-
Polska: wydarzenia tygodnia 40/2010
... cele społeczne, zwiększyć wpływy z prywatyzacji. Niepokój wzbudzają publikowane przez specjalistów analizy dotychczasowych wydatków. Krytycy wskazują, że od 1990 roku zatrudnienie w administracji publicznej wzrosło z 159 tys. do 430 tys., co rocznie kosztuje ok. 20 mld zł. Posiadamy wielu emerytów w wieku poniżej 65 lat ...
-
EBI: 2 mld EUR kredytu dla Polski
... badaczy; Kapitał Ludzki — zatrudnienie, szkolnictwo podstawowe i średnie, szkolnictwo wyższe i nauka, kształcenie zawodowe, integracja społeczna oraz rozwijanie potencjału administracji publicznej; Infrastruktura i Środowisko — realizacja działań w zakresie ochrony przyrody na obszarach chronionych, w tym na obszarach objętych programem Natura 2000 ...
-
Trend Micro: zagrożenia internetowe I-VI 2010
... infrastruktur wykorzystywanych do obsługi ogromnej rzeszy uczniów i studentów niechętnie stosujących wymagane środki bezpieczeństwa. Na kolejnych miejscach znalazły się sektor administracji publicznej oraz branża techniczna, na które przypada po 10% łącznej liczby infekcji. Pierwsza połowa 2010 roku: najpoważniejsze zagrożenia Zgodnie z raportem ...
-
Adobe Connect 8
... i seminariów internetowych. Najnowsza wersja rozwiązania, oparta na powszechnie dostępnym oprogramowaniu Adobe Flash Player, zapewnia przedsiębiorstwom i instytucjom administracji publicznej z całego świata możliwość kontaktów multimedialnych za pomocą różnych urządzeń oraz łatwego i niezawodnego uczestniczenia w spotkaniach. Do najważniejszych ...
-
Ochrona konsumenta w UE
... , jakie przysługują mu w sporze z przedsiębiorcą świadczącym usługi finansowe) Solvit (rozwiązywanie problemów wynikających z nieprawidłowego stosowania prawa wspólnotowego przez organy administracji publicznej w państwach UE) EURES (pomoc w znajdowaniu pracy w UE) EEN - Enterprise Europe Network (wsparcie przedsiębiorców chcących rozszerzyć swoją ...
-
Komunikacja z mediami w zarządzaniu kryzysowym
... jeśli czas na to pozwala, przećwiczyć wcześniej wywiad z rzecznikiem prasowym instytucji. Artykuł pochodzi z książki „Zarządzanie kryzysowe w administracji publicznej” Katarzyna Sienkiewicz-Małyjurek, Franciszek Krynojewski. W publikacji scharakteryzowano aspekty organizacyjno-prawne i funkcjonalne zarządzania kryzysowego. Znaczną część poświęcono ...
-
Nielegalne oprogramowanie groźne wg konsumentów
... IT i rządzących polityków do działania W zdecydowanej większości przypadków (65 procent ogółu badanych) konsumenci oczekują bardziej zdecydowanych działań ze strony administracji publicznej w zwalczaniu piractwa komputerowego. Natomiast 72 procent wszystkich ankietowanych przyznaje, że branża IT również powinna być bardziej aktywna w zwalczaniu ...
-
Jak sprawdzić czy samochód nie jest kradziony?
... zweryfikować można ponadto samodzielnie w Europejskim Rejestrze Pojazdów (www.erp.pl) bądź za pomocą uruchomionej w maju tego roku elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP – epuap.gov.pl). Obydwie usługi są bezpłatne. Można również skorzystać z pomocy wyspecjalizowanej firmy zewnętrznej, jednak wiąże się to już ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 51/2010
... przedsiębiorstw wyniosło 3525,67 PLN - urosło o 2,5 proc. m/m i o 3,6 proc. r/r. Natomiast zatrudnienie urosło o 0,1 proc. m/m i o 2,2 r/r. Natomiast w sektorze administracji publicznej, obrony narodowej oraz sektora obowiązkowych ubezpieczeń (ZUS i KRUS) średnie wynagrodzenie miesięczne brutto wynosiło 4246 PLN brutto (w poł. 2010 r.). Ponadto ...
