-
E-administracja w Polsce: perspektywy rozwoju
... danych, a przede wszystkim współpracy i woli współpracy. Według debatujących, konieczne jest porozumienie między urzędami administracji publicznej, harmonizacja działań administracji centralnej i jednostek samorządu terytorialnego, integracja zasobów finansowych i ludzkich oraz standaryzacja przepływu danych, zwłaszcza dotyczących gospodarki ...
-
E-administracja reaguje na potrzeby niepełnosprawnych
... tych, które są dostępne, w stosunku do Raportu Otwarcia z 2013 roku to dobry prognostyk. Niestety w skali całego badania stan dostępności serwisów administracji centralnej w dalszym ciągu lokuje nas w ogonie Unii Europejskiej. Tempo poprawy bardzo cieszy, niewątpliwie znaczny nań wpływ ma rozporządzenie w sprawie Krajowych Ramach ...
-
Wrota Polski otwarte
... e-Goverment McKinsey & Company opracuje propozycję zakresu odpowiedzialności i sposobu współpracy pomiędzy jednostkami administracji centralnej i samorządowej oraz klientami e-PUAP (Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej) zaangażowanymi w proces przesyłania i przetwarzania dokumentów. - Koncepcja e-Goverment na świecie realizowana ...
-
Jak resorty i instytucje radzą sobie z elektromobilnością?
... elektryczny i nie jest to jakże popularny w administracji centralnej Nissan LEAF, a najtańszy elektryk na rynku, Dacia Spring. W najbliższych latach nie są planowane zakupy kolejnych pojazdów elektrycznych – powiedział Szymon Cienki, rzecznik prasowy GIS. Centrum Obsługi Administracji Rządowej (COAR) użytkuje 11 samochodów z napędem elektrycznym ...
-
Cyberbezpieczeństwo 2023. Co o mijającym roku mówią eksperci?
Wzrost świadomości po stronie administracji centralnej, firm i instytucji publicznych przekładający się na większe zainteresowanie wiedzą i inwestycje w zabezpieczenia - finansowane również ze środków publicznych. Towarzyszy temu rosnąca presja ...
-
Administracja publiczna a zarządzanie oprogramowaniem
... ”, konkluduje Prorektor SGH. WYNIKI BADANIA W SKRÓCIE Wyniki badania pt. „Zarządzanie oprogramowaniem w centralnej i lokalnej administracji publicznej”wskazują na bardzo zróżnicowany obraz zarządzania oprogramowaniem w administracji publicznej w Polsce. Zaledwie jedna piąta urzędów stosuje procedury zarządzania oprogramowaniem w sposób kompleksowy ...
-
Przyszłość polskiego e-Urzędu
... rozwiązań informatycznych w administracji centralnej i terenowej. Niewiele ponad 30 proc. gmin wiejskich i niespełna 50 proc. gmin wiejsko-miejskich wykorzystuje własne serwisy internetowe do zamieszczania informacji na temat usług publicznych. Za to niemal wszystkie miasta wojewódzkie oraz urzędy administracji centralnej charakteryzuje wysoki ...
-
Cyberbezpieczeństwo w samorządach: do zrobienia jest bardzo wiele
... z wniosków, które płyną z badania zrealizowanego na zlecenie firmy Fortinet. Opublikowany w czerwcu minionego roku raport NIK nie pozostawił złudzeń - jednostki administracji centralnej mają jeszcze sporo do zrobienia, jeżeli chodzi o cyberbezpieczeństwo. Postępująca cyfryzacja dotyczy również jednostek samorządu terytorialnego. Nie dość, że muszą ...
-
Po co nam ekonomia behawioralna w urzędach?
... rodzaju uproszczenia. Jest to stosunkowo najmniej wymagające i najtańsze narzędzie. Z danych PIE wynika, że w Polsce sięga po nie aż 77% urzędów administracji centralnej, czego przykładem jest projekt obywatel.gov.pl oraz inicjatywa prostego języka. Istotą tych i podobnych przedsięwzięć jest porządkowanie i syntetyzowanie informacji, upraszczaniu ...
-
TrustPort w wersji biznes
... komputerach stacji końcowej. Blokuje szkodliwe kody wszystkich rodzajów i pozwala pozbyć się powodzi spamu na skrzynkach pocztowych. Jest to wygodne narzędzie administracji centralnej dostępne do instalacji oprogramowania na komputerach stacji końcowej. Równie łatwo pozwala zarządzać ochroną antywirusową w punkcie wejścia sieci Ochrona dla stacji ...
-
Polskie sądy przez telefon i Internet
... przetargu prywatna firma zawrze z jednostką 10 – letnią umowę na świadczenie tego typu usług. Polska administracja w tyle Polskie jednostki administracji centralnej z rezerwą podchodzą do pomysłów korzystania z usług zewnętrznych dostawców usług. Według raportu Capgemini dotyczącego funkcjonowania e-administracji w państwach europejskich, Polska ...
-
E-administracja w Polsce: korzyści i koszty
... komunikacji między obywatelami i przedsiębiorcami a administracją oraz między instytucjami administracji publicznej. Na jego utrzymanie, w tym samym czasie, wydano 74 ... zestawieniu nie są uwzględnione koszty m.in. e-Sądu i e-Ksiąg Wieczystych oraz Centralnej Informacji KRS, których nie potrafiło wyliczyć Ministerstwo Sprawiedliwości. Wnioski ...
Tematy: e-administracja, administracja publiczna, administracja on-line, e-urząd, e-sąd, ePUAP, CEPiK, Platnik -
Przepisy prawne: najważniejsze zmiany VI 2014
... materię dotychczas uregulowaną w uchylonym rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 września 2001 r. w sprawie centralnej ewidencji pojazdów (Dz. U. z 2001 r. Nr 106, poz. 1166, ze zm.), a ponadto materię związaną z udostępnianiem z centralnej ewidencji pojazdów danych lub informacji, w tym danych identyfikujących ...
-
Kradzież dokumentów a wyłudzenia IV kw. 2017
... znacząco obniża ilość skutecznych prób nieuczciwego wykorzystania czyichś danych. Wielkość Centralnej Bazy Danych Systemu DZ wrosła w analizowanym okresie o 32,9 tys. sztuk. ... gminy o utracie dokumentu, znajdują się na stronach Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Warto pamiętać, że trzeba zastrzegać nie tylko dokumenty tożsamości, ale ...
-
Kradzież dokumentów a wyłudzenia III kw. 2018
... Wielkość Centralnej Bazy Danych Systemu DZ wrosła w analizowanym okresie o ponad 43,2 tys. sztuk. Jak już wspomniano we wstępie, u schyłku września wielkość Centralnej ... organu gminy o utracie dokumentu, znajdują się na stronach Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Warto pamiętać, że trzeba zastrzegać nie tylko dokumenty tożsamości, ale ...
-
E-administracja: jakie sprawy załatwimy przez Internet?
... wnioskującego o wpis przedsiębiorcę. Wszelkie czynności związane z wpisem do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej są bezpłatne. Portal pozwala również na bezpłatne ... przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych możliwe jest skorzystanie z usług administracji w wielu sferach. Możliwe jest m.in. złożenie wniosku o dowód osobisty, ...
-
Czynsz i energia elektryczna. Jakie jeszcze podwyżki w 2022 roku?
... zostaną obciążone kosztami różnic i będą zobowiązane do ich pokrycia. Dodatkowo Rządowy „Nowy Ład” wpływa na przekierowanie środków pieniężnych z administracji miast, gmin i powiatów do administracji centralnej. Głównym powodem tej redystrybucji dochodu, jest podatek liniowy, który do tej pory stanowił przychód samorządów. Wszystko wskazuje na ...
-
Spisywanie stanu licznika w czasie kontroli drogowej - co zrobić w przypadku pomyłki funkcjonariusza?
