-
Płaca minimalna vs ceny żywności. Czy inflacja daje przeżyć?
... i Holandii (15,3%). Koszyk przetrwania za płacę minimalną Na potrzebę tego badania utworzyliśmy umowny koszyk żywnościowy i skonfrontowaliśmy ceny tych produktów z minimalnym wynagrodzeniem ... zapewniające jedynie fizyczne przetrwanie. Najlepszy stosunek cen podstawowej żywności tradycyjnie znajdziemy w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Australii – od ...
-
Samochód elektryczny: czego chce od elektryka statystyczny Kowalski?
... badania 2023 Global Automotive Consumer Study, które wyraźnie potwierdza, że wśród konsumentów widać ... elektryka? Jakie są najważniejsze czynniki decydujące o zakupie samochodu danej marki? W ramach 14. edycji badania 2023 Global Automotive Consumer Study firma Deloitte przeprowadziła ankietę wśród 26 tys. konsumentów pochodzących z 24 państw ...
-
Co trzeci Polak poprosi o podwyżkę wynagrodzenia
... wzrostu płac, pracodawcy jednocześnie ograniczyli rekrutację, ale zdają się unikać zwolnień. U respondentów badania nie widać istotnego wzrostu lęku przed utratą pracy, choć ... zadeklarowało 19 proc. pracowników – co stanowi wzrost o 2 p.p. w stosunku do poprzedniego badania. Najczęściej stanowisko zmieniali najmłodsi pracownicy – 18-29 lat (28 proc.) ...
-
7 produktów, które wolimy kupić stacjonarnie zamiast online
... które chętniej kupimy w sklepie stacjonarnym, a nie w sieci - wynika z z globalnego badania CBRE. W internecie wolimy zamówić elektronikę, prezenty i produkty hobbystyczne. Rozwój e-commerce dał klientom możliwość dostępu do ogromnej liczby produktów, szybkiego porównywania cen, wielu ofert promocyjnych. Mimo to większość konsumentów docenia zakupy ...
-
Oszczędzanie na emeryturę: lepszy ZUS, OFE czy PPK?
... gromadzonych oszczędności (23.5%). Niewysoki poziom zaufania do form dodatkowego oszczędzania na emeryturę jest martwiący. Wydaje się jednak, że uzyskane wyniki badania w większej części wynikają z niedużej społecznej znajomości IKE, IKZE i PPK, niż z doświadczeń wynikających z korzystania z tych produktów. Niewielka to pociecha, bo pokazuje ...
-
Dyrektywa Omnibus a programy lojalnościowe
... stosują różne ceny, to każdy z nich odrębnie musi zrealizować obowiązek przy uwzględnieniu cen obowiązujących w jego sklepie. Co ważne, nie ma znaczenia, czy sprzedawca ... Spartavity. To nie jest tylko strategia marketingowa, ale rzeczywiste oczekiwanie konsumentów. Z badania Accenture wynika, że 33% kupujących jest gotowych porzucić markę, która nie ...
-
Czy polski sektor TSL jest gotowy na deglobalizację?
... w 2021 r. wyniósł minus 154 pkt. i jest to najgorszy wynik w historii badania. Wskaźnik ten osiągnął wartości dodatnie, czyli korzystne z punktu widzenia przenoszenia produkcji ... Wyprzedziliśmy przy tym m.in. USA (12,4%), Chiny, Meksyk i Turcję (po 9,1%). Autorzy badania zaznaczają jednak, że specyfika krajów, które będą celem poszczególnych firmy ...
-
Downsizing i skimpflacja, czyli jak marki walczą z inflacją
... jednak szybki wskaźnik cen i usług GUS wyraźnie pokazuje, że ceny żywności ani myślą spadać. Oczywistym jest, że ... ? Co o zjawiskach downsizingu i skimpflacji sądzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów? Wszystkie odmiany inflacji Jak wskazują badania GFK, dla 43% Polaków cena jest obecnie najistotniejszym kryterium przy wyborze wkładanych do ...
-
Najlepsze lokaty i rachunki oszczędnościowe IV 2023 r.
... produktów widnieje oferta z podobną stawką, to nie spełnia ona wymagań naszego badania. Jest to bowiem lokata oprocentowana progresywnie, a wspomniane 5% uzyskujemy dopiero od 28 miesiąca trwania naszej lokaty. Wśród produktów spełniających wymagania naszego badania znajdziemy natomiast rachunek oszczędnościowy oprocentowany na 0,5% w skali roku. ...
-
Rynek pracy: rośnie znaczenie kobiet w biznesie
... Analizie poddano ponad 811 tys. osób zajmujących ponad milion stanowisk. Na potrzeby badania przyjęto siedem przedziałów wiekowych, od 14 do 23 lat i kolejno: 24-30, 31-40, 41-50 ... Poland obejmowała ponad 811 tys. osób zajmujących ponad milion stanowisk. Na potrzeby badania przyjęto siedem przedziałów wiekowych, od 14 do 23 lat i kolejno: 24-30, 31-40 ...
-
E-commerce na szczycie. Zakupy online robią już wszyscy Polacy
... tym samym złożoność procesu zakupowego. Dlaczego? Bo w dobie szybkiego wzrostu cen i niepewnej sytuacji gospodarczej, polscy konsumenci poszukują okazji zakupowych w różnych miejscach, porównują, ... . No cóż, jeśli ich nie oferujesz, nie istniejesz… Dane pochodzą z badania i raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2023” zrealizowanego na zlecenie Izby ...
-
Bezpieczny kredyt 2% podbija ceny mieszkań
... stwierdzić, że podaż maleje. W warunkach zwiększonego popytu wywołuje to oczywistą presję na wzrost cen mieszkań. Kwota „Bezpiecznego kredytu 2%” o 161 tys. zł wyższa niż zwykłego Start ... stawkę oprocentowania, ale nierzadko jest ona niższa niż 7,14%. W dniu naszego badania oprocentowanie wynosiło 6,798%. To oznacza, że oprocentowanie skorygowane o ...
-
Dziś Dzień Długu Ekologicznego
... mają coraz większą świadomość ekologiczną i tylko 3 proc. z nas nie podejmuje żadnych działań związanych z dbaniem o środowisko - wynika z badania przeprowadzonego przez panel Ariadna na zlecenie KRUK S.A. Z badania wynika, że aż 87 proc. Polaków uważa, że w Polsce potrzebna jest edukacja społeczeństwa w zakresie ekologii i ochrony środowiska ...
-
Za co cenimy polskie piwo?
... badanych jest zadowolonych z pojawiania się na rynku nowych smaków i odmian piwa. Wyniki badania potwierdzają to, co od kilku sezonów obserwujemy na polskim rynku piwa. ... obecności na piwach, już są dobrze rozpoznawalne przez konsumentów. Według przeprowadzonego badania z nowymi oznaczeniami spotkało się już 44 proc. respondentów, wśród których aż 59 ...
-
Jazda po alkoholu: koncentrację obniża już minimalna dawka procentów
... i rzetelny pomiar. Dobry alkomat osobisty sam przeprowadzi użytkownika przez proces badania i wychwyci zbyt mocne, zbyt słabe lub niewystarczająco długie wydmuchiwanie ... może być inne w zależności od dnia i naszego samopoczucia. Dlatego jedynie badania krwi lub test dobrze skalibrowanym alkomatem gwarantują uzyskanie wiarygodnych wyników stężenia ...
-
Wyprawka szkolna wyzwaniem dla rodziców niealimentowanych dzieci
... oni, że w tym roku szkolnym wydadzą na wyprawkę ponad 500 zł - wynika z badania przeprowadzonego przez BIG InfoMonitor wraz ze Stowarzyszeniem Dla Naszych Dzieci. Z tego tekstu ... muszą radzić sobie sami, co nie jest łatwe w czasach wysokiej inflacji i wzrostu cen wszystkich tego typu artykułów. Przypomnieć należy, że każdy rodzic z chwilą urodzenia ...
-
Branża drobiarska z rosnącymi zaległościami
... Rolnictwa, pod koniec lipca br. w krajowych zakładach drobiarskich odnotowano dalszy spadek cen skupu żywca drobiowego – tłumaczy dr hab. Waldemar Rogowski, główny analityk BIG InfoMonitor. ... dotyczące jedzenia mięsa producenci nie muszą się na razie martwić. Wyniki badania Quality Watch dla BIG InfoMonitor mówią, że aż 79 proc. polskiego ...
-
Polacy o zarobkach: niezadowoleni z pensji, ale o podwyżki nie proszą
... . Ten brak świadomości finansowych mechanizmów zatrudnienia pracownika nie jest dobrym zjawiskiem i może mieć konsekwencje w większym niezadowoleniu. Potwierdziły to wyniki przeprowadzonego badania – osoby, które mają świadomość kosztów ich zatrudnienia, jakie ponoszą pracodawcy, są częściej zadowolone ze swoich zarobków (53% w tej grupie), niż ...
-
Jakie długi mają spółki giełdowe?
... , żeby nie płacić - mówi Adam Łącki, prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej SA. W budownictwie najgorzej W porównaniu z ubiegłoroczną edycją badania z listy dłużników zniknęło wiele spółek przemysłowych i handlowych, które dominowały przed rokiem. Nie poprawiła się natomiast sytuacja spółek budowlanych. Jest ich ...
-
Programy lojalnościowe - tak czy nie?
... systemu zniżek i promocji dla lojalnych konsumentów, bardziej intuicyjne i przyjazne aplikacje czy efektywniejsze sposoby zaangażowania ich użytkowników. Informacja o metodologii badania: Badanie Monitor Programów Lojalnościowych 2023 zostało zrealizowane w sierpniu 2023 roku metodą ilościową oraz jakościową: Etap I – CATI, N=802, badanie ...
-
Cyberbezpieczeństwo w firmach ciągle kuleje
... badania Global Cybersecurity Leadership Insights Study - opracowania, które nie pozostawia złudzeń ... na co dzień najlepsze praktyki dotyczące cyberbezpieczeństwa. Rośnie liczba incydentów, rosną koszty Uczestnicy badania EY podkreślają rosnące koszty związane z inwestycjami w cyberbezpieczeństwo. Szefowie bezpieczeństwa informacji (CISO) podają, ...
-
Czy konsumenci chcą płacić więcej za zrównoważony rozwój?
... ochrony środowiska naturalnego? Konsumenci gotowi są płacić średnio o 12 proc. więcej za produkty, które spełniają kryteria zrównoważonego rozwoju, wynika z najnowszego badania firmy doradczej Bain & Company. Na wzrost świadomości związanej z ochroną środowiska największy wpływ mają ekstremalne zjawiska pogodowe i obawy dotyczące zmian klimatu ...
-
PARP o rynku pracy: niskie bezrobocie i chęć na zmianę pracy
... badania "Rynek pracy, edukacja, kompetencje. Aktualne trendy i wyniki badań". Opracowanie rzuca światło na bieżącą sytuację na rynku ... znalezienie nowej pracy, tak samo dobrej lub lepszej od obecnej, wyniósł 69% vs 63%. Z przeprowadzonego badania wynika, że 4 na 10 badanych nie ma aktualnie planów związanych ze zmianą pracodawcy. Jednak 31% ...
-
Wigilia firmowa: oczekiwania vs rzeczywistość
... od pracodawców. Nie jest też w zasadzie zaskoczeniem, że w dobie wysokich cen szczególnie miłym upominkiem są dodatkowe pieniądze. Z tego tekstu dowiesz się ... (wskazało ją 16% respondentów). Podobnie jak w poprzednich edycjach świątecznego badania, najbardziej pożądanym świątecznym benefitem jest jednorazowa, okolicznościowa premia finansowa - ...
-
Największe kryzysy wizerunkowe 2023
... o manipulacje cenami przed wyborami, zaś w sferze marek osobistych na pierwszym miejscu znaleźli się influencerzy zamieszani w tzw. Pandoragate. Takie są wyniki badania Kryzysometr 2023/2024 przeprowadzonego przez agencję Alert Media Communications wśród panelu eksperckiego ponad stu ekspertów ds. komunikacji największych polskich firm, organizacji ...
-
Polska droga do OZE: właściwy kierunek, brak regulacji
... w porównaniu do ubiegłego roku, kiedy ocena ta wyniosła 3. Przejrzysty kierunek, ale wciąż brak zgody publicznej i regulacji prawnych W porównaniu do ubiegłorocznego badania ocena Polski pod względem społeczno-politycznego wspierania transformacji energetycznej poprawiła się – ze średniej oceny 2 na 3. Nasz kraj został pozytywnie oceniony pod ...
-
6 na 10 Polaków patrzy w 2024 rok z optymizmem
... ma szansę na podwyżkę. W naszych bazach widać, że skutki wzrostu cen i kosztów życia są coraz bardziej dotkliwe dla osób, które wcześniej wpadły w kłopoty ... baz w liczbie 2,7 mln osób, stanowią już ok. 9 proc. dorosłej populacji kraju. Według badania „Twoje prognozy i plany na 2024 rok”, najczęściej o problemach finansowych i konieczności spłaty ...
-
Zachowania konsumentów: cena liczy się mniej niż zaufanie do marki
... oferta produktowa. To jeden z wniosków, jaki płynie z opracowanego przez EY badania zachowań konsumentów Retail Performance Ranking 2023. Z tego tekstu dowiesz się m.in ... nich strategii operacyjnych staje się nie lada wyzwaniem. Jak wynika z polskiej edycji badania EY dotyczącego handlu detalicznego – Retail Performance Ranking 2023 – cena jest wciąż ...
-
Jak stabilne są prognozy dla sektora TSL w 2024 roku?
... 21 miesięcy z rzędu i jest to druga najdłuższa negatywna sekwencja w historii badania, tj. od 1998 r. W styczniu spadła liczba nowych zamówień i wielkość produkcji ... ., że w związku z sytuacją na Morzu Czerwonym UE stoi w obliczu ryzyka wzrostu cen konsumpcyjnych, spowolnienia wzrostu gospodarczego i niższego tempa wychodzenia z kryzysu inflacyjnego. ...
-
Elektromobilność wrzuca niższy bieg. Trudności większe niż się spodziewano
... wyprodukować łącznie 2,6 mln pojazdów elektrycznych, co oznacza wzrost o 35% w porównaniu z rokiem poprzednim. Jest on jednak niższy od wcześniejszych szacunków. Z najnowszego badania Deloitte wynika z kolei, że w większości z 26 przebadanych krajów kierowcy wybraliby jako następne auto to z napędem konwencjonalnym. W USA takich respondentów jest ...
-
Po postanowieniach noworocznych zostały już tylko niechciane reklamy
... ? Jakie reklamy wywołują najwięcej negatywnych odczuć po porzuceniu realizacji postanowienia noworocznego? Jak eliminować niechciane reklamy, które widzimy w internecie? Według badania „Wpływ reklam na postanowienia noworoczne w opinii Polaków” przeprowadzonego przez CBM Indicator na zlecenie Google w styczniu 2024 roku , postanowienia noworoczne ...
-
Zarządzanie budżetem domowym w związku: partnerstwo czy tajemnice?
... tym w pojedynkę czy też wespół zespół z osobą, z którą dzielimy życie. Z badania zrealizowanego na panelu Ariadna wynika, że polskie pary nie wypracowały jednego ... powinny być wspólne, czy też partnerzy powinni zachować niezależność finansową. Dane z badania wyraźnie pokazują odchodzenie od modelu jednego wspólnego konta, z którego korzystają obie ...
-
Zakup telewizora i pralki? Decyduje cena
... ślad węglowy – wylicza Maciej Piekarski. Konsumenci doceniają łatwość obsługi Jednym z kluczowych czynników wyboru produktów technologicznych pozostaje także łatwość użytkowania. Według badania gfknewron Consumer najmocniej widać to w kategorii drukarek (72 proc.), odkurzaczy (61 proc.) i pralek (56 proc.). Najmniej wśród lodówek (36 proc ...
-
Mieszkania deweloperskie II 2024: kolejne miasto przebija pułap 15 000 zł/m2
... finansowania w ramach Programu BK 2%. W danych z lutego - podobnie jak w danych z badania styczniowego - widoczne są efekty działania rządowego programu Pierwsze Mieszkanie, który ... dla tych, którzy rozważając zakup mieszkania, czekają na spadki cen. Wnioski z analizy cen mieszkań w inwestycjach deweloperskich wprowadzanych do sprzedaży w lutym w ...
-
Dobre opony, czyli jakie?
... i cena to atuty opon niskiej jakości produkowanych na dalekim wschodzie. Testy i badania pokazują, że marka i renoma producenta ma znaczenie – bo przekłada się na ... w ogumieniu w trakcie jego eksploatacji. Niestety część kierowców o tym zapomina. Jak potwierdzają badania, aż 58 proc. kierowców zbyt rzadko sprawdza ciśnienie w oponach. Jeśli nie ...