-
Bankom gorzej
... ostatnich badań Pentora wynika iż wskaźnik koniunktury w bankach Pengab obniżył się w listopadzie do 12,4 pkt. przede wszystkim w wyniku gorszych oczekiwań, niż oceny realnej ...
-
Przeniesienie konta: małe zainteresowanie
... można już odczuć skutki tego kroku - wynika z przedstawionych w tym tygodniu badań Pentora na temat rekomendacji Związku Banków Polskich dotyczącej ROR-ów. Bankom opłaciło się ... szczególnie zadowoleni z obrotu sprawy są: BZ WBK, Nordea, MultiBank, czy BPH. Według Pentora, największą mobilność zdają się wykazywać klienci banków notowanych na giełdzie ...
-
Banki tracą klientów
... badań, które przeprowadził Pentor wynika, że klienci banków są wobec nich coraz mniej lojalni. ... 70 tys., w 2005 odeszło 13 tys., a przybyło 82 tys. Więcej klientów zyskuje niż traci także mBank czy Pekao S.A. Z badań Pentora wynika także, że coraz więcej Polaków korzysta z usług bankowych, wskaźnik "ubankowienia" wzrósł z 55 proc. w ubiegłym roku do ...
-
Czy małe sklepy przetrwają?
... BPO. Pomocą mogą również służyć badania przeprowadzone przez instytuty i firmy badawcze. Z badań Pentora (Pentor Research – Zwyczaje zakupowe Polaków 2010) wynika, że Polacy nadal lubią ... Istotna jest lokalizacja – 79% konsumentów wg Pentora, nie chodzi na zakupy dłużej niż 10 minut. Z prowadzonych na rynku badań wynika wręcz, że bliskość sklepu to ...
-
Kryzys nie wpłynął na wydatki świąteczne
... z czego około 700 zł na podarunki dla najbliższych. Z kolei badanie Pentora wskazuje, że na świąteczne prezenty wydamy przeciętnie 300 zł. ... raczej zdecydują się na pokrycie planowanych wydatków z bieżących dochodów i oszczędności. Z badań Pentora wynika, że jedynie 5 proc. ankietowanych planuje zaciągnąć kredyt na świąteczne prezenty - 3 proc. ...
-
Świątecznie prezenty: poradnik dla spóźnialskich
... względu na kryzys oraz aktualnie posiadane zadłużenie, Polacy pozostaną przy sfinansowaniu gwiazdkowych prezentów głównie ze środków bieżących oraz własnych oszczędności. Z badań Pentora wynika, że zaledwie 5% badanych planuje wspomóc się kredytem, 3% zapłaci za upominki kartą kredytową, a 2% skorzysta z szybkiej pożyczki gotówkowej. Decydując się ...
-
Ranking kredytów gotówkowych IX 2010
... od roku. Klientom dobrze wróży także fakt, że sami bankowcy są pełni optymizmu co do sprzedaży kredytów konsumpcyjnych. Jak wynika z badań Pentora (w ramach wskaźnika Pengab) we wrześniu sprzedaż kredytów konsumpcyjnych wzrosła w 61 proc. placówek, a przedstawiciele 74 proc. ankietowanych oddziałów spodziewają się dalszego ...
-
Nie ma chętnych na przeniesienie konta
Banki wydają fortunę na reklamy ROR-ów. A jak wynika z badań Pentora, Polacy nadal nie kwapią się do przenoszenia rachunków. Wyjątek stanowią klienci z krótkim stażem. Gdy osłabła presja na sprzedaż kredytów, na ...
-
Rozrywkowa reklama z marką
... reklamodawców modele, ale wskazują na nie również wyniki wielu badań. Na przykład, już z wczesnych (2004 r.) badań firmy Pentor „Postawy Polaków wobec reklamy” można ... . Na pytanie „Co najbardziej podoba się konsumentom w reklamach?” w cytowanym już badaniu Pentora uzyskano takie odpowiedzi, jak: humor (51 proc.), muzyka (32 proc.), piękny krajobraz, ...
-
Polacy chcą mieć wybór
... klientom abonamentu telefonicznego. Z kolei aż 70 proc. badanych rozważyłoby skorzystanie z tej możliwości. Badanie Pentora zostało przeprowadzone metodą wywiadów telefonicznych na reprezentatywnej próbie 800 osób. Błąd statystyczny badań przeprowadzanych tą metodą wynosi 3,5 proc. Wyniki sondażu wskazują na powszechną chęć wprowadzenia tzw. WLR ...
-
Jak spędzamy czas wolny?
... źródłem drobnych przyjemności ciągle jeszcze najczęściej płaci się gotówką. Wyniki badań potwierdzają opinie i wypowiedzi znanych aktorów: Renaty Dancewicz oraz Pawła Królikowskiego. ... (81%), kosmetyków (81%), kupno odzieży (84%) czy biżuterii i dodatków (93%). „W badaniu Pentora drobne przyjemności kojarzą się bardziej ze sferą ducha niż materii. ...
-
Polacy lubią małe sklepy
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Pentora, a opublikowanych w Dzienniku Gazecie Prawnej, małe sklepy są dla Polaków ulubionym miejscem na robienie zakupów. Małe sklepy znikają z rynku w szybkim tempie. ...
-
Zadłużenia i oszczędności Polaków w III 2011
... zł. Ale to w kwietniu akcja kredytowa nabrała większego tempa – wynika z badań Instytutu Pentor. Znacznie wzrosło w porównaniu z marcem zainteresowanie zarówno kredytami mieszkaniowymi jak ... Większa popularność nie dotyczy jednak mieszkaniowych kredytów walutowych. Tu widać spadek sprzedaży. Z ankiety Pentora jednoznacznie wynika natomiast, że ...