Marketing: nowoczesne technologie to konieczność
2013-07-23 11:02
Urządzenia mobilne © Scanrail - Fotolia.com
Przeczytaj także: Social media jako narzędzie marketingowe
Z sondażu wynika, że przedsiębiorstwa telekomunikacyjne i informatyczne przeznaczają niemal 20% dostępnych budżetów marketingowych na usprawnienie rozwiązań infrastrukturalnych. Niewiele niższe nakłady na ten cel przeznaczają firmy z sektora handlu detalicznego (17%) oraz finansów (13%). Ogólnie jednak, 50% działów marketingu w ujętych w badaniu sektorach gospodarki, inwestuje mniej niż 5% posiadanych budżetów w oparte na technologii usprawnienia procesów marketingowych.W prowadzonym przez firmę Teradata eCircle badaniu “The Data-Driven Marketing Survey 2013, Europe” wzięło udział ponad 1,1 tys. specjalistów ds. marketingu różnych szczebli – począwszy na dyrektorach działów marketingu i osobach podejmujących kluczowe decyzje, przez kierownictwo średniego szczebla, aż po szeregowych pracowników – reprezentujących przedsiębiorstwa działające w dziewięciu kluczowych gałęziach gospodarki 19 państw europejskich.
Badanie miało na celu określenie wyzwań i trendów związanych z wdrożeniem opierających się na rzeczywistych danych biznesowych rozwiązań marketingowych typu Data-Driven Marketing (DDM). W ramach analizy zbadano również sposoby wykorzystania nowoczesnych technologii w procesach marketingowych.
Najważniejsze wnioski:
Z badania wynika, że pomimo obecnej niepewnej sytuacji gospodarczej bardzo silnie widoczna jest systematyczna cyfryzacja procesów marketingu. Duża część ankietowanych deklaruje zamiar zwiększenia wydatków na inwestycje w elektroniczne kanały marketingowe, zwłaszcza sieci społecznościowe (79%), nowoczesny marketing mobilny (79%) oraz reklamy internetowe (70%) w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Co więcej, nowoczesne kanały komunikacji marketingowej są stawiane na czele listy priorytetów inwestycyjnych – pierwszych siedem kanałów marketingowych, których dotyczyć mają planowane inwestycje, to kanały cyfrowe. Na ósmej pozycji wśród planów inwestycyjnych, jako pierwszy niezwiązany bezpośrednio z komunikacją elektroniczną obszar sklasyfikowano ośrodki call center.
fot. Scanrail - Fotolia.com
Urządzenia mobilne
Wyniki badania wskazują również na powszechne wśród marketerów dążenie do wykorzystania w działaniach operacyjnych informacji, które stanowią kluczowy czynnik powodzenia inicjatyw marketingowych. Analizy pokazują, że marketerzy korzystający w swojej pracy z narzędzi klasy DDM są ponad dwukrotnie bardziej zadowoleni z prowadzonych programów marketingowych aniżeli ich koledzy, którzy nie korzystają z takiego wsparcia.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
krzysztof775 / 2013-12-30 11:39:10
Jeśli chodzi o nowoczesne technologie w reklamie, prężnie rozwija się Digital Signage. Jest to zintegrowana forma zarządzania systemami,w skład, których wchodzą wyświetlacze elektronicze np. ekranay LED albo LCD. Możemy w domu decydować co się wyświetla na takich ekranach. Serdecznie polecam ! [ odpowiedz ] [ cytuj ]