-
Polskie firmy nie są liderami cyberbezpieczeństwa
... prawa do ochrony danych. Oczywiście to się zmienia, świadomość rośnie, ale jest potrzebny czas na dostosowanie procesów biznesowych firm do aktualnych wymogów prawa. Przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych, jest obowiązkiem każdej firmy, która gromadzi, przetwarza i przechowuje dane osobowe. Brak usunięcia danych ...
Tematy: cyberbezpieczeństwo, cyberataki, ataki hakerów, cyberzagrożenia, phishing, ataki phishingowe, ataki apt APT, złośliwe oprogramowanie, malware, ransomware, ataki ransomware, dane osobowe, bezpieczeństwo danych osobowych, kradzież danych osobowych, przechowywanie danych osobowych, ochrona danych osobowych -
Jak wiarygodnie i szybko oszacować czynsz najmu?
... najmu (nawet 1 mln transakcji rocznie), można się domyślać, że skala problemu jest wcale niemała. Brak rzetelnego źródła wiedzy na temat aktualnych i historycznych cen dla określonego typu nieruchomości w poszukiwanych lokalizacjach, dodatkowo komplikuje sprawę. Jak zatem rzetelnie i błyskawicznie estymować wartość czynszu? Dwa źródła ...
-
Bezpieczeństwo IT w firmach: mobilność największym wyzwaniem
... dobie dynamicznie zachodzących zmian technologicznych i społecznych kluczowe staje się zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa firmowej sieci. O zdanie na temat aktualnych trendów, wyzwań, zagrożeń i rozwiązań zabezpieczających sieci zapytaliśmy specjalistów z ponad 160 dużych polskich przedsiębiorstw. Zebrane odpowiedzi dostarczyły bardzo ...
-
Nowe wyzwania w zarządzaniu ryzykiem
... najistotniejsze ryzyka i wyzwania, które rysują się przed ich organizacjami. W najnowszej edycji badania „Zarządzanie ryzykiem i ubezpieczeniami w firmach” wskazano, że najistotniejszym z aktualnych ryzyk jest spowolnienie gospodarcze. Na drugiej pozycji uplasowała się utrata reputacji marki, co może być następstwem poważnych konsekwencji wpadki ...
-
W czym pomaga automatyczna wycena nieruchomości?
... technologicznych, które znacznie ułatwiają wycenę nieruchomości. Na rynku są już dostępne narzędzia, które w oparciu o duże ilości danych, zarówno historycznych, jak i aktualnych, pozwalają w prosty i szybki sposób dokonać wyceny wartości posesji, lokali czy posiadłości. Wśród takich narzędzi są również automatyczne wyceniarki nieruchomości. Jak ...
-
Ustawa o pomocy obywatelom Ukrainy a bezpieczeństwo i higiena pracy
... praca nie jest legalna i grozi karą np. grzywny. Dodatkowo w obliczu aktualnych przepisów, istnieje brak technicznej możliwości zalegalizowania pracy na rzecz ... uprzedniej aktualizacji o ryzyko zwiększonego obciążenia psychicznego, które jest wynikiem aktualnych wydarzeń, przekazanie środków ochrony indywidualnej oraz w wymaganych przypadkach – ...
-
Rynek pracy: spada satysfakcja z wynagrodzenia
... Wiele firm jest niejako przymuszona do odpowiadania na rosnące oczekiwania pracowników. A te w aktualnych warunkach są napędzane zarówno wysoką inflacją i rosnącymi kosztami życia, jak i ... blisko 3700 firm oraz ponad 5000 specjalistów. Jego celem jest przedstawienie aktualnych trendów na rynku pracy oraz weryfikacja, czy plany zadeklarowane na koniec ...
-
Od czego zależy sukces firmy?
... decydenci mamy dostęp do sieci wymiany wiedzy wewnątrz przedsiębiorstwa i poza jego obrębem oraz czy korzystamy z niej w celu uzyskania aktualnych informacji o zmianach systemu rynkowego, problemach klientów i udoskonaleniach technologicznych? Czy menedżerowie wyższego szczebla nieustannie pracują nad nietypowymi i odmiennymi koncepcjami ...
-
Najpopularniejsze kanały poszukiwania pracy
... zarządzania oraz wysoko wykwalifikowani specjaliści, którzy mają zatrudnienie i chcą je zmienić. Nie mając czasu na pisanie CV, Listów motywacyjnych, śledzenia aktualnych ofert pracy oraz nie wiedząc jak dotrzeć do pracodawców, którzy nie prowadzą otwartych rekrutacji, powierzają te zadania tzw. Agentom Kariery ...
-
Wzrasta rola HR w firmach
... oraz poziomu absencji. Czas pracy i bezpieczeństwo: wskaźniki dotyczące wykorzystania pracy czasowej, realizacji nadgodzin oraz wypadków. Rola HR w firmie: informacje dotyczące aktualnych praktyk i rozwiązań stosowanych przez działy HR, a także stojących przed nimi wyzwań. (Problematyka roli działów HR przeanalizowana została m.in. pod kątem ...
-
Branża RTV/AGD a trendy HR
... element polityki personalnej w większości firm RTV/AGD. To rozwiązanie, którego skuteczność jest dobrze oceniana przez pracodawców, umożliwia szybkie dostosowanie zatrudnienia do aktualnych potrzeb związanych z produkcją lub sprzedażą firm, – dodaje Tomasz Walenczak. Outsourcing funkcji i elastyczne formy zatrudnienia Chcąc sprostać coraz większym ...
-
Branża automotive a trendy HR
... i kontrolować koszty, firmy z tego sektora decydują się na wdrażanie elastycznych form zatrudnienia. Zapewnia to przedsiębiorstwom możliwość dostosowanie zatrudnienia do aktualnych potrzeb firm, której potrzebują w sytuacji, braku pewności, jak będą wyglądały najbliższe miesiące. Z badania wynika, że praca tymczasowa, z której najczęściej ...
-
Trendy HR 2014: po pierwsze skuteczne przywództwo
... jest obecnie wypierane przez model, w którym pracownicy sami się ich domagają (zwracając przy tym szczególną uwagę na ich dopasowanie do aktualnych potrzeb biznesowych) a tradycyjną salę szkoleniową zastępują komputery oraz urządzenia mobilne. „Aby osiągać przewagę konkurencyjną, firmy muszą zarządzać kapitałem ludzkim inaczej ...
-
4 kroki do znalezienia wymarzonej pracy
... zatrudnienia. Dostępność ofert pracy w serwisach internetowych pozwala zdobywać nie tylko informacje o pojawiających się wakatach, ale też wiedzę na temat aktualnych potrzeb i wymagań pracodawców. Dzięki świadomości, jakich kompetencji poszukują pracodawcy w danej branży, kandydaci są w stanie lepiej przygotowywać dokumenty aplikacyjne, ponieważ ...
-
Baza Konkurencyjności Funduszy Europejskich. Czym jest i dla kogo?
... szacowanie rynku, które ma na celu określenie wartości zamówienia w celu wyboru właściwej procedury ofertowej. Szacując wartość zamówienia, należy bazować na aktualnych cenach na rynku zamawianych dóbr. Tym samym należy przeprowadzić rozeznanie rynku wśród co najmniej trzech potencjalnych wykonawców danego zamówienia. Dokumenty ...
-
Usługi bankowe. Czego chcą smart klienci?
... nie mamy stacjonarnych oddziałów bankowych, co z kolei pozwala udostępnić ofertę bardzo korzystną cenowo – tłumaczy Tomasz Głodowski. Usługi bankowe dopasowane do aktualnych potrzeb klientów – czyli tu i teraz To wymóg zaczerpnięty z mediów społecznościowych i e-commerce. Usługa świadczona klientowi ma być nie tylko dostępna w odpowiedniej ...
-
Branded content - reklama bez reklamy?
... do imigrantów. Oglądanie spotów przywołujących głośno komentowane zdarzenia nie tylko utożsamia widza, odwołując się do wspólnej z odbiorcą wiedzy na temat aktualnych wydarzeń, lecz także wywołuje emocje. We wspomnianych produkcjach również nie ma nachalnego product placementu, odbiorca nie jest informowany o reklamowym przekazie ...
-
BCC: najbliższe zadania dla premiera Morawieckiego
... , co stanowi około 8% wszystkich środków. 8. Przywrócenie regulacji korzystnych dla rozwoju odnawialnych źródeł energii (OZE) Wszystkie analizowane scenariusze wskazują, że kontynuowanie aktualnych warunków wykorzystania OZE i zapowiedzianych działań na lata 2017 – 2020 spowoduje, że Polska nie osiągnie swojego 15% celu dla energii ze ...
-
Gospodarka Chin, czyli wzrost i wyzwania
... zapewniłyby te zmiany i w długiej perspektywie czasowej prowadziłyby do zdrowszego i bardziej zrównoważonego wzrostu, nie są jednak zbyt popularne wśród aktualnych polityków. Przedstawicielom chińskiej polityki przede wszystkim nie podoba się widoczna liberalizacja gospodarki. Ponadto, te reformy najpierw prawdopodobnie krótkotrwale spowolniłyby ...
-
Po co nam Chief Happiness Officer - specjalista od szczęścia w pracy?
... , po decyzje dotyczące rozwiązań biurowych czy imprez integracyjnych. Innym, ciekawym pomysłem są dni organizowane na specjalne okazje i okoliczności – dostosowane do aktualnych potrzeb pracowników. Przykładowo w upalny, wakacyjny czas, może to być Dzień mody letniej, gdy pracownicy mogą założyć krótkie spodenki i poczuć się ...
-
Praca zdalna: jak zarządzać pracownikami?
... , które przypomni o codziennym przywitaniu się z pracownikami. Możesz również zaplanować regularne wideo czaty. Będzie to dobra okazja do przekazania wyników, podsumowania aktualnych dokonań oraz podziękowania zespołowi za jego pracę. Mój zespół i ja jesteśmy cały czas na bieżąco – używamy do tego Microsoft Teams ...
-
Hays: największe wyzwania HR na 2021 rok
... ? Jak pracownicy postrzegać będą przyszłość swojej kariery? Jak w 2021 zmieni się liczba prowadzonych rekrutacji? Wprawdzie pandemia to ciągle jeden z najbardziej aktualnych problemów rynku pracy i raczej nie należy się spodziewać, że najbliższe miesiące przyniosą w tym zakresie jakąś zmianę, to jednak nie jest ...
-
Jakie technologie zamienią miasta w smart cities?
... Systemy instalowane w celu ochrony przed klęskami żywiołowymi, w czasie pandemii mogły w łatwy sposób zostać dostosowane i nadawać komunikaty związane z przestrzeganiem aktualnych obostrzeń. Audio przeciwdziała także przestępczości. Operatorzy kamer mogą monitorować dany obszar, a w razie wykrycia podejrzanej aktywności, wyemitować gotową wiadomość ...
Tematy: inteligentne miasta, smart cities, nowe technologie, miasta przyszłości, cyfryzacja, IoT, 5G -
10 sposobów na rekrutację pracowników lokalnych
... . Sposób #5: Optymalizacja zakładki kariera Jednym z kluczowych elementów strony internetowej, wspierającym poszukiwanie pracowników jest zakładka kariera. W niej warto dodać informacje o aktualnych wakatach, sposobie aplikowania, a co ważne – dalszych krokach po złożeniu aplikacji. Dobrą praktyką jest również dodanie zdjęć i krótkich opisów osób ...
-
Jak cyberprzestępcy mogą wykorzystywać sztuczną inteligencję?
... zbierać dane użytkowników i wysyłać je na zdalne serwery. (Źródło: https://www.hackread.com/chatgpt-clone-apps-collect-ios-play-store) Poniżej komentarze ekspertów ESET do tych aktualnych tematów: Zagrożenia związane z deepfake: Sztuczna inteligencja rozwija się tak szybko, że musimy albo sprawniej tworzyć regulacje z nią związane albo skuteczniej ...
-
Dla kogo Bezpieczny Kredyt 2%?
... tym, że przez pierwsze 10 lat uczestnik programu będzie spłacał kredyt z oprocentowaniem 2%, czyli mniej więcej cztery razy tańszym niż wynika z aktualnych warunków rynkowych. - mówi dr Hubert Gąsiński, ekspert WSB Warszawa. Oprocentowanie normalnego kredytu składa się ze stopy referencyjnej (obecnie WIBOR®) i marży ...
Tematy: Bezpieczny Kredyt 2%, Bezpieczny Kredyt 2 procent, Pierwsze Mieszkanie, Program Pierwsze Mieszkanie, zakup mieszkania, kupno mieszkania, Konto Mieszkaniowe, kredyty mieszkaniowe, kredyty hipoteczne, dopłaty do kredytów, polityka mieszkaniowa, zdolność kredytowa, wkład własny, oprocentowanie kredytów hipotecznych -
Nowe technologie: polski przemysł kosmiczny przyciąga inwestorów
... . Przykładem współpracy zespołu prawnego z firmą branży kosmicznej jest jedno z przedsięwzięć CIM-mes Projekt. Firma dostarcza zaawansowane oprogramowanie wykorzystywane w aktualnych oraz przyszłych misjach. Opracowała oprogramowanie do modelowania zanieczyszczeń cząstkami przy startach rakiet kosmicznych. ESA widząc złożoność kwestii ochrony ...
-
Dyrektywa NIS2. Za nieprzestrzeganie przepisów grożą kary do 10 milionów Euro
... technologicznych adekwatnych do ryzyka. Wyzwaniem stanie się nie tylko odpowiednia liczba specjalistów, lecz obowiązek posiadania najnowszych systemów zabezpieczeń aktualnych do stanu wiedzy i proporcjonalnych do ryzyka związanego z konkretną działalnością oraz „konieczność wprowadzenia rozwiązań technologicznych adekwatnych do ryzyka wynikającego ...
-
Czy sektor TSL powinien bać się ESG?
... % firm 3PL wymogi dotyczące zrównoważonego rozwoju są elementem zapytań ofertowych w przetargach, np. z podwykonawcami, to ostatecznie zaledwie 19% wpisuje je do aktualnych umów jako zobowiązanie. Nieco więcej, bo 39% firm uwzględnia je jedynie jako cele aspiracyjne. Bardzo dużo przedsiębiorstw w ogóle nie umieszcza ...
-
Koszty działalności gospodarczej, czyli największe ryzyko firmy?
... dalej niż samo przetrwanie firmy w trudnych czasach. Jak podkreślamy w raporcie Dun & Bradstreet, wiąże się to z wykorzystaniem wysokiej jakość i aktualnych danych, a także umiejętnością ich skutecznego wykorzystania w celu minimalizacji ryzyka w procesie podejmowania decyzji biznesowych, umiejętności ciągłego dostosowywania się do zmieniającego ...
-
Jaki będzie rok 2024 w branży TSL?
... w 2024 roku. Jedną z nich jest planowane wprowadzenie e-CMR, czyli elektronicznego listu przewozowego. Dzięki niemu, uczestnicy procesu transportu zyskają dostęp do aktualnych informacji o lokalizacji, stanie i statusie towarów. Poprawi to zarządzanie łańcuchem dostaw. Pełne wdrożenie tej technologii planowane jest dopiero po zakończeniu prac ...
-
Główne wyzwania regulacji AGI
... regulacji było żmudne i trwało latami. Regulacja AGI będzie stanowić jeszcze większe wyzwanie. Jej dynamiczna natura i szybka ewolucja utrudniają utrzymanie stabilnych i aktualnych ram prawnych. Po drugie, złożoność AGI i jej potencjalne skutki, zarówno pozytywne, jak i negatywne, są trudne do przewidzenia i zrozumienia w pełni. Wreszcie ...
-
Poznaj 4 sposoby, jak sprawdzić wiarygodność firmy/kontrahenta
... o kontrahentach zawierające informacje o ich ewentualnym zadłużeniu można pobrać w m.in. KRD BIG S.A, BIG InfoMonitor, Erif BIG S.A. Dzięki weryfikacji potencjalnych i aktualnych kontrahentów pod kątem ewentualnego zadłużenia można znacznie zmniejszyć ryzyko poniesienia strat finansowych w skutek podjęcia lub utrzymywania współpracy z nierzetelną ...
-
Taryfy dynamiczne: Jakie korzyści dla gospodarstw domowych?
... do ochrony środowiska. Elastyczność systemu energetycznego Dzięki taryfom dynamicznym, sieć energetyczna może lepiej zarządzać popytem i dostosowywać produkcję energii do aktualnych potrzeb. To prowadzi do bardziej efektywnego wykorzystania zasobów energetycznych oraz stabilizuje sieć. Ponadto, korzystanie z taryf dynamicznych wspiera transformację ...
-
Outsourcing IT: jak owocnie współpracować z freelancerem?
... konieczności angażowania firm w złożone procesy rekrutacyjne. Bezsprzecznym atutem outsourcingu IT jest jego elastyczność. Firmy mogą swobodnie dostosowywać zasoby ludzkie do aktualnych projektów, z łatwością zatrudniając specjalistów tylko na czas realizacji konkretnych zadań. Rozwiązuje to problem rotacji pracowników oraz pozwala radzić sobie ...