-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... we własne strony internetowe czy treści edukacyjne. Marki napojów wysokoprocentowych były szczególnie widoczne, wykorzystując influencerów i partnerów handlowych, aby nauczyć konsumentów, na przykład, mieszania własnych koktajli. Producenci alkoholi wysokoprocentowych prześcignęli marki piwne pod względem wartości sprzedaży, oferując więcej ...
-
GIS wprowadził zakaz sprzedaży wysokoprocentowych alkoholi z Czech
... są przypadki śmiertelnego zatrucia alkoholem metylowym, które miały miejsce u naszego południowego sąsiada. Na terenie całego kraju zostaje wstrzymana sprzedaż wszystkich alkoholi z Czech, zarówno w punktach sprzedaży detalicznej, hurtowej oraz w punktach gastronomicznych. Wyjątek stanowi czeskie piwo i wino. Decyzja została podjęta z rygorem ...
-
Zakaz koncentracji na rynku alkoholi
... wódki gatunkowej, którego udział w rynku znacznie przekraczałby 40 proc. Znaczna koncentracja nastąpiłaby również na krajowym rynku hurtowej dystrybucji wysokoprocentowych napojów alkoholowych. Konsolidacja największego producenta wódki gatunkowej i największego dystrybutora napojów alkoholowych mogłaby bowiem, w ocenie Urzędu, stanowić poważne ...
-
Reklama i sprzedaż alkoholu w internecie nielegalne
... razie osobnych regulacji dla internetu. „Przepisy nie wymieniają wprost internetu, ale są tak skonstruowane, że przewidują całkowity zakaz reklamy wina i alkoholi wysokoprocentowych. Reklama piwa jest natomiast poważnie ograniczona” – mówi radca prawny Kama Dąbrowska, p.o. kierownika działu prawnego PARPA. Przypomina też, że jeśli piwo ...
-
Sprzedaż wódki spadnie do 2015 r.
Do 2015 r. sprzedaż alkoholi wysokoprocentowych w Polsce spadnie o około 8 procent, do niemal 275 mln litrów - wynika z raportu firmy badawczej IWSR, do którego dotarła "Rzeczpospolita". International Wine ...
-
Sieci handlowe stawiają na alkohole wysokoprocentowe
... najczęściej promują 4-pak Żubra, który był promowany w średniej cenie 9,28zł, a najniższą cenę oferowały E.Leclerc i Netto – jedynie po 6,99zł. Natomiast wśród alkoholi wysokoprocentowych na łamach gazetek handlowych najczęściej reklamowano Jack Daniels Tennessee Whisky 40% 700ml. Poszczególne produkty whisky były częściej promowane niż wódki.
-
Picie alkoholu w Polsce. Liczy się jakość, nie ilość
... zadowolenia, ale warto też pamiętać, że odpowiedzialnemu i świadomemu modelowi spożywania wysokoprocentowych trunków może zagrozić między innymi nieprzemyślana polityka podatkowa - donosi ... . Rosnące dochody i coraz większa świadomość pozwalają Polakom na wybieranie alkoholi z wyższej półki nie tylko „na prezent” czy „od święta”. Po drugie: „trend ...
-
Lewiatan a ustawa budżetowa na 2015 r.
... w przypadku tytoniu, jak i alkoholu znane są przypadki substytucji legalnych produktów przemytem, bądź nielegalną produkcją krajową. W przypadku alkoholi może mieć też miejsce substytucja alkoholi wysokoprocentowych przez piwo i wina, o niższej masie akcyzy. Rząd powinien rozważyć, czy uszczelnienie granic oraz poprawa działania kontroli skarbowej ...
-
Sprzedaż alkoholu - jakie zmiany w prawie?
... zwiększany każdego roku o kolejne 5%. Z tytułu podatku akcyzowego, który ponoszą producenci alkoholi oraz papierosów rząd przewiduje w 2023 roku wpływ do budżetu na ... korzystają z trunków, piją więcej i częściej, w dodatku nie odmawiając sobie alkoholi wysokoprocentowych. Udział napojów spirytusowych wśród wszystkich trunków jest największy od 30 ...
-
Sezon letni a sprzedaż napojów
... finansowy, który klienci odczuwają coraz bardziej, może w znaczący sposób odwrócić preferencje zakupowe konsumentów. Może to dotyczyć np. stosunku zakupów alkoholi wysokoprocentowych do niskoprocentowych, gdyż odróżnia je - oprócz zawartości alkoholu - także okres sezonowości - zauważa Sebastian Tołwiński. Inne spostrzeżenia ma Kompania Piwowarska ...
-
Debiut spółki Waspol na NewConnect
... 108. emitentem notowanym na NewConnect. Podstawowe dane o emitencie i emisji Grupa kapitałowa tworzona przez WASPOL SA jest największym dystrybutorem alkoholi wysokoprocentowych w północno-wschodniej i centralnej Polsce. Grupa kapitałowa jest partnerem handlowym wszystkich znaczących na polskim rynku producentów i importerów w branży alkoholowej ...
-
Rynek NewConnect I 2010
... Europy FIZ. Oprócz Euro-Tax.pl pierwszą ofertę publiczną na NewConnect przeprowadziły spółki: Waspol (jeden z największych, niezależnych dystrybutorów alkoholi wysokoprocentowych, piwa i wina), Oponix (specjalista w prowadzeniu sklepów internetowych w branży motoryzacyjnej) oraz Notoria Services (zajmująca się opracowywaniem i sprzedażą baz ...
-
Branża spożywcza pod presją rosnących cen
... , jęczmienia, ryżu, ziaren kakaowca, cukru itp.) oraz zwierząt rzeźnych na potrzeby konsumpcji przez ludzi. Ten zakres produktów nie obejmuje win i alkoholi wysokoprocentowych. Analiza dotyczy cen towarów nieprzetworzonych w sektorze spożywczym i towarów przetworzonych w przypadku odbiorców hurtowych i detalicznych.
-
Browary a wydatki na reklamę piwa
... tylko dobrze znanych produktów, ale również wyrobów z lokalnych browarów. Piwno zajęło pierwszą pozycję pod względem wydatków reklamowych w kategorii (bez uwzględnienia alkoholi wysokoprocentowych) w ciągu 3 kw. 2013 roku z 40% udziałem i budżetem na poziomie 418 ml zł. To zasługa wzmożonych działań reklamowych i wydatków producentów piwa ...
-
Polacy nie wylewają za kołnierz, a branża alkoholowa tonie w długach
... Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Zarówno jedno, jak i drugie opracowanie wyraźnie wskazują, że Polska należy do grona europejskich liderów pod względem spożycia alkoholi wysokoprocentowych (blisko 30 proc.). Szacuje się, że statystyczny Polak wypija rocznie 10,3 l alkoholu. Lepsze wyniki od nas mają tylko Litwini (18 ...
-
CEDC sprzeda dystrybucję na rzecz Eurocash
... CEDC podpisała z Eurocash 6-letnią umowę dystrybucyjną dotyczącą marek własnych CEDC oraz alkoholi importowanych na wyłączność na terenie Polski. Umowa dystrybucyjna zawiera kluczowe ... Campari, Cinzano, Skyy Vodka i Old Smuggler. CEDC jest również importerem napojów wysokoprocentowych i win z segmentu premium w Rosji, z portfolio takich marek, m.in. ...
-
Dotacje unijne: 200 mln euro w ramach PolSEFF2
... nie może być udzielony podmiotowi zajmującemu się produkcją, wprowadzaniem na rynek, dystrybucją (lub podobną działalnością) następujących produktów: tytoniowych, wysokoprocentowych alkoholi, napojów alkoholowych (poza browarami, winnicami) ani podmiotowi produkującemu nisko i średnio-procentowe napoje alkoholowe, lub zajmującemu się hazardem czy ...