Travelplanet podsumowuje rok
2003-02-17 10:19
Travelplanet.pl obniżył w ubiegłym roku koszty działalności, jednocześnie podniósł przychody. W porównaniu z grudniem 2001, sprzedaż w analogicznym miesiącu roku 2002 była wyższa aż o 1062 proc. W innych miesiącach ta nadwyżka wynosiła nawet do 500 proc.
Przeczytaj także: Travelplanet współpracuje z Hewlett Packard
Wartość sprzedaży Travelplanet.pl w roku 2002 wyniosła ponad 3,1 mln. Zarząd zakłada utrzymanie wzrostu przychodów, co ma pozwolić w roku 2003 na przekroczenie 5,5 mln zł ze sprzedaży usług turystycznych i pokrewnych. Już w IV kwartale roku 2002 spółka była bliska uzyskania zysku operacyjnego przed amortyzacją, natomiast jak mówi prezes Travelplanet.pl Piotr Multan "rok 2003 zakończy się przy utrzymaniu obecnego trendu w rozwoju firmy dodatnim EBITDA, co zaledwie po dwóch latach działalności robi pozytywne wrażenie".Strategia portalu turystycznego zakłada, że głównym źródłem przychodów firmy jest działalność podstawowa, czyli sprzedaż wycieczek, a nie reklama. Sprzedaż pakietów urlopowych wygenerowała aż 85 proc. sprzedaży Travelplanet.pl,. Tylko 6 proc. obrotu stanowiła sprzedaż powierzchni reklamowej. Pozostałe 9 proc. przypadło na bilety lotnicze i pozostałe przychody.
Przeczytaj także:
Polskie spółki najlepsze w Europie Środkowej 2007
oprac. : Jerzy Piątek / CentrumPrasowe.net