-
Co czeka rynek alkoholi w Polsce w 2025 roku?
... , że choć powoli, to jednak konsekwentnie wzrasta w Polsce zainteresowanie napojami alkoholowymi z winogron. To również jest zgodne z trendem związanym z odchodzeniem od mocnych alkoholi na rzecz tych „lżejszych” – mówi Remigiusz Zdrojkowski. - Podczas rozmaitych uroczystości na polskich stołach rzadziej pojawia się wódka, a częściej białe lub ...
-
Czeski zakaz sprzedaży mocnych alkoholi. Prohibicja uderzy w gospodarkę?
... we wszystkich sklepach, lokalach gastronomicznych i innych przedsiębiorstwach. Zakaz dotyczy wszystkich napojów z zawartością alkoholu powyżej 20% oraz drinków na bazie tych alkoholi. We współczesnej historii Republiki Czeskiej jest to druga taka sytuacja. Pierwszy zakaz ogłoszony w 1992 roku dotyczył napojów z zawartością alkoholu powyżej ...
-
Producenci alkoholi konkurują smakami
... super- i hipermarketów - aż 60 procent. CMR prześledziło także pozycje na paragonach kasowych. Sprzedaż mocnych alkoholi stwierdzono na co dziesiątym. Dla porównania, piwo jest obecne na co piątym rachunku. Wśród mocnych alkoholi króluje wódka. Whisky, brandy, gin, czy rum mają marginalne znaczenie dla obrotu sklepów ...
-
Sprzedaż wódki spadnie do 2015 r.
... alkoholi wysokoprocentowych w Polsce spadnie o około 8 procent, do niemal 275 mln litrów - wynika z ... jednak, w ocenie specjalistów, potem konsumpcja piwa zacznie spadać. - W ostatnich latach widoczny jest trend malejący w spożyciu alkoholi mocnych, głównie wódki, ale spadków doświadcza też rynek piwa. Dlatego wydaje się, że najlepsze perspektywy ...
-
Spada sprzedaż alkoholu w Polsce
... , a także po wódki smakowe – łączna dynamika tych alkoholi w okresie najbliższych 5 lat ma wynieść 20,2%. Prognozy przewidują także rosnącą popularność napojów określanych mianem „ready to drink”, czyli gotowych drinków wyprodukowanych na bazie alkoholi mocnych. - Ogólny spadek spożycia alkoholi przez Polaków jest obserwowany na przestrzeni wielu ...
-
Branża FMCG: sprzedaż V 2009
... mlecznych (-15,4% ; -28,1%) i serków homogenizowanych (-5,6% ; -7,2%). Istotne wzrosty sprzedaży zanotowano dla: papierosów (22,3% w maju br. vs maj 2008), wódki i alkoholi mocnych (17%), piwo (13,3%), kawa rozpuszczalna tradycyjna (10,2%), chipsy i chrupki (13,0%), gumy do żucia oraz lody (po 6%). Informacje o badaniu Indeks Koniunktury ...
-
Akcyza na alkohol pogrąża sprzedaż
... z podwyżką akcyzy 1 stycznia 2014 r. producenci wprowadzili nowe cenniki. Korzystając z okazji część sklepów, zwłaszcza dużych sieci i dyskontów, również podwyższyła ceny mocnych alkoholi. Niektórzy dystrybutorzy zdecydowali się rozłożyć podwyżki w czasie. Choć w pierwszym kwartale większość małych i średnich sklepów nie zmieniła cen, to sprzedaż ...
-
Wyższa stawka akcyzy w 2014 r. to niższa sprzedaż alkoholu
... na dane historyczne i prognozy rynkowe podkreślają, że spadek sprzedaży mocnych alkoholi będzie dużo większy niż założony w ustawie. Podobnie prognozuje Instytut ... październik 2013 r.). „Polski konsument jest bardzo wrażliwy na podnoszenie cen mocnych alkoholi – zauważa Andrzej Szumowski, Wiceprezes Wyborowa S.A., Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka Po ...
-
"Lovemark" - czyli kreowanie marki oparte na emocjach
... nazwiska konkretnej osoby. Ogólnie, ale bardzo szybko wyobrazimy sobie taką markę, jak Brad Pitt czy jak Ronaldino. Weźmy przykład z branży alkoholi mocnych. Fakt, iż dana wódka, produkowana jako jedna z nielicznych w kraju z ziemniaczanego spirytusu (atrybut fizyczny marki), jest łagodna w zapachu i smaku i łatwo się ...
