-
Cyfrowe jest życie staruszka? Starsze pokolenie i nowe technologie
... zapoznaje się z komentarzami internautów, 73 proc. regularnie zagląda do internetowych porównywarek cen, a 12 proc. uważa opinie internautów za decydujące kryterium. Mimo rosnącego zainteresowania ... ostatniego roku. W Polsce takich wskazań było nieco mniej – 39 proc. Z badania wynika również, że mieszkają oni razem ze swoimi dziećmi i coraz dłużej ...
-
Rynek private equity w Europie Środkowej X 2016
... przez wszystkie państwa członkowskie, w tym prawdopodobnie również te z regionu Europy Środkowej” – podsumowuje Mark Jung. Informacja o raporcie Wyniki 28. edycji regionalnego badania Deloitte pt. „Resilience fuels rebound” z cyklu „Central Europe Private Equity Confidence Survey” stanowią wnioski z ankiety skierowanej do inwestorów Private Equity ...
-
Dyrektorzy finansowi: prognozy III kw. 2016 r.
... doskonale. Na bieżący rok CFO prognozują wzrost na poziomie 3 proc. Najświeższa edycja badania, przeprowadzona od września do października br., dowiodła, że poziom optymizmu netto, ... na niego 82 proc. ankietowanych, o 10 pp. więcej niż w poprzedniej edycji badania. Ponad połowa badanych (57 proc.) poszukuje również nowych rynków zbytu. Polska jest ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 46/2016
... proc. (w ujęciu rocznym), wobec 0,5 proc. r/r we wrześniu. Jeśli tempo spadku cen w ostatnich 3 miesięcy utrzyma, to w listopadzie deflacja zniknie. Oznacza to, że ... i presji kosztowej – mówi Tomasz Wróblewski, partner zarządzający, Grant Thornton. Uczestnicy badania prognozują, że w ciągu kolejnych 12 miesięcy wyhamuje wzrost popytu. Obecnie 40 ...
-
Naprawa samochodu. Zobacz, co psuje się najczęściej?
... kupuje 32 proc. osób. Części do samochodów używanych, częściej niż do nowych, kupowane są w specjalistycznych hurtowniach oraz w Internecie. Metodologia badania: Wyniki badania „AUTOwybory Polaków” zostały przygotowane i opracowane na zlecenie Exact Systems S.A. przez instytut Millward Brown S.A. Badanie zostało zrealizowane na próbie osób ...
-
Czy promocje i wyprzedaże faktycznie działają?
... należy upatrywać największego wzrostu znaczenia tego kanału w celu porównywania cen, pozyskiwania opinii czy dodatkowych informacji o produktach. W interesie przedsiębiorców ... czy faktycznie działają?” powstał na podstawie badania zrealizowanego na reprezentatywnej próbie 303 osób metodą CAWI w grudniu 2016 roku. Respondentami badania byli konsumenci ...
-
Usługi assistance 2016 oczami klientów
... finansowej. Informacje o badaniu Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance przez Ipsos Polska w dniach 2.01. – 2.02.2017 roku. Metoda realizacji badania to wywiady ilościowe przeprowadzone techniką CATI. Uwzględniono ogólnopolską próbę miejską reprezentatywną ze względu na płeć, wiek i wielkość miejscowości (N = 2000). Badanie ...
-
Świadczenia pozapłacowe w górę. Wydatek czy jednak inwestycja?
... rok staną się ważnym i wręcz niezbędnym elementem ofert zatrudnienia i utrzymania pracowników. Metryczka raportu: Raport „Drogowskaz Motywacyjny 2017” powstał na podstawie badania potencjału rynku benefitów pracowniczych, które przeprowadził niezależny instytut Kantar Millward Brown na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services w styczniu 2017 ...
-
Inwestycje w nieruchomości: najlepsze lokalizacje 2017
... europejskich dowodzi, iż wciąż budzi duże zainteresowanie pomimo drastycznie wysokich cen oraz potencjalnego zagrożenia na tle politycznym. Oslo oraz Sztokholm to ... z ograniczonym ryzykiem.” Informacje o badaniu Raport CBRE powstał na podstawie wyników Badania intencji inwestorów na rynku nieruchomości, przeprowadzonego przez CBRE od 26 grudnia ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 14/2017
... wolnego miejsca na przyulicznym parkingu? Badania prowadzone na przestrzeni lat w różnych krajach mówiły nawet o 8 minutach. Te same badania wskazywały, że około 30 proc. ... proste, przynajmniej w Polsce. Z jednej strony istnieje duży opór kierowców przed podwyżkami cen za parkingi, czemu trudno się zresztą dziwić. Z drugiej – miasta mają związane ...
-
Monitor Rynku Pracy I kw. 2017 r.
... wyhamowuje - nie chcemy zmieniać pracy? Przed nami najnowsza, 27. już edycja badania „Monitor Rynku Pracy” firmy Randstad. Do jakich wniosków prowadzi tym razem? ... to w ich przypadku możliwe, przekonanych było 83% respondentów (bez zmian od ostatniej edycji badania). 74% polskich badanych (spadek o 2 pkt. proc.) sądziło, że byłoby w stanie znaleźć ...
-
Boimy się śmierci, a ubezpieczenia na życie nie mamy
... się z problemami finansowymi. Wrodzony optymizm czy może brak świadomości? Wyniki badania wyraźnie pokazują, że śmierć i choroba bliskich to kwestie, które przerażają ... nie posiada bowiem polis chroniących finansowo w trudnych sytuacjach życiowych. Wyniki badania wskazują, że większość Polaków (73 proc.) nie wykazuje zainteresowania ubezpieczeniem ...
-
Dyrektorzy finansowi: prognozy I kw. 2017 r.
... Ich przewidywania odnośnie PKB w latach 2013-2016 sprawdziły się doskonale. Najświeższa edycja badania, przeprowadzona od lutego do marca br., dowiodła, że poziom optymizmu netto ... ciągu najbliższych dwunastu miesięcy (76 proc. w porównaniu do 83 proc. w poprzedniej fali badania). Wciąż jednak to jest lepszy wynik niż średnia dla wszystkich badanych ...
-
Inwestowanie pieniędzy. Co odpowiada za skłonność do ryzyka?
... ryzyka jest w dużej mierze cechą wrodzoną, co potwierdzają niezwykle ciekawe badania przeprowadzone w Szwecji. Naukowcy przyjrzeli się zachowaniom par bliźniaków wychowywanych razem oraz ... Wall Street”, z wielkim apetytem na zysk i nerwami ze stali, dywersyfikacja aktywów i uśrednianie cen zakupu poprzez regularne inwestowanie zamiast szukania ...
-
Jak zostać królem customer experience?
... kraje z regionu Europy Środkowo-Wschodniej średnio o 7%. Wyjątek stanowi tu obszar empatii, w którym to Polska wyprzedziła Czechy, Słowację i Stany Zjednoczone. – Wyniki badania pokazują, że pomimo zadowalających rezultatów na tle naszych sąsiadów, mamy jeszcze duży dystans do nadrobienia względem światowych liderów w zarządzaniu doświadczeniami ...
-
Skuteczny e-mail marketing. 3 największe wyzwania
... o porzuconych koszykach i kampaniach reaktywacyjnych. ROI w górę Problem: Wyzwaniem dla e-mail marketerów jest także zwiększenie wskaźnika ROI, czyli zwrotu z inwestycji. Według badania przeprowadzonego przez The Campaigner, ponad 1/4 respondentów twierdzi, że problem ten będzie w 2017 roku największą bolączką specjalistów ds. marketingu, a 1/5 ...
-
3 najważniejsze kroki w aktywacji kampanii omnichannel
... oraz jej zachowań cross-channelowych, to w sferze przekazywania wiadomości i treści marketingowych we wszystkich kanałach omnichannel radzą sobie całkiem dobrze. Większość uczestników badania uznała, że ogólnie jest pewna swoich umiejętności organizowania procesu wielokanałowej komunikacji. 40 proc. z nich określiło te umiejętności jako „dość dobre ...
-
Jak kupujemy mieszkanie od dewelopera?
... internetowych (50%). Tylko 4 z 19 deweloperów ma znajomość wspomaganą na poziomie powyżej 40%: Budimex Nieruchomości, Dom Development, Murapol i JW. Construction. Z naszego badania wynika, że Polacy na etapie planowania zakupu mieszkania od dewelopera deklarują chęć sprawdzenia jego wiarygodności,uwzględniając różne aspekty: praw własności ...
-
Zakupy świąteczne na ostatnią chwilę? Tak robi co 5. z nas
... już niemal wszystko dopięte na ostatni guzik. Jak jednak wynika z badania zrealizowanego przez Ipsos dla platformy edukacyjnej Kapitalni.org, co piąty respondent zakupem ... dni nie jest dobrą praktyką. Sklepy coraz częściej decydują się na podniesienie cen w tym okresie, a konsumenci podczas bożonarodzeniowej gorączki nie zwracają tak dużej ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 6/2018
... 66% pytanych wskazuje niskie zarobki, jako najczęstszy powód narzekania – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie drukarni Chroma*. Co piąty ankietowany stwierdza, że ... inni. W 1993 roku przeprowadził badania, z których wynikało, że zdaniem 51% respondentów Polacy lubią narzekać. Liczne badania prowadzone w kolejnych latach potwierdzają, ...
-
Przedsiębiorcy pobłażają firmom, które im nie płacą
... Dla wielu firm z sektora MSP stanowi to spory problem, jednak, jak wynika z badania przeprowadzonego przez Keralla Research na zlecenie Kaczmarski Inkasso, zaledwie 27 proc. przedsiębiorców ... powszedni - obecnie mierzy się z nimi aż 81 proc. firm, co względem poprzedniego badania oznacza wzrost na poziomie 10 proc. Z tego grona niemal 60 proc. ...
-
Wynajem mieszkania: na jakie problemy z lokatorami być gotowym?
... rozwiązania wspólnie. Nie unikamy pytań „czy czegoś potrzebujecie?”. Nie śrubujemy też cen, których nie zmienialiśmy od początku najmu. Wydaje mi się, że ... najem okazjonalny tylko w nieznacznym stopniu jest bardziej korzystny niż zwykła umowa. 5 najważniejszych wniosków z badania Lokatorzy nie szanują czasu wynajmujących… – aż 47% właścicieli narzeka ...
-
Bankructwo firmy. Gdzie szukać winy?
... ankietowani wymieniają takie powody upadłości jak nieuczciwa konkurencja (zaniżanie cen) oraz błędy popełniane przez zarządzających. – Z naszych analiz wynika, że ... płatniczymi znacznie częściej zdarzało się współpracować z partnerami biznesowymi, którzy ogłosili upadłość. Z badania BIG InfoMonitor wynika, że dotyczyło to 65 proc. firm. Tymczasem w ...
-
Chętnie rozliczamy się przez internet i korzystamy z ulg podatkowych
... PIT zgłasza jedynie 11% Polaków. O 5 punktów procentowych w porównaniu z ubiegłoroczną edycją badania wzrosła liczba podatników, którzy samodzielnie wypełniają swój PIT (43% wskazań). ... 1 procent podatku, wybrało 7% osób. Blisko 40% Polaków korzysta z ulg podatkowych Z badania KPMG w Polsce wynika, że w zeznaniu podatkowym PIT za 2017 rok 39% ...
-
Wiosenne przesilenie, stres pourlopowy. Jak znaleźć motywację do pracy?
... efektywni. Prawdziwym wyzwaniem dla pracowników okazuje się wywiązywanie z zawodowych obowiązków wiosną i latem. Słońce dekoncentruje i sprawia, że myślimy jedynie o wyjściu z biura. Badania na temat wpływu wiosny na nasze samopoczucie przeprowadził CBOS. Wynikało z nich, że 60 proc. badanych odczuwało wyraźne pogorszenie samopoczucia w okresie ...
-
Lojalnościowe aplikacje mobilne coraz popularniejsze
... aplikacja może być przydatna i ułatwiająca korzystanie z programu w dużej mierze spopularyzowałoby inne aplikacje, pod warunkiem, że rzeczywiście miałyby takie funkcje. Z naszego badania wynika, że najistotniejszym ogniwem w informowaniu o programach są sprzedawcy w sklepie. I tutaj na pewno warto rozważyć, czy tą samą drogą nie należałoby ...
-
Coraz mniej chętnych na zakup nieruchomości?
... może odpowiadać powszechna świadomość rosnących cen nieruchomości, materiałów budowlanych oraz kosztów pracy, które w istotny sposób mogą redukować możliwości zakupowe. Znaczenie może mieć również ostrożność i konserwatywne podejście do finansowania tych inwestycji kredytem w ostatnich latach. – Nasze badania nie odpowiadają na pytanie o profil ...
-
Finanse: wiedza Polaków na 3+
... rośnie jednak szybciej niż faktyczna wiedza - tak wynika z II edycji badania „Wiedza finansowa Polaków” zrealizowanego na zlecenie platformy edukacyjnej Kapitalni.org. ... zaliczyło 57 proc. Polaków, czyli o 4 punkty proc. więcej w porównaniu z 2017 r. Druga edycja badania pokazuje, że wiedza finansowa - choć powoli – rośnie. Nie zmienia to faktu, ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 49/2018
... baryłek dziennie. Celem obniżki wydobycia surowca jest uniknięcie nadpodaży i zablokowanie dalszego spadku cen ropy. Świat zmienia priorytety. Złoto przegrywa z palladem. Tradycyjnie ... dla pracowników oraz motor dla ich efektywności. Jak wynika z badania Power Skills How Volunteerism Shapes Professional Success jednymi z umiejętności rozwijanych ...
-
Najbogatsi ludzie świata 2019
... Frank. W tegorocznej edycji opracowania nie zabrakło również miejsca dla danych odnośnie cen notowanych na 100 rynkach luksusowych nieruchomości mieszkaniowych, rezultatów rankingów City Wealth Index i Luxury Investment Index oraz wyników badania Attitudes Survey. Najważniejsze informacje zawarte w raporcie: Na przestrzeni kolejnych 5 lat populacja ...
-
Usługi assistance 2018 oczami klientów
... względem minionego roku oznacza wzrost o 5 p.p. Celem, który rokrocznie przyświeca autorom badania, jest przyjrzenie się świadomości oraz potrzebom zgłaszanym przez konsumentów korzystających z usług ... pierwsze zyskuje na popularności. Znaczny wzrost świadomości Jak dowodzą wyniki badania, aż 14,3 mln spośród 17,7 mln osób posiadających usługi ...
-
Polscy internauci i hejt
... z którym należy walczyć. Ceną nie może być jednak wolność słowa - wynika z badania opracowanego przez Uniwersytet SWPS oraz ARC Rynek i Opinia. Niemal połowa badanych ... którzy do walki z hejtem chcieliby angażować np. dodatkowe środki prawne: widać z badania, że takie działania nie zyskają poparcia opinii publicznej w Polsce – komentuje prof. Marek ...
-
Kierowcy zawodowi w deficycie. Co dalej?
... 25 tys. pracowników. Kierowcy zawodowi są w deficycie, co potwierdzają liczne badania. W 99 proc. firm przewozowych brakuje przynajmniej jednego pracownika z uprawnieniami ... "Dostępność, Stawki & Technologia: Europejskie Badanie Transportu Drogowego 2018" prognozowało wzrost cen za świadczone usługi. Dla 59 proc. respondentów determinantem podwyżki ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 24/2019
... na wakacje 2019 nie skurczył się w stosunku do zeszłorocznej edycji badania i w porównaniu do innych krajów europejskich ujętych w badaniu m.in.: Szwajcarii, Austrii, Niemiec, ... się także, że coraz większe znaczenie odgrywają kwestie ekologiczne i środowiskowe. Z badania wynika, że w przypadku 26% Polaków tzw. ślad ekologiczny ma kluczowe ...
-
Tanie bilety lotnicze. U przewoźnika czy u pośrednika?
... rozwiązanie przedstawia się dość kusząco, tym bardziej, że serwisy pośredniczące w rezerwacjach lotniczych najczęściej przekonują nas, że gwarantują dostęp do najlepszych cen. Z badania przeprowadzonego przez ECK wynika jednak, że: w 33 z 43 przypadków (76%) tańsze bilety lotnicze oferują linie lotnicze - ceny oferowane bezpośrednio przez ...