Podróże służbowe: pracujemy w drodze
2013-09-25 10:25
Osoby podróżujące służbowo odkładają pracę na ostatnią chwilę © olly - Fotolia.com
Przeczytaj także: Biznesowe podróże zagraniczne: ryzyko dla przedsiębiorstw?
Wyniki badania przeprowadzonego w 9 europejskich państwach wśród osób regularnie podróżujących służbowo pokazują, że 54% z nich poświęca przynajmniej połowę czasu podróży na pracę związaną z jej celem. Na taki sposób spędzenia podróży najczęściej decydują się Brytyjczycy: 67% z nich poświęca więcej niż połowę czasu podróży na przygotowanie się do spotkań. Dla porównania — takiego wyboru dokonuje zaledwie 43% Niemców.Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii, 88% osób podróżujących służbowo ma możliwość bycia na bieżąco z obowiązkami zawodowymi, m.in. poprzez sprawdzanie poczty (31% czasu), wyszukiwanie informacji (24% czasu) i tworzenie treści (22% czasu).
Wśród największych przeszkód w utrzymaniu wydajności i efektywności w podróży respondenci wymienili brak połączenia z Internetem (62%) oraz brak zdalnego dostępu do używanych na co dzień narzędzi i aplikacji (51%).
„Dla kadry kierowniczej praca mobilna stała się normą - powiedział Piotr Pągowski, dyrektor generalny działu druku i komputerowych systemów osobistych (PPS), HP Polska. – Z naszego badania wyłania się nowy trend w IT, napędzany wszechobecnym dostępem do Internetu, co zwiększa wymagania wobec urządzeń mobilnych.”
Z badania HP wynika, że biuro przestało być miejscem, gdzie pracownicy osiągają najwyższą efektywność. 73% podróżujących służbowo stwierdziło, że czas spędzany w podróży to dla nich okazja do nadrobienia zaległości i zwiększenia efektywności. Z kolei 56% respondentów uważa, że najlepsze pomysły przychodzą im do głowy poza biurem.
fot. olly - Fotolia.com
Osoby podróżujące służbowo odkładają pracę na ostatnią chwilę
Coraz częściej jednak wymagania osób podróżujących służbowo zaczynają przekraczać możliwości urządzeń. Pomimo częstego korzystania z technologii ośmiu na dziesięciu respondentów wskazuje na pewne ograniczenia:
- 59% uważa, że ich połączenie z Internetem jest zbyt wolne lub niestabilne;
- 56% jest zdania, że czas pracy na baterii jest za krótki;
- 51% twierdzi, że wydajność ich urządzeń jest zbyt niska;
- 50% uważa swoje połączenie z Internetem lub siecią mobilną za zbyt drogie lub skomplikowane.
„Osoby podróżujące służbowo oczekują dziś od urządzeń firmowych tych samych cech, co od urządzeń dla użytkowników indywidualnych, czyli łatwości użytkowania, eleganckiego wzornictwa oraz wysokiej wydajności – mówi Piotr Pągowski. – Coraz częściej używają zatem urządzeń prywatnych w pracy, ale te nie zawsze spełniają wymagania działów IT.
Nasze innowacje w zakresie produktów biznesowych mają na celu tworzenie produktów, które połączą nowoczesny, stylowy wygląd, zapewniający przyjemność użytkowania z funkcjami wymaganymi przez użytkowników biznesowych.”
Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie HP w celu przeanalizowania zachowań i preferencji Europejczyków podróżujących służbowo oraz problemów, z jakimi się borykają. Badanie zostało przeprowadzone przez niezależną firmę badawczą Vanson Bourne w czerwcu 2013 r. za pomocą ankiety internetowej. W ramach badania przepytano 600 członków kadry kierowniczej podróżujących służbowo z 9 krajów europejskich: Danii, Francji, Niemiec, Włoch, Holandii, Rosji, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Respondenci to przedstawiciele różnych kluczowych sektorów gospodarki, takich jak produkcja przemysłowa, IT i nowe technologie, usługi finansowe czy ochrona zdrowia. Do badania zostały zakwalifikowane osoby spędzające ponad połowę swojego czasu pracy w podróży („wojownicy szos”) oraz podróżujące za granicę w celach służbowych przynajmniej dwa razy w miesiącu.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)