festiwalu z reguły nic tutaj nie traci, co w ostatnich latach mieliśmy okazję obserwować w przypadku przenosin OFF Festivalu z Mysłowic do Katowic oraz trwającej przeprowadzce festiwalu Selector z Krakowa do Warszawy. – wyjaśnia Łukasz Jadaś z IMM.
Aktywny fani Up To Date
Aktywność fanów na fanpage'u Up To Date na Facebooku jest duża, a użytkownicy prywatni często dzielą się treściami związanymi z festiwalem. Duże zainteresowanie imprezą wykazują też facebookowe strony poświęcone muzyce alternatywnej. W przypadku wydarzeń takich jak festiwal wskoczenie na wznoszącą się falę rozmów jest łatwe i przynosi pozytywne skutki dla obu stron. Fani Up To Date przed festiwalem najczęściej skrótowo komentują fakt ogłoszenia nowych artystów, poszukują tańszych biletów czy też towarzyszy podróży z odległych zakątków Polski. Po imprezie najczęściej dzielą się wrażeniami, oraz zamieszczają w serwisie YouTube filmy zarejestrowane podczas koncertów. To świadczy o sile marki festiwalu i o przywiązaniu jego uczestników.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)