-
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
... – powiedziała Monika Bronowska, CEO ZenithOptimedia Group. Według prognoz ZenithOptimedia w 2013 roku wzrosną jedynie wydatki na reklamę w Internecie i w kinach. Największe spadki dotkną natomiast prasę i outdoor. Jednocześnie reklama zewnętrzna to jedyny segment rynku, dla którego analitycy ZenithOptimedia obniżyli prognozę w porównaniu z danymi ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2013
... by zainwestować je na rynkach o lepszej koniunkturze. Według ZenithOptimedia wydatki w regionie Obrzeży eurolandu spadły o 15,4% w 2012 roku, a w 2013 rynek reklamowy skurczy się o kolejne 10,3%, co oznacza, że prognoza z kwietnia została obniżona o 3,7 p.p. Analitycy ZenithOptimedia przyjęli założenie, że w okresie obejmującym prognozę strefa euro ...
-
Wydatki na reklamę jednak w górę
... szybciej niż reklama na urządzeniach stacjonarnych (desktop). ZenithOptimedia prognozuje, że dzięki coraz większej popularności smartfonów i tabletów wydatki na mobile w latach 2013-2016 będą rosły średnio o 50% rocznie. Reklama desktop będzie natomiast rosła w tempie 8% rocznie. Analitycy ZenithOptimedia szacują, że do 2016 roku globalne wydatki ...
-
Wydatki na reklamę będą spadać
... wydatków na europejskim rynku reklamowym W związku z tym, że stosowany dotychczas w analizach ZenithOptimedia podział na regiony geograficzne nie pozwalał uchwycić niuansów i przedstawić dokładnie sytuacji w tych regionach, analitycy ZenithOptimedia zdecydowali inaczej pogrupować rynki. W zastosowanym podziale regiony obejmują rynki podobne do ...
-
Wydatki na reklamę: Polska i świat 2013
... budżety, by zainwestować je na rynkach o lepszej koniunkturze. Według ZenithOptimedia wydatki w regionie Obrzeży eurolandu spadły o 15,5% w 2012 roku, a w 2013 skurczą się o kolejne 6,6%. Oznacza to obniżenie prognozy na ten rok o 2,6 p.p. Analitycy ZenithOptimedia przyjęli założenie, że w okresie obejmującym prognozę strefa euro uniknie katastrofy ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce spadną
... do 2014) i reklama ogłoszeniowa (6% rocznie). Wydatki na display stanowiły w 2011 roku 36% wydatków na reklamę w Internecie. Analitycy ZenithOptimedia przewidują, że do 2014 te proporcje wzrosną do 40%. ZenithOptimedia przewiduje, że reklama w Internecie zwiększy swój udział w rynku reklamowym z 16% w 2011 do 21,4% w 2014. Wydatki ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy 2016
... kinach nie przekłada się bezpośrednio na wzrost przychodów z reklamy w tym medium, tworzy jednak wokół niego pozytywny klimat, zwracając uwagę reklamodawców. Analitycy ZenithOptimedia prognozują, że w tym roku wydatki na reklamę kinową wzrosną o 1,1%, natomiast w 2016 roku spodziewany jest wzrost o 1,7%. Prognoza dla europejskiego rynku reklamowego ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2014
... szybciej niż reklama na urządzeniach stacjonarnych (desktop). ZenithOptimedia prognozuje, że dzięki coraz większej popularności smartfonów i tabletów wydatki na mobile w latach 2013-2016 będą rosły średnio o 49% rocznie. Reklama desktop będzie natomiast rosła w tempie 9% rocznie. Analitycy ZenithOptimedia szacują, że do 2016 roku globalne wydatki ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy IV kw. 2014
... rynki reklamowe w Grecji, Portugalii, Hiszpanii i Irlandii znacznie się ożywiły, i w kolejnych latach można się spodziewać dalszych wzrostów, przewyższających średnią w tym regionie. Analitycy ZenithOptimedia prognozują, że wydatki reklamowe na tych rynkach będą rosły o 5,4% rocznie do 2017 roku. Już w 2014, roku dzięki ożywieniu na tych ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy III kw. 2014
... szybciej niż reklama na urządzeniach stacjonarnych (desktop). ZenithOptimedia prognozuje, że dzięki coraz większej popularności smartfonów i tabletów do 2016 roku wydatki na mobile będą rosły średnio o 51% rocznie. Reklama desktop będzie natomiast rosła w tempie 8% rocznie. Analitycy ZenithOptimedia szacują, że do 2016 roku globalne wydatki ...
-
Rynek reklamy: spada udział telewizji
... wciąż ogromne przede wszystkim dzięki wydatkom branż FMCG. Według najnowszych prognoz ZenithOptimedia Igrzyska w Pekinie przełożą się na dodatkowy wzrost wydatków telewizyjnych zwłaszcza w Chinach i krajach sąsiadujących. Po raz kolejny analitycy ZenithOptimedia podnieśli również prognozy dla wydatków reklamowych w Internecie. W tym roku wzrosną ...
-
Agencje marketingowe wybierają Internet
... do I kwartału 2008 r. Jedynie reklama internetowa zanotowała 7% wzrost przychodów w ciągu pierwszych 3 miesięcy 2009 r. Analiza domu mediowego ZenithOptimedia jest jeszcze bardziej korzystna dla tego sektora – analitycy prognozują mu 20% wzrost w tym roku. Prognozy potwierdza codzienna praktyka agencji marketingu internetowego. "Polskich agencji ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 41/2012
... obniży się on do 2,1 proc. Lepsze prognozy niż dla polskiej gospodarki analitycy MFW przedstawili dla Estonii (wzrost o 3,5 proc.), Łotwy (3,5 proc.), Litwy (3 proc.), ... efekcie mieliśmy imprezę, która była stosunkowo słabo skomercjalizowana - wyjaśnia. Z danych ZenithOptimedia Group, która jest konkurencyjnym wobec OMD domem mediowym wynika, że ...