-
Branża FMCG: sprzedaż III 2009
... w porównaniu z wynikami w lutym br.: piwo – 1,24%, napoje bezalkoholowe – 0,47%, słodycze – 0,23%, kawa i herbata – 0,06%. Sprzedaż papierosów oraz wódki i alkoholi mocnych spadła odpowiednio o: 0,09% i 0,63%. W stosunku zaś do poprzedniego roku - w marcu br. sprzedaż produktów paczkowanych w tradycyjnych sklepach spożywczych była o 3% wyższa niż ...
-
Belvedere i CEDC sprzedadzą dystrybucję?
... ogłosił wcześniej William Carey, szef konkurencyjnej grupy CEDC. Dwaj producenci mocnych trunków, należący do największych w Polsce, mają podobne plany odnośnie ... Polsce 12 centrów dystrybucyjnych, CEDC 19. Obie grupy kontrolują dużą część dystrybucji alkoholi w Polsce, są największymi hurtowymi dostawcami swoich trunków oraz produktów należących do ...
-
Inwestowanie w żywność? Ryzykowny rynek z potencjałem
... i bardzo zmienny, to segment inwestycji przeznaczony dla inwestorów o naprawdę mocnych nerwach. W Polsce można znaleźć fundusze inwestujące w instrumenty rynku rolnego ... perspektywy fundamentalnej. W Polsce, jak pokazują statystyki GUS, udział żywności i alkoholi w koszyku wydatków systematycznie spada. W 2005 r. wynosił on 28 proc., a w 2014 r. (dane ...
-
Jak piwo nakręca polską gospodarkę?
... do spotkań w gronie znajomych. Zamiast tego, zamknięci w domach Polacy częściej decydowali się na inne trunki, stąd np. obserwujemy wzrosty sprzedaży alkoholi mocnych oraz wina – mówi Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.
-
Reklama piwa i wina bezalkoholowego w social mediach - czy ma jakieś ograniczenia?
... bezalkoholowych pod tą nazwą czy z tymi samymi znakami towarowymi, którymi oznacza się tradycyjne wyroby alkoholowe. Napotkać można coraz częściej reklamy alkoholi mocnych czy reklamy piw w niedopuszczalnym kontekście. Zazwyczaj (tak w przypadku napojów alkoholowych, jak i bezalkoholowych) jest to uzasadniane niepublicznym charakterem treści, np ...
Tematy: wino, rynek wina, promocja alkoholu, wino bezalkoholowe, reklama alkoholu, ustawa alkoholowa, reklamy alkoholu, nieuczciwa reklama, piwo, piwo bezalkoholowe, rynek piwa, sprzedaż piwa, spożycie piwa, picie piwa, reklama piwa, social media, media społecznościowe, Instagram, Tik-Tok, Facebook, Twitter -
Czy i jak można reklamować piwo bezalkoholowe?
... polskim rynku pojawiają się kolejne oferty napojów bezalkoholowych – najpopularniejszym wariantem alkoholi „zero procent” są obecnie piwa bezalkoholowe, których wartość sprzedaży w 2022 ... najlepiej sprzedającym się segmentem piw, tuż po lagerach oraz piwach mocnych [3]. Piwa „zero” zyskują przy tym kosztem piw alkoholowych, których spożycie ...
-
Polacy kupują nielegalny alkohol
... alkohol przemysłowy wprowadzany do nielegalnego obrotu przez grupy przestępcze. To alternatywa dla mocnych alkoholi, głównie wódki. Skala zjawiska jest dziś mniejsza niż 10 lat ... Polsce to ok. 18 mln litrów 100 % alkoholu, czyli 15% całego rynku mocnych alkoholi. Utracone wpływy budżetu państwa z tytułu handlu nielegalnym alkoholem szacuje się na 1,2 ...