-
Rynek pracy specjalistów 2010
... firmy grozi to falą bankructw i w przyszłym roku w Polsce może upaść nawet ponad dwa tysiące przedsiębiorstw. Czeka nas również zapowiadana restrukturyzacja administracji publicznej – rząd planuje zmniejszyć zatrudnienie w tym sektorze o 10%, co oznaczałoby wzrost liczby pozostających bez pracy o ok. 40 tys. osób. Według autorów ...
-
Przemysł motoryzacyjny - druga branża w Polsce
... o słabym systemie zachęt inwestycyjnych, rosnących kosztach siły roboczej, nie najlepszym wizerunku Polski jako miejsca prowadzenia biznesu, a także o wciąż mało przyjaznej administracji publicznej. Potrzeba w Polsce systemowych zachęt do inwestowania – zarówno w skali krajowych regulacji, jak i na poziomie lokalnym, na przykład poprzez złagodzenie ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 6/2011
... kraju - spada poziom życia obywateli, rośnie bieda, przybywa ludzi żyjących w nędzy. Jednym ze wskaźników niedostatku jest Indeks Nędzy. Według GUS w administracji publicznej, a więc w rządzie i samorządach, zatrudnionych jest już 462,9 tys. osób. Z prognozy GUS wynika, że w końcu 2011 roku będziemy mieli prawie pół ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 14/2011
... zapłacimy od 200 do 300 dol. W końcu 14 tygodnia 2011 roku minął termin przyjęcia budżetu, który zapewnia nieprzerwaną działalność amerykańskiej administracji publicznej. Budżetowy klincz udało się jednak rozwiązać, chociaż tak demokraci, jak i republikanie są z niego niezadowoleni. Gdyby nie doszło do kompromisu, że ...
-
Umowa o roboty budowlane - podwykonawca
... § 1 tego Rozporządzenia – PKWiU wprowadza się do stosowania w statystyce, ewidencji i dokumentacji oraz rachunkowości, a także w urzędowych rejestrach i systemach informacyjnych administracji publicznej. Przepisy tego Rozporządzenia, a szczególności sam schemat PKWiU, nie mają zatem znaczenia dla interpretacji pojęcia podwykonawcy na gruncie prawa ...
-
UKE a rynek usług pocztowych 2006-2011
... pocztowa, pozwalająca dotrzeć do odbiorców w całym kraju, a na tym z reguły zależy dużym nadawcom takim jak: operatorzy telekomunikacyjni, banki czy organy administracji publicznej. Aktywne działanie Prezesa UKE nie jest gwarancją przyspieszenia transformacji Poczty Polskiej SA. Na tym polu konieczna jest przede wszystkim aktywna ...
-
Praca tymczasowa głównie w produkcji
... . W Bułgarii 90 proc. ogółu pracowników tymczasowych stanowili pracownicy sektora usługowego, produkcyjnego – pozostałe 10 proc. W Danii 48 proc. zatrudniono w administracji publicznej, 25 proc. w usługach. W Polsce sytuacja wygląda odwrotnie. Jedynie 25 proc. osób znajduje zatrudnienie poprzez agencje pracy tymczasowej w usługach. Spośród ...
-
Grecja i Portugalia - coraz większe ryzyko biznesowe
... 7% PKB w 2010 r. do 3% w 2012 r., czyli o prawie 4 punkty procentowe w ciągu dwóch lat (patrz: Raport Sterujący na temat Polityki Budżetowej, Minister Finansów i Administracji Publicznej, lipiec 2010). Ze względu na dużą liczbę zmian, które mają zostać wprowadzone w 2011 r. (oraz docelową wartość deficytu na poziomie 4,6% PKB ...
