eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyReputacja firmy ważniejsza niż zyski

Reputacja firmy ważniejsza niż zyski

2013-08-09 12:42

Reputacja firmy ważniejsza niż zyski

Reputacja firmy ważniejsza niż zyski ©  Syda Productions - Fotolia.com

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez CGMA, liderzy finansowi w coraz większym stopniu obawiają się ryzyka utraty reputacji. Trzy czwarte (76 proc.) z nich twierdzi, że ich firmy skłonne są zrezygnować z części zysków w krótkoterminowej perspektywie po to, aby chronić swoją reputację w dłuższym okresie. Globalna ankieta przeprowadzona przez Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) i American Institute of CPAs (AICPA) pokazuje, że ryzyko utraty reputacji - niegdyś zagadnienie leżące w wyłącznej gestii działów marketingu i PR – postrzegane jest obecnie jako jedna z najważniejszych kwestii dotyczących wszystkich obszarów funkcjonowania firmy. Prawie połowa ankietowanych (44 proc.) odrzuciłaby – z uwagi na zbyt duże ryzyko utraty reputacji – projekt, który z finansowego punktu widzenia był możliwy do zrealizowania.

Przeczytaj także: Wizerunek pracodawcy w cenie

76 proc. badanych zwraca większą niż w poprzednich latach uwagę na ryzyko utraty dobrego imienia. Ponad 1,300 ankietowanych liderów finansowych posiadających kwalifikację Chartered Global Management Accountant (CGMA) stwierdziło, że wzrost zainteresowania tematyką ryzyka utraty reputacji wynika z następujących kluczowych czynników: potrzeby zwiększenia przejrzystości, wpadek wizerunkowych konkurencji i rosnącego znaczenia kanałów mediów społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy LinkedIn.

fot. Syda Productions - Fotolia.com

Reputacja firmy ważniejsza niż zyski

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez CGMA, liderzy finansowi w coraz większym stopniu obawiają się ryzyka utraty reputacji. Trzy czwarte (76 proc.) z nich twierdzi, że ich firmy skłonne są zrezygnować z części zysków w krótkoterminowej perspektywie po to, aby chronić swoją reputację w dłuższym okresie.


Z drugiej jednak strony ponad 95 proc. ankietowanych organizacji przyznało, że nie zawsze wykorzystuje opinie uzyskane za pomocą tych kanałów do przewidywania i zarządzania ryzykiem utraty reputacji. Co więcej, 62 proc. uczestników badania nie wdrożyło żadnych formalnych procedur lub modeli służących określaniu finansowych skutków braku zarządzania ryzykiem utraty reputacji.

- Organizacje coraz częściej uznają potrzebę poważnego traktowania ryzyka utraty reputacji, ponieważ widzą, że tylko w ten sposób mogą zapobiec przekształceniu się potencjalnego kryzysu w katastrofę. Mimo wszystko, niemal co czwarte ankietowane przedsiębiorstwo przyznało, że utrata reputacji przydarzyła mu się w przeszłości a upowszechnienie Internetu i mediów społecznościowych sprawia, że działania firm są, jak nigdy dotąd, uważnie obserwowane - mówi Tanya Barman, Szef Działu Etyki w CIMA. - Bardzo niepokojące jest jednak ujawnienie faktu, że przedsiębiorstwa nadal nie poradziły sobie z zarządzaniem niefinansową sprawozdawczością w tym zakresie.

Infomacje o badaniu
Badanie ilościowe: ankieta rozesłana pocztą elektroniczną, przeprowadzona wśród 1300 posiadaczy kwalifikacji CGMA z 61 krajów w ciągu tygodnia od 9 lipca 2013 r. Wyniki ankiety dostępne są na żądanie.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: