-
13 miesięcy – tyle trwa rok polskiego przedsiębiorcy
... lat pod tym względem zmienia się niewiele, choć obie grupy spędzają mniej czasu w firmie niż 10 lat temu. Główny Urząd Statystyczny co kwartał publikuje dane o średnim tygodniowym czasie pracy. Praktycznie z każdego takiego badania ... , podczas gdy w przypadku pracowników najemnych rzadko przekracza on 40 godzin. 3,7 godziny robi różnicę Ze względu na ...
-
Sprzedaż leków stabilna
... leków wśród producentów – o 85% dla leków innowacyjnych i o 40% dla generycznych. W pierwszej części prognozowanego okresu (lata ... będzie refundowane dla dzieci w wieku od 2 miesięcy do 19 lat, urodzonych po 31 grudnia 2016 r. (około 370 ... rozporządzenia Komisji Europejskiej dotyczącego jednolitej procedury uzyskiwania pozwolenia na badania kliniczne ...
-
Jak Chińczycy zmieniają globalny rynek FMCG?
... żywność są najniższe od pięciu lat i jest to bardzo istotna zmiana, jeżeli chodzi o zachowania konsumentów z Państwa Środka. Podstawą analizy zawartej w szóstej już edycji raportu Bain&Company i Kantar są dane odnośnie konsumpcji pochodzące z 40 tys. chińskich gospodarstw domowych. W bieżącej fali badania uczestniczyło dodatkowo 4 tys. konsumentów ...
-
Zdolność kredytowa VI 2017
... lat skłonne pożyczyć ponad 500 tys. zł, a rekordzista prawie 650 tys. zł. Bez mała pół miliona zaoferowały takie instytucje jak Raiffeisen Polbank, BGŻ BNP Paribas czy PKO Bank Polski. Najbardziej zachowawczy przy okazji badania ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 48/2017
... przeznaczanie na zaskórniaki dodatkowych środków, np. z premii (40 proc.) oraz oszczędzanie bez sprecyzowanego planu ... większość z nas będzie dochodzić nawet 20 lat. – Te wygórowane oczekiwania tłumaczą, dlaczego nasze oszczędzanie jest ... najbardziej zależy im na bezpiecznym pomnażaniu oszczędności. Z badania wynika jednoznacznie, że otwartość na ...
-
Gospodarka Włoch podupada przez emerytów?
... bardzo słaba. PKB na mieszkańca przez ostatnie 17 lat zmniejszyło się o ok. 3,5 proc. To najgorszy wynik w całej ... młodych Włochów (18-34 lata) sięga dziś ledwie ok. 40 proc. tego, czym dysponowali młodzi Włosi w 1995 r. ... inwestycje w infrastrukturę. Nie wystarcza pieniędzy np. na badania i rozwój, reformę administracji bądź zachęty podatkowe dla ...
Tematy: Włochy, gospodarka Włoch -
Jak radzi sobie zarządzanie wierzytelnościami?
... dynamiki z ostatnich ośmiu lat. A jak koniunkturę rynku oraz stojące przed nim wyzwania oceniają firmy zarządzające wierzytelnościami? Respondentów badania, czyli praktyków rynku zarządzania ... nieco lepiej. Bieżącą sytuację w tym segmencie dobrze lub raczej dobrze ocenia 40% ekspertów. 1/3 stanowią oceny neutralne, a kolejne 30% to noty niepochlebne ...
-
Czas na autonomiczne samochody dostawcze?
... obawy, jednak Greg Murphy, kierowca pojazdów ciężarowych z 40 letnim stażem nie ma wątpliwości, że ich ... badania przeprowadzonego przez PWC na amerykańskim rynku wynika, że już 9 proc. wytwórców przemysłowych zaadoptowało półautonomiczne lub autonomiczne rozwiązania transportowe, a kolejne 11 proc. zamierza sięgnąć po nie w ciągu najbliższych 3 lat ...
-
Polska gospodarka będzie tęsknić za takim rokiem jak 2018
... , a konsumpcyjnych przekraczał 40 proc. r/r. Jak ... lat naście ten kapitał uda się eksportować w postaci zagranicznych inwestycji Polaków. Rok, który już nigdy się nie powtórzy? Sięgający 5 proc. wzrost PKB będzie niezwykle trudny do powtórzenia. Wynika to zarówno z ograniczeń demograficznych naszego kraju, jak i niewystarczających inwestycji w badania ...
-
Perennialsi vs Millenialsi. Jak zapobiec wojnie pokoleń w firmie?
... , a prawdziwa mieszanka pokoleniowa obejmująca ludzi w wieku 20, 30, 40, czy nawet 60 i 70 lat. Firmy muszą więc znaleźć sposób na taką organizację miejsca ... zwiększa szansę na podniesienie satysfakcji swoich klientów. A jest o co walczyć. Według badania „Walker’s Customers 2020”, 86 proc. kupujących w sieciach detalicznych jest dzisiaj skłonnych ...
-
Kto najczęściej decyduje się na zakup mieszkania?
... . Z badania zrealizowanego przez Barometr Metrohouse i Gold Finance wynika, że dominującą grupą ... zł. 23 proc. kupujących mieszkania w Polsce stanowią osoby pomiędzy 40 a 50 rokiem życia - często są to klienci, ... Finance wynika, że średni metraż mieszkania nabywanego u grupy osób 50-60 lat to 47 m kw., a u osób po 60 roku życia 46 m kw. Profesja, ...
-
Praca kierowcy wczoraj i dziś: co się zmieniło?
... . 40% kabotażu i 17% wszystkich przewozów w Unii Europejskiej jest według badania OCRK obsługiwane przez polskie firmy transportowe. Początki dynamicznego rozwoju tego sektora ... Polski, jaką znamy obecnie. Co zmieniło się przez ostatnie 20 lat w transporcie? Eksperci Grupy INELO postanowili przypomnieć, jak wyglądała praca pionierów polskiego ...
-
Covid-19 vs. kryzys 2008 na rynku mieszkaniowym
... niejako nad głowami realnych konsumentów. Reasumując, kryzys lat 2008 – 2009 zaczął się „od góry i schodził w dół ... przesuniecie sprzedaży. Branża deweloperska, co potwierdzają wstępne badania rynkowe, to jeden z sektorów, który dobrze radzi ... danych GUS, w kwietniu br. rozpoczęto budowę o blisko 40 proc. mniejszej ilości mieszkań niż w kwietniu 2019 ...
Tematy: Covid-19, rynek mieszkaniowy -
BIG InfoMonitor: alimentów nie płaci 282 tys. Polaków
... pochodzi ze Śląska lub Mazowsza, ma 45 lat i dług przewyższający 41 tys. zł. Dłużniczka jest z ... alimentacyjnych. Średni dług na osobę w kraju przekracza już 40 tys. zł, a w dziesięciu województwach jest jeszcze wyższy. ... dłużnika” z tzw. alimenciarzem. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Program Wsparcia Zadłużonych, o ile „ ...
-
Cyfrowe platformy usług wyrównują szanse małych sklepów
... lat, a w listopadzie przekroczył 7%. Dla porównania, NBP definiuje "stabilność cen" jako wzrost CPI o 2,5%. Dla detalistów to wielkie wyzwanie. Uwagę konsumentów coraz częściej przykuwają niskie ceny i promocje. Z październikowego badania ... pozycję. Oprócz wzrostu sprzedaży promowanych produktów (40% dla bestsellerów i 12% dla promowanej kategorii ...
-
Jak demograficzna rewolucja odmieni rynek nieruchomości?
... Polak ma osiągnąć próg wieku pow. 65 lat, a już za niecałe dwie dekady będzie ich 13,7 mln, co stanowi ponad 40,4 proc. ogółu malejącej populacji. ... z najwyższych w Europie współczynników własności mieszkań, które mogą okazać się dużym kapitałem emerytalnym. Badania na temat sytuacji materialnej osób powyżej 60 r. życia wskazały, że swoją sytuację ...
-
Reklama w internecie i telewizji. Kto jest liderem?
... badania rynku reklamy. Jego autorzy wzięli pod lupę ... online dotarły łącznie do 87,8% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 10,1 sekundy (10,5 sekundy dla ... Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w marcu wyniósł 40%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,4 sekundy, a ...
-
10 najlepiej i najgorzej ocenionych zawodów 2023
... oceniony został influencer - wynika z trzeciej edycji ogólnopolskiego badania "Ranking prestiżu zawodów i specjalności" agencji SW Research. Strażak i ratownik medyczny – liderzy wyścigu Polacy ponownie zdecydowali. Ranking prestiżu zawodów obejmujący blisko 40 kategorii, realizowany od trzech lat przez instytut badawczy SW Research pokazuje pewną ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Branża handlowa najaktywniejsza
... badania gemiusAdReal. Opracowanie tradycyjnie już ... dotarły łącznie do 86,53% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,75 sekundy (10 sekundy dla ... której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w maju wyniósł 40,6%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,21 sekundy, a ...
-
Bezpieczny kredyt 2% strzałem w dziesiątkę. Wkład własny już nie jest problemem
... wynika z badań analityków Expandera, 40 proc. ... badania przeprowadzonego na zlecenie serwisu OtoDom.pl w 2023 roku. Ten sam powód w 2019 roku podawało 61 proc. badanych najemców, pytanych wówczas przez CBRE. Widać wyraźny wzrost liczby osób najmujących, którzy woleliby posiadać własne mieszkanie. Kredyt bez wkładu własnego Eksperci od wielu lat ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert nie daje o sobie zapomnieć
... badania gemiusAdReal - opracowania, które rzuca światło na rynek ... Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w grudniu wyniósł 40,7%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,11 sekundy, ... reklamowych, docierając do 94,22% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w grudniu wyniósł dla ...
-
Aktywizacja kobiet na rynku pracy to same plusy dla polskiej gospodarki
... , że tylko 62% matek dzieci w wieku 1-3 lat jest aktywnych zawodowo, podczas gdy w przypadku ojców odsetek ... pełniło funkcję prezeski zarządu (dane 30% Club Poland). Tymczasem badania McKinsey & Company dowodzą, że stworzenie warunków, które ... w organach decyzyjnych spółek. Do czerwca 2026 r. przynajmniej 40% członków organów zarządzających spółką lub ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio III 2024
... badania gemiusAdReal, które co miesiąc poddaje analizie rodzimy ... której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w marcu wyniósł 40%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,88 sekundy, a ... reklamowych, docierając do 93,21% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w marcu wyniósł dla ...
-
Zadłużenie Polaków: babcia edukuje wnuczka, a wnuczek babcię
... pokoleń szerzyć edukację finansową, w której Polacy mają ciągle jeszcze spore zaległości. Badania firmy KRUK* dowodzą, że co czwarty respondent do 24 roku życia ... nich. W najstarszej grupie respondentów (55 lat i więcej) co trzecia osoba zajrzy do sieci. Zdecydowana większość z nich wiedzy poszuka u bliskich – 40 proc. respondentów. To jasno pokazuje, ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio VI 2024
... badania gemiusAdReal, poświęconego rynkowi reklamy w naszym ... Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w czerwcu wyniósł 40,2%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 9,25 sekundy, a ... reklamowych, docierając do 92,83% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w czerwcu wyniósł dla ...
-
Polacy a rosnące koszty życia: czy i gdzie poszukamy oszczędności?
... obliczu wszechobecnych podwyżek. Oto, wnioski płynące z badania "Portfele polskich gospodarstw domowych pod presją rosnących ... wiekowych i seniorzy. W grupie osób 55-64 lat takie deklaracje składa 61,1 proc. badanych, a w gronie najstarszych ... (np. zredukuje ich ilość, wykupi mniejszy karnet), a 40 proc. dosłownie zaciśnie pasa – będzie oszczędzać ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio XI 2024
... badania rynku reklamowego. Tym razem analiza objęła przekaz reklamowy emitowany w internecie, telewizji i radio w listopadzie ... 40 mld kontaktów reklamowych). Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w listopadzie była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 3,37 mld kontaktów reklamowych, docierając do 88,86% Polaków w wieku od 7 do 75 lat ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w XII 2024
... badania gemiusAdReal, które co miesiąc poddaje ... Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (40,21 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach ... reklamowych, docierając do 93,64% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w grudniu wyniósł dla tej ...
-
Lewiatan: fundusze unijne 2007-2013
... %. W Unii przedsiębiorcy finansują średnio 55% wydatków na badania, w Polsce tylko 26%. Według badań Lewiatana o przewadze ... nie byłyby innowacyjne. Blisko 40% różnicy w poziomie rozwoju regionalnego w Europie wynika ... lat obserwujemy stały napływ inwestycji zagranicznych, polska gospodarka w ostatnim piętnastoleciu, ale zwłaszcza na przełomie lat ...
-
Wolniejszy wzrost gospodarczy w 2008?
... i zapytała firmy, które nie inwestowały (było ich 40%), jaka jest przyczyna braku inwestycji – 71,3% wskazało ( ... do 249 osób szukało pracowników i ich nie znalazło – badania PKPP Lewiatan) oraz wysoki stopień wykorzystania mocy ... pp więcej niż w 2006 r. Czy uda się osiągnąć porównywalny do lat 2006-2007 wzrost gospodarczy w 2008 r.? W 2008 r. – ze ...
-
Efektywność pracy wysoka u menedżera
... badania Talent Club ponad 58% menedżerów bardzo pozytywnie ocenia efektywność swojej pracy. Co czwarty respondent ... badanych osób jest aktywnych zawodowo od 5 do 10 lat. Ponad 22% pracuje od 10 do 15 lat. Niespełna 40% respondentów dopiero rozpoczyna swoją karierę zawodową i pracuje mniej niż 5 lat. Na pytanie o ilość firm, w których w czasie swojej ...
-
UOKiK: Dzień Konsumenta 2009
... Badania społeczne pokazują, że świadomość konsumentów stale wzrasta. Zwiększają się w związku z tym ich oczekiwania i zapotrzebowanie na skuteczną pomoc organizacji konsumenckich zajmujących się indywidualnymi sporami z przedsiębiorcami. W tej kwestii od 10 lat ... 250 tys. porad i informacji, blisko 40 tys. razy inicjują zmianę praktyki przedsiębiorców ...
-
Rosyjski Internet z potencjałem
... przeciętnego ‘runautę’? Zainteresowania użytkowników Runetu w ciągu ostatnich lat zmieniały się nieznacznie, ale ciąż dominuje w nich ... stanowią 9% ogółu. Jeśli chodzi o przedział 55+ to, jak pokazują badania, tej grupy wśród użytkowników ... pozostałych w 2008 r. rosły stawki w kategoriach ‘znajomości’ (68%), ‘samochody’ (40%) oraz ‘AGD i RTV’ (45%). ...
-
Cyfryzacja w Polsce wciąż nieznana
... respondentów z wyższym wykształceniem oraz 40% z podstawowym. Jeśli chodzi o miejsce ... badania wynika, że stosunkowo niska jest wiedza o procesie cyfryzacji wśród ludzi młodych. Zaledwie 35% z nich deklaruje, że słyszało o dacie przejścia na sygnał analogowy. Najbardziej świadomą nadchodzących zmian okazuje się grupa osób w wieku 40-49 lat ...
-
Nastolatki to wytrawne konsumentki
... i wyprzedażach organizowanych przez preferowane marki, niż być zasypywanymi takimi informacjami z całego rynku. Prawie 40% z nich zapisuje się na listy mailingowe swoich ulubionych sklepów, aby regularnie otrzymywać informacje ... się w badaniach w Internecie. Objęło ono reprezentatywną grupę (n=100) amerykańskich nastolatek w wieku 13- 18 lat. ...