-
Analiza mediów - źródło informacji biznesowych
... cenną bazą danych dla pracowników firmy. Zdefiniowanie obszarów biznesowych, interesujących tematów i grup potencjalnych klientów – czyli podstawowa analiza strategii, to podstawa skutecznej strategii pozyskiwania informacji. Kolejnym krokiem jest określenie wewnętrznych grup docelowych i tematów leżących w obszarze ich zainteresowania. Wdrożenie ...
-
Analiza otoczenia biznesowego firmy
... marki i przedsiębiorstwa są fundamentem do stworzenia unikalnej, świeżej i kreatywnej strategii marketingowej. Analiza taka powinna dotyczyć tego, co się dzieje obecnie z ... na pewno znana wszystkim analiza SWOT nie wystarczy na potrzeby projektowania strategii marketingowej. W pierwszej kolejności musimy określić, po co nam analiza marketingowa? Czy ...
-
Banki bez strategii IT
... . Analiza ... strategii, który odnosi się do aktywności z wiązanych z zarządzaniem strategicznym działem IT: „Co piąty badany bank nie posiada strategii dla działań IT.” Wyniki pokazują, że ponad 20 proc. badanych banków nie posiada strategii biznesowej sformułowanej w sposób, który umożliwiałby jej wykorzystanie jako podstawy do tworzenia strategii ...
-
Big Data i analiza predykcyjna, czyli rekrutacja 2.0
... oszacować prawdopodobieństwo, z jakim podejmie on pracę i jak długo w niej wytrwa. To umożliwia firmom lepsze planowanie strategii związanych z rekrutacją i utrzymaniem pracowników na dłuższy czas. Ponadto, analiza predykcyjna pozwala ocenić potencjalną wydajność pracy kandydata, bazując na jego cechach osobistych czy wcześniejszym doświadczeniu ...
-
Analiza konkurencji jako element strategii rozwoju
... . Analiza SWOT może być wyjściem do generowania strategii przedsiębiorstwa, która jest jednym z finalnych kroków procesu planowania strategicznego. Kojarzenie poszczególnych kombinacji silnych i słabych stron firmy z szansami i zagrożeniami pozwala na sformułowanie założeń strategicznych. Wyróżnić tu można cztery grupy strategii: Strategie ...
-
8 sytuacji w biznesie, gdy analiza rynku będzie Ci potrzebna
... nowej oferty, procesu produkcji, systemu dystrybucji i strategii marketingu, abyś mógł osiągnąć założone zyski z inwestycji i satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe. 3. Gdy rozważasz wdrożenie nowej inwestycji – W tej sytuacji szczególnie pomocny będzie jeden konkretny rodzaj analizy rynku – analiza due diligence. Dzięki niej możesz poznać na ...
-
Analiza danych podbija rynek
... sprzedaż. – mówi Jerzy Kalinowski, partner, szef grupy doradczej w zakresie strategii i operacji w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Kluczowa rola D&A w ... audytu wewnętrznej KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. - Dane, ich sprawna i dobrze przemyślana analiza, będą stanowiły o pozycji firmy na rynku, o tym czy firma ...
-
Inwestowanie na giełdzie: analiza spółki OEX
... komunikacji, usługi promocji produktów, budowa strategii kreacji marki, usługi zarządzania ... Analiza techniczna [Ważne: dane na wykresach aktualne na dzień 16.05.2018 r.] Na wykresie miesięcznym możemy zauważyć, że spółka od 2012 roku porusza się w stabilnym trendzie wzrostowym. Cena akcji obecnie spadła poniżej SMA 10-miesięcznej, co wg strategii ...
-
Analiza finansowa przedsiębiorstwa
... podejmowane przez zarządców lub właścicieli przyczyniają się do osiągnięcia finansowych wyników. Analiza finansowa jest stosowana zależnie od potrzeb jej odbiorcy, zatem: jako część składowa ... do jej warunków gospodarowania. Przyjęcie odpowiedniej w tym względzie strategii może uratować firmę przed grożącym jej bankructwem z powodu niewypłacalności ...
-
5 strategii zarządzania danymi, które poprawią skuteczność kampanii marketingowych
... (i na odwrót). Niestety, wiele sklepów nie dysponuje danymi w ilościach pozwalających na realizację strategii ukierunkowanych typowo na konsumentów. Mówiąc wprost, za mało wiedzą na temat swoich ... ROI, mają dość wąski zakres i wzmacniają negatywne trendy. Obecnie dokładna analiza danych na etapie ewaluacji kampanii pozwala zadbać o to, aby ...
-
Start-up: analiza konkurencji
... normalna. Nie chodzi o udostępnianie ważnych danych konkurentom czy sprzedawanie strategii, ale o współpracę i dzielenie się doświadczeniami. Przekonał się o tym pomysłodawca ... Dzięki Bitly w 2010 r. skrócono aż 4 mld unikatowych linków. Jak widać, analiza konkurencji nie polega wyłącznie na skutecznym wyszukaniu danych zawartych w internecie ...
-
Inwestowanie na giełdzie: analiza spółki Tauron Polska Energia
... w kotłach fluidalnych (działalność prowadzona przez spółkę Kopalnia Wapienia „Czatkowice” sp. z o.o.). Analiza fundamentalna Iloczyn wskaźników C/Z oraz C/WK niższy niż 22,5 ... pojawił się w listopadzie, kiedy cena akcji przebiła 10-miesięczną średnią kroczącą (sygnał strategii Fabera). Na wykresie tygodniowym możemy zaobserwować ubiegłoroczne spadki ...
-
System wynagrodzeń to element strategii
... wciąż trzeba kontrolować, jak przyjęta strategia sprawdza się w praktyce. Przydaje się tutaj analiza względnej pozycji płac (Compa Ratio - CR). Informacje o wynagrodzeniach na poszczególnych ... przynoszą poprawę wskaźników związanych z motywacyjną funkcją wynagrodzeń. O strategii w obszarze C&B warto pomyśleć w każdej firmie, która zatrudnia ...
-
4 błędy przy tworzeniu strategii e-commerce
... merce.com wskazują na cztery najczęściej popełniane błędy w tworzeniu strategii e-commerce: Założenie, że sklep internetowy to tylko katalog produktów. ... budowanie przewagi konkurencyjnej - wyjaśnia ekspert merce.com. - Doprecyzowanie obszarów funkcjonalnych i analiza biznesu z różnych perspektyw pozwalają wszystkie procesy spinać w jednym panelu i ...
-
Inwestowanie na giełdzie: analiza spółki GTC
... przeznaczone pod zabudowę komercyjną lub na sprzedaż; projekty i grunty mieszkaniowe. Analiza fundamentalna Iloczyn wskaźników C/Z oraz C/WK niższy niż 22,5 ... wycofała się z rynku słowackiego i angażuje większe środki w Polsce i Serbii. Firma w swojej strategii zakłada inwestycje na rynku polskim oraz w stolicach krajów Europy środkowej i wschodniej ...
-
Inwestowanie na giełdzie: analiza spółki CCC
... sieci sprzedaży w Polsce, Niemczech, Austrii, Węgrzech, Czechach i Słowacji następnego dnia roboczego. Analiza fundamentalna Iloczyn wskaźników C/Z oraz C/WK niższy niż 22,5 ... wskazuje także 10-miesięczna prosta średnia krocząca, która wykorzystywana jest w strategii Fabera. Zdecydowanie pod kątem długoterminowym (3 lata i więcej) – wzrost. Trochę ...
-
Controlling w strategii rozwoju nowoczesnego przedsiębiorstwa
... różne zainteresowanie analizami ekonomicznymi, wśród których prym wiedzie analiza wskaźnikowa, zarówno dotycząca płynności finansowej, rentowności, zadłużenia czy sprawności ... . Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem powinno koncentrować się na ustaleniu strategii krótko- i długoterminowej gwarantującej osiągnięcie stawianych sobie celów. ...
-
Analiza spółek IT-100
... sprzedaje swoje produkty bezpośrednio odbiorcom, pozwalając im zaprojektować swoje komputery i wyposażyć je we wszystkie dodatki, jakich potrzebują. Warto wspomnieć o stosowaniu strategii Just In Time, która polega na tym, iż firma kupuje komponenty od swoich dostawców w ilościach zdeterminowanych aktualnymi potrzebami, eliminując przy ...
Tematy: -
Strategie agresywne część 2
... strategii sprawia, że stały się one znacznie prostsze do realizacji i zyskują szybko na popularności. Kolejną grupą systemów transakcyjnych są systemy oparte na analizie fundamentalnej. Główną rolę w tym względzie odgrywa wielowymiarowa analiza ...
-
Strategia marketingowa - najważniejsze elementy
... obuwie sportowe: mężczyzna, lat 25, mieszkający w średnim mieście, uprawiający amatorsko sport, zainteresowany zdrowym stylem życia i odżywianiem. Elementy strategii marketingowej: analiza konkurencji Analiza konkurencji to proces skupiony na zidentyfikowaniu marek, które stanowią potencjalne zagrożenie dla Twojej firmy. Jakie działania warto ...
-
Strategie agresywne: część 1
... wskaźniki finansowe charakteryzujące dany podmiot, jakość posiadanych aktywów, analiza bilansu, rachunku wyników oraz przepływów pieniężnych, ze szczególnym uwzględnieniem zdarzeń o charakterze nadzwyczajnym, a także analiza prognoz jakie dany podmiot jest w stanie zrealizować. W strategii tej główny nacisk jest kładziony na spółkę i jej jakość ...
-
Strategia inwestycyjna: co determinuje jej wybór?
... znaczenie doboru właściwej strategii inwestycyjnej jest w dużej mierze wynikiem analizy wymogów, jakie stawia przed inwestorem realizowanie określonego typu strategii inwestycyjnej oraz zasobów jakimi inwestor ten dysponuje. Analiza ta ma na celu określenie zarówno samej możliwości operacyjnej stosowania danej strategii, jak i jej potencjalnej ...
-
Jaką strategię innowacji zastosować?
... długie oferowanie produktu bez zmian grozi wejściem na rynek konkurentów i wyparciem produktu z rynku. Analiza cyklu życia produktu pozwoli więc na zmianę strategii, na przykład odejście od strategii standaryzacji i zastosowanie strategooo różnicowania. Powyższy fragment pochodzi z książki Wojciecha Grzegorczyka "Marketing na rynku międzynarodowym ...
-
Coaching a strategia firmy
... . 1) Określenie istoty biznesu i głównych założeń strategii Celem organizacji jest osiąganie celów ustalonych w ramach przyjętych strategii. Celem menedżera powinna ... założonych celów? Jakie są twoje obecne priorytety? (Wskaż 2-3 spośród nich). 2) Analiza i charakterystyka stylu działania Każdy menedżer ma swój styl działania, który wyraża ...
-
Bariery rozwoju sieci komórkowych
... kraju. (analiza prawna) 2. Skutki barier w procesie inwestycyjnym dla realizacji podstawowych strategii i planów Rzeczpospolitej Polskiej, w tym Strategii Telekomunikacyjnej, kluczowych parametrów makroekonomicznych oraz absorpcji środków UE. (analiza strategii i programów operacyjnych, funduszy UE oraz analiza makroekonomiczna) 3. Proponowane ...
-
Strategie pośrednie: część 1
... oceny sytuacji rynkowej. Analizy w tym zakresie są analogiczne jak w opisanych wcześniej strategiach akcyjnych. Bardziej pasywną odmianą powyższej strategii jest strategia, w której szeroka analiza fundamentalna została zastąpiona wielowymiarową analizą porównawczą na bazie metod fundamentalnych. Strategia taka zakłada okresową weryfikację składu ...
-
Strategie pośrednie: część 2
... również zastanowić się czy wybrać produkt gotowy oferowany przez wyspecjalizowany podmiot, czy też samodzielnie podjąć się budowy strategii tego typu. Szczególnie ważna jest w tym przypadku analiza własnych możliwości oraz preferencji względem portfela. Niewątpliwie ta zaawansowana strategia jest głównie skierowana do wykwalifikowanych inwestorów ...
-
Strategia w firmie
... akcja promocyjna, albo akcja związana z gratisową usługą dodaną (np. analiza kolorystyczna gratis). Uzupełnienie – nowy produkt (do tej pory niesprzedawany) oferujemy ... W razie potrzeb należy przeformułować strategie. Wdrażanie strategii Komunikowanie strategii Pierwszym krokiem po zbudowaniu strategii powinno być zakomunikowanie jej reszcie firmy ...
-
Nowoczesne strategie orientacji na klienta
... do składania mu konkurencyjnych ofert. W strategii zamka błyskawicznego wymianie podlegają wszystkie zasoby. Wymianę czynności, uczuć i wiedzy cechuje szeroki zakres i różnorodność. Wzajemne dostosowanie procesów wymaga wymiany uczuć, gdyż od niej zależy wzajemne zaufanie partnerów. Ponadto analiza, której muszą zostać poddane procesy, wymaga ...
-
Czy jesteś gotowy na omnichannel?
... internetowym? Jakie technologie są w stanie przełożyć się na sukces strategii wielokanałowej? Jakie doświadczenia wielokanałowe towarzyszą konsumentom? Odpowiedzi na te pytania ... biznesowych w firmie, m.in. działu e-commerce i IT, obsługi klienta i logistyki; analiza ścieżki zakupowej, najlepiej w formie badań, które pokażą, jak klienci dokonują ...
-
Sezon turystyczny 2010: podsumowanie
... będą uważnie monitorować zyski i straty poszczególnych kierunków w tym parytecie. Hotele Analiza danych wskazuje, ze w tym sezonie najczęściej wybieraliśmy hotele 3 i 4 gwiazdkowe. Te ... jakość usług na miejscu wypoczynku miała być jedną ze nowych strategii biur podróży. Polska rezydencja w każdym niemal hotelu, animacje w języku polskim dla dzieci i ...
-
4 ważne aspekty analizy PEST
... czynników, którym może podlegać szacowanie. Dlatego istotne znaczenie ma analiza PEST, która służy do oceny warunków zewnętrznych mogących wpływać na sytuację ... jej zdolność do adaptacji i inwestycji w nowe technologie. Zastosowanie analizy PEST w strategii Rozumiejąc wpływ czynników politycznych, ekonomicznych, społecznych i technologicznych, firmy ...
-
Czy sektor TSL powinien bać się ESG?
... zrównoważonych celów ich potencjalnych kontrahentów. Jednocześnie współodpowiedzialność za powodzenie strategii ESG wzrośnie, a w opinii ekspertów ignorowanie wyzwań ESG nie może ... rośnie. Współzależność ESG będzie się powiększać Wskazuje na to analiza z 2023 r. przeprowadzona przez Assent w USA i Europie wśród 152 managerów reprezentujących m.in ...
-
Opieka zdrowotna, czyli profilaktyka i nowe technologie
... w kształtowaniu nowego modelu leczenia. Pierwotnie skupiająca się na rynku amerykańskim analiza od kilku lat dotyczy także Europy, która mierzy się z podobnymi ... europejskiego sektora opieki zdrowotnej w dużej mierze zależy od opracowania długofalowych strategii, uwzględniających obecne i przyszłe wyzwania w zakresie leczenia. Równie istotna ...
-
Jak poprawić widoczność online wykorzystując WordPress i technologię AI
... technologii internetowych wymaga od przedsiębiorstw ciągłego dostosowywania strategii i narzędzi, aby utrzymać konkurencyjność i zgodność z aktualnymi standardami ... najbardziej odpowiednie dla danego użytkownika, co zwiększa szanse na sprzedaż. Analiza danych i optymalizacja: Sztuczna inteligencja (AI) umożliwia analizę dużych zbiorów danych, co ...