AIR FRANCE KLM: podróżujący Polacy są wymagający
2013-07-28 00:30
Pasażerowie © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polscy turyści wybierają podróże na własną rękę
Preferencje pasażerów z innych krajów europejskichAż 91 proc. podróżnych z Czech deklaruje, że podróżuje 1-3 razy w roku (w przypadku Polaków taką deklarację złożyło blisko 70 proc.). Prawie 10 proc. więcej pasażerów z Rosji, Niemiec i Włoch w porównaniu z Polakami podróżuje w celach turystycznych, a nie biznesowych. Natomiast Anglicy, Szwajcarzy i Niemcy chętniej od nas korzystają z oferty programu lojalnościowego Flying Blue.
Rozkład ważniejszy niż cena
Przy zakupie biletów lotniczych i wyborze przewoźnika Polacy zarówno w przypadku tras średniego, jak i dalekiego zasięgu największą wagę przywiązują do rozkładu lotów i siatki po-łączeń. Kryterium ceny jest na drugim miejscu. W dużo mniejszym stopniu liczy się dla podróżnych wizerunek linii lotniczych oraz rekomendacje innych.
Obraz polskiego konsumenta
Blisko połowa pasażerów z Polski lata w celach służbowych. Prawie 50 proc. pasażerów AIR FRANCE to kobiety. Linie KLM wybiera nieco więcej mężczyzn – ponad 60 proc. ankietowanych. Najliczniejszą grupę klientów AIR FRANCE KLM, około 34 proc., stanowią ludzie młodzi między 23. i 34. rokiem życia. Prawie co trzeci badany był w średnim wieku (między 35.– 44. rokiem życia). Zdecydowana większość, prawie 70 proc. deklaruje, że lata samolotem 1-3 razy w roku. Zaledwie co szósty odpowiedział, że w podróż lotniczą wybiera się 4-6 razy w roku.
Z danych sprzedażowych AIR FRANCE KLM wynika, że aż 80 proc. Polaków kupuje bilety lotnicze za pośrednictwem agencji podróży. Jedynie 20 proc. stanowi sprzedaż własna –
z czego 15 proc. pochodzi ze stron internetowych AIR FRANCE KLM, pozostałe 5 proc. realizuje call center.
Charakterystyka polskich pasażerów
Linie AIR FRANCE KLM najczęściej wybierają osoby „wymagające” (ponad 30 proc. badanych), które zarówno w przypadku lotów średniego, jak i dalekiego zasięgu oczekują od linii lotniczych produktów skrojonych według ich oczekiwań i potrzeb. Bardzo istotnym argumentem jest dla tej grupy dogodny rozkład lotów. Są to głównie klienci biznesowi, zatrudnieni w sektorze MSP lub właściciele własnych firm.
Drugą grupę wśród podróżnych z Polski stanowią „pragmatycy” (około 17 proc. badanych). Dla nich najważniejsze jest przemieszczanie się z punktu A do punktu B. Są to głównie osoby, które latają w celach turystycznych i należą do różnych grup wiekowych. „Pragmatycy” zwracają szczególną uwagę na ceny biletów.
fot. mat. prasowe
Pasażerowie
Prawie co dziesiąty polski pasażer AIR FRANCE KLM jest „hedonistą”. Osoby należące do tej grupy lubią czerpać przyjemność z życia, kochają podróże i często wyjeżdżają. „Hedoniści” nie mają ulubionej linii lotniczej, cenią sobie stały dostęp do internetu, w życiu szukają rozrywek i nowych doświadczeń.
O badaniu
Kwestionariusze składające się z trzech części (dane osobowe, doświadczenie z produktem na lądzie i w powietrzu oraz opinie na temat podróży) były losowo rozdawane wśród pasażerów AIR FRACE KLM. Badanie przeprowadzono miedzy kwietniem 2011 roku, a kwietniem 2012 roku na próbie około 14 tys. osób. Objęło ono region Europy i Afryki Północnej z podziałem na poszczególne narodowości.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)