Internet w Polsce III 2013 - V 2013
2013-07-16 11:28
Internet w Polsce III 2013 - V 2013 © Günter Menzl - Fotolia.com
Badanie NetTrack, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nadal niewielka, obecna penetracja wynosi 59,70 %.
Przeczytaj także: Internet w Polsce XI 2012 - I 2013
Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu to w okresie od marca 2013 do maja 2013 roku 69,40 proc. ankietowanych deklarowało, że korzystało z niego codziennie lub prawie codziennie, a 21,30 proc. kilka razy w tygodniu.Większość ankietowanych korzystała z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło średnio 96,40 proc. respondentów) lub poza domem (30,90 proc.). Z mobilnych urządzeń oraz Hot Spot z WiFi korzysta 7,50 proc.
fot. mat. prasowe
Zwyczaje internautów III 2013 - V 2013
Z danych wynika, że rozkład internautów ze względu na płeć jest równy, czyli 50 proc. z nich stanowili mężczyźni i 50 proc. kobiety. Jeśli zaś chodzi o wiek, wśród internautów dominują osoby w wieku 25-39 lat (40 proc.), a tuż za nimi plasują się osoby w wieku 15-24 lat (25 proc.). Osoby w wieku 40-59 lat stanowią 28 proc., a 60 lub więcej lat - 6 proc.
fot. mat. prasowe
Rankingi portali internetowych III 2013 - V 2013
Wyniki badań pokazują, że najliczniejszą grupę internautów wciąż stanowią osoby ze średnim wykształceniem (38 proc.), następnie z wyższym (28 proc.), a na końcu z podstawowym (15 proc.) i zasadniczym (19 proc.).
W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 61,70 proc. respondentów, a tuż za nim z 49,40 proc. znajduje się Allegro. Na trzecim miejscu uplasował się Onet.pl z 41,20 proc. wskazań, a na ostatniej pozycji natomiast znalazła się witryna Wikipedia z 9,60 proc. wskazań.
Biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca, kolejny raz na pierwszym miejscu znajduje się Google z 92,90 proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znajduje się Allegro z 67,10 proc., a na trzecim YouTube z 62,80 proc. Na kolejnych miejscach uplasowały się onet.pl, facebook.pl, Wirtualna Polska oraz ceneo.pl. Ostatnią, 10 pozycję zajęła witryna gadu-gadu.pl z 21,20 proc. wskazań.
Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown zostało przeprowadzone w okresie od marca 2013 do maja 2013 roku.
Przeczytaj także:
Internet w Polsce VII-IX 2015
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
internauci, badania internautów, użytkownicy internetu, NetTrack, Internet w Polsce
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)