Rynek motoryzacyjny według internautów
2005-07-07 01:03
Przeczytaj także: Branża motoryzacyjna w Polsce odczuwa skutki spowolnienia
Tanie paliwo i bezpieczeństwo
Rosnące ceny paliw nie pozostają bez wpływu na decyzje dotyczące zakupu samochodów. Zużycie paliwa zostało uznane za najbardziej istotny parametr samochodu, zarówno w grupie planującej zakup samochodów nowych, jak i w grupie zamierzającej nabyć samochód używany - czytamy w raporcie "Internauci a rynek samochodów nowych i używanych". Warto też podkreślić, że internauci, bez względu na to, czy planują zakup samochodu nowego, czy też używanego, jako najbardziej istotne uznają te same elementy wyposażenia. Na pierwszych trzech miejscach w obu grupach znalazły się: wspomaganie kierownicy, ABS oraz poduszki powietrzne. Jako najmniej istotny element wyposażenia obie grupy, również zgodnie, wskazały czujnik deszczu. Klimatyzacja - tak powszechnie reklamowana latem - jest ważna dla 62,7 proc. internautów planujących zakup samochodu nowego i 40,9 proc. zamierzających kupić auto używane. GPS - będący już niemal standardem w Europie Zachodniej - staje się coraz bardziej popularny wśród polskich użytkowników samochodów. Jako istotny element wyposażenia wymienia go co drugi badany internauta planujący zakup nowego samochodu (51,4 proc.).
Internet - kompendium wiedzy
Jak wskazują wyniki badania, internet jest najpopularniejszym miejscem poszukiwania wiadomości z zakresu motoryzacji zarówno wśród tych, którzy planują zakup samochodu nowego (70,6%), jak i tych, którzy preferują samochód używany (74,4%). Filtrując zasoby internetu pod kątem informacji motoryzacyjnych, badani, planujący zakup nowego samochodu, odwiedzają przede wszystkim oficjalne strony producentów/importerów danej marki (82,1%). Na kolejnym miejscu pod względem ilości wskazań znalazły się w ich przypadku strony dealerów (51,1%). Tematyczne serwisy motoryzacyjne (67%) oraz fora motoryzacyjne (37,1%) cieszą się natomiast popularnością wśród internautów zamierzających kupić używane auto.
fot. mat. prasowe
Poszukiwanie informacji z dziedziny motoryzacji w zasobach internetu
Poszukiwanie informacji z dziedziny motoryzacji w zasobach internetu
Rynek motoryzacyjny uzależniony jest od zmiennych preferencji i gustów konsumentów, wahań koniunktury gospodarczej, przepisów prawnych oraz wymagań związanych z ochroną środowiska. Niewątpliwie jego przyszłość zależy od efektywnych decyzji producentów i dealerów podjętych w oparciu o znajomość istniejących trendów.
Przeczytaj także:
10 największych firm motoryzacyjnych w Europie Wschodniej
![10 największych firm motoryzacyjnych w Europie Wschodniej [© Rainer Plendl - Fotolia.com.jpg] 10 największych firm motoryzacyjnych w Europie Wschodniej](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/motoryzacja/10-najwiekszych-firm-motoryzacyjnych-w-Europie-Wschodniej-255377-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl