-
Historia kredytowa Polaków to historia z happy endem?
... BIK, wyraźnie widać zbieżność opinii samych kredytobiorców z wynikami analitycznymi. Z danych BIK wynika, że aż 90% Polaków terminowo spłaca swoje zobowiązania kredytowe. Jednak nie oznacza to, że tak liczna grupa osób kontroluje stan swoich kredytów. Przed skorzystaniem z kredytu respondenci badania opinii stwierdzili, że samodzielnie ...
-
Fraudy w banku i inne nadużycia finansowe. Jak z tym walczyć?
... na kwotę około 50 mln zł. Wyłudzenia danych osobowych w opinii Polaków Jak wynika z badania opinii, przeprowadzonego dla BIK przez ARC Rynek i Opinia w 2017 r., ... umowę na dostawę gazu. W informacji wykorzystano dane z następujących źródeł: * Badanie opinii na zlecenie BIK, pt. „Ochrona tożsamości”, agencja: ARC Rynek i Opinia, Polacy w wieku 15-65 ...
-
Wielozadaniowość, czyli polskie kobiety w biznesie
... . Ze zleconego przez BIK badania wynika, że 6 na 10 pań potwierdza, iż z powodzeniem udaje im się łączyć aktywność zawodową z ... oraz poświęcenie życiu zawodowemu i rodzinnemu w takim wymiarze czasu, ile potrzeba. Jak wynika z badań opinii, 53% kobiet pracuje zawodowo na pełny etat. W mniejszości, jednak są panie, które pracują powyżej 8 (13%) a ...
-
Automotive: ceny samochodów rosną, Polska odporna na COVID
... badania Exact Systems. „MotoBarometr 2021. Nastroje w automotive w Polsce i Europie” przygląda się sytuacji rynkowej w 11 krajach ... prognozy dotyczące powrotu do sytuacji sprzed początku kryzysu. W opinii 32% zapytanych, wolumeny produkcyjne zostaną odbudowane za 2-3 lata, a w opinii 31% – do końca przyszłego roku. Jesteśmy jednak bardziej ...
-
Allegro, Lidl i Rossmann to najsilniejsze marki roku 2023
... pozytywnych opinii. W zestawieniu YouGov Buzz Top 10 autorstwa agencji badawczej Inquiry, na podium znalazły się Allegro, Lidl i Rossmann. W rankingu marek, które znacząco poprawiły swój wynik w porównaniu z poprzednim rokiem, najlepsze okazały się Revolut, Action oraz Leroy Merlin. W rankingu został uwzględniony wskaźnik Buzz z badania ...
-
Reklama na co dzień
... zainteresowanie produktem". Cechy te mają także mniejsze znaczenie w pozostałych badanych krajach. Z badania Taylor Nelson Sofres wynika ponadto, że badani w Polsce skarżą się na ... może istnieć wiele mediów, co pozwala na prezentowanie różnorodnych poglądów i opinii. Rzadziej niż pozostali mieszkańcy krajów Europy Środkowej przyznajemy natomiast, ...
Tematy: reklama -
Firmy mają się lepiej, gorzej z pracą
... odnotowali wyraźną poprawę sytuacji ekonomicznej swoich firm. Poprzednie dwie edycje badania UPS Europe Bussines Monitor wykazywały, że liczba firm europejskich, ... 2001, a w 2002 wyniosła +2%. W kolejnym, 2003 roku, szala przechyliła się już wyraźnie na stronę opinii pozytywnych: nie mniej niż 40% europejskich liderów biznesu deklarowało ...
-
E-learning ma