-
Obrót walutami przez Internet
... , ujęte w odrębnych przepisach (tzw. warunki materialne), po drugie o dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej, prowadzonego przez właściwe organy administracji publicznej (warunki formalne). Dopełnieniem powyższych regulacji w zakresie działalności kantorowej jest przepis art. 40c PD. Zgodnie z nim, w przypadku stwierdzenia w toku ...
-
Polityka pieniężna 2010
... wzrostu wynagrodzeń. W ostatnim kwartale 2010 r. wzrost płac wyraźnie przyspieszył. Przyspieszenie to było częściowo związane z silnym wzrostem wynagrodzeń w administracji publicznej przed ich planowanym zamrożeniem w 2011 r. Przy utrzymującym się relatywnie stabilnym wzroście wydajności pracy, zmniejszanie się tempa wzrostu wynagrodzeń do III ...
-
Deutsche Bank PBC - zmiany w kredytach
... na czas nieokreślony, przedstawicieli wybranych grup zawodowych, w tym tzw. wolnych zawodów (np. lekarzy, dentystów, weterynarzy, architektów czy księgowych), pracowników administracji publicznej, jak również obecnych Klientów Banku. Kredyt dostępny jest również w opcji z ubezpieczeniem. W zależności od wybranego pakietu, obejmuje ono m.in. czasową ...
-
Profil Zaufany ePUAP w ZUS
... posiadania certyfikatu kwalifikowanego, niezbędnego do złożenia bezpiecznego podpisu elektronicznego. Profil zaufany będzie funkcjonował w środowisku elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP oraz Elektronicznego Urzędu Podawczego. Warunkiem korzystania z Profilu Zaufanego jest utworzenie konta na ePUAP. W tym celu należy ...
-
Usługi księgowe a zwolnienie podmiotowe z VAT
... i inkasentów, zeznań i deklaracji podatkowych lub udzielanie im pomocy w tym zakresie; 4. reprezentowanie podatników, płatników i inkasentów w postępowaniu przed organami administracji publicznej i w zakresie sądowej kontroli decyzji, postanowień i innych aktów administracyjnych w sprawach wymienionych w pkt 1. Art. 2 ust. 2 ww. ustawy stanowi, iż ...
-
Bezpieczeństwo aplikacji to zapewnienie jej jakości
... profile stanu jakości aplikacji w wielu branżach: dobrach konsumpcyjnych, sprzedaży, energetyce, finansach, ochronie zdrowia, high tech, produkcji przemysłowej, administracji publicznej i telekomunikacji. W tym roku, raport zawiera dodatkowo opracowanie trendów IT i praktyk w zakresie zapewnienia jakości z perspektywy 9. różnych regionów: Australia ...
-
Kredyt konsumencki: nowe zasady
... do dnia spłaty. W przypadku odstąpienia konsumenta, kredytodawcy nie przysługują żadne inne opłaty z wyjątkiem kosztów poniesionych na rzecz organów administracji publicznej oraz opłat notarialnych. Formularz informacyjny Istotną zmianą jest także wprowadzenie formularza informacyjnego, który ma zawierać wszystkie podstawowe informacje o kredycie ...
-
Rynki finansowe czekają na rozstrzygnięcie w sprawie Grecji
... się pierwsze sesja trzydniowego posiedzenia ateńskiego parlamentu, którego zwieńczeniem będzie środowe głosowanie. Zaproponowane reformy obejmują m.in.: cięcia płac w administracji publicznej, wzrost podatków, zmniejszenie wydatków na obronę i budżetu inwestycji publicznych. Do tego wprowadzony będzie tzw. "podatek solidarnościowy", wynoszący do ...
-
Działalność gospodarcza: zmiany od 1 VII 2011
Weszły w życie przepisy ułatwiające prowadzenie działalności gospodarczej! Ustawa wprowadziła zmiany, które uproszczają składanie m.in. składanie wniosków do organów. Organ administracji publicznej nie może już żądać od Twojej spółki zaświadczenia ani oświadczenia na potwierdzenie faktów lub stanu prawnego związanego z wnioskiem, jeżeli znane ...
