eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyPolscy internauci a e-mail marketing

Polscy internauci a e-mail marketing

2013-09-02 00:40

Polscy internauci a e-mail marketing

E-mail marketing w odwrocie? © buchachon - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Interaktywnie.com z Grupy Money.pl publikuje kolejny raport branżowy. Tym razem redakcja serwisu przyjrzała się e-mail marketingowi.

Przeczytaj także: Email marketing: aspekty prawne

Nikt nie lubi spamu, a to dla marketerów zajmujących się e-mail marketingiem największy wróg, z którym muszą się mierzyć o zainteresowanie internautów. Interaktywnie.com przepytało na przełomie lipca i sierpnia 1287 internautów, jak wygląda e-mail marketing od strony jego odbiorców. Czy adresaci takich przesyłek nastawieni są do nich pozytywnie, czy negatywnie? I przede wszystkim - czy taka forma dotarcia do klienta naprawdę działa.

Co szesnasta złotówka wydana w ubiegłym roku na marketing w internecie przeznaczona została na kanał e-mailowy. Tak wynika z raportu AdEx publikowanego cyklicznie przez IAB Polska i PwC. Sześcioprocentowy udział w całym, internetowym torcie reklamowym oznacza, że w sumie na ten typ marketingu w ubiegłym roku wydane zostały nieco ponad 132 miliony złotych. Pierwszy raz od pięciu lat branża zanotowała więc spadek przychodów.

Wydatki na e-mail marketing w Polsce
  • 2007 - 45 mln zł
  • 2008 - 73 mln zł
  • 2009 - 82 mln zł
  • 2010 - 95 mln zł
  • 2011 - 132 mln zł
  • 2012 - 128 mln zł

źródło: szacunkowe obliczenia Interaktywnie.com na podstawie raportów IAB Polska i PwC

fot. buchachon - Fotolia.com

E-mail marketing w odwrocie?

Nie. Jak wynika z badania firmy Gemius dziś 98% polskich firm, promujących się w jakikolwiek sposób w sieci, wykorzystuje do tego celu pocztę elektroniczną.


Jednak to wcale nie oznacza, że jest w odwrocie. Wręcz przeciwnie - jak wynika z badania firmy Gemius dziś 98% polskich firm, promujących się w jakikolwiek sposób w sieci, wykorzystuje do tego celu pocztę elektroniczną. I nic nie wskazuje na to, żeby w miało się to zmienić.

fot. mat. prasowe

Liczba przesyłek i nastawienie

Badani przez Interaktywnie.com internauci deklarują, że w ich skrzynkach co tydzień lądują dziesiątki e-maili o charakterze reklamowym, bądź reklamy zawierających. Tylko co dziesiąty badany przyznaje się do odbierania zaledwie kilku takich maili co tydzień.


Z jednego adresu e-mailowego korzysta tylko 20% uczestników badania. Z dwóch – 32%, z trzech - kolejne 25%, a z czterech lub więcej - aż 23% ankietowanych. Prywatną korespondencję prowadzimy najczęściej przez Gmail (50%), pocztę WP (34%) lub Onetu (30%). Dodatkowo, co trzeci uczestnik ankiety korzysta jeszcze z poczty w domenie służbowej.

Badani przez Interaktywnie.com internauci deklarują, że w ich skrzynkach co tydzień lądują dziesiątki e-maili o charakterze reklamowym, bądź reklamy zawierających. Tylko co dziesiąty badany przyznaje się do odbierania zaledwie kilku takich maili co tydzień.

fot. mat. prasowe

Problemy i wydatki

Co szesnasta złotówka wydana w ubiegłym roku na marketing w internecie przeznaczona została na kanał e-mailowy.


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: