-
Rynek napojów alkoholowych: szara strefa kwitnie
... alkoholowych kwitnie w krajach, których obywatele najmocniej odczuli kryzys gospodarczy, a rządy zdecydowały się na ... 52% respondentów przyznało, że łatwo jest kupić nielegalny alkohol 50% kupiło podrobiony alkohol znanych marek 36% Łotyszy ma znajomych, którzy regularnie sięgają po nielegalny alkohol 18% usprawiedliwia zakup nielegalnego alkoholu ...
-
Amazon utrzymał pozycję najcenniejszej marki świata
... subskrypcji pozwalają zwiększać wartość szerokiej gamie marek także poza sektorem technologii – jako przykłady można tu wymienić marki takie jak Lululemon, Nike, Mercedes-Benz czy Heineken. Sektor napojów alkoholowych utrzymał wzrost przez cały okres pandemii za sprawą marek chińskich napojów alkoholowych typu baijiu. Najcenniejszą marką alkoholową ...
-
Reklama piwa i wina bezalkoholowego - nie dla małoletnich?
... więc oznaczenia napojów alkoholowych, których umieszczenie w przekazie marketingowym wystarcza, aby uznać takie oznaczenie za reklamę napojów alkoholowych. Znakiem towarowym może być ... się do napoju alkoholowego np.: reklama piwa bezalkoholowego (w przypadku marek, które na rynek wprowadzają również piwa o zawartości powyżej 0,5% alkoholu)” (6). ...
-
Promocja alkoholu w Polsce - czy to legalne?
... czego obawiać. Inaczej sprawa się ma z kryptoreklamą. UOKiK może wszcząć postępowanie wobec osób publicznie rozpoznawalnych, które w swoich publikacjach przemycają logotypy marek alkoholowych. Niestety, zdarza się, że takie „lokowanie produktu” wcale nie jest przypadkowe… Taka promocja jest w pełni legalna Nie wszędzie promocja alkoholu ...
-
Reklama piwa i wina bezalkoholowego w social mediach - czy ma jakieś ograniczenia?
... alkoholowych” to publiczne rozpowszechnianie znaków towarowych napojów alkoholowych lub symboli graficznych z nimi związanych, a także nazw i symboli graficznych przedsiębiorców produkujących napoje alkoholowe, nieróżniących się od nazw i symboli graficznych napojów alkoholowych, służące popularyzowaniu znaków towarowych napojów alkoholowych ... marek, ...
Tematy: wino, rynek wina, promocja alkoholu, wino bezalkoholowe, reklama alkoholu, ustawa alkoholowa, reklamy alkoholu, nieuczciwa reklama, piwo, piwo bezalkoholowe, rynek piwa, sprzedaż piwa, spożycie piwa, picie piwa, reklama piwa, social media, media społecznościowe, Instagram, Tik-Tok, Facebook, Twitter -
Wino bezalkoholowe - czy można je reklamować?
... marek tych napojów. Punktem ... alkoholowych, służące popularyzowaniu znaków towarowych napojów alkoholowych”. W orzecznictwie wskazuje się, że z tak sformułowanej definicji reklamy można wywnioskować, że każde działanie zmierzające do publicznego rozpowszechnienia znaków towarowych napojów alkoholowych uznaje się za reklamę napojów alkoholowych ...
-
Rynek napojów rośnie wolniej
... . W obecnej chwili sytuację zmienia jednak większe niż wówczas rozpowszechnienie marek własnych dużych sieci handlowych (tzw. private labels). Mogą one stanowić dla konsumentów lepsze substytuty marek premium niż towary dawniej dostępne. Według Orłowskiego, producenci marek premium powinni uważnie patrzeć na konkurencję z tej strony, bowiem ...
-
Polskie media a mocne alkohole
... z prasy oraz internetu wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiały się nazwy marek alkoholi z segmentów: wódki, whisky i koniaki, wina i szampany, rumy i likiery. Badano ... – z uwagi na prawdopodobnie bardzo młody wiek odbiorców. Patrząc na liczby fanów „alkoholowych” fanpage’y odnieść można wrażenie, że cały Facebook pije. Wśród nich giną ...
Tematy: media, prasa, internet, media społecznościowe, monitoring mediów, mocne alkohole, alkohole, whisky, wódka -
Branża HoReCa perspektywiczna
... marek własnych, rynek HoReCa ma przed sobą nadal dobre perspektywy. Według szacunków PMR, wartość rynku restauracyjnego, obejmującego rynek restauracji, fast foodów, kawiarni oraz barów alkoholowych ... gdzie można przeprowadzać akcje promocyjne i reklamowe alkoholi. Stąd wiele marek właśnie w tym kanale walczy o zajęcie i ugruntowanie swojej pozycji w ...
-
Polsko-czeska Kofola-Hoop SA
... , dystrybucji i sprzedaży wyrobów oraz ekspansja na dotychczasowych rynkach. Akcjonariusze Kofoli (rodzina Samarasów) po połączeniu mieć będą 57 procent połączonej firmy, Marek Jutkiewicz (wiceprezes Hoopa) 15 proc. walorów, fundusze ING TFI 6 proc. akcji. 22 proc. papierów pozostanie w wolnym obrocie na giełdzie w Warszawie ...
Tematy: Kofola, Hoop, Kofola-Hoop, producenci napojów, rynek soków, fuzje, soki, napoje niealkoholowe -
Belvedere będzie sprzedawać swoje spółki
... szansę na porozumienie z wierzycielami. Ale jej długi są tak duże, że aby je spłacić, będzie musiała pozbyć się niektórych spółek i alkoholowych marek. Zadłużenie grupy Belvedere wynosi w sumie około 550 mln euro. Największa część to obligacje, wyemitowane parę lat temu na akwizycje, m.in ...
-
Zakaz koncentracji na rynku alkoholi
... i właściciela marki Żołądkowa Gorzka tj. Polmos Lublin. Grupa CEDC jest właścicielem kilkunastu hurtowni napojów alkoholowych oraz dwóch spółek producenckich, to jest: Bols i Polmos Białystok (właścicieli m.in. takich marek, jak Bols, Soplica, Absolwent i Żubrówka). W związku z tym, że łączny obrót uczestników transakcji przekroczył równowartość ...
-
GPW: Debiut spółki Belvedere
... podmioty zależne jest w posiadaniu ponad 20 marek wódek (np. Wódka Sobieski, Starogardzka, Krakowska, Balsam Pomorski, Polonaise, Krupnik, Danzka), jak również wielu marek whisky (np. William Peel), likierów, ginów, rumów i win (np. Sophia). Produkcja i sprzedaż napojów alkoholowych jest najważniejszą częścią działalności Grupy. Do rynków ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... kampanii marketingowych, których osią komunikacyjną były duże wydarzania sportowe (np. Euro 2020) lub muzyczne. Pandemia wymusiła globalne przeniesienie budowania doświadczenia marek alkoholowych do internetu Marki alkoholowe często nie mogą bezpośrednio zachęcać do konsumpcji własnych produktów. Z drugiej strony, spożywanie alkoholu jest głęboko ...
-
Browary a wydatki na reklamę piwa
... piwa wyniósł 1200 złotych. Pomimo dużej konkurencji i niewielkich spadków sprzedaży dużych, znanych marek, mniejsze, lokalne browary trzymają się mocno. W latach 2000-2011 spożycie alkoholu w Polsce wzrosło o 30%. Połowę wypijanych napojów alkoholowych stanowiło piwo. Polacy coraz chętniej sięgają po „złoty trunek” - w 2011 roku na ...
-
Lewiatan apeluje: fiskus źle interpretuje podatek piwny. Zagrożone mogą być tysiące małych firm.
... tego podatku, przyjęły nową interpretację pojęcia usługi reklamy napojów alkoholowych i żądają podatku od przedsiębiorców, którzy prezentują sprzedawane alkohole wewnątrz sklepów, barów oraz zwyczajnie informują swoich klientów o dostępności danych marek napojów alkoholowych. Przyjęta przez organy podatkowe szeroka interpretacje pojęcia usługi ...
-
Przemysł spirytusowy a gospodarka UE
... w domu, wyroby nieoclone lub fałszywki – zawsze stanowiła zagrożenie dla unijnych producentów. Przy rosnącej popularności europejskich marek napojów spirytusowych na takich rynkach jak Chiny, gdzie fałszowanie napojów alkoholowych już osiągnęło znaczne rozmiary, to zagrożenie rośnie. Nielegalna produkcja jest także znacząca na niektórych rynkach ...
-
Białoruska wódka na polskim rynku
... . Chodzi głownie o wódki takich marek jak Biełaja Ruś Luks, Biełaja Ruś Serebrnaja, balsam Biełaruskij czy nalewka Biełowieżskaja. Głównym zadaniem nowego przedsięwzięcia będzie organizacja handlu wyrobów alkoholowych w Polsce i innych krajach UE, rozwój sieci dystrybucji towaru za granicą i wzrost eksportu napojów alkoholowych z Białorusi do Unii ...
-
CEDC sprzeda dystrybucję na rzecz Eurocash
... III kwartału 2010 r. „Realizując konsekwentnie naszą strategię koncentrowania się na portfelu marek własnych oraz importowanych na wyłączność, podjęliśmy decyzję o sprzedaży naszej działalności hurtowej dystrybucji napojów alkoholowych. Jesteśmy przekonani, że Eurocash zapewni znakomite warunki silnemu zespołowi pracowników pionu dystrybucji ...
-
Reklama online zgodna z prawem. O czym trzeba pamiętać?
... nawiązuje nazwą lub wyglądem do popularnych marek alkoholowych. Ustawa alkoholowa1 zawiera bowiem zakaz reklamy pośredniej, obejmujący nie tylko produkty, ale i działalność producentów alkoholu. Ograniczenia te dotyczą także reklamy produktów i usług, które w jakikolwiek sposób nawiązują do napojów alkoholowych, ich nazw, znaków towarowych czy ...
-
Rynek opakowań: wygląd jest ważny
... jedna z najbardziej luksusowych naturalnych wód mineralnych dostępnych na światowym rynku. Wyznaczony kierunek - Po sukcesie Żubranka w 2007 r. zauważyliśmy, że wiele marek alkoholowych zdecydowało się na wprowadzenie podobnej promocji. Coraz częściej producenci alkoholu odchodzą od standardowych gratisów w postaci szklanek oraz kieliszków na rzecz ...
-
Rynek spożywczy 2008: produkty luksusowe
... asortymentu, wysokiej jakości produktów, zaczynają wprowadzać produkty własnych marek w segmencie premium. Często prowadzą też własny import,” dodaje. Alkohole i wędliny z wyższej półki Rynek spożywczych dóbr luksusowych charakteryzuje się znaczącym udziałem napojów, a w tym produktów alkoholowych. Według danych PMR, alkohol stanowi 95% wartości ...
-
Producenci napojów a kryzys
... W ciągu ostatnich dwóch lat liczba marek, nie będących markami własnymi sieci detalicznych, na tym rynku wzrosła o niemal 40 proc. Rośnie również znaczenie marek własnych, ... nałożonej na piwo jest nieproporcjonalnie wysoka w stosunku do innych wyrobów alkoholowych i przewidujemy, że będzie miała negatywny wpływ na rozwój całej branży piwowarskiej w ...
-
Producenci alkoholi konkurują smakami
... sprzedaży wódki odnotowuje się w piątki i soboty. W przypadku tradycyjnych sklepów spożywczych i specjalistycznych alkoholowych na te dwa dni przypada około 40 procent transakcji, w przypadku super- ... procent całego rynku wódki. To największe tempo wzrostu spośród wszystkich krajowych marek wódek. - Sukces Krupniku jest bezdyskusyjny. W ciągu kilku ...
-
Moda na zdrowie
... 4 godzin przed telewizorem (około 50% z nich) i nie stronią w większości od bardziej szkodliwych trunków (czytaj alkoholowych). Ponad 65% z nich kupuje wódkę, a około 13% popija whisky. Do ich ulubionych marek należą Ballantine’s oraz Bols. W kategorii napojów gazowanych, najczęściej wybierają Coca-Colę (ok.30%) oraz Pepsi ...
-
CEDC: kolejny debiut na GPW
... ). CEDC jest producentem i dystrybutorem oraz importerem napojów alkoholowych w Polsce. Działalność spółki obejmuje marketing i dystrybucję produktów wytwarzanych w dwóch zakładach produkcyjnych, jak również import, marketing i dystrybucję na zasadach wyłączności znanych marek międzynarodowych piw, win i wyrobów spirytusowych oraz hurtową sprzedaż ...
-
Wierzyciele Belvedere odrzucają plan naprawczy
... . Belvedere zajęte obroną przed wrogim przejęciem rzeczywiście zaniedbało trochę sprzedaż. Ale to wciąż duża i silna firma, posiadająca wiele atrakcyjnych marek alkoholowych. Wierzyciele proponują inne rozwiązanie, niż plan naprawczy. „Należy dokonać zmian, uwzględniających sytuację gospodarczą i finansową oraz zapewnić Belvedere trwałą strukturę ...
-
Piwa regionalne przyszłością branży
... chociaż spożycie piwa spada w porównaniu z poprzednimi latami, to na rynku napojów alkoholowych zajmuje ono nadal pierwsze miejsce. W porównaniu z chmielowym trunkiem nieskorzystanie ... do wyrobu opakowań. Najbardziej skutki dekoniunktury odczuwają producenci popularnych marek, produkowanych przemysłowo. Piwa regionalne, niepasteryzowane, niszowe ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 36/2014
... , a także mleka i produktów mlecznych, soi, słonecznika, mąki kukurydzianej oraz napojów alkoholowych trzech producentów. Prócz tego zakaz dotyczy dostaw do Rosji ukraińskiej ... złotym wypowiedział się minister finansów Mateusz Szczurek. Podobnie jak wczoraj prezes NBP Marek Belka, podszedł on dość spokojnie do jego ostatniej deprecjacji. Minister ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... miliony złotych (14% wszystkich wydatków na promocję), co z kolei oznaczało spadek o 15% względem minionego roku. Tradycyjnie już największa część budżetu marek alkoholowych przeznaczona została na reklamę piwa. Producenci produktów mlecznych ulokowali w reklamę ponad 23 miliony złotych (10% udziału w wydatkach całej branży FMCG ...
-
Rynek M&A nie przejmuje się polityką
... koncernowi Asahi Group Holdings Ltd. za ponad 7 miliardów euro. Jak przewiduje raport Deloitte spodziewane są dalsze przejęcia wiodących marek alkoholowych (w tym wymiana aktywów między głównymi uczestnikami rynku), poszukiwanie alternatywnych ofert produktów prozdrowotnych i dalsze zainteresowanie działalnością charakteryzującą się wysokim ...
-
EY: jak zmieniają się nastroje i zachowania konsumentów?
... i pesymistycznych nastrojów Polaków jest zwiększone zainteresowanie zakupami produktów marek własnych sklepów – 26% respondentów chce częściej kupować tego typu ... tego typu artykułów. Deklaracje istotnych oszczędności dotyczą także kategorii napojów alkoholowych i bezalkoholowych, gdzie odpowiednio 41% i 37% konsumentów deklaruje zmniejszenie ...