... ust. 1 pkt 22 PRD stan przebiegu będzie ujawniany w Centralnej Ewidencji Pojazdów. Przepisy rozporządzenia MSWiA w sprawie ... też postanowienie organu administracji publicznej. Najwłaściwszym rozwiązaniem wydaje się uznanie tej czynności za „inną czynności z zakresu administracji publicznej dotyczącą uprawnień lub obowiązków wynikających z przepisów ...
-
Przedsiębiorca na ePUAP a kwestia reprezentacji wieloosobowej
... o wydanie indywidualnej interpretacji podatkowej, złożenie wniosku o wydanie zezwolenia lub koncesji, czy dokonywanie wpisów w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Elektroniczna platforma usług administracji publicznej jest w dalszym ciągu rozwijana i w przyszłości będzie przybywać spraw urzędowych, które można będzie ...
-
Administracja publiczna: 70% wydatków to płace
... wydatków bieżących w 2009 roku wynikało jedynie z ograniczenia budżetu na inwestycje. Działania związane z przeciwdziałaniem skutkom kryzysu pokazały, że w jednostkach administracji centralnej można dokonywać istotnych oszczędności bez znacznego ograniczania ich użyteczności dla obywateli. Kolejnym niezbędnym elementem na drodze do racjonalizacji ...
-
Ustawa deregulacyjna: bez zaświadczeń w urzędach
... , który również ma zacząć obowiązywać z dniem 1 lipca br. stanowi, że organy administracji publicznej nie mogą domagać się od przedsiębiorców okazywania, przekazywania lub załączania do wniosków zaświadczeń o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. NIP, REGON i niekaralność Ponadto z momentem wejścia w życie ...
-
Wpisy z gminnych ewidencji działalności przeniesione do CEIDG
... mieliśmy do czynienia z okresem przejściowym i jednoczesnym działaniem dotychczasowych gminnych ewidencji oraz Centralnej Ewidencji. Ten stan był niekorzystny dla przedsiębiorców już działających ... założenie jest bezpłatne i umożliwia elektroniczny kontakt z wieloma instytucjami administracji państwowej. Wpis do CEIDG stanowi jednocześnie wniosek o: ...
-
Pełnomocnik przedsiębiorcy wpisanego do CEIDG
... gminnych ewidencji działalności gospodarczej, do powstałej w lipcu tego roku Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Początek roku 2012 przyniesie kolejne ... przedstawiać przed kontrahentami lub organami administracji publicznej swoje pełnomocnictwo w formie papierowej, jednakże organ administracji publicznej nie będzie mógł ...
-
Cyfryzacja obrotu prawnego nieruchomościami
... , zarówno dla administracji, jak i osób fizycznych. Jak dotąd rynek nieruchomości nie doczekał się spójnego systemu informacji, choć są pewne inicjatywy przybliżające dążenie do cyfryzacji informacji o nieruchomościach. Najbardziej jaskrawy sukces na tym polu odniosło Ministerstwo Sprawiedliwości poprzez uruchomienie Centralnej Informacji Ksiąg ...
-
Kradzież dokumentów a wyłudzenia I kw. 2018
... pamiętają o zastrzeżeniu utraconych dokumentów - pod koniec marca br. wielkość Centralnej Bazy Danych Systemu DZ osiągnęła 1 855 734 dokumentów, co oznacza, że przez ... organu gminy o utracie dokumentu, znajdują się na stronach Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Warto pamiętać, że trzeba zastrzegać nie tylko dokumenty tożsamości, ale ...
-
Kradzież dokumentów a wyłudzenia IV kw. 2018
... częściej pamiętają o zastrzeżeniu utraconych dokumentów - u schyłku grudnia 2018 roku wielkość Centralnej Bazy Danych Systemu DZ osiągnęła 1 704 839 dokumentów, co oznacza ... gminy o utracie dokumentu, znajdują się na stronach Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Warto pamiętać, że trzeba zastrzegać nie tylko dokumenty tożsamości, ale ...
