-
Producenci alkoholi, czyli równe ceny i zrównoważona dystrybucja
... strategia producenta wobec różnych rodzajów sklepów: Jeszcze więcej procentów W poprzednich edycjach ranking „Równi w Biznesie”, w części poświęconej producentom alkoholi, obejmował piwo i wódki. W tym roku Grupa Eurocash i Polska Izba Handlu postanowiły rozszerzyć go o whisky. W każdej kategorii uwzględnieni są producenci, którzy razem zajmują co ...
-
Zakaz koncentracji na rynku alkoholi
... wódki gatunkowej i właściciela marki Żołądkowa Gorzka tj. Polmos Lublin. Grupa CEDC jest właścicielem kilkunastu hurtowni napojów alkoholowych oraz dwóch spółek producenckich, ... ponadto przejęcie przez CEDC kolejnej marki (Żołądkowa Gorzka). W konsekwencji grupa posiadałaby pięć z dziesięciu najpopularniejszych marek wódki w Polsce. Decyzja nie ...
-
Polska wódka, czyli jak zastrzegać pochodzenie geograficzne alkoholu
... z Szampana, tak różne kraje i regiony mają swoje własne, kojarzone z nimi marki alkoholi. Nic dziwnego, że producenci chcą zastrzegać pochodzenie geograficzne niektórych trunków. ... każdy może go złożyć. Do złożenia wniosku o rejestrację uprawniona jest wyłącznie „grupa”, czyli organizacja producentów lub przetwórców tego samego produktu rolnego lub ...
-
Rynek spożywczy 2008: produkty luksusowe
... deklarują nie kierowanie się w procesie zakupowym marką. Jednak grupa klientów o bardziej zasobnych portfelach, dla których wysoka jakość, marka produktu ... PMR, alkohol stanowi 95% wartości sprzedawanych w Polsce napojów z wyższej półki. Wiodąca pozycja alkoholi wynika z ich dużej konsumpcji ogółem oraz z charakteru zaspokajanych potrzeb, w tym ...
-
Polacy nie chcą ograniczenia reklamy piwa
... niż przeciętny Szwed czy Niemiec . Tylko 7 proc. konsumentów spożywa alkohol w sposób problemowy, wypijając minimum 12 litrów 100-proc. alkoholu w ciągu roku. Grupa ta, do której należy zdecydowana mniejszość społeczeństwa, odpowiada za konsumpcję blisko połowy (46 proc.) alkoholu spożywanego każdego roku w Polsce. Badanie ...
-
Wino musujące nie tylko w Sylwestra
... się coraz bardziej powszechne i wielu Polaków delektuje się nimi nie tylko od święta – mówi Remigiusz Zdrojkowski. Polski potentat hurtowej sprzedaży alkoholi, grupa Ambra podaje, że najważniejszym motorem sprzedaży były wina musujące, których sprzedaż wzrosła o 29 proc.! Tylko do końca kwietnia 2022, Polacy ...
Tematy: wino, wino musujące, szampan, rynek wina, picie wina, spożycie alkoholu, prosecco, cava, rynek wina, sprzedaż wina -
Branża HoReCa perspektywiczna
... zaopatrujących sklepy detaliczne i branżę gastronomiczną oraz kilku klientów, specjalizujących się wyłącznie w obsłudze kanału HoReCa. Grupa Sobieski w 2008 roku przejęła spółkę Maak, która zajmuje się dystrybucją alkoholi do hoteli, restauracji i punktów gastronomicznych na terenie województwa mazowieckiego i pomorskiego. Dzięki temu przejęciu ...
-
Reklama piwa i wina bezalkoholowego - nie dla małoletnich?
... że skutki spożywania napojów alkoholowych są negatywne. Ochrona małoletnich przed szkodliwymi skutkami alkoholi realizowana jest także poprzez wymagania nałożone na treści reklamowe dotyczące ... ciekawe za restrykcyjnym podejściem opowiadają się także najwięksi przedstawiciele branży piwowarskiej (9): Grupa Żywiec komunikuje, iż „piwo to piwo. Nawet ...
-
Sieci handlowe stawiają na alkohole wysokoprocentowe
... spadek udziałów w liczbie promocji największych producentów, takich jak Carlsberg, Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec. Zyskują zaś mniejsi producenci tacy jak m.in. Royal ... , a najniższą cenę oferowały E.Leclerc i Netto – jedynie po 6,99zł. Natomiast wśród alkoholi wysokoprocentowych na łamach gazetek handlowych najczęściej reklamowano Jack Daniels ...
-
Browary a wydatki na reklamę piwa
... Piwno zajęło pierwszą pozycję pod względem wydatków reklamowych w kategorii (bez uwzględnienia alkoholi wysokoprocentowych) w ciągu 3 kw. 2013 roku z 40% udziałem i budżetem na poziomie ... w roku ubiegłym kwotą 1 340 zł (średnia dla rynku: 1 180 zł). Z kolei Grupa Żywiec w ciągu 3 kw. 2013 roku zanotowała 2,67 mld zł przychodów, czyli o 1,5% mniej ...
-
Sezon letni a sprzedaż napojów
... " - podkreśla dyrektor Nowotarski. Odmienną strategię ma Grupa Żywiec. Jako firma sprzedażowo-dystrybucyjna Grupa Żywiec posiada w swoim portfolio produkty zdywersyfikowane i o ... preferencje zakupowe konsumentów. Może to dotyczyć np. stosunku zakupów alkoholi wysokoprocentowych do niskoprocentowych, gdyż odróżnia je - oprócz zawartości alkoholu ...
-
Śledzimy zachowania konsumentów z Ukrainy
... Średnie miesięczne wydatki na żywność wynoszą blisko 473 zł. Stosunkowo duża grupa Ukraińców dokonuje również zakupu sprzętu w Polsce, w szczególności małego sprzętu AGD. Konto bankowe ... liczą się te same aspekty – niskie ceny, częste promocje i szeroka oferta. W kwestii alkoholi – Ukraińcy dużo częściej wybierają piwa niż alkohole mocne, co też może ...
-
Czarny Piątek bez tajemnic: kim jest łowca okazji?
... Dlatego wśród łowców okazji znajdziemy m.in. pasjonatów wina czy alkoholi klasy premium, smakoszy kawy i herbaty, a także profile osób zainteresowanych tańcem ... traktuje zakupy w Black Friday jako tradycję. A to właśnie młodsza grupa konsumentów wydaje najwięcej podczas sezonu wyprzedażowego. Według badań Bazaarvoice, blisko jedna trzecia konsumentów ...
-
Debiut spółki Waspol na NewConnect
... SA jest jednocześnie 108. emitentem notowanym na NewConnect. Podstawowe dane o emitencie i emisji Grupa kapitałowa tworzona przez WASPOL SA jest największym dystrybutorem alkoholi wysokoprocentowych w północno-wschodniej i centralnej Polsce. Grupa kapitałowa jest partnerem handlowym wszystkich znaczących na polskim rynku producentów i importerów ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 30/2015
... ma pomóc w kupnie i sprzedaży. – Potencjał jest naprawdę duży. Z roku na rok zwiększa się grupa ludzi, których stać na wydanie nawet 80 tys. zł na zabawkę, na stary ... lat wzrosły one o 456 proc. To znacznie więcej niż wzrost wartości nieruchomości, monet czy alkoholi. – Samochodów klasycznych powyżej 200 tys. zł będzie coraz więcej, co też sprawi, ...
-
Kac w pracy. Dla 4% Polaków to norma
... się upić. Efektem takiego picia może być silniejszy kac. Według WHO aż 36% spożywanych w Polsce alkoholi to grupa spirytusowa, do której zaliczają się wódki i nalewki. W przypadku Brytyjczyków ta grupa to 22% spożycia. Na Wyspach, choć może trudno w to uwierzyć, biorąc pod uwagę stereotypy ...
-
Mapa Rynku Pracy - Listopad 2003
... wszystkich ogłoszeń. Najprawdopodobniej należące do niej firmy kosmetyczne oraz producenci alkoholi przygotowały się wcześniej do gorącego okresu przedświątecznego i zatrudniły ... poszukiwanych pracowników nadal znajdują się stanowiska związane ze sprzedażą. W listopadzie grupa ta osiągnęła prawie 46% udział w rynku ogłoszeń. Za sprzedawcami z wynikiem ...
Tematy: -
Rynek spożywczy: handel detaliczny 2007
... była licząca 14 supermarketów Zatoka w województwie warmińsko-mazurskim. Wiadomo, że grupa kontynuuje rozmowy z kolejnymi sieciami handlowymi. Podobną strategię ma inny ... segmencie convenience jest Kolporter, testujący sklepy Meta, wyróżniające się dużym wyborem alkoholi. Moda na segment convenience przyszła do Polski z rozwiniętych krachów ...
-
Podróbki leków coraz powszechniejsze
Do pękatego koszyka podrabianych produktów, obok odzieży, kosmetyków, papierosów czy alkoholi, dołączyła nowa grupa: leki. Do najczęściej podrabianych należą medykamenty na potencję, wspomagające odchudzanie, a także antybiotyki, leki hormonalne, sterydy oraz środki przeciwbólowe - poinformowała kancelaria ...
-
CEDC i Belvedere chcą podbić chiński rynek
... ., do 27,6 mld dol. W 2011 r. wartość rynku mocnych alkoholi ma sięgnąć na rynku chińskim 36,8 mld dol. Nie tylko Wyborowa chce podbić chiński rybek. Plany, aby tam zaistnieć ma także polsko - francuska grupa Belvedere. Krzysztof Tryliński, jej współwłaściciel i dyrektor generalny zapowiedział, że ...
-
Belvedere i CEDC sprzedadzą dystrybucję?
... Polsce 12 centrów dystrybucyjnych, CEDC 19. Obie grupy kontrolują dużą część dystrybucji alkoholi w Polsce, są największymi hurtowymi dostawcami swoich trunków oraz produktów należących ... Belvedere ma też inne uzasadnienie, niż tylko skoncentrowanie się na działalności produkcyjnej. Grupa ma około 550 euro zadłużenia, sprzedaż części majątku pomoże ...
-
Internet a zakupy artykułów spożywczych
... osoby jest kanałem nabycia (szczególnie kawy/herbaty, zdrowej żywności i droższych alkoholi). Z odpowiedzi respondentów wynika ponadto („zdecydowanie tak” oraz „tak”), że internet pełni bardzo ... Index firmy Millward Brown SMG/KRC za okres styczeń – marzec 2010 roku. Grupa ta stanowi 29,4% całej próby badania TGI, co w przeliczeniu na populację ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2011
... hi-tech (w Polsce jest obecnych 86% kluczowych marek z tego sektora) oraz alkoholi i używek (dostęp do 82% marek). Najsłabiej reprezentowane są w Polsce luksusowe marki związane ... (50,5 tys.) i małopolskie (47 tys.). W badaniu KPMG została wyróżniona także grupa aspirujących, tj. osób o przeciętnych miesięcznych dochodach od 3,7 tys. do 7,1 tys ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2012
... zbliży się do 160 mld zł. W Polsce funkcjonuje również duża grupa osób o dochodach ponadprzeciętnych (3,7 – 7,1 tys. zł brutto), aspirujących do zamożności. W ... luksusowych. Największy odsetek marek dostępnych w Polsce odnotowano w segmencie luksusowych alkoholi i używek (88%), następnie w sektorze hi-tech (86%), akcesoriów i dodatków (75%) oraz w ...
-
„Inteligentny rozwój” 2014-2020: kolejne dotacje unijne dla polskich firm
... nie ma wyłączeń sektorowych z wyjątkiem czterech branż: produkcja broni, alkoholi, tytoniu i hazard – powiedział na konferencji prasowej Prezes BGK Dariusz ... mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa należące do ponadregionalnego powiązania kooperacyjnego (grupa minimum pięciu firm współpracujących ze sobą w pokrewnych branżach), obejmującego ...
-
Inwestowanie w żywność? Ryzykowny rynek z potencjałem
... Polsce liczba funduszy inwestujących w instrumenty rynku rolnego jest ograniczona. Niemniej jest pewna grupa inwestorów z większym apetytem na ryzyko, którzy są na ... perspektywy fundamentalnej. W Polsce, jak pokazują statystyki GUS, udział żywności i alkoholi w koszyku wydatków systematycznie spada. W 2005 r. wynosił on 28 proc., a w 2014 r. (dane ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2016
... i wyjątkowa. Okazuje się bowiem, że bieżący rok jest pierwszym w historii, w którym grupa osób zamożnych i bogatych, a więc osiągających roczny dochód na poziomie przekraczającym 85 ... średnioroczne tempo wzrostu. Niewiele wolniej będzie rósł rynek ekskluzywnych alkoholi. Pozostałe segmenty będą umacniać swoją pozycję nieco wolniej, jednak wciąż ...
-
Znamy wyniki BrandZ. Oto najcenniejsze marki świata 2017
... procentowym (w górę o 58%, do 8,3 mld USD), a za nim uplasowała się chińska marka alkoholi typu premium Moutai (wzrost o 48%, do 17 mld USD). Ranking BrandZ jest ... świecie już od pierwszego dnia działalności. W ten sposób powstaje nowa grupa przedsiębiorców, nie ograniczona granicami geograficznymi ani sektorowymi, które tradycyjnie ograniczały tempo ...
-
Transport drogowy: blaski i cienie SENT
... , doświadczenia z nową ustawą są różne. Właściciele firm paliwowych, producenci alkoholi, olejów, podmioty handlujące produktami pochodnymi ropy czy też alkoholu etylowego etc ... ustawy i dla nich priorytet stanowi należyta realizacja zleceń transportowych. Druga grupa to podmioty, które odmawiają przewozu towarów wrażliwych mimo wyraźnie lepszych ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 40/2018
... największych afer szpiegowskich w historii. Blomberg wskazuje na to, że przez lata grupa hakerów (będąca częścią chińskiego wojska), miała podsłuchiwać amerykańskie firmy, z ... Wealth Solutions, specjalizującej się w tworzeniu i dostarczaniu unikatowych edycji rzadkich alkoholi, dzieł sztuki i zegarków dla wymagających kolekcjonerów. Firma zaprosiła ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce dotknięty przez pandemię
... , czyli tych, których zarobki przekraczały 20 tys. złotych brutto miesięcznie. Grupa bogatych Polaków, z zarobkami powyżej 50 tys. złotych miesięcznie, liczyła ... odbuduje swoją wartość sprzed wybuchu pandemii. Kategoria luksusowych alkoholi, która w poprzednich latach odnotowywała jedną z najwyższych dynamik wzrostu spośród analizowanych segmentów ...
-
Fałszerstwo wina kiedyś i dziś. Na czym polega?
... ”. Fałszowanie win w Europie W latach trzydziestych XVII wieku w Portugalii odkryto, że grupa producentów dodaje cukier do wina i nadaje mu intensywniejszy kolor używając soku ... – wyjaśnia Remigiusz Zdrojkowski z firmy XBS PRO-LOG, która specjalizuje się w logistyce alkoholi i innych produktów akcyzowych. – Najprościej rzecz ujmując, chodzi o ...
-
Polacy wciąż piją i palą. Branża tytoniowa i alkoholowa zmniejszają zaległości
... . W tej branży największe problemy z zachowaniem płynności finansowej mieli producenci mocnych alkoholi i piwa, najlepiej zaś poradzili sobie producenci wina, na których ... osób z przedziału wiekowego 45-54 lata. Jest to najbardziej zadłużona grupa wiekowa wśród wszystkich Polaków, którzy zmiany gospodarcze ostatnich miesięcy odczuwają najdotkliwiej. ...