-
Areszty i więzienia potencjalnymi epicentrami koronawirusa
... – należy podjąć działania radykalne, wręcz rewolucyjne. Koronawirus gorszy niż HIV Nikogo nie trzeba przekonywać, iż koronawirus już wpływa na systemy odbywania kar ... za pomocą połączenia wideo-telefonicznego, wzmożenie codziennej higieny. Postuluje się także badania przesiewowe więźniów, a następnie izolowanie ich, jeśli uzyskają wynik pozytywny. W ...
-
Pandemia a inwestycje we flotę samochodową MŚP. Są na to środki?
... badania zleconego przez Carefleet S.A. Blisko co 4. przedsiębiorca mówił o konieczności cięcia lub wstrzymywania wydatków na ten cel, a prawie 17% wskazywało na działania redukujące koszty eksploatacji aut. Wyraźnie zatem widać, że koronawirus ... korzystania z nich. - Jak pokazują wyniki badania, 13,4 proc. mikroprzedsiębiorstw oraz 15,7 proc. ...
-
Jak rok z koronawirusem wpłynął na polskich konsumentów?
... upłynął nam głównie na odmienianiu przez wszystkie przypadki słów "pandemia" i "koronawirus". COVID-19 bez wątpienia zamieszał w naszych życiach, nie pozostając obojętnym dla ... jedynie 6% potrafi wymienić ich konkretne nazwy. Podobnie jak we wszystkich poprzednich falach badania, najczęściej wymienianą przez nich marką prowadzącą tego typu działania ...
-
Ochrona środowiska: jakie działania proekologiczne podejmują Polacy?
... koronawirus chwilowo zepchnął kwestie środowiskowe na dalszy plan, to o problemach ekologicznych nie sposób jest ... efekty podjętych działań proekologicznych? Kto najbardziej przykłada wagę do ochrony środowiska? Jak czytamy w komunikacie z badania, świadomość problemów ekologicznych towarzyszy 82 proc. Polaków, przy czym kryzys klimatyczny jest ...
-
Pandemia nas męczy: 45% Polaków odcina się od negatywnych informacji
... odsetek (45 proc.) przyznaje, że od negatywnych informacji stara się odcinać. Z badania wynika, że temat pandemii jest poważnie traktowany przez połowę polskiego społeczeństwa ... oraz konsumenckie i obserwować, jak zmieniają się one w czasie. Dane z naszego badania powinny wskazywać, choćby w pewnym zakresie możliwe kierunki, w których ta konsumpcja ...
-
Pandemia: Polacy zaskoczeni zniesieniem maseczek
... , że jeszcze długo przyjdzie nam czekać na koniec pandemii, to nie koronawirus był największą obawą w społeczeństwie. Czego zatem najbardziej obawiali się Polacy ... płynów dezynfekujących zakorzeni się w zwyczajach Polaków pomimo zniesienia większości obostrzeń. Metodologia badania Badanie zostało przeprowadzone w dniach 13-19.05.2020 przez SW RESEARCH ...
-
BIG InfoMonitor: Polacy bez planów na wakacje 2020?
... w tym zakresie – wynika z badania zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Winny temu niezdecydowaniu jest oczywiście koronawirus oraz wywołany nim niepokój o finanse ... pożyczkowej mówią nieliczni. Co czwarty Polak wakacje 2020 spędzi w domu Koronawirus sprawił, że obok wyjątkowo dużej rzeszy niezdecydowanych, co robić, wyjeżdżać ...
-
W pandemii trudniej o dobrostan psychiczny. Najbardziej cierpią Millenialsi
... oraz najmłodszej generacji Z (48 proc.). Spora rzesza respondentów deklaruje jednak, że koronawirus nie przekłada się na ich dobrostan psychiczny. Brak wpływu pandemii ... na zachowania przedstawicieli pozostałych grup pokoleniowych. W ramach tegorocznej edycji badania GfK Consumer Life zidentyfikowano istotne zmiany w ramach trendów konsumenckich ...
-
Milenialsi dostrzegają szanse, jakie niesie pandemia
... koronawirus stał się dla nich okazją do zmian, w tym do wywierania pozytywnego wpływu na lokalne społeczności, o czym wspomina blisko 3 na 4 przedstawicieli generacji Y i Z. Przed nami wyniki dziewiątej już edycji badania ... wydatkiem. Katastrofa klimatyczna nie mniej ważna niż koronawirus Zmiany klimatyczne były głównym zmartwieniem pokolenia Y i Z ...
-
Polacy wobec pandemii: dominują 3 różne podejścia
... żyć w czasach pandemii, ale również wyrobili sobie wobec niej postawy. Z badania ARC Rynek i Opinia "Konsumpcja w cieniu koronawirusa" wynika, że w polskim społeczeństwie ... starsze, z częstszym ryzykiem nowotworów czy chorób krążenia, nie pójdą na badania kontrolne, bo będą obawiały się zarażenia – komentuje dr nauk społecznych Adam Czarnecki z ...
-
Czy pandemia zmieniła plany na wakacje 2021?
... Koronawirus nie pozostaje jednak bez wpływu na plany urlopowe Polaków. 4 na 10 z nas przyznaje, że właśnie za jego sprawą zmuszeni byli wybrać taką, a nie inną destynację wakacyjną. Co jeszcze udało się ustalić podczas najnowszego badania ...
-
Dobra luksusowe: czas na strategię cyfrową i zrównoważony rozwój
... spadek wartości o 5,3 proc. w porównaniu z wynikami z 2019 r., mimo przeprowadzenia obszerniejszego badania (w roku 2019 było to 81 firm). 37 proc. z nich ... 3,8 p.p. Inne sektory luksusowe rozwijały się nieco wolniej (3,4 proc. CAGR), przy stabilnej rentowności. Koronawirus miał negatywny wpływ na całą branżę, która w 2020 r. w porównaniu ...
-
Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w firmie. Jak rozmawiać o koronawirusie?
... agencja Alert Media Communications. Opublikowane przed kilkoma dniami wyniki badania zrealizowanego przez IMAS International dla Rzetelnej Firmy potwierdzają, że w ... Chcesz pokoju – szykuj się do wojny. Zrób analizę ryzyka. Jakie negatywne scenariusze koronawirus może wywołać wobec twojej firmy bezpośrednio lub pośrednio. Opracuj sposoby reakcji i ...
-
Pandemia w sektorze MŚP: nie wszyscy liczą straty
... się obawy o malejące dochody? Jak czytamy w komunikacie z ogólnopolskiego, przekrojowego badania KRD, blisko połowa przedsiębiorców z sektora MŚP przyznaje, że ich bieżąca ... (13%). Średnie firmy dostrzegają więcej pozytywów Co dziesiąta badana firma przyznaje, że koronawirus nie wpływa na jej działalność. Wśród nich mikro działalności stanowią ...
-
W czasie pandemii trudno o dzień bez telefonu
... jest dziś jednak nieco trudniej niż wcześniej. Wszystkiemu winny jest oczywiście koronawirus, który spowodował, że telefon stał się właściwie podstawą codziennej komunikacji, nierzadko zastępując komputer czy telewizor. - Według naszego badania opublikowanego w raporcie „Jak Polacy korzystają z telefonu i Internetu w czasie pandemii” ponad połowa ...
-
Dzień Ziemi 2020, czyli zmiany klimatu w cieniu pandemii
... dotyczyło reakcji biznesu na zachodzące zmiany klimatu, jeszcze zanim koronawirus SARS-CoV-2 osiągnął poziom pandemii. Skąd w biznesie zainteresowanie zmianami klimatu? ... Partner, Lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i Europie Środkowej. Wciąż za mało Z badania Deloitte wynika, że do działań najczęściej podejmowanych przez organizacje, a ...
-
Pracuj.pl: boimy się bezrobocia, ale na niższe wynagrodzenie zgodzą się nieliczni
... rolę w okresie odmrażania gospodarki i wychodzenia wielu firm z turbulencji, w które wpędził je koronawirus – komentuje Łukasz Marciniak, Dyrektor ds. Rozwoju Sprzedaży w Grupie Pracuj. Stabilizacja ... zatrudnienie – to ważny argument dla aż 58% z nich. Ponad połowa uczestników badania (51%) wybrała także stabilną pozycję firmy mimo zmian rynkowych. ...
-
Czy postawy wobec pandemii mogą wpływać na wizerunek marki?
... słowa "koronawirus". Tak jednak czy inaczej, wszystko, choć jeszcze powoli, zdaje się powracać do normy. Realizowana od 8 do 14 maja br., najświeższa fala badania COVID-Tracker pokazała, ... uwagę na bezpieczeństwo. Nawet promocje schodzą teraz na dalszy plan. Nasze badania pokazują, że „nowa normalność” jest zupełnie inna, niż stan przed epidemią. O ...
-
Czy zatory płatnicze mogą wynikać z niewiedzy? Jak im przeciwdziałać?
... , aby móc podtrzymać swoją działalność. Firmy nie płacą przez koronawirusa Koronawirus spowodował, że w zdecydowanej większości firm (74 proc.) zdolność do terminowego ... początku roku, to przedsiębiorcy nadal nie orientują się we wprowadzonych zmianach. Z badania „Zatory płatnicze” zrealizowanego przez instytut badawczy Mands na zlecenie Krajowego ...
-
Zachowania konsumentów: COVID-19 blokuje zakup wyprawki szkolnej
... komfortu podczas korzystania z indywidualnych usług jak wizyta u dentysty czy fryzjera, a także udział w grupowych wydarzeniach, jak koncerty czy mecze. Z najnowszej edycji badania Consumer Tracker wynika, że przybierająca na sile pandemia może wpłynąć także na zachowania konsumentów w zakresie planowanych wakacji. O 3 pp. spadła liczba ...
-
KRD: 3/4 firm poniosło dodatkowe koszty w związku z pandemią
... zatoczyła koło. Po lekkim, pozytywnym odbiciu, nastąpił spadek nastrojów. Wiele listopadowych wskazań przedsiębiorców przypomina te z początków epidemii i pierwszych edycji naszego badania. Wtedy firmy stanęły przed perspektywą tego, co nieznane i niepewne. Dziś druga fala epidemii jest faktem. Trudności w dostawach, spadek przychodów, wstrzymanie ...
-
Nowe umiejętności w CV? Właśnie jest okazja na rozwój osobisty
Koronawirus niesie za sobą konsekwencje dla każdej niemal dziedziny życia i gospodarki. Rynek pracy ... doszło do załamania nastrojów. Obecnie aż 26% Polaków obawia się bowiem, że koronawirus wyśle ich na bezrobocie. Dla porównania, w poprzedniej fali badania na wysokie ryzyko utraty pracy wskazywało zaledwie 9% badanych. Jeżeli dodać do tego, że ...
-
Rynek e-commerce w czasie koronawirusa: które branże zyskują, a które tracą?
... zdecydowanie tracą na kryzysie (ubrania, obuwie). Serwis Stackline.com opublikował interesujące badania podsumowujące zmiany na rynku amerykańskim e-commerce w ostatnim czasie. ... sytuację w naszym kraju. Kategorie o rosnącej popularności Zacznijmy od tych branż w e-commerce, którym koronawirus nie tylko nie zaszkodził, ale wręcz przyniósł im ogromną ...
-
Narodowa kwarantanna: inaczej żyjemy, inaczej wydajemy
... niż lękających się o to, jakie konsekwencje zdrowotne i finansowe może przynieść koronawirus (45 proc.). A obawy o kondycję domowych budżetów łatwo przekładają się na spadek ... wzrosty sprzedaży. Dane sprzedażowe znajdują odzwierciedlenie w nastrojach konsumenckich. Jak pokazują badania 4P Research Mix, 63 proc. pytanych nie ograniczyło wydatków na ...
-
Santander Consumer Bank: wybieramy małe sklepy i płatność kartą
... pod uwagę fakt, że obecnie płatności bezgotówkowe są uznawane za najbezpieczniejsze. Koronawirus wpłynął również na przyzwyczajenia konsumenckie. Pandemia sprawiła, że większość przebadanych ... 32 proc. Polacy boją się o swoje zdrowie i dochody Jak wynika z badania Santander Consumer Banku, większość z nas odczuwa realne zagrożenie związane z COVID-19 ...
-
KRD: pandemia w sektorze MŚP coraz mniej dotkliwa?
... pomocy zaoferowanej im w ramach Tarczy antykryzysowej? Czy inwestycje zupełnie zamarły? Oto, jak prezentują się główne wnioski z II edycji badania KRD: Względem poprzedniej edycji badania KRD zauważalnie wzrósł (z 24,6% do 32%) odsetek przedsiębiorców pozytywnie oceniających swoją sytuację ekonomiczną. Grono pesymistów negatywnie oceniających swoją ...
-
BIG InfoMonitor: zaległości firm wzrosły "tylko" o 0,9 mld zł, pomogła tarcza?
... utrzymały je na poziomie podobnym do tego sprzed kryzysu. Do tego, paradoksalnie, koronawirus poprawił stan wzajemnych rozliczeń firm. Obecnie zarówno wystawcy faktur jak i ich ... czy też bankructwa, by nie zaszkodzić wypracowanemu przez lata łańcuchowi dostaw. Badania przeprowadzone w lipcu przez Keralla Research dla BIG InfoMonitor pokazują, że po ...
-
Zachowania konsumentów: znowu boimy się pandemii i utraty pracy
... indeks niepokoju plasuje się na poziomie 4 proc. To oznacza, że w Polsce od ostatniego badania podniósł się on o pokaźne 12 p.proc. W Europie większy strach przed ... przypadkach poziom obaw Polaków o zdrowie swoje i bliskich jest najwyższy od początku badania – mówi Krzysztof Wilk, Partner Associate w dziale Doradztwa Podatkowego, Lider praktyki Life ...
-
COVID-19. Jakie testy przesiewowe można wykonać pracownikom?
... się z umów. Jakie testy można wykonać? Światowa Organizacja Zdrowia (WHO), a także polskie Ministerstwo Zdrowia rekomenduje dwa rodzaje badań: badania genetyczne RT-PCR oraz badania antygenowe. Badanie RT-PCR wykrywa materiał genetyczny koronawirusa w materiale biologicznym, przy wykorzystaniu metody RT-PCR, czyli reakcji łańcuchowej polimerazy ...
-
Monitor Rynku Pracy: wciąż obawiamy się o utratę pracy
... do podjęcia nowej pracy wyniósł 2,8 miesiąca, podczas gdy w poprzednim kwartale było to 4,7. Informacja o czasie poszukiwania pracy pozyskiwana była pośród respondentów badania, którzy zmienili pracodawcę w ciągu ostatniego półrocza (licząc od dnia wypełniania kwestionariusza). Uwzględnia więc migracje do nowych firm w okresie, którego przeszło ...
-
Pandemia COVID-19 nie budzi już naszego niepokoju?
... gdzie indeks niepokoju wynosi 29 proc. i jest najwyższy właściwie w każdej edycji badania – mówi Michał Tokarski, Partner, lider sektora dóbr konsumenckich w Polsce, Deloitte. Co ... Po sporym, bo aż o 12 pp. spadku na początku listopada, najnowsza edycja badania przynosi wzrost o 10 pp. Prawie połowa polskich konsumentów deklaruje, że czuje się ...
-
Influencerzy podczas COVID-19: zyskał Lewy, stracił kontrowersyjny reżyser
... - Zrealizowane badanie potwierdza, jak trudnym i złożonym testem okazał się dla nas koronawirus. Stają przed nim konsumenci, ale także marki oraz influencerzy. Dla ... MediaCom. Z szerokiego zestawu cech, ujętych w ramach przekrojowego badania Influence Power Index, Mediacom w najnowszej fali badania dodatkowo wyodrębnił te, które w obecnej sytuacji ...
-
EY: oszczędności Polaków nie rosną, wydatki nie maleją
... bowiem, że będzie korzystać z płatności zbliżeniowych lub bezgotówkowych, aby zminimalizować kontakt z potencjalnymi źródłami zakażenia. - Polska edycja zainicjowanego przez EY w kwietniu badania „EY Future Consumer Index” pokazuje, że podobnie jak mieszkańcy innych części świata, najchętniej wykazujemy postawę „Stay calm, carry on”. Widać ...
-
Rynek pracy stabilizuje się. Co planują pracodawcy?
... 50 proc. pracowników (z 16 proc. w 2019 roku do 22 proc. obecnie). Wyniki badania wyraźnie pokazują, że dynamiczny wzrost płacy minimalnej wpływa na wynagrodzenie ... do poprzedniego stanu – z ulgą wrócimy do znanych sposobów firmowego świętowania. Wyniki badania wskazują, że pracodawcy są gotowi wydać więcej na inicjatywy bożonarodzeniowe niż w 2019 ...
-
Zachowania konsumentów: liczy się zdrowie psychiczne i doświadczenia
... zwracają szczególną uwagę przywiązując większą wagę do stosowania profilaktyki i zwiększenia odporności, a także poprawy ich stanu psychicznego. Aż 89 proc. respondentów badania podkreśla, że jest bardziej świadoma i ostrożna w kwestii utrzymania równowagi umysłowej. Dla porównania, w zeszłorocznej ankiecie odsetek ten wyniósł 50 proc. Jedna ...