-
Polski rynek mieszkaniowy z szansą na normalizację
... roku wysoki popyt doprowadzi do wzrostu cen mieszkań w Polsce o co najmniej 10%. Oznaczałoby to realną podwyżkę stawek, a więc taką, która przewyższałaby inflację. W kolejnym ... o niecałe 5%. W kolejnym roku miesięczne obciążenia kredytobiorców powinny pójść w górę średnio o około 10%, aby w trzecim dopiero roku dojść do poziomu rat sprzed epidemii ...
-
Sprzedaż nieruchomości: ulga mieszkaniowa na pieniądze darowane córce?
... nabycie – zatem stanowi dla Wnioskodawczyni źródło przychodu, w rozumieniu przywołanego wyżej art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ... przez podatnika przed dniem uzyskania przychodu z odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a-c, na spłatę kredytu (pożyczki), o których mowa w lit. a lub b - ...
-
Freelancerzy w Polsce i na świecie. Jaki jest wolny strzelec?
... , a odsetek ten jest już znacznie niższy przy wolnych strzelcach z ponad 10 letnim stażem (23,1%). Jeżeli spojrzymy na zależności występujące między branżami w ... do 3 projektów miesięcznie, natomiast ⅓ web developerów wykonuje w tym czasie od 5 do 10 zleceń. Z kolei tłumacze najczęściej biorą udział w długoterminowych projektach (28% z nich). Ile ...
-
Podatek od sprzedaży mieszkania nabytego w spadku i darowiźnie
... przypadną danej osobie w wyniku zniesienia współwłasności. Stosownie do przywołanego powyżej art. 10 ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, do wyliczenia ... nabytego w drodze spadku po babci, nie będzie stanowiło źródła przychodu w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 w związku z ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ...
-
Badania internetu Gemius/PBI V 2022
... i laptopy W przypadku zestawieniu TOP 20 domen, z których korzysta najwięcej internautów na komputerach osobistych i tabletach, pierwsze miejsce to google.com (76,10%). Na pozycji drugiej youtube.com (61,81%), a na trzeciej - facebook.com (57,74%). Na ostatnim miejscu o2.pl. Urządzenia mobilne ...
-
Wakacje w Polsce czy nie? Jest odpowiedź, gdzie taniej
... sztuk, podczas gdy w Polsce za tę kwotę kupmy zaledwie 8 porcji. 100 zł wystarczy na 10 półlitrowych kufli piwa. Więcej kupi się tylko w Turcji (14). Najdrożej za złocisty trunek zapłacą ... Bałtykiem wtedy można było kupić 3 porcje ryby z frytkami (teraz 2,5), 12 piw (teraz tylko 10) i 22 porcje lodów (w tym roku 100 zł starczy tylko na 16 gałek). Ta ...
-
Handel światowy: czy USA i EU porzucą wymianę handlową z Chinami?
... te odpowiadają zaledwie 4% całkowitego importu USA – wobec niemal 10% krytycznego importu USA z Chin. Rozwiązaniem, które pomogłoby zniwelować tę ... do stracenia. Utrata krytycznych dostaw, które prawdopodobnie trudno będzie zastąpić, wyniosłaby: 10% całkowitego importu w przypadku USA, tj. 1,3% PKB 3% całkowitego importu w przypadku the UE, tj. ...
-
Wyższe ceny prądu: samochód elektryczny przestaje się opłacać?
... więcej części, które mogą się zepsuć, regeneracja baterii w samochodzie elektrycznym co 10 lat, ceny usług z interwałem innym niż rok dzielimy proporcjonalnie do roku, ... zł) dzielimy zatem przez 6 dla uzyskania ceny rocznej. Z tabeli wynika, że w perspektywie 10 lat samochód elektryczny jest o ok. 16% tańszy w eksploatacji niż auto benzynowe, ale o ...