-
Udzielenie pełnomocnictwa a opłata skarbowa
... mówi, że opłacie tej podlega złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - w sprawie z zakresu administracji publicznej lub w postępowaniu sądowym. Co za tym idzie, samo udzielenie pełnomocnictwa nie jest przedmiotem opodatkowania opłatą skarbową. Ta występuje bowiem dopiero ...
-
Rynek walutowy - komentarz miesięczny
... było warunkiem koniecznym otrzymania piątej transzy pakietu pomocowego, opiewającej na 12 mld euro. Zaproponowane w nim reformy obejmują m.in.: cięcia płac w administracji publicznej, wzrost podatków, zmniejszenie wydatków na obronę oraz budżetu inwestycji publicznych. Do tego wprowadzony będzie tzw. "podatek solidarnościowy", wynoszący do 2015 ...
-
GUS: przedsiębiorstwa leasingowe 2010
... umowy leasingowe w 2010 r. były zawierane głównie przez przedsiębiorstwa (96,8%), osoby fizyczne zawarły 2,9% ogólnej liczby nowych umów, a leasingobiorcy z administracji publicznej tylko 0,3%. Z informacji uzyskanych od przedsiębiorstw leasingowych wynika, że ich główni klienci reprezentowali następujące sekcje PKD: G – handel hurtowy i detaliczny ...
-
Przepisy prawne: najważniejsze zmiany VII 2011
... elektronicznej m.in. przy użyciu profilu zaufanego na platformie ePUAP; wskazano, iż dane zawarte w CEIDG mogą być nieodpłatnie udostępniane organom administracji publicznej; wprowadzono możliwość dokonywania wpisów do CEIDG i otrzymywania zaświadczeń za pośrednictwem Internetu. USTAWA O DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ Dnia 1 lipca 2011 r. weszła w życie ...
-
Rynek IT w Polsce 2011-2015
... oprogramowania, najczęściej gotowych produktów, decydowały się również coraz częściej firmy z sektora MŚP. Nie bez znaczenia były też zakupy licencji w jednostkach administracji publicznej. Wiadomo już, że światowy kryzys finansowy miał ograniczony wpływ na polską gospodarkę i nie rozchwiał polskiego rynku IT. W 2010 r. niepokoić mogły ...
-
Płatności internetowe PayByNet w Alior Bank
... funkcjonuje obecnie w ponad 300 sklepach internetowych (w tym np.: Merlin.pl, mixmedia.pl, superkoszyk.pl, torres.pl) oraz w ponad 100 jednostkach administracji publicznej (naszymi klientami są między innymi: Urząd m.st. Warszawy, Urząd Miasta Krakowa, Śląski Urząd Wojewódzki, Gmina Miasta Gdańska). Klienci Alior Banku ...
-
Opłata produktowa: mniej obowiązków dla przedsiębiorców
... dla osób fizycznych wprowadziła także zmiany, których skutkiem ma być możliwość szybszego załatwiania spraw poprzez ułatwienia w bieżącym kontakcie z organami administracji publicznej. Za przykład można tu wskazać korzystne dla przedsiębiorców zmiany w zakresie obowiązków związanych z opłatą produktową. Powyższa nowelizacja zmodyfikowała treść art ...
-
Trend Micro Deep Security 8
... zaradcze. Nowe i rozszerzone funkcje SecureCloud 2 oferuje nowe rozszerzenia, takie jak agent szyfrowana z certyfikatem FIPS 140-2. Instytucje administracji publicznej i przedsiębiorstwa, które muszą przestrzegać najwyższych standardów bezpieczeństwa, potrzebują rozwiązań szyfrujących z certyfikatem FIPS (Federal Information Processing Standards ...
-
Proces sądowy: koszty postępowania jako podatkowe?
... , w oparciu o konkretne okoliczności faktyczne. Nie można założyć, że w każdej sytuacji koszty związane z konkretnym postępowaniem przed sądem powszechnym czy też organem administracji publicznej będą podlegały lub też nie, zaliczeniu do koszów podatkowych. Jeśli ponoszone koszty postępowania spełniać będą przesłanki ustawowe, dla zaliczenia ich ...