-
15 istotnych praw przedsiębiorcy
... uruchamiający działalność gospodarczą powinien, co oczywiste, zarejestrować się w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Aby tego ... Pewność prawa przede wszystkim W art. 14 Prawa przedsiębiorców, wskazano, że organ administracji publicznej bez uzasadnionej przyczyny nie odstępuje od utrwalonej praktyki rozstrzygania ...
-
Działalność gospodarcza: zmiany od 1 VII 2011
... które uproszczają składanie m.in. składanie wniosków do organów. Organ administracji publicznej nie może już żądać od Twojej spółki zaświadczenia ani ... Urzędy nie będą się już domagać od przedsiębiorców zaświadczeń o wpisie do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, która ma zastąpić ewidencję działalności gospodarczej. ...
-
Karty parkingowe dla niepełnosprawnych: koniec nadużyć
... centralnej ewidencji posiadaczy kart parkingowych przysługujących osobom niepełnosprawnym w ramach Centralnej Ewidencji Pojazdów i Centralnej Ewidencji Kierowców przewiduje ... bezpośrednio do obiektów użyteczności publicznej, w szczególności: budynków administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa ...
-
Co to jest CEEB i jak uniknąć kary za brak deklaracji?
... ekologicznym i jednocześnie bezemisyjnym źródłem ciepła. - mówi Adam Krajewski z Vosti. CEEB to właśnie narzędzie, które ma wspierać pracę organów administracji centralnej, jak i samorządowej w zakresie planowania polityki niskoemisyjnej. Kto musi złożyć deklarację w CEEB? Złożenie deklaracji z informacją o źródle ciepła i spalania paliw ...
-
Nierzetelny CEPiK?
Najwyższa Izba Kontroli przeprowadziła kontrolę dotyczącą postępowania przetargowego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (MSWiA) na wykonanie i wdrożenie oraz na obsługę eksploatacyjną i rozwój systemu informatycznego Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK). Przetarg, przeprowadzony w 2003 roku NIK oceniła jako nierzetelny, ...
-
Przepisy prawne: najważniejsze zmiany VII 2016 r.
... , czy rachunki są nadal prowadzone; zobowiązano banki do prowadzenia centralnej informacji o rachunkach, zwaną dalej "Centralną informacją". Powinna ona zawierać ... narzędzia prawne w tym zakresie. USTAWA O ADMINISTRACJI PODATKOWEJ 1 lipca 2016 r. częściowo weszła w życie ustawa z dnia 10 lipca 2015 r. o administracji podatkowej (Dz. U. z 2015 r., ...
-
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
... badawczo-rozwojowej, instytucje otoczenia biznesu oraz ich sieci oraz jednostki administracji centralnej i obywatele. Funkcję Instytucji Zarządzającej POIG pełni minister rozwoju regionalnego. Funkcję Instytucji Pośredniczących POIG pełnią: minister gospodarki, minister nauki i szkolnictwa wyższego oraz minister spraw wewnętrznych i administracji.
-
Swoboda działalności gospodarczej wg KIG
... związane z zasadami utworzenia i funkcjonowania Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Przedstawiona przez Ministerstwo Gospodarki propozycja zasad funkcjonowania systemu ewidencji pozwoli na wprowadzenie i powszechne wdrożenie systemu usług elektronicznej administracji. System obejmuje niezbędne elementy ewidencji ...
-
Kradzież dokumentów a wyłudzenia I kw. 2019
... co znacząco obniża ilość skutecznych prób nieuczciwego wykorzystania czyichś danych. Wielkość Centralnej Bazy Danych Systemu DZ wrosła w ciągu ostatniego roku o 156 111 sztuk. ... dla Polaków czymś oczywistym. Serdecznie dziękujemy Policji, Ministerstwu Spraw Wewnętrznych i Administracji i tysiącom gmin, które aktywnie włączyły się do tej akcji i razem ...