-
Badania internetu Gemius/PBI II 2023
... programów internetowych najczęściej odwiedzanych przez internautów znów widzimy Grupę Google z zasięgiem 98,10%. Na miejscu drugim uplasowała się Grupa Meta Platforms (91,18%). Na miejscu ... okazała się Aplikacja Allegro z zasięgiem 30,57%. Aplikacja Jakdojade.pl z zasięgiem 10,43% na pozycji drugiej. Na miejscu trzecim WP Poczta z zasięgiem 4,48%. ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert atakuje
... wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,7 sekundy (10 sekundy dla kreacji typu display i 8 sekundy dla kreacji wideo). Średnia widoczność kreacji ... na podium należało do Ceneo.pl (1,9 mld kontaktów i zasięg na poziomie 76,9%). Ranking TOP 10 marek zamyka Neonet, który odnotował 0,6 mld kontaktów reklamowych. Wydatki na ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Branża handlowa najaktywniejsza
... od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,75 sekundy (10 sekundy dla kreacji typu display i 7,8 sekundy dla kreacji wideo). Średnia widoczność kreacji ... online w maju wyniósł 40,6%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,21 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 52,31%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się ...
-
Wdrożenie Google Analytics 4. Co się zmieniło i jak skonfigurować GA4?
... akcji. Odsetek sesji, w których użytkownik był na stronie mniej niż 10 sekund, wyświetla mniej niż 2 podstrony lub nie dokonał konwersji. Współczynniki odrzuceń ... wgląd w liczbę sesji z zaangażowaniem, czyli takich, w których użytkownik spędził w witrynie co najmniej 10 sekund, wyświetlił minimum 2 podstrony lub dokonał konwersji. Na podstawie tych ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Duże roszady wśród reklamodawców?
... od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,75 sekundy (10 sekundy dla kreacji typu display i 7,8 sekundy dla kreacji wideo). Średnia widoczność kreacji ... online w czerwcu wyniósł 38,8%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,17 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 52,21%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się ...
-
Efekt Barbieheimer, czyli jak Polacy ruszyli do kin
... i w TV wyższe zasięgi odnotował film Gerwig. Jeśli chodzi o zasięg inkrementalny, digital dobudował 14,6 p.p. do kampanii „Oppenheimera” – więcej, niż w przypadku „Barbie” (10,7 p.p. dodatkowego zasięgu). Radio w kampanii pierwszego z wymienionych filmów dobudowało zasięg do TV i Digital na poziomie 6,5 p.p.
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert bierze wszystko?
... w lipcu wyniósł 39,3%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,33 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 52,91%. Na kolejnych miejscach podium znalazły ... 93,79% zasięgu), podium zamyka natomiast branża Food (6,4 mld kontaktów reklamowych, SoV – 10,4% i zasięg – 93,15%). Top reklamodawcy TV Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w ...
-
Branża automotive: stabilizacja i wyzwania
... ujęciu ilościowym zanotowało prawie ¾ firm uczestniczących w badaniu. Co więcej, wzrosty powyżej 10% dotyczyły prawie jednej czwartej ankietowanych. Prognozy wzrostów produkcji sprzedanej ... dwie trzecie ankietowanych osiągnęło wzrost powyżej 10%. Spadki (i to nie większe niż 10%) zanotowało mniej niż 10%. Należy zauważyć, że zanotowane wzrosty ...
-
Rynek reklamy VIII 2023. Kinder detronizuje Media Expert w TV
... online w sierpniu wyniósł 38,7%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,26 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 51,68%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się ... w tradycyjnym odbiorniku – 20,49 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (10,7 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 17,3% oraz 94,73% zasięgu), podium ...
-
Rentowność amerykańskich 2- i 10-letnich obligacji skarbowych zaliczyły dziś we 16-letnie maksima
... podjęta została próba odparcia tego ataku (4,366 proc. ok. godz. 10:10). Jeszcze bardziej spektakularnie te ruchy wyglądały na rynku amerykańskich 2-latek ... lutego br. lokalne maksima przebywał w obrębie konsolidacji z ostatnich kilku dni (+0,83 proc. ok. godz. 10:10). Cena kontraktów na ropę naftową przebywała dziś rano w okolicach swoich piątkowych ...
Tematy: komentarz walutowy, kursy walut, złoty, dolar, euro, funt, jen, rynek akcji, rynek surowców, komentarz giełdowy, WIG20, giełdy światowe, bitcoin -
Jakie mieszkania sprzedawali deweloperzy w największych miastach?
... części Krakowa: Mistrzejowice (13%), Podgórze (13%) oraz Prądnik Czerwony (10%). W ogólnym ujęciu, sierpniowa sprzedaż krakowskich deweloperów była o 45% większa niż ... Starego Miasta (21%). Zdecydowanie najczęściej poznańscy deweloperzy sprzedawali „M” za 9000 zł/mkw. - 10 000 zł/mkw. (27%), 10 000 zł/mkw. - 12 000 zł/mkw. (39%) oraz 12 000 zł/mkw. ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: handel znowu na czele
... we wrześniu wyniósł 39,3%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,45 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 50,22%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się ... w tradycyjnym odbiorniku – 20,75 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (10,7 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 17,4% oraz 93,19% zasięgu), podium ...
-
Freelancer: jak pracuje, ile zarabia, skąd ma zlecenia?
... zlecenia poniżej roku (26,4 proc.) Z kolei specjaliści związani z freelancingiem od ponad 10 lat to 12,8 proc. ankietowanych. Zdecydowana większość polskich ... korzystają głównie mikroprzedsiębiorcy, czyli jednoosobowe działalności gospodarcze i firmy zatrudniające do 10 pracowników – 40,7 proc. oraz małe i średnie przedsiębiorstwa — 35,1 proc ...
-
Japoński jen najsłabszy od 2008 roku, trwa "inwersja" krzywej rentowności w USA
... Zjednoczonych lekko dziś rano spadała (-0,77 proc. do 4,611 proc. ok. godz. 10:40). Nadal była niższa niż rentowność amerykańskich 2-latek (4,9071 proc.). Warto się zastanowić, co ... od 2008 roku lekko przekraczający 160 JPY (-0,03 proc. ok. godz. 10:20). Kurs EUR/USD odbił się wczoraj od górnego ograniczenia trwającego od początku października ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert i Lidl na czele
... w listopadzie wyniósł 43,6%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,41 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 48,60%. Na kolejnych miejscach podium znalazły ... zasięgu), na trzecim – MediaMarkt (0,66 mld kontaktów, 78,25% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka Netto (0,35 mld kontaktów i 72,79% zasięgu). Wydatki na reklamę radiową Najwyższy ...
-
TomTom Traffic Index: polskie korki na miarę Zachodu
... w Bydgoszczy, Trójmieście i Bielsku-Białej. Globalnie, kierowcy najwięcej czasu spędzają w Londynie – średnio 10 km pokonują w 37 minut i 20 sekund – o minutę dłużej niż w 2022 ... Najbardziej sytuacja pogorszyła się w Zurychu (Szwajcaria), gdzie kierowcy przemierzają w centrum 10 km w czasie średnio dłuższym o 1 minutę i 50 sekund. Największą poprawę ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert nie daje o sobie zapomnieć
... w grudniu wyniósł 40,7%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,11 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 50,15%. Na kolejnych miejscach podium ... REKLAMY RADIOWEJ W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w grudniu była branża „Trade” (10,96 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (3,98 mld ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio I 2024
... 51% zasięgu), natomiast na trzecim – Lidl (1,2 mld kontaktów i 85,41% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Rossmann z 0,44 mld kontaktów reklamowych i 79 ... zasięgu), na trzecim – Lidl (0,5 mld kontaktów, 75,98% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka Żabka (0,22 mld kontaktów i 65,69% zasięgu). Wydatki na reklamę radiową ...
-
Przepaść, która się pogłębia, czyli strefa euro na tle gospodarki USA
... największa w historii: z Niemiec wypłynęło ponad 135 mld EUR bezpośrednich inwestycji zagranicznych, a wpłynęło tylko 10,5 mld EUR. Szacunki wskazują, że nawet 70% europejskich inwestycji może migrować ... 2015 r. do 60% w 2022 r. Zasadniczo dzielą się one na ponad 90% na energię (10 mld USD) i pozostałe na produkcję. Wspomniana przewaga gospodarcza ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio II 2024
... w lutym wyniósł 38,8%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,09 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 50,07%. Na kolejnych miejscach podium znalazły ... zasięgu), natomiast na trzecim – Biedronka (0,96 mld kontaktów i 85,18% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Lotto z 0,5 mld kontaktów reklamowych i 73% ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio V 2024
... zasięgu), natomiast na trzecim – Carrefour (0,88 mld kontaktów i 78,30% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Orange z 0,58 mld kontaktów reklamowych i 78 ... ), na trzecim – Lidl (0,69 mld kontaktów, 83,62% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Biedronka (0,32 mld kontaktów i 79,31% zasięgu). Wydatki na reklamę ...
-
Wakacje i ceny w Chorwacji: tanio już było?
... €. W Makarskiej capricciosa kosztowała przed rokiem 12€, a teraz już 13,10€, czyli o niecałe 10% drożej. Kalmary zdrożały minimalnie – z 22€ na 22,50€. Nocleg Baza ... W lipcu 2023 r. Chorwacja była drugim najczęściej wyszukiwanym krajem pod kątem zakupu ubezpieczenia (10,28 proc. wszystkich kalkulacji), wyprzedzając inne popularne kierunki, jak ...
-
Wakacyjne trasy pod lupą: gdzie fotoradar i bramki?
... - Nowy Gózd), jedną kamerę na światłach w Nowym Sączu (rondo Solidarności) oraz 3 fotoradary: Uszew (DK75) i 2 w Nowym Sączu (ul. Piłsudskiego i Nawojowska). Prawie 10 minut szybciej dojedziemy na miejsce trasą rekomendowaną (przez Miechów), w trakcie której natkniemy się na dokładnie tyle samo rejestratorów prędkości, co ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio VI 2024
... ), natomiast na trzecim – Biedronka (1,35 mld kontaktów i 89,29% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Plus z 0,57 mld kontaktów reklamowych i ... na trzecim – Allegro.pl (0,73 mld kontaktów, 85,67% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Carrefour (0,3 mld kontaktów i 80,78% zasięgu). Wydatki na reklamę radiową ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio VII 2024
... „Media, books, CD&DVD” (7,69 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 10,1% oraz „Leisure Time” (4,91 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,4%). Top reklamodawcy ... RYNEK REKLAMY RADIOWEJ W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w lipcu był „Trade” (10,98 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (5,77 ...
-
Nowe urządzenia Lenovo Yoga i IdeaPad
... sztucznej inteligencji, zwiększając produktywność podczas wymagających zadań. Wyświetlacz OLED 16:10 WUXGA 60 Hz o przekątnej do 14" zapewnia wyjątkową dokładność odwzorowania kolorów ... do aplikacji Copilot. Najbardziej wyróżniającą się cechą serii IdeaPad Slim 5 10. generacji jest jej ultracienka i lekka, całkowicie metalowa konstrukcja, wykonana ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio IX 2024
... zasięgu), natomiast na trzecim – Carrefour (0,82 mld kontaktów i 76,72% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka ING Bank Śląski z 0,53 mld kontaktów reklamowych ... na trzecim – Polo Market (0,51 mld kontaktów, 71,19% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Energylandia (0,28 mld kontaktów i 71,41% zasięgu). Wydatki na ...


Chińskie auta: Od niskiej jakości do globalnego lidera. Co pokazuje raport EFL?