-
Dobra agencja PR: jak ją wybrać?
... dla obu stron, to dialog – możliwość rozmowy i poznania się, zanim agencja przystąpi do przygotowania ofert. Oczywiście nie ma jednego wzoru briefu i ... , jak ważna jest rola edukacji rynku z zakresu organizowania przetargów. Jako Związek Firm Public Relations wciąż otrzymujemy sygnały o nieuczciwych praktykach przetargowych. Na stronie www ...
-
Etyka w public relations - szansa czy problem?
... z braku wiedzy dotyczącej charakteru i natury public relations u osób zlecających – mówi Michał Olbrychowski, wiceprezes zarządu Związku Firm Public Relations. – Zdajemy sobie sprawę, że ... otoczeniem zewnętrznym instytucji, która go zatrudnia. – Cieszę się, że jako agencja przyczyniliśmy się do realizacji badań dotyczących etyki zawodu PR-owca. To ...
-
Dziennikarze kontra specjaliści od public relations
... najwięcej wskazań dziennikarzy (13%) jako najlepsza agencja, co potwierdza jej silną pozycję w sektorze nowych technologii. Informacje o badaniu Badania „Działania Public relations w sektorze nowych technologii” zostały przeprowadzone w kwietniu-maju 2007 roku przez Zakład Public Relations Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie ...
-
Kryzysowy Public Relations: komunikacja w czasie koronawirusa
... komunikacji i praca zdalna Wśród pozytywnych zaskoczeń związanych z pandemią i pracą Public Relations, na szczególną uwagę zasługują wzrost znaczenia komunikacji w organizacjach ... , managerów i dyrektorów komunikacji oraz rzeczników prasowych. Badanie przeprowadziła agencja Alert Media Communications specjalizująca się w komunikacji antykryzysowej i ...
-
Monitoring mediów - aspekty prawne
... przez agencje public relations materiałów, do których odsyłają adresy umieszczone w raporcie jest to określane zasadami prawa autorskiego. Zgodnie z nimi, agencja taka nie ... autorskich), który może decydować o formach jego rozpowszechniania. Sam zatem fakt, że agencja public relations uzyskała adres, pod którym znajduje się dany utwór, nie ...
-
Fake news okiem polskich dziennikarzy
... Rynek i Opinia polscy dziennikarze ogólnoinformacyjni. Pomysłodawcą i autorem badania jest agencja Public Dialog. Fake news - kluczowe ustalenia Przeszło 4 na 10 dziennikarzy spotyka ... , będzie w cenie– podsumowała Karolina Borkowska wiceprezes Public Dialog, wiceprezes Związku Firm Public Relations. Metodologia: Badanie zostało zrealizowane metodą ...
-
Jakie korzyści przynosi spółce IPO?
... . Wyboru Biegłego rewidenta dokonuje Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy bądź Rada Nadzorcza, jednak wymaga to stosowanego zapisu w statucie spółki. Agencja Public Relations Skorzystanie z usług agencji public relation przy procesie upublicznia spółki nie jest obowiązkowe, lecz jest bardzo wskazane. Zadaniem agencji PR będzie zbudowanie pozytywnego ...
-
Finanse publiczne: rządowe założenia reformy
... . Zadania zlikwidowanych funduszy przejmie istniejący w ramach Kasy fundusz składkowy. Od 2008 r. państwowe agencje, np. Agencja Mienia Wojskowego, Wojskowa Agencja Mieszkaniowa, Agencja Rynku Rolnego, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa staną się agencjami wykonawczymi. Oznacza to, że podstawą ich gospodarki finansowej będzie roczny ...
-
Branża PR w mediach 2007
... na temat bieżących wydarzeń. Medialne informacje nawiązujące w różnej formie do tematyki public relations ukształtowały wizerunek branży - wynika z raportu PRoto. W 2007 roku ... Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji w ubiegłym roku pierwsze miejsce zajęła agencja On Board PR, media wspominały o niej 33 razy. 28 razy ...
-
Ustawa o finansach publicznych - zmiany
W dniu 17 października Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o finansach publicznych oraz projekt ustawy Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych, przedłożone przez ministra finansów. Jawność i przejrzystość finansów publicznych, a w efekcie lepszą kontrolę wydawania pieniędzy z publicznej kasy mają zapewnić rozwiązania zaproponowane ...
-
Służbowe karty płatnicze: na co wydawane są publiczne pieniądze?
... liście zamieszczonej na stronie sejm.gov.pl. Celowo pominięte zostały podmioty zajmujące się bezpieczeństwem publicznym takie jak Policja, ABW czy Agencja Wywiadu, gdyż otrzymane informacje mogłyby dotykać zagadnień wrażliwych dla bezpieczeństwa publicznego. Do pozostałych instytucji wysłaliśmy zapytanie o następującej treści: Czy osoby ...
-
Branża PR w mediach VI 2006
... public relations w Polsce. Najważniejszym z nich był "Kliencki Raport Agencji PR" magazynu Home&Market, w którym, tak jak w zeszłym roku zwyciężyła agencja ... PR, pierwsze miejsce ponownie zajęła agencja On Board, która była cytowana przez media ośmiokrotnie. Mimo tzw. sezonu ogórkowego w mediach, liczba publikacji o public relations nie spadła ...
-
Branża PR w mediach VI 2008
... Agencja wyprzedziła: Liberty Group, On Board PR oraz Solski Burson-Marsteller, które wymieniano po 2 razy. W czerwcu częściej o PR pisały media ogólnopolskie, które zamieściły 146 publikacji związanych tematycznie z public relations. Natomiast w mediach regionalnych znalazły się 123 materiały o tej tematyce. Zdecydowanie najczęściej o branży public ...
-
6 mitów o PR, w które wierzą polskie firmy
... wizerunek przedsiębiorstwa. Kolejnym błędnym założeniem, jak tłumaczą eksperci z Praktycy.com, jest twierdzenie, że działania PR można robić niejako „z doskoku”. Aby Public Relations faktycznie przynosił przedsiębiorstwu realne korzyści, powinien być prowadzony systematycznie, bazując na długofalowej strategii. Mit 5. – Jak PR to tylko czarny ...
-
Firmowy PR na zagranicę
... agencją PR. Agencja jest odpowiedzialna za dostarczenie adekwatnej wiedzy o specyfice regionu, metodach współpracy z mediami itp. Na podstawie tej wiedzy planowane są określone działania w danym kraju. Podobnie rzecz wygląda w przypadku większych firm, które w zagranicznym oddziale mają osobę odpowiedzialną za marketing i public relations. Lokalni ...
Tematy: PR, public Relations -
11 pytań dot. szczepień przeciw COVID-19
... produkty lecznicze. Do najbardziej popularnych zaliczamy: Europejska Agencja Leków (EMA), Federalna Agencja Leków (FDA) w USA, Światowa Organizacja Zdrowia (WHO). W ... przebyciu COVID-19? Według CDC (Center for Disease Control and Prevention) i PHE (Public Health England) przebycie choroby, nie jest przeciwwskazaniem do szczepień. Ponadto osoby, ...
-
Likwidacja zakładów budżetowych do końca 2008 r.
... . Od 1 stycznia 2008 r. państwowe agencje (Agencja Mienia Wojskowego, Wojskowa Agencja Mieszkaniowa, Agencja Rezerw Materiałowych, Agencja Rynku Rolnego, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Agencja Nieruchomości Rolnych, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej) staną się agencjami wykonawczymi ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 41/2019
... na punkcie niepaństwowego aktora i taktyki, którą zastosował ten aktor. Agent CIA w transporterze z glockiem przy biodrze Koniec zimnej wojny sprawił, że agencja zawisła w próżni. Wypełniła się jej najważniejsza misja, zabrakło dobrze zdefiniowanego wroga. Tim Weiner w „Dziedzictwie popiołów” przytoczył symptomatyczną wypowiedź byłego dyrektora ...
