Polski Internet a festiwale muzyczne 2013
2013-09-20 11:06
Polski Internet a festiwale muzyczne 2013 © DWP - Fotolia.com
Przeczytaj także: Festiwale w Polsce: Podlasie
Od Soho Factory po SłużewiecTegoroczny sezon festiwalowy rozpoczął się i skończył w Warszawie. Już w maju w praskim kompleksie Soho Factory ruszył elektroniczny FreeFormFestival, organizowany przez agencję Good Music Productions. Festiwal od początku istnienia związany z miejskimi przestrzeniami gościł na scenach m.in. Azealię Banks, Woodkida i Tricky'ego. I choć FFF należy do mniejszych imprez, to zainteresowanie nim w internecie i mediach społecznościowych było stosunkowo duże. Od stycznia do września pojawiło się o nim blisko 2,3 tys. wzmianek. Wrażeniami utrwalonymi podczas koncertów internauci dzielą się sporadycznie do dzisiaj - zwłaszcza w kontekście gwiazd, które powracają do Polski na samodzielne koncerty. Nie inaczej jest w przypadku wieńczącego sezon festiwalu Selector. O organizowanej przez agencję Alter Art imprezie, która po przeprowadzce z Krakowa debiutowała na stołecznym Służewcu, wspominano od początku roku ponad 2 tysiące razy, z czego ponad 200 tylko w czasie trwania imprezy. Dyskusje o kontrowersyjnym koncercie szwedzkiej grupy The Knife trwają do dziś. "The Knife nie do opisania. :D Burn selector festival wymiata, kto nie był ten po tysiąckroć d$#@. jak do tej pory impreza roku (...)" - pisała na Facebooku jedna z internautek. "Agitacja, manipulacja. Pojmuję koncepcję, ale mną to nie wstrząsnęło" - dodaje inny festiwalowicz. Kolejny fan konkluduje: "Reakcje są jak najbardziej prawidłowe - o to w tym chodzi i o to chodzi The Knife - wywoływanie skrajnych emocji (...)". Podobne dyskusje i kontrowersje towarzyszą każdemu zbadanemu przez IMM festiwalowi.
fot. mat. prasowe
Fani festiwali w social media
Od morza do Tatr
Od początku roku o ośmiu największych biletowanych festiwalach, o których informacje zebrał IMM, wspominano w internecie łącznie ponad 35 tysięcy razy. Szczególnie głośno o imprezach było w mediach społecznościowych. Publikacje festiwalowiczów w social media stanowią blisko 60 proc. wszystkich materiałów na temat festiwali w badanym okresie. W internecie król jest jeden. Heineken Open'er Festival - firmowany przez Alter Art - to wydarzenie odpowiedzialne za ukształtowanie się i napędzanie festiwalowego rynku w Polsce. Dwunasta edycja imprezy, trwająca od 3 do 6 lipca na lotnisku Gdynia-Kosakowo, doczekała się blisko 12 tysięcy wzmianek. To niemal tyle, ile zanotowały trzy kolejne najczęściej wspominane imprezy razem wzięte (Orange Warsaw Festival, OFF Festival, Coke Live Music Festival).
fot. mat. prasowe
Liczba publikacji w podziale na media
fot. mat. prasowe
Najbardziej aktywne źródła
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)