Poczta Polska wprowadza elektroniczne awizo
2013-09-20 12:38
Elektroniczne awizo © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Poczta wprowadzi nowe znaczki. Bez ceny
Poczta oferuje dwie wersje awizo. Obok tradycyjnego papierowego powiadomienia dostarczanego przez listonosza, udostępniła bezpłatne awizo elektroniczne - eINFO: awizo. Jeżeli listonosz nie będzie mógł doręczyć listu lub paczki Poczta wyśle wiadomość z informacją o numerze przesyłki oraz adresem placówki, w której można ją odebrać.Pełna kontrola nad korespondencją
Aby skorzystać z takiego rozwiązania, klient składa w placówce pocztowej pisemną dyspozycję do otrzymywania elektronicznych powiadomień. Adresat wybiera jedną formę powiadamiania: sms albo e-mail.
To wygodne rozwiązanie, zwłaszcza wtedy, gdy jesteśmy dłużej w pracy lub poza miejscem zamieszkania. Wystarczy udać się do placówki pocztowej i podać otrzymany e-mailem albo smsem numer listu poleconego, a pracownik Poczty wyda taką przesyłkę – mówi Agnieszka Piaskowska, dyrektor zarządzający Pionem Rozwoju Usług Pocztowych w Poczcie Polskiej.
fot. mat. prasowe
Elektroniczne awizo
Od przyszłego roku klienci będą mogli także zgłosić dyspozycję otrzymywania zawiadomień o oczekującym w placówce liście poleconym za pośrednictwem internetu . Każdy klient będzie mógł utworzyć swoje indywidualne konto na www. Otrzyma login i hasło. Konto umożliwi klientom monitorowanie przesyłek, obserwację historii swoich nadań, złożenie dyspozycji elektronicznego awizo, czy dosłania przesyłek.
Wysłany = doręczony
Klient indywidualny nadając list polecony może także skorzystać z elektronicznego potwierdzenia doręczenia albo zwrotu. Wystarczy, ze wpisze numer telefonu komórkowego albo adres e-mail na dowodzie nadania. Informacja o statusie przesyłki zostanie wysłana na podany numer telefonu albo mail w momencie jej odebrania lub ewentualnego zwrotu.
Polak 3.0 do usług
Obie funkcjonalności są pierwszymi z rodziny eINFO, która daje klientom możliwość pozyskiwania informacji związanej z przesyłkami pocztowymi drogą elektroniczną. Z badania „Polak 3.0 – czy jesteśmy gotowi na życie w cyfrowej rzeczywistości?” przeprowadzonego dla Poczty Polskiej przez Instytut Homo Homini wynika, że za sprawą Internetu i mediów społecznościowych dokonuje się prawdziwa rewolucja w komunikacji. – Dostawcy usług masowych muszą dopasować do tego swoje strategie. Klienci chcą być coraz bardziej samodzielni, niezależni, z nieograniczonym dostępem do usług. „Polak 3.0”, oczekuje możliwości załatwiania wszystkich swoich spraw przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii cyfrowych. Dlatego oferta Poczty Polskiej w coraz większym stopniu bazuje na nowoczesnych sposobach komunikacji – podkreśla Janusz Wojtas, członek Zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)