-
Kradzież w sklepie: walka ze złodziejami przybiera na sile
... Jeszcze niedawno nikogo nie dziwiło, że sprzedawcy zabezpieczali przed kradzieżą drogie butelki alkoholi czy towary premium. Dziś musimy się przyzwyczajać, że zabezpieczenia ... ale także w innych krajach Europy i w Stanach Zjednoczonych, muszą się liczyć z obecnością mocnych zabezpieczeń antykradzieżowych na coraz szerszej grupie produktów. Może nie ...
-
Polacy wciąż piją i palą. Branża tytoniowa i alkoholowa zmniejszają zaległości
... jak ponowne ograniczenia związane z koniecznością oszczędzania odbiją się na ich budżetach. W tej branży największe problemy z zachowaniem płynności finansowej mieli producenci mocnych alkoholi i piwa, najlepiej zaś poradzili sobie producenci wina, na których skutki pandemicznych obostrzeń zdały się nie mieć tak drastycznego wpływu. Poluzowanie ...
-
CEDC i Belvedere chcą podbić chiński rynek
... International podaje, że sprzedaż wyrobów spirytusowych w Chinach zwiększy się w tym roku o 14 proc., do 27,6 mld dol. W 2011 r. wartość rynku mocnych alkoholi ma sięgnąć na rynku chińskim 36,8 mld dol. Nie tylko Wyborowa chce podbić chiński rybek. Plany, aby tam zaistnieć ma ...
-
Sprzedaż wódki i piwa w Polsce spada
... wódkę, która pozostaje wciąż zdecydowanym liderem wśród mocnych trunków w Polsce. Analitycy z Euromonitora przewidują, że najbardziej spadnie sprzedaż browarów. Sprzedaż piwa spaść ma w tym roku o około 5 proc., do nieco ponad 20 mld zł. Sprzedaż piwa i innych alkoholi spadała także w 2009 r. Najbardziej ucierpiały browary ...
-
Crossmarketing daje większe możliwości
... jej intensyfikację odnotowujemy dopiero w ostatnich latach. Obecnie przy niemal każdej sklepowej półce, prasowej reklamie lub internetowej ofercie widzimy współpracę producenta mocnych alkoholi z wytwórcą softdrinków, marki samochodów z producentem opon, czy np. powiązanie małego sprzętu do pielęgnacji ciała z linią kosmetyków. Każdy sektor ma ...
-
Szara strefa a wyroby akcyzowe 2010
... , a ok. 1,5 mln litrów 100-proc. alkoholu wyprodukowano w systemie gospodarskim. W 2010 r. skalę alkoholowej szarej strefy można było oszacować na 9-10 % całego rynku mocnych alkoholi, czyli około 12,7 – 13,7 mln litrów alkoholu . Cały rynek napojów spirytusowych ma wartość ok. 13,6 mld zł, co oznacza, iż ...
-
Spożycie alkoholu w Polsce poniżej średniej europejskiej
... piwa i whisky W Polsce w ostatnich dwóch dekadach znacząco zmieniła się struktura spożywanego alkoholu. Wzrosło spożycie piwa, spadła konsumpcja wódki i win. W kategorii mocnych alkoholi od kilku lat słabnie spożycie czystej wódki, natomiast coraz większą popularnością cieszą się whisky, koniaki i likiery smakowe o niższej zawartości alkoholu.
-
Rynek napojów alkoholowych: szara strefa kwitnie
... . Według szacunków ZP PPS, wielkość alkoholowej szarej strefy w Polsce to ok. 18 mln litrów 100 % alkoholu, czyli 15% całego rynku mocnych alkoholi.
-
Alkohol: podwyżka akcyzy nie zwiększy dochodów fiskusa?
... odmienne od założeń i prognoz fiskusa. Eksperci Instytutu Sobieskiego powołując się na dane historyczne i prognozy rynkowe podkreślają, że spadek sprzedaży mocnych alkoholi będzie dużo większy niż założony w ustawie. Podobnie prognozuje Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, szacując ponad 10-procentowy spadek rynku napojów ...
-
Eksport wódki w górę
... dzięki poprawie sytuacji finansowej producentów w pierwszej połowie 2013 r. Umożliwiło to większe inwestycje w sprzedaż poza granicami kraju. Od kilku lat najwięcej mocnych alkoholi wysyłamy na rynki unijne. W 2013 r. ich udział w eksporcie wyniósł 62%. Kluczowym odbiorcą europejskim pozostaje Francja. Poza UE najważniejszym partnerem handlowym ...