-
Branża PR w mediach IV 2006
... ponownie zajęła agencja On Board, która była cytowana przez media dziewięciokrotnie. Mimo spadku liczby publikacji o PR w kwietniu, media poświęcają branży PR-owskiej sporo uwagi. Duża liczba artykułów i częste zapraszanie PR-owców do komentowania wydarzeń społecznych i politycznych może świadczyć o tym, że branża public relations w Polsce ...
-
5 trendów, za którymi powinien podążyć współczesny PR
... agencja PR czy zespół ds. social media pracujący dla danej firmy, nie mogą prowadzić działań w oderwaniu od siebie. Jeżeli zatem dochodzi np. do sytuacji kryzysowej za sprawą niefortunnego wpisu na profilu firmy w serwisie społecznościowym, dzięki sprawnej komunikacji, specjaliści od public ... , aby specjaliści od public relations, tworząc kolejne ...
-
Branża PR w mediach II 2006
... Adamowi Bielanowi. Najczęściej cytowanymi/wzmiankowanymi w kontekście PR firmami, organizacjami i instytucjami został Związek Firm Public Relations (10 przekazów) i Instytut Monitorowania Mediów (8 przekazów). Natomiast Fleishman Hillard to najczęściej wzmiankowana agencja PR. W porównaniu z lutym 2005 roku w mediach pojawiło się ponad trzy razy ...
-
Koma stawia na PR
... , Netia Telecom, Główny Urząd Geodezji i Kartografii, Metro MGI, Zakład Energetyczny Tarnów, Ministerstwo Finansów. Agencja Tauber Promotion powstała w 1992 roku, jest agencją obsługującą firmy w zakresie reklamy i public relations, ofertę swoją kieruje do przedsiębiorstw polskich i zagranicznych z branży farmaceutycznej, finansowej i IT. Działania ...
Tematy: koma -
Praca w branży PR 2009
... się listopad, w którym poszukiwano aż 166 osób na stanowiska związane z public relations. Tymczasem w 2008 od początku roku liczba ogłoszeń w sposób umiarkowany, ale stały ... agencje: Grupa Ciszewski (oferty wszystkich agencji z Grupy pojawiły się w minionym roku 30 razy), agencja E.C.H.O.(22), On Board (15), Euro RSCG (14) i Partner of Promotion (13 ...
-
Branża PR w mediach III 2006
... w kontekście PR uwzględniono 136 przekazów. Część tych materiałów nie jest w całości poświęcona public relations, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących ... zajęła agencja On Board cytowana najczęściej w kontekście publikowanych przez nią raportów wizerunkowych. Utrzymuje się tendencja wzrostu liczby publikacji dotyczących public ...
-
Branża PR w mediach II 2007
... materiałów pochodziło z mediów ogólnopolskich, a 81 materiałów na temat public relations ukazało się na łamach dzienników. W lutym przekazy o public relations zostały wyraźnie zdominowane przez PR Polski – ... Zestawienie pokazało, że najczęściej cytowano Dariusza Tworzydło, a wzmiankowano – Marcina Czyżniewskiego. Najbardziej widoczna agencja PR ...
-
Rządowa reforma finansów publicznych
... usytuowanych w BGK w państwowe fundusze celowe, przekształcenie części funduszy celowych w jednostki budżetowe (np. ZUS i KRUS), nowa forma organizacyjno-prawna - tzn. agencja wykonawcza - dla wybranych dziedzin aktywności państwa. Reforma przewiduje też powiązanie planów finansowych wszystkich jednostek sektora rządowego z ustawą budżetową ...
-
Oferta publiczna i niepubliczna: jakie różnice?
... w tym procesie, takich jak najczęściej: firma doradcza, kancelaria prawna, audytor czy agencja reklamowa. Za pośrednictwem Oferującego emitent przekazuje prospekt emisyjny lub ... obligacji. Oferta publiczna może wymagać też odpowiedniej promocji. Specjaliści od public relations pomagają w budowaniu pozytywnego wizerunku spółki wśród inwestorów, ...
