eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozySprzedaż bezpośrednia: portret sprzedawcy

Sprzedaż bezpośrednia: portret sprzedawcy

2013-07-26 00:10

Sprzedaż bezpośrednia: portret sprzedawcy

Sprzedaż bezpośrednia © auremar - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Sprzedawca bezpośredni to najczęściej nauczyciel, student, pracownik biurowy i gospodyni domowa. Ponad 90 procent ogółu sprzedawców stanowią kobiety, głównie w wieku do 24 lat oraz 30-39 lat, mieszkanki wsi i miast do 250 tys. mieszkańców, dobrze wykształcone. Praca w sprzedaży bezpośredniej może być zarówno głównym, jak i dodatkowym źródłem dochodów. Wyniki badań Homo Homini pokazują, że sprzedaż bezpośrednia konsoliduje zawody.

Przeczytaj także: Sprzedaż bezpośrednia 4 proc. w górę

Sprzedaż bezpośrednia daje możliwości zarobkowania, zarówno w formie pracy dodatkowej, jak i na zasadzie samozatrudnienia. Dla 71,5 procent badanych system sprzedaży bezpośredniej stanowi dodatkowe zajęcie. Niespełna 13 procent respondentów traktuje sprzedaż bezpośrednią jako główne i stałe miejsce pracy. Pracę w sektorze może podjąć każdy, bez względu na zawód, jaki wykonuje. Predyspozycje osobowościowe takie jak: empatia, odporność na stres czy żyłka handlowca z całą pewnością ułatwiają pracę w systemie sprzedaży bezpośredniej. Wśród osób traktujących sprzedaż bezpośrednią jako dodatkowe zajęcie prym wiodą przedstawiciele: nauczycieli (10,6%), pracowników biurowych (9,6%), doradców klienta (4,9%) oraz zawodów związanych z medycyną (4,3%). Sprzedawcy bezpośredni to również księgowe, krawcowe, urzędniczki instytucji państwowych, pokojówki, hostessy czy bankowcy.

- Cechy, które ułatwiają pracę w sprzedaży bezpośredniej to empatia, odnajdowanie przyjemności w spotkaniach z nowymi ludźmi, chęć dzielenia się dobrymi informacjami i przekonanie o wysokiej jakości produktu, który sprzedajemy – mówi Longina Szulc, przedstawicielka handlowa firmy Vorwerk, od kilku lat związana z systemem sprzedaży bezpośredniej.

Dwóch na dziesięciu ankietowanych wskazuje zawód zakwalifikowany do prac fizycznych jako rodzaj aktywności wykonywanej łącznie z pracą konsultanta. Co ósmy ankietowany (12,8%) łączy wykonywane zajęcie z edukacją.

fot. mat. prasowe

Szczegółowy wykaz zawodów oraz ich procentowy udział

Wśród osób traktujących sprzedaż bezpośrednią jako dodatkowe zajęcie prym wiodą przedstawiciele: nauczycieli (10,6%), pracowników biurowych (9,6%), doradców klienta (4,9%) oraz zawodów związanych z medycyną (4,3%).


Kim więc jest konsultantka, u której systematycznie kupujemy ulubione kosmetyki czy sprzedawca dostarczający nam produkty chemii gospodarczej?

Konsultanci to głównie kobiety w wieku do 24 lat (29,9%) oraz 30-39 lat (24,4%), mieszkanki wsi (32,3%) i miast do 250 tys. mieszkańców (22,3%), dobrze wykształcone (2/5 z nich posiada wykształcenie wyższe a niemal co druga średnie). Mężczyźni stanowią jedynie 6 procent ogółu osób pracujących w systemie sprzedaży bezpośredniej.

fot. mat. prasowe

Wiek sprzedawcy bezpośredniego

Konsultanci to głównie kobiety w wieku do 24 lat (29,9%) oraz 30-39 lat (24,4%), mieszkanki wsi (32,3%) i miast do 250 tys. mieszkańców (22,3%), dobrze wykształcone (2/5 z nich posiada wykształcenie wyższe a niemal co druga średnie).


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: