Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2013 r.
2013-10-08 13:01
![Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2013 r. [© alphaspirit - Fotolia.com] Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2013 r.](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama/Instytucje-finansowe-a-wydatki-na-reklame-III-kw-2013-r-125354-200x133crop.jpg)
Reklamodawcy w branży finansowej - ile kosztuje popularność w sieci? © alphaspirit - Fotolia.com
Przeczytaj także: Branża finansowa a wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
Instytut Monitorowania Mediów porównał wydatki z 3 kwartału 2013 r., na reklamy usług i produktów finansowych ze skalą dyskusji na ich temat w Internecie. TOP TEN finansowych reklamodawców otwiera Vivus Finance, z wydatkami na poziomie prawie 26 mln złotych, a zamyka Bank Millennium, który zainwestował w tym samy czasie w reklamę 12,2 mln złotych.fot. mat. prasowe
TOP TEN finansowych reklamodawców w Q3 2013r.
TOP TEN finansowych reklamodawców otwiera Vivus Finance, z wydatkami na poziomie prawie 26 mln złotych, a zamyka Bank Millenium, który zainwestował w tym samy czasie w reklamę 12,2 mln złotych.
Z danych reklamowych admonit wynika, że najwięcej w czerwcu na reklamę swoich usług (w prasie, radio i TV – wydatki cennikowe netto bez uwzględnia rabatów) wydały Vivus Finance (25,8 mln złotych) i ING Bank Śląski (22,4 mln złotych). Jednak pomimo podobnych wydatków – to ING Bank Śląski wzbudził dużo większe zainteresowanie internautów. Co ciekawe, Vivus Finance mimo, że wyłożył największe środki na reklamę osiągnął w zestawieniu najmniejsze zainteresowanie internautów.
fot. mat. prasowe
TOP 10 finansowych reklamodawców z uwzględnieniem skali dyskusji na ich temat w internecie
Najwięcej wzmianek w Internecie zgromadził PKO Bank Polski.
Z kolei najmniej na reklamę w tym samym czasie wydał Bank Millenium oraz Provident – odpowiednie 12,2 oraz 12,3 mln złotych.
Najlepszy wynik w stosunku poniesionych nakładów do wzmianek w internecie osiągnął PKO BP. Był najczęściej wzmiankowany w sieci, a na reklamę wydał około 19,4 mln złotych.
W podziale miesięcznym wyraźnie widać, że większość reklamodawców mniejsze nakłady poniosła w wakacje, za to od września podniosła wydatki. Szczególnie wyróżniają się tu PKO BP, Bank BGŻ, Credit Agricole, ING Bank Śląski.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe banków z TOP 10 kontra skala dyskusji na ich temat w internecie
Najlepszy wynik w stosunku poniesionych nakładów do wzmianek w internecie osiągnął PKO BP. Był najczęściej wzmiankowany w sieci, a na reklamę wydał około 19,4 mln złotych.
Interesująco wygląda sytuacja podmiotów oferujących szybkie pożyczki i kredyty. Internauci ponad 2,5 krotnie częściej wzmiankowali o Providencie niż o Wonga.pl czy Vivus Finance. Najlepsze efekty w odniesieniu do nakładów odniósł Provident, zadawalający wynik uzyskała Wonga.pl. Jeśli chodzi o Vivus Finance poniesione wydatki w bardzo niewielkim stopniu przełożyły się na zainteresowanie internautów.
fot. mat. prasowe
TOP TEN finansowych reklamodawców w Q3 2013r. w podziale na miesiące
W podziale miesięcznym wyraźnie widać, że większość reklamodawców mniejsze nakłady poniosła w wakacje, za to od września podniosła wydatki. Szczególnie wyróżniają się tu PKO BP, Bank BGŻ, Credit Agricole, ING Bank Śląski.
O raporcie:
Analizie poddano ponad 101 tysięcy wzmianek w internecie wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiały się nazwy TOP 10 głównych reklamodawców z branży finansowej (we frazie użyta była nazwa podmiotu w kontekście banku, a w przypadku pożyczkodawców użyto nazwy podmiotu w kontekście pożyczki), w okresie od 01.07 do 30.09.2013r. Z kolei wydatki reklamowe zbadano za pomocą aplikacji admonit w 30 stacjach telewizyjnych, 60 stacjach radiowych oraz 450 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów. Pod uwagę brane były publikacje i reklamy, które ukazały się między 01.07 do 30.09.2013r.
Agnieszka Kalbarczyk,
![Branża finansowa a wydatki na reklamę III kw. 2015 r. [© faithie - Fotolia.com] Branża finansowa a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama/Branza-finansowa-a-wydatki-na-reklame-III-kw-2015-r-168082-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)