-
Tydzień 40/2009 (28.09-04.10.2009)
... w tempie 0,5% (chociaż według GUS w pierwszej połowie roku urosła o 1%), a w przyszłym roku wzrost PKB w Polsce według Moody's ma sięgnąć 1,5% (w planie budżetowym jest 1,2%). Agencja Moody's jeszcze w lipcu prognozowała dla Polski poziom deficytu budżetowego na 5,6% PKB w tym roku i 5,9% PKB w roku przyszłym. Teraz jednak skorygowała szacunki ...
-
Sektor publiczny w końcu w nowoczesnych biurach?
... powierzchni w Adgar Park West. Znaczące umowy zawarły w tym czasie także m.in. Główny Inspektorat Transportu Drogowego, Urząd Lotnictwa Cywilnego i Agencja Nieruchomości Rolnych. Europejska Agencja Zarządzania Współpracą Operacyjną na Zewnętrznych Granicach Państw Członkowskich Unii Europejskiej Frontex weszła zaś w Warsaw Spire na powierzchnię 14 ...
-
Przegląd wydarzeń PR
Epr.pl - wortal public relations i komunikacji marketingowej oraz eprasa.com - agencja monitoringu mediów rozpoczynają współpracę. Raz w tygodniu, w oparciu o wyniki monitorowania mediów przygotowane przez eprasa.com, prezentowane będą najważniejsze wydarzenia z branży public relations i marketingu ostatnich dni. Dodatkowo jedno wydarzenie, tzw. " ...
-
Branża PR w mediach II 2005
... PR w mediach. Najczęściej wzmiankowanymi w kontekście PR firmą i agencją były Instytut Monitorowania Mediów oraz agencja Fleishman-Hillard. Szóstym badaniem przekazów o branży PR objęto 57 lutowych publikacji i programów. Najwięcej materiałów o public relations to teksty dotyczące rynku PR (28%) – publikacje w tej kategorii dotyczyły m.in. zarobków ...
-
Tydzień 33/2006 (14-20.08.2006)
... i mężczyzn. Polska otrzymała od Unii Europejskiej na pomoc żywnościową dla najuboższych w 2007 r ok. 37 mln euro. Pomoc tę będzie realizowała Agencja Rynku Rolnego. Pomoc ta będzie udzielana osobom ubogim, bezdomnym, niepełnosprawnym, lub które są dotknięte klęskami żywiołowymi. Jest projekt ustawy o zasadach ...
-
Branża PR w mediach VI 2007
... raportu PRoto. W czerwcu 2007 roku zostało opublikowanych 187 artykułów dotyczących branży public relations. 8 z nich to materiały z radia i telewizji, pozostałe - to ... kolejnej edycji raportu WarsawScan, którego autorem była agencja NBS. Na łamach dodatku do Parkietu napisano o rosnącej roli agencji public relations i firm zajmujących się relacjami ...
-
Oferta publiczna: jak wybrać dom maklerski?
... , np. księgowych, wdrożenie MSRów, akwizycja, wydzielenie biznesu. Działania należy skoordynować i jednocześnie nadzorować kilka różnych podmiotów/zespołów (DM, audytor, prawnik, agencja PR). Kto zatem posiada kompetencje do przeprowadzenia powyższych działań, a także do odpowiedzi na postawione w niniejszym artykule pytania, w szczególności te ...
-
Media online o branży PR I-VI 2008
... public relations w Internecie. W rankingu uwzględniono 31 znanych i najczęściej wymienianych w mediach online agencji PR ... zlecenie kanału telewizyjnego Foxlife i NSZZ „Solidarność”. Za projekt dla związku zawodowego agencja została uhonorowana również międzynarodową nagrodą Sabre Awards. Ponadto, OnBoard rozpoczął ekspansję zagraniczną – ...