Marketing: nowoczesne technologie to konieczność
2013-07-23 11:02
Przeczytaj także: Social media jako narzędzie marketingowe
Jako główne czynniki obniżające efektywność procesów marketingowych dwie trzecie ankietowanych wskazuje brak prostych wskaźników i rozwiązań dających ogólny, krótkoterminowy wgląd w prowadzone działania. Wnioski płynące z badania uwypuklają również główne problemy, z jakimi borykają się specjaliści prowadzący wielokanałowe działania marketingowe. Najbardziej problematyczne okazują się oczekiwania bezpośredniego zwrotu z inwestycji w marketing w postaci zwiększenia przychodów przedsiębiorstwa.
Jednocześnie, chociaż ponad połowa ankietowanych specjalistów prowadzi działania w siedmiu lub więcej kanałach marketingowych, to tylko 33% marketerów dysponuje rozwiązaniami do zarządzania kampaniami, które pozwalają na monitorowanie przebiegu prowadzonych działań. Tylko 17% specjalistów ds. marketingu używa narzędzi wspierających zarządzanie zasobami marketingowymi. Oba te rozwiązania jednocześnie posiada do dyspozycji tylko 10% badanych.
Andrzej Horawa, dyrektor generalny Teradata Polska powiedział: „Marketing w XXI wieku rozwija się w zdumiewającym tempie. Nowym możliwościom i szansom dla marketerów towarzyszą jednak zupełnie nowe wyzwania. Trudny klimat gospodarczy stawia marketerów pod silną presją bezpośredniego zwiększenia obrotów całego przedsiębiostwa i koniecznością jednoznacznego uzasadnienia skuteczności procesów marketingowych poprzez konkretny zwrot z inwestycji.“
Volker Wiewer, wiceprezes firmy Teradata e-Circle powiedział: „Inwestycje w nowoczesne technologie stają się niezbędne, aby zapewnić specjalistom ds. marketingu możliwość podniesienia efektywności realizowanych działań, a w ostatecznym rozrachunku także zwiększenie przychodów firmy. Z naszych analiz wynika, że marketerzy, którzy inwestują w przyszłość oraz w nowoczesne technologie są istotnie lepiej przygotowani, aby sprostać takim wymaganiom.
“Zmianę spojrzenia na technologie wspierające prowadzenie skutecznych działań marketingowych w oparciu o dostępne informacje biznesowe jasno widać zarówno w świadomości europejskich marketerów, jak i w skali środków przeznaczanych na takie rozwiązania. Data-Driven Marketing jako nowa dyscyplina zmienia zasady prowadzenia marketingu. Tego typu narzędzia znajdują już uznanie bardziej doświadczonych marketerów. Konieczne jest jednak, aby technologie marketingu operacyjnego i rozwiązania wspierające zarządzanie kampaniami były dostępne dla wszystkich specjalistów”.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
krzysztof775 / 2013-12-30 11:39:10
Jeśli chodzi o nowoczesne technologie w reklamie, prężnie rozwija się Digital Signage. Jest to zintegrowana forma zarządzania systemami,w skład, których wchodzą wyświetlacze elektronicze np. ekranay LED albo LCD. Możemy w domu decydować co się wyświetla na takich ekranach. Serdecznie polecam ! [ odpowiedz ] [ cytuj ]