-
Start-up: analiza konkurencji
... skopiować od konkurencji, ponieważ nie znam branży, w której chcesz działać. Postaram się jednak przybliżyć ci drogę do poprawnej analizy konkurencji. Emilia Ostapowicz na swoim blogu „STARTUP w liczbach” (Źródło: http://www.emiliaostapowicz.pl/2012/10/18/analiza-konkurencji-w-10-krokach) określiła 10 etapów dobrej analizy konkurencji, które ...
-
Analiza konkurencji jako element strategii rozwoju
... na rynku). Wyniki analizy konkurencji, a także innych elementów otoczenia bliższego i dalszego firmy w połączeniu z wynikami analizy wnętrza przedsiębiorstwa pozwalają na ocenę jego miejsca na rynku i stanowią wyjście do budowy planu strategicznego. Najprostszą metodą spójnego podsumowania analizy strategicznej (analizy firmy i jej otoczenia ...
-
Jak wygląda ochrona konkurencji przy koncentracjach?
... państw, które były przedmiotem analizy zarówno w w roku 2015, jak i 2016, jasne stanie się, że w minionym roku ochrona konkurencji działała częściej (wzrost o 30%). „W minionym roku organy kontroli w wyraźny sposób zareagowały na rosnącą liczbę strategicznych transakcji, w efekcie czego ochrona konkurencji zadziałała intensywniej niż w poprzednim ...
-
Polska polityka konkurencji
... również podejmowanych razem działaniach operacyjnych. Kolejnym priorytetem jest podnoszenie skuteczności polityki konkurencji. Odbywać się to będzie na wielu płaszczyznach. Jedną z nich stanowi zwiększenie roli analizy ekonomicznej w polityce konkurencji. Tendencja ta obserwowana jest w ostatniej dekadzie w praktyce organów antymonopolowych nie ...
-
Reklamodawcy w TV: branża farmaceutyczna bez konkurencji?
... telewizyjnym okazała się farmacja - wynika z najnowszej analizy domu mediowego Codemedia. Na miejscu lidera ponownie znalazł się Aflofarm, a tuż za ... , numer 10. w ubiegłorocznym rankingu. Producent zanotował 20% spadek i osiągnął 46 962 GRP – wynika z analizy Codemedia. Według raportu PMR w 2018 roku, podobnie jak w latach poprzednich, rynek ...
-
Zakaz konkurencji po ustaniu stosunku pracy a przejście zakładu pracy na nowego pracodawcę
... business Warszawa 2011, str. 273). Przydatne linki: Kodeks pracy Co zatem wynika z analizy przepisów prawa Podsumowując, wskazać trzeba że umowa o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy – inaczej aniżeli umowa o zakazie konkurencji w trakcie stosunku pracy (która jest klauzulą autonomiczną uzupełniającą stosunek pracy) - pozostaje generalnie ...
-
Podkupienie pracownika lub kontrahenta jako czyn nieuczciwej konkurencji
... nie sprecyzował jednoznacznie znamion, które w każdych okolicznościach będą przesądzać o tym, że doszło do popełnienia czynu nieuczciwej konkurencji. Trzeba stwierdzić, że wytyczenie jakichś uniwersalnych reguł, bez indywidualnej analizy danego przypadku, nie jest sprawą najłatwiejszą. Co za tym idzie zawsze istotne będą konkretne okoliczności ...
-
Pora na dezinwestycje. Powodem pandemia i działalność konkurencji
... znacznie częściej powodem aktywności dezinwestycyjnej jest zmiana otoczenia rynkowego i działalność konkurencji – tak wskazało 56 proc. respondentów (wzrost z 44 proc. w 2017 r.). Trzy ... ceny. 15 proc. badanych przez Deloitte deklaruje, że nie skorzystało z analizy danych podczas swoich transakcji. Gdy jednak sięgali po takie narzędzia, najczęściej ...
-
Zarządzanie łańcuchem dostaw: wyprzedzanie konkurencji
... powinno zostać wyprodukowane oraz do kogo trafić. Brak czasu na zastanawianie się i analizy nie ułatwia sprawy. Gotowe narzędzie informatyczne, które zbiera informacje od sprzedawców, ze sklepów, ... na potrzeby rynku, a co za tym idzie, także wyprzedzanie konkurencji. Korzyści z trafnych prognoz: Optymalizacja wielkości zapasu Redukcja stanów ...
-
Kreatywna kreacja, czyli budowanie marki
... potrzeby i sprostamy oczekiwaniom? Czy jesteśmy przygotowani na ewentualną krytykę? Po wyciągnięciu wniosków z analizy konkurencji należy rozważyć wprowadzenie rozwiązań, których oczekują nasi potencjalni odbiorcy, a których nie otrzymali od konkurencji. W tej fazie należy też opracować model biznesowy przedsięwzięcia. Jakie będą kanały dystrybucji ...
-
Zmowa cenowa w ujęciu praktycznym
... i należą one do najcięższych naruszeń prawa konkurencji, tzw. hardcore restrictions. Reasumując, ograniczenie konkurencji może nastąpić, jeżeli takie porozumienie ... przesłanką obciążającą w toku postępowania przez Prezesem UOKiK. Tyle tytułem analizy praktycznej możliwości zawierania zgodnych z prawem porozumień wertykalnych w zakresie ustalania ...
-
Analiza mediów - źródło informacji biznesowych
... informacji na temat rynku, konkurencji, potrzeb konsumentów, perspektyw rozwoju i ich analizy. Bez dobrej informacji menadżer działa intuicyjnie, przez co zwiększa ryzyko popełnienia błędu. Informacje biznesowe można zdobywać na wiele sposobów - np. zamówić raport w firmie consultingowej, kupić analizy rynkowe, przeprowadzić wizję lokalną ...
-
UOKiK skontrolował przedsiębiorstwa energetyczne
13 skontrolowanych przedsiębiorców, 44 sprawdzone wzorce, 101 zastrzeżeń - to wyniki najnowszej analizy umów stosowanych przez przedsiębiorstwa energetyczne. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów miał wątpliwości do działania wszystkich skontrolowanych przedsiębiorców. Urząd na bieżąco sprawdza wzorce umów pod kątem występowania w nich ...
-
UOKiK: Empik nie przejmie spółki Merlin
... konkurencji - uznała Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wydanie decyzji zakazującej transakcji zostało poprzedzone największym w historii Urzędu ... (zakup np. od wydawnictw w celu odsprzedaży czytelnikom). Jak pokazały wyniki analizy przeprowadzonej wśród wydawców działających na rynku książek niespecjalistycznych – działalność, a nawet ...
-
Zmowy cenowe: większe kompetencje UOKiK
... prowadzą do pożądanego celu, wymagają dokładnej analizy i rozważenia zmiany ich założeń. „Proponowane przez UOKiK regulacje nie gwarantują należytej ochrony prawnej osób zarządzających. Osoby te, które są zobowiązane do współpracy z urzędem przy ujawnianiu okoliczności naruszeń prawa konkurencji dokonywanych przez spółki, będą w praktyce dostarczać ...
-
Usługi finansowe: prawa konsumentów będą lepiej chronione
... sierpnia 2015 r. została przyjęta przez Sejm nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Analizy organizacji konsumenckich, Ministra Finansów, Ministra Sprawiedliwości oraz UOKiK wykazały, że ochrona konsumentów na rynku usług finansowych jest niedostateczna. Nowe rozwiązania ...
-
Karty płatnicze wg UOKiK
Interesy konsumentów korzystających z kart płatniczych są dobrze chronione, jak jednak wynika z najnowszej analizy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wciąż istnieją obszary, w których może dojść do naruszenia praw słabszych uczestników rynku. Rynek kart płatniczych w Polsce rozwija się bardzo ...
-
Kształtowanie cen w oparciu o konkurencję
... twoich produktów, tym ważniejsza jest analiza cen konkurencji. Należy także dokonać analizy produktów konkurencji, aby dowiedzieć się, czy są równoważne pod względem np. ... celu krótkookresowego zwiększenia sprzedaży, ale osłabienie lub całkowitą eliminację konkurencji. Dostosowawcze kształtowanie cen Dostosowanie Ta sytuacja odnosi się do ...
-
Polityka cenowa przedsiębiorcy pod kontrolą UOKiK
... przedsiębiorstwo, aby ceny towaru lub usługi oparte były na cenach konkurencji, w mniejszym stopniu w powiązaniu z popytem i kosztami. Zatem, w oparciu o tę metodę ... nałożenia kary, jeżeli przedsiębiorca ten działał w zmowie choćby nieumyślnie. Abstrahując od analizy regulacji prawnych, należy odnieść się także do praktyki urzędu. Tylko w ...
-
Zamówienia publiczne: wykluczenie wykonawców z tej samej grupy kapitałowej
... uczciwej konkurencji. Również orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej jest w tym zakresie jeszcze skąpe. Zamawiający powinni zatem liczyć z możliwością złożenia przez niezadowolonych wykonawców odwołania do KIO. Aby się przed tym zabezpieczyć, zamawiający może jedynie w sposób przekonujący uzasadnić swoje wątpliwości wynikające z analizy treści ...
-
8 sytuacji w biznesie, gdy analiza rynku będzie Ci potrzebna
... i marketingowe – Ogromnym wsparciem w procesie budowania strategii i planów dla sprzedaży i marketingu będą dla Ciebie dane na temat klientów, trendów i konkurencji, które wynikają z analizy i badania rynku. 7. Gdy decydujesz się na pozyskanie inwestora – Tworząc biznesplan oraz inne dokumenty dla potencjalnych inwestorów, trzeba włączyć w nie ...
-
UKE a rynek telekomunikacyjny 2006-2011
... procentowego (liczba łączy) i 13,8 punktu procentowego (wielkość przychodów), na korzyść konkurencji. Wzrósł udział operatorów alternatywnych zarówno w liczbie łączy abonenckich, jak i w przychodach generowanych ... - zwiększenie innowacyjności gospodarki”. Baza powstała w celu ułatwienia analizy danych dotyczących inwestycji telekomunikacyjnych i ...
-
Powierzchnie handlowe redukują bieg?
... małych miejscowości, jednak poruszanie się po tych rynkach wymaga szczegółowej analizy lokalnych uwarunkowań i przygotowania dobrze „skrojonego” projektu. Umacniającym się ... ten nakłada się na wcześniej już oddziałujące czynniki, jak np. wzrost konkurencji, rozwój e-commerce a także nowe zwyczaje i potrzeby zakupowe charakterystyczne dla klientów ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 13/2019
... . Allegro cały czas pracuje także nad przyspieszeniem dostaw. Umożliwi klientom śledzenie przesyłki na smartfonie. Sprzedawcom zaoferuje za to możliwość analizy sprzedaży na tle konkurencji oraz nowe usługi finansowe, np. leasing. W Polsce wciąż tylko 9 proc. transakcji zakupowych przebiega w internecie. Dla przykładu w Wielkiej Brytanii ...
-
UOKiK: podsumowanie działań w 2022 roku
... konkurencji, jak i konsumentów. Łącznie wydaliśmy prawie tysiąc decyzji i nałożyliśmy blisko 430 mln zł kar – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny. OCHRONA KONKURENCJI Praktyki ... UOKiK wpłynęły 462 wnioski o dokonanie interpretacji i 603 projekty dokumentów rządowych do analizy pod kątem możliwości wystąpienia pomocy publicznej. Ponadto do Urzędu ...
-
Polskie drogie banki
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeprowadził analizę regulaminów rachunków oszczędnościowo - rozliczeniowych oraz regulaminów lokat terminowych stosowanych przez piętnaście banków działających w Polsce. Z przeprowadzonej przez Urząd analizy wynika, że stopień przestrzegania praw konsumentów przez banki nie jest zadowalający, choć przypadki ...
-
Analiza finansowa przedsiębiorstwa
... reklamowej lub rozpoczęcie prac badawczych w odpowiedzi na nowy produkt konkurencji itp. 2. Rachunek zysków i strat Rachunek zysków i strat to zestawienie przychodów ... funkcjonowania firmy, a także od ich wartości informacyjnej. Kolejnym instrumentem analizy finansowej firmy jest dźwignia. W biznesie dźwignia oznacza uzyskanie efektu dochodowego w ...
-
SEO i Google w branży turystycznej. Kto radzi sobie najlepiej w internecie?
... . Zderzyliśmy także polskie marki z globalnymi brandami. Kluczem przy selekcji stron www do analizy był dobór rozwiązań, które umożliwiają zagraniczny wyjazd na wakacje, zarówno organizowany ... wszystkim świetne wyniki serwisu Wakacje.pl, który - na tle rodzimej konkurencji - nie ma sobie równych pod kątem liczby fraz, na które domena zajmuje pozycje ...
-
Zakupy książek i muzyki przez Internet
... konkurencji w wybranych sektorach uzyskano na podstawie informacji od ponad tysiąca przedsiębiorców. Ważną częścią działalności Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów są badania rynku. Dzięki prowadzonym analizom Urząd może uzyskać szczegółową wiedzę na temat konkurencji ... i muzyki. Jak wynika z analizy Urzędu, kupujemy coraz więcej literatury ...
-
UOKiK wziął pod lupę rynek piwa i chmielu. Są wyniki badania
... chmielowy za granicą. Mimo że ceny polskiego chmielu były niższe niż u unijnej konkurencji. Relacje między uczestnikami rynku Polski rynek chmielu i piwa funkcjonuje generalnie w formule ... się sytuację, np. w zakresie upodobań konsumentów czy wystąpienia nadpodaży surowca. Z analizy UOKiK wynika, że najwięksi producenci piwa kupują chmiel za granicą ...
-
Nieuczciwe biura podróży
... umowne stosowane przez organizatorów turystyki zawierają niedozwolone prawem postanowienia naruszające prawa konsumentów - wynika z najnowszej analizy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów każdego roku – zwłaszcza w okresie wakacyjnym – napływa szereg skarg na organizatorów turystyki. W związku z tym ...
-
Handel w Polsce 2004
... przypadkach naruszania prawa konkurencji przez operatorów sieci handlowych. Nie mniej istotnym celem badania była weryfikacja niektórych sygnałów o niepokojących zakłóceniach konkurencji na tym ... badawczemu Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, dla ich statystycznej analizy i sporządzenia raportu. W wyniku tak określonej współpracy powstały dwa raporty ...
-
Praktyki monopolistyczne spółek Koral i Żabka
... może być sprzedawany, jest z mocy prawa zakazane i stanowi jedno z najpoważniejszych naruszeń prawa konkurencji. Zakazane jest nie tylko ustalanie cen, ale także ich elementów np. marż handlowych, upustów. Ponadto z analizy cen stosowanych przez Żabkę w latach 2006-2007 wynika, że porozumienie zostało również zrealizowane w praktyce ...
-
Jak poznać preferencje klienta?
... poprawić zdolność realizowania wszystkich dalszych działań w całym procesie innowacji, w tym wyszukiwania możliwości rozwoju, segmentacji rynku, przeprowadzania analizy konkurencji, generowania i oceny pomysłów, informowania klientów o wytworzonej wartości i pomiaru zadowolenia klientów. Firmy przyjmujące paradygmat ukierunkowania na rezultaty ...
-
SGH ukarana za nieuczciwe umowy
... oraz nieinformowanie konsumentów o istotnych warunkach umowy - uznała Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte we wrześniu 2008 roku. ... gwarantuje studentom rzetelnej informacji o zmianach w opłatach, które powinni ponosić. Z analizy wzorców umownych stosowanych przez SGH wynika również, że uczelnia ...