-
Elektroniczne archiwum dokumentacji podatkowej dopuszczalne
... elektronicznej. Warunki przechowywania dokumentacji jedynie w formie elektronicznej Przepisy podatkowe nie mówią wprost, jaki powinien być sposób postępowania przy tworzeniu elektronicznego archiwum dokumentów oraz jego formy. Sami podatnicy wskazują, że w tym celu elektroniczne dokumenty będą zawierały dokładnie taką samą treść jak wersja ...
-
Dokumentacja pracownicza w archiwum pracodawcy
... 000 zł (art. 281 pkt 7 K.p.). Dokumenty po byłym pracowniku do archiwum Ustanie zatrudnienia nie oznacza uchylenia zobowiązania pracodawcy do przechowywania ... przechowywania. Jeżeli sąd zaakceptuje wniosek i wyda odpowiednie postanowienie, dokumentację przejmie archiwum państwowe (art. 51u ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, Dz. U. z ...
-
Polskie firmy a outsourcing back-office
... oraz telekomunikacyjna - ponad dwukrotny wzrost od ostatniego badania, obecnie 90% wskazań. W ciągu dwóch lat przedsiębiorstwa zamierzają zwiększyć wydatki na elektroniczne archiwum dokumentów oraz skanowanie. Procesy back-office są administracyjną sferą działalności każdej firmy. Wyniki badania wskazują, że najczęściej są to obszary związane ...
-
Archiwizacja dokumentacji pracowniczej - przepisy
... przechowywania powinna być przed przekazaniem uporządkowana. Na podstawie przepisów rozporządzenia z 1.6.2004 r., w sprawie utworzenia Archiwum Państwowego Dokumentacji Osobowej i Płacowej (Dz.U. Nr 142, poz. 1503) rozpoczęło działalność Archiwum z siedzibą w Milanówku (adres: 05-822 Milanówek, skr. Pocztowa 164, ul. Stefana Okrzei 1, tel. 0-22 ...
-
e-FIKS zarządza fakturami
... wszyscy użytkownicy dysponują możliwością opatrzenia dokumentów własnym komentarzem. System e-FIKS archiwizuje informacje, które są dostępne po wywołaniu oryginalnego dokumentu. Archiwum jest zabezpieczone przed wprowadzaniem zmian nieautoryzowanych przez dział księgowości. Zmiany w komentarzu po akcetacji dokumentu są możliwe jedynie za zgodą ...
-
e-Faktura: moda czy konieczność?
... do systemu finansowo-księgowego nadawany jest kolejny numer ewidencyjny, nanoszony zwykle na dokument papierowy odkładany do segregatora. Można łatwo sprawdzić kompletność archiwum przeglądając segregator. Sprawa się komplikuje, kiedy niektóre z dokumentów mają postać elektroniczną (przypisywane są im kolejne numery ewidencyjne), lecz fizycznie nie ...
-
Jakie dokumenty do emerytury i skąd je wziąć po latach?
... z całej Polski, których postawiono w stan likwidacji lub których upadłość ogłoszono, jest działające od 2004 r. Archiwum Państwowe Dokumentacji Osobowej i Płacowej w Milanówku pod Warszawą. Archiwum wydaje zaświadczenia lub poświadczone kserokopie dokumentacji płacowej. Znajdź miejsce przechowywania dokumentów: Dokumentacja pracownicza firm ...
-
Dokumentacja pracownicza: nowe obowiązki dot. archiwizacji
... . Do jego zadań należeć będzie w szczególności ewidencjonowanie, przechowywanie, zabezpieczanie i udostępnianie przejętej dokumentacji oraz wydawanie z niej odpisów i kopii. Ponadto archiwum będzie mogło wykonywać także inne zadania przewidziane w ustawie dla archiwów państwowych. W związku ze zmianami zasad archiwizacji dokumentacji pracowniczej ...
-
Wniosek o emeryturę a brak szczegółowego świadectwa pracy
... , np. przesłuchania świadków? Odpowiedź: W takiej sytuacji należy w pierwszej kolejności ustalić, gdzie znajdują się akta osobowe. Prawdopodobnie są one zdeponowane w archiwum państwowym (baza archiwum państwowego znajduje się pod adresem: http://ewidencja.archiwa.gov.pl/index.php ). Po ich odszukaniu będzie można wystąpić o wydanie dokumentów ...
-
Time Stamping - elektroniczne datowanie dokumentów
... Przesłanie obliczonego skrótu za pomocą Internetu do centrum autoryzacji. 3. Pobranie danych o dokładnym czasie (zegar atomowy). 4. Zapisanie znacznika czasu do archiwum. 5. Odesłanie elektronicznego znacznika czasu do użytkownika. Należy pamiętać, że elektroniczne datowanie dokumentów nie potwierdza daty stworzenia dokumentu czy jego modyfikacji ...
-
RasterID po polsku
... czy dokumentacji technicznej oraz dla pracowni zajmujących się skanowaniem wielkoformatowym. RasterID służy do szybkiego przetwarzania, indeksowania i tworzenia archiwum dokumentacji technicznej. Indeksacja, w zależności od potrzeb i preferencji użytkownika może przebiegać w trybie automatycznym lub półautomatycznym. Operacje czyszczące, wbudowany ...
-
Edukacja informacyjna (informatyczna) - czy to "rzecz pospolita"?
... naszym kraju pojawiła się na liście, zaogniła emocjami i.... umilkła (do następnego razu). Z przebiegiem dyskusji można zapoznać się poprzez publikowane w Internecie archiwum listy (http://www.min-pan.krakow.pl/PTI-L/Archiwa/archiwum.2003-03/ ). Nie zamierzam w tym miejscu komentować przebiegu dyskusji. Każdy zainteresowany może się zapoznać z jej ...
Tematy: -
Zeznania roczne PIT do kontroli?
... wszystkim ci, którzy czekają na zwrot podatku. Zanim PIT trafi do archiwum fiskusa, przejdzie długą drogę. Urzędy skarbowe najpierw sprawdzają roczne zeznania podatkowe pod ... zeznanie. Tym samym dokumentacja związana ze składanym w 2011 r. zeznaniem PIT powinna przeleżeć w domowym archiwum aż do końca 2016 roku. I przez cały ten czas musimy się ...
-
Akta osobowe sprzed lat. Gdzie ich szukać?
... dowody dotyczące dokumentacji pracowniczej od pracodawców z całej Polski, których postawiono w stan likwidacji lub których upadłość ogłoszono, jest działające od 2004 r. Archiwum Państwowe Dokumentacji Osobowej i Płacowej w Milanówku pod Warszawą. Archiwum wydaje zaświadczenia lub poświadczone kserokopie dokumentacji płacowej.
-
Wystawianie, przechowywanie i korygowanie e-faktur
... otrzymanej drogą mailową. W takiej sytuacji za moment otrzymania przez podatnika faktury wystawionej w formie elektronicznej należy uznać: moment umieszczenia faktury w archiwum elektronicznym spółki - w przypadku, gdy kontrahent ma podpisaną umowę o świadczenie usług archiwizowania faktur elektronicznych, moment wejścia wiadomości na serwer ...
-
Skaner Fujitsu ScanSnap iX500
... w iX500 modułowi Wi-Fi użytkownicy urządzeń mobilnych mogą ściągnąć skanowane dokumenty do swojego smartfona lub tabletu w formacie PDF lub JPG. Cyfrowe archiwum oznacza zwiększoną produktywność Scaner ScanSnap iX500 to idealne rozwiązanie dla firm poszukujących profesjonalnego rozwiązania do digitalizacji ich obiegu dokumentów. System ...
-
Jak długo przechowywać dokumenty ubezpieczeniowe?
... wielu osobom wydaje się uciążliwym obowiązkiem związanym z niewygodą i kosztami. Ale warto pamiętać, że w sytuacji spornej lub w przypadku jakichkolwiek wątpliwości, archiwum dokumentacji ubezpieczeniowej bywa jedyną deską ratunku przed karą lub jedynym sposobem udowodnienia prawa do świadczeń. Zgodnie z ustawą o systemie ubezpieczeń społecznych ...
-
Archiwizacja dokumentów z WorkingDocLite
... FineReader™, która występuje jako opcja, możliwe jest również przeszukiwanie pełnotekstowe. Aplikacja pracuje z większością baz danych. WorkingDocLite umożliwia zbudowanie elektronicznego archiwum dokumentów, w którym będą one odpowiednio opisane oraz pogrupowane na działy, teczki, grupy, sprawy. Dodatkowo posiada m. in. narzędzia zautomatyzowanego ...
-
Paragon fiskalny gdy faktura elektroniczna?
... posiadał indywidualny login i hasło dostępu do platformy ECOD, za pośrednictwem której zostanie mu dostarczona faktura. Każdy rolnik będzie miał swoje archiwum faktur elektronicznych. Rolnik taki będzie także mógł w formie pisemnej zrezygnować z faktur elektronicznych. Zadano pytanie, czy powyższe postępowanie spółki jest prawidłowe ...
-
10 kroków do bezpiecznych zakupów mobilnych
... z form zabezpieczenia się na wypadek ewentualnych problemów z zamówieniem jest zrobienie zrzutu ekranu potwierdzenia żądania zapłaty. Bardzo dobrą praktyką jest zachowanie w archiwum tego typu kopii. Poleganie wyłącznie na e-mailu od sprzedającego czy historii transakcji zakupów może przysporzyć kłopotów – nierzadko przecież mają miejsce ...
-
Elektroniczna archiwizacja dokumentów a koszty uzyskania przychodu
... i wprowadzane do systemu księgowego. Obecnie spółka przechowuje wszystkie otrzymane dokumenty zarówno w wersji papierowej jak i elektronicznej (obrazy zapisane na serwerze). Archiwum dokumentów papierowych znajduje się w wyspecjalizowanym podmiocie zewnętrznym. Z uwagi na rosnącą liczbę tych dowodów, a co za tym idzie - także coraz droższy ...
-
EDI w Carrefour Polska
... rozwiązaniem EDI (ang. Electronic Document Interchange). Stanowi zarówno medium komunikacji w zakresie elektronicznych dokumentów biznesowych, jak również jest swoistym archiwum dla handlowej korespondencji pomiędzy kontrahentami. Rozwiązanie jest zaprojektowane tak, aby umożliwić dostęp do technologii ECOD firmom o dowolnym profilu, stopniu ...
-
Jak działać efektywnie?
... dostęp, ale nie absorbują one naszej uwagi w momencie, kiedy nie są potrzebne. Projekty zamknięte – efekt dotychczasowej pracy powinny znajdować się w archiwum. W ten sam sposób przechowujemy dokumenty w komputerze, dzięki temu otrzymujemy jednolity system archiwizacji dokumentów, łatwiej je odszukujemy, czyli jednym słowem oszczędzamy ...
Tematy: -
ZPORR: pomoc dla regionów
... tego wydatku z celem realizacji) Instytucja Pośrednicząca ma obowiązek zażądać wyjaśnień na piśmie od beneficjenta. Wyjaśnienia te muszą być dołączone do archiwum projektu. W przypadku wątpliwości co do możliwości uznania kwalifikowalności jakiejś kategorii wydatków, której nie można wyjaśnić w relacji Instytucja Pośrednicząca – beneficjent ...
-
Okres zatrudnienia a zeznania świadków
... potwierdzająca zatrudnienie (świadectwo pracy, legitymacja ubezpieczeniowa, zaświadczenia itp.) uległa zniszczeniu lub zagubieniu, zakład pracy uległ likwidacji, nie można odnaleźć archiwum itp. Ważne! Jeżeli zakład pracy istnieje, ale nie posiada dokumentacji byłych pracowników, należy dołączyć wydane przez niego zaświadczenie stwierdzające brak ...
-
Audiobooki: preferencje konsumentów
... autorskie. Rosnąca liczba tytułów dla dzieci: bajki, słuchowiska, muzyczno-słowne interpretacje klasyki baśni, często wydawane materiały archiwalne, w tym szczególnie z archiwum Polskiego Radia. Coraz częściej premierze książki papierowej towarzyszy wydanie audio (m.in. „Margot” Michała Witkowskiego, „Głowa Minotaura” Marka Krajewskiego, a ostatnio ...
-
Historia w BIK: jakie szanse na kredyt?
... progi ustalane w oparciu o informacje z Biura Informacji Kredytowej. Nieoficjalnych, bo banki pilnie strzegą, by takie dane nie wydostały się na zewnątrz. Archiwum BIK, zawierające szczegółowe dane na temat kredytów zaciąganych przez osoby fizyczne i ich spłacalności, to dla większości instytucji finansowych jedno z najważniejszych ...
-
Kłopotliwe zarządzanie danymi
... swoimi danymi. Korzyści płynące z aktywnego działania zdecydowanie przewyższają koszty oczekiwania na doskonały plan. A o czym należy pamiętać? Kopia zapasowa to nie archiwum, należy więc zaprzestać korzystania z kopii zapasowych do celów archiwizacji i przechowywania dokumentacji do celów prawnych. Firmy powinny przechowywać kopie danych z kilku ...
-
Urządzenie wielofunkcyjne Konica Minolta bizhub 185
... papier o różnych gramaturach i formatach. Sterownik skanera jest zgodny ze standardem TWAIN. Użytkownicy mogą więc szybko oraz sprawnie zeskanować i umieścić w wirtualnym archiwum wszystkie ważne dokumenty. Konica Minolta bizhub 185 wykorzystuje polimeryzowany toner Simitri HD. To rozwiązanie gwarantuje najwyższą jakość wydruku – zapewnia odporność ...
-
Chmura obliczeniowa okiem mikroprzedsiębiorcy
Obsługa poczty elektronicznej, archiwum dokumentów, komunikator i zewnętrzny serwer – z takich rozwiązań najczęściej korzystają mikroprzedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność gospodarczą w oparciu o „chmurę”. Większość z nich uważa, że narzędzia „ ...
-
Cyfryzacja obrotu prawnego nieruchomościami
... każdej pojedynczej księgi wieczystej, która była istotna dla uczestnika rynku nieruchomości. Później oczekiwało się długimi godzinami w sądzie na dostarczenie księgi z archiwum, a następnie oczekiwało się w kolejce na miejsce na sali, żeby było gdzie dokonać tego przeglądu. Przydatne linki: Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej ...
-
Wpis do księgi wieczystej krok po kroku. Cz. 2
... dokonywaniu wpisu dokumenty nie są zwracane do właścicieli nieruchomości – podkreśla Robert Tomaszewski z portalu www.mielnomolo.pl. Trafiają one bowiem do archiwum akt księgi wieczystej nieruchomości, a dany sąd może udostępnić je do wglądu. W przypadku natomiast, gdy dana nieruchomość nie posiada jeszcze księgi ...
-
Co musi zawierać umowa EULA?
... wątpliwości. Pierwszy przykład to moment rozpoczęcia obowiązywania kontraktu. Zależnie od tego, czy strony decydują się na pobranie oprogramowania, wypakowanie zawartości archiwum, uruchomienie instalatora lub pierwsze uruchomienie aplikacji, zastrzeżenia w umowie mogą zapewniać licencjodawcy ochronę lub przeciwnie – po prostu mu szkodzić, np ...
-
Depapieryzacja firm to konieczność, która usprawnia procesy firmowe REKLAMA
... je wszystkie. Dokumenty przychodzące do firmy poddawane są rejestracji w systemie, następnie trafiają do procesu skanowania i lądują w elektronicznym archiwum. V-Desk stanowi centralne repozytorium dokumentów i źródło informacji o dokumentach przychodzących i wychodzących. W sposób kontrolowany zapewnia dostęp upoważnionym pracownikom. Dodatkowo ...
Tematy: -
Wniosek o przeliczenie emerytury trzeba udokumentować
... które zostaną przez Zakład przeanalizowane. Są nimi np. legitymacja ubezpieczeniowa z wpisami o zatrudnieniu i wynagrodzeniu, umowy o pracę, angaże, listy płac uzyskane z archiwum lub jednostki, która przechowuje dokumentację zlikwidowanych zakładów pracy. To może być też książeczka wojskowa albo zaświadczenie wojskowej komendy uzupełnień. Mogą ...