-
Ocena ryzyka krajów wg Coface IV 2016
... zmiany indywidualnie dla każdego przypadku. Oceny przyznawane są 7-stopniowej skali: A1, A2, A3, A4, B, C, D (zgodnie ze wzrostem ryzyka). Napięcia i niepewności zwiększają ... co przyczynia się do pogorszenia jego sytuacji społecznej i politycznej. OCENY: A1 stabilna sytuacja ekonomiczna i polityczna w kraju, niewielkie ryzyko niewypłacalności A2 ...
-
Jakie dokumenty musi mieć kierowca ciężarówki?
... jej na przykład służby kontrolne z Francji, Włoch, Austrii i Finlandii. Zalecamy również, aby kierowca, realizując transport międzynarodowy, posiadał w pojeździe tzw. zaświadczenie A1, które potwierdza ubezpieczenie społeczne opłacane w kraju wspólnotowym. Kary za brak dokumentów Za brak dokumentów może grozić grzywna nawet w wysokości kilkunastu ...
-
Ocena ryzyka krajów wg Coface III kw. 2021
... (A3), Niemiec (A2), Francji (A2), Włoch (A4), Hiszpanii (A2), Szwajcarii (A1) i Belgii (A2). Wysoki eksport towarów przemysłowych na rynki rozwinięte skłania ... maksymalnego poziomu inflacji w gospodarkach rozwiniętych, przy czym ryzyko jest podwyższone. Problem inflacji mogą skomplikować doniesienia o niedoborze siły roboczej, ponieważ firmy oferują ...
-
Świąteczne porządki i gotowanie z Inspekcją Handlową
... do nawet 1200 zł za sztukę. Na co więc zwrócić uwagę: sprawdź, czy na opakowaniu widnieje nazwa normy: PN-EN 13834+A1:2009. Przedsiębiorca deklaruje w ten sposób, że sprawdził, czy produkt jest bezpieczny, upewnij się, że naczynie nie ma ostrych krawędzi czy ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 26/2012
... wiadomo ta spółka wkrótce upadła, a następnie z wnioskiem o upadłość wystąpiła firma Poldim (A1). Na tym nie koniec, bo w krytycznej sytuacji znalazła się firma PBG, a ... budownictwa. Rząd ma świadomość, że upadłość dużych firm budowlanych to w pierwszej kolejności problem biznesowy, jednak skutki tych upadłości mogą znacznie wykroczyć poza omawiany ...
-
Praca kierowcy, czyli o wakacyjnym stresie
... się stać najdłuższą trasą szybkiego ruchu w Polsce czy na odcinkach autostrady A1 prowadzącej znad morza do kurortów wypoczynkowych w polskich górach. Polacy podróżują ... lat liczba poważnych wypadków drogowych z udziałem ciężarówek zmalała prawie o połowę, to nadal problem ten jest widoczny. Szacuje się, że każdego roku na drogach UE dochodzi do ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 7/2012
... podobna decyzję podjął Moody's. Co prawda pozostawił rating Francji na najwyższym poziomie AAA, jednak obniżył ratingi Hiszpanii (o dwa poziomy z A1 do A3), Włoch (z A2 do A3), Portugalii, Słowenii, Słowacji i Malty. Polska ma ocenę A2. SWIFT to Stowarzyszenie na rzecz ...
-
Halo! Assistance? Jak zgłosić zdarzenie drogowe?
... nadal ma problem z prawidłowym zgłoszeniem zdarzenia na drodze. Jak wynika z doświadczenia Europ Assistance Polska, najczęściej popełniane ... zgłoszenie awarii, czy wypadku przyspieszy organizację pomocy przez firmę assistance. „Witam. Dzwonię z autostrady A1 Paryż - Lille. Zepsuł mi się samochód. Proszę po mnie przyjechać”. „Oczywiście, ale prosiłbym ...
-
EUR/USD osiągnął swój cel
... Draghi po czerwcowym posiedzeniu ECB (8 czerwca) rozczaruje co bardziej agresywnych kupujących EUR. Moody’s ściął Chinom rating o jedne stopień z Aa3 do A1, pierwszy raz od 1989 r., a jako powód podał ryzyka związane z rosnącym zadłużeniem. Jednak reakcja rynku była stonowana: Shanghai Composite ostatecznie wyciągnął ...
-
Delegowanie pracowników. Wysyłasz za granicę? Spodziewaj się kontroli
... zdaje sobie sprawę z samej konieczności stosowania lokalnych regulacji. To dość istotny problem tym bardziej, że kontrole delegowanych pracowników wcale nie są rzadkością. Z ... ubezpieczenie społeczne w Polsce. W tym celu wydawane są specjalne zaświadczenia A1, potwierdzające, że delegowany pracownik podlega systemowi zabezpieczenia społecznego w ...
-
Biura: pracownicy wracają, inflacja przeszkadza
... oddano w miastach regionalnych, wśród których wartymi odnotowania inwestycjami były .KTW II (39 900 mkw., TDJ Estate) oraz Global Office Park A1 i A2 (27 300 mkw. i 29 900 mkw., Cavatina) w Katowicach i biurowiec Midpoint71 (36 200 mkw., Echo Investment) we Wrocławiu. W Warszawie w analogicznym ...
-
Jak dobrze wydać fundusze unijne?
... opłat za przejazd wybudowanymi w ostatnich latach odcinkami autostrad (A4, A2 i A1), z których wpływy odciążyłyby drogowy budżet państwa. Nie zrobiły tego przede wszystkim ... źródeł ich finansowania (w tym kontekście pojawił się pomysł podniesienia opłaty paliwowej). Problem w tym, że według rządowych wyliczeń na realizację tego programu trzeba wydać ...
-
Mazda 2 1.5 SKYACTIV-G 115 KM przyciąga spojrzenia
... idealnie. Pod tym względem „dwójka” spokojnie może być postawiona obok Mini lub Audi A1. Jeśli chodzi o wyposażenie to poza standardowymi elementami takimi jak Bluetooth, nawigacja ... jest już dosyć klaustrofobicznie, gdzie osoby powyżej 180cm wzrostu będą miały problem ze zmieszczeniem swojej głowy i kolan. Także bagażnik nie bryluje na tle ...
-
Przygotowania do Euro 2012 kompromitacją?
... przez negocjatorów rządowych, podpisano wstępne umowy na dwa odcinki A1 i A4. Jest jednak kolejny problem, umowy te nie mają zamknięcia finansowego, bez którego budowy pozostaną tylko deklaracją. Co najmniej do końca roku musimy poczekać na podpisanie kolejnych umów na odcinki autostrad A1 ...
-
Kolej na mieszkania i szybkie drogi. Wywiad z szefem resortu infrastruktury i budownictwa
... aby mogły z niego korzystać samochody ciężarowe jadące do naszych południowych sąsiadów. Problem w tym, że kontynuacja tej drogi na Słowacji ma ograniczenie do 7 ton i ... ostatnio kierowane do realizacji, dzisiaj kwestie formalno-inżynierskie dotyczą w zasadzie jedynie autostrady A1. Na wielu jej odcinkach zresztą zostały już one rozwiązane. Teraz ...
-
Ocena ryzyka krajów wg Coface 2013
... raz drugi w ciągu roku obniżona została ocena Włoch i Hiszpanii, a przyznana Japonii nota A1 została poddana obserwacji negatywnej ze względu na ryzyko spadku eksportu, zwłaszcza ... poważnej próbie w związku z olbrzymią recesją, jaka miała miejsce w roku 2009. Niewątpliwie problem kryzysu finansowego jest na dobrej drodze do rozwiązania, ale kryzys w ...
-
Ocena ryzyka krajów wg Coface I 2018
... że przedsiębiorstwa już niedługo osiągną swoją maksymalną zdolność produkcyjną. Problem podaży dotyczy również przedsiębiorstw francuskich, paradoksalnie ... Oceny krajów Coface (160 krajów) obejmują ośmiostopniową skalę ryzyka w porządku rosnącym: A1 (ryzyko bardzo niskie), A2 (ryzyko niskie), A3 (ryzyko raczej akceptowalne), A4 (ryzyko akceptowalne), ...
-
Firmy transportowe - jakie wyzwania przyniesie im 2025 rok?
... pojazdów. Rozszerzenie płatnych tras obejmuje kluczowe połączenia krajowe, m.in. autostradę A1 na odcinku od węzła Piotrków Trybunalski Południe do węzła Pyrzowice ... opóźnień w realizacji zleceń czy wypłat wynagrodzeń - wskazuje Łada. Aby rozwiązać ten problem, UE planuje wprowadzić nowe regulacje. 23 kwietnia 2024 roku Parlament Europejski przyjął ...
-
Autostrady w Polsce: strata czasu i pieniędzy
... A4 kosztuje właściciela samochodu osobowego 16zł, a przejażdżka zaledwie 85 km fragmentem autostrady A1 z Pomorza do Kujawsko-Pomorskiego – 17,50zł. To odpowiednio: 24 gr, 27 gr ... mówi Prezes Dawid Nowicki, reprezentujący operatora systemu Flotis.pl. Czy można ten problem skutecznie rozwiązać? Otóż okazuje się, że nasi europejscy sąsiedzi wdrożyli ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 30/2019
... się stać najdłuższą trasą szybkiego ruchu w Polsce czy na odcinkach autostrady A1 prowadzącej znad morza do kurortów wypoczynkowych w polskich górach. Polacy podróżują ... lat liczba poważnych wypadków drogowych z udziałem ciężarówek zmalała prawie o połowę, to nadal problem ten jest widoczny. Szacuje się, że każdego roku na drogach UE dochodzi do ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 22/2010
... z 11) były skierowane na działania inwestycyjne np. projekty dotyczące autostrady A1 (Nowe Marzy-Czerniewice), obwodnicę Warszawy oraz unowocześnienie linii kolejowych. Zgodnie z danymi ... dotychczasowy sposób kształtowania poszczególnych pozycji unijnego budżetu... Poważny problem będziemy mieli z doprowadzaniem do końca wielokrotnie zapowiadanej ...
-
Kompleks biurowy Garnizon.biz w Gdańsku
... i ulicy Słowackiego ma oznaczać możliwość szybkiego skomunikowania m.in. z autostradą A1, obwodnicą, lotniskiem, przystanią promową, itd. To również dostęp do ... drogi) oraz SKM (4 min.), a ilość dostępnych miejsc parkingowych na terenie Garnizonu wyklucza problem z parkowaniem - samym budynkom Gamma i Omega służyć będzie ponad tysiąc miejsc ...
-
Rynek pracy - najważniejsze wydarzenia 2011
... poznać przy okazji budowy terminala na lotnisku de Gaulle'a i tunelu autostrady A1 na północ od Paryża. Uczestniczyli również m.in. w remoncie budynku francuskiego parlamentu, ... jeszcze wpływa na efektywność i bezpieczeństwo swoich kolegów z pracy a to już poważny problem. Jeśli nad miłośnikami upojnych wieczorów będzie wisiał taki „bacik”, dzień ...
-
Ochrona przyrody ważna dla Polaków
... roślin i zwierząt oraz utrata naturalnych siedlisk i ekosystemów w Polsce to poważny problem, a negatywny wpływ utraty bioróżnorodności na ich życie będzie odczuwalny w ... ważne dla lokalnej przyrody inicjatywy. Kujawsko-pomorskie - w wyniku budowy odcinka autostrady A1 pomiędzy wsią Nowe Marzy a miastem Czerniewice zostały naruszone tereny ...
-
Opel Adam Glam 1,4 Ecotec
... nienajgorsze osiągi. Wolnossący motor dobrze reaguje na energiczne wciśniecie pedału gazu. Jedyny problem polega na tym, że musi być trzymany na wysokich obrotach. Nadużywanie to też ... ? Tak! Bo wprawdzie Fiat 500 jest tańszy, za to Mini One czy Audi A1 znacznie droższe. Zakup można sfinansować w kredycie 50/50 lub za pomocą leasingu dostępnego od 1 ...
-
Ocena ryzyka krajów wg Coface IX 2015
... warunków gospodarczych, na Trynidad i Tobago – obecnie z oceną A4 – negatywny wpływ wywierają utrzymujące się niskie ceny ropy naftowej. Pozostaje jeszcze inny problem: rozwój dostaw gazu i infrastruktury.
-
Dotacje unijne: jeszcze 82,5 mld euro do wydania
... przygotowali się znacznie wcześniej. Wydaje mi się, że najważniejszy był jednak problem ludzi i struktur, które non stop reformowano, co nie przyspieszyło procesów inwestycyjnych w stopniu zamierzonym ... mln zł kar umownych m.in. za obwodnice Żyrardowa i ratowany odcinek A1. Negocjacje z GDDKiA nie przyniosły pożądanych efektów, więc doszło do zerwania ...
-
Co Gabinet Cieni BCC rekomenduje rządowi?
... ten rok będzie uchwalony zgodnie z Konstytucją. Z tym wiąże się poważny problem o podstawę prawną decyzji finansowych organów władzy państwowej. Czy jest nią ... , minister infrastruktury Gospodarczy Gabinet Cieni BCC Porozumieć się z koncesjonariuszami Autostrad A1, A2, A4 ws. realizacji zintegrowanego systemu opłat operujących wg jednolitych zasad ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 22/2017
... Chiński rating. Agencja ratingowa Moody's Investors Service zdecydowała się obniżyć rating Chin z A1 do Aa3. Amerykański budżet na fiskalny 2018 rok. Został on ... Na przykład sporo filmów w wysokiej rozdzielczości można znaleźć już w internecie, jednak problem polega na tym, że nie odzwierciedlają one rzeczywistej jakości, czemu winna jest m.in. ...
-
Skarby z budowy. Koszmar czy wizytówka inwestora?
... , gdyby nie „ratownicze prace archeologiczne” poprzedzające budowę autostrady A1. Duże inwestycje drogowe prowadzone w ostatnich latach w Polsce ... inwestycje publiczne oswojone są z badaniami archeologicznymi, o tyle prywatni inwestorzy miewali z tym problem, gdy nieoczekiwane odkrycie zabytkowego przedmiotu wymagało przestoju w budowie. Wiadomo – ...
-
Działki budowlane coraz droższe
... głównie w okolicach tras komunikacyjnych, w tym drogi krajowej 72 i autostrady A1 – dodaje Robert Korczyński z Emmerson Evaluation. Białystok W ostatnim czasie największe ... stanowi przepływająca przez Szczecin Odra. - Dzielnicę Prawobrzeże dotyka problem niewystarczającego zaspokajania podstawowych potrzeb mieszkańców, jakimi są sprawne połączenia ...
-
Ocena ryzyka krajów wg Coface I 2019
... Ameryce Północnej do ryzyka wysokiego. Ryzyko polityczne będzie nadal stanowić poważny problem w Europie w 2019 roku. Wskaźnik Coface dotyczący ryzyka społecznego ... krajów Coface (161 krajów) obejmują ośmiostopniową skalę ryzyka w porządku rosnącym: A1 (ryzyko bardzo niskie), A2 (ryzyko niskie), A3 (ryzyko raczej akceptowalne), A4 (ryzyko ...