Polscy internauci a e-mail marketing
2013-09-02 00:40
E-mail marketing w odwrocie? © buchachon - Fotolia.com
Przeczytaj także: Email marketing: aspekty prawne
Nikt nie lubi spamu, a to dla marketerów zajmujących się e-mail marketingiem największy wróg, z którym muszą się mierzyć o zainteresowanie internautów. Interaktywnie.com przepytało na przełomie lipca i sierpnia 1287 internautów, jak wygląda e-mail marketing od strony jego odbiorców. Czy adresaci takich przesyłek nastawieni są do nich pozytywnie, czy negatywnie? I przede wszystkim - czy taka forma dotarcia do klienta naprawdę działa.Co szesnasta złotówka wydana w ubiegłym roku na marketing w internecie przeznaczona została na kanał e-mailowy. Tak wynika z raportu AdEx publikowanego cyklicznie przez IAB Polska i PwC. Sześcioprocentowy udział w całym, internetowym torcie reklamowym oznacza, że w sumie na ten typ marketingu w ubiegłym roku wydane zostały nieco ponad 132 miliony złotych. Pierwszy raz od pięciu lat branża zanotowała więc spadek przychodów.
Wydatki na e-mail marketing w Polsce
- 2007 - 45 mln zł
- 2008 - 73 mln zł
- 2009 - 82 mln zł
- 2010 - 95 mln zł
- 2011 - 132 mln zł
- 2012 - 128 mln zł
źródło: szacunkowe obliczenia Interaktywnie.com na podstawie raportów IAB Polska i PwC
fot. buchachon - Fotolia.com
E-mail marketing w odwrocie?
Jednak to wcale nie oznacza, że jest w odwrocie. Wręcz przeciwnie - jak wynika z badania firmy Gemius dziś 98% polskich firm, promujących się w jakikolwiek sposób w sieci, wykorzystuje do tego celu pocztę elektroniczną. I nic nie wskazuje na to, żeby w miało się to zmienić.
fot. mat. prasowe
Liczba przesyłek i nastawienie
Z jednego adresu e-mailowego korzysta tylko 20% uczestników badania. Z dwóch – 32%, z trzech - kolejne 25%, a z czterech lub więcej - aż 23% ankietowanych. Prywatną korespondencję prowadzimy najczęściej przez Gmail (50%), pocztę WP (34%) lub Onetu (30%). Dodatkowo, co trzeci uczestnik ankiety korzysta jeszcze z poczty w domenie służbowej.
Badani przez Interaktywnie.com internauci deklarują, że w ich skrzynkach co tydzień lądują dziesiątki e-maili o charakterze reklamowym, bądź reklamy zawierających. Tylko co dziesiąty badany przyznaje się do odbierania zaledwie kilku takich maili co tydzień.
fot. mat. prasowe
Problemy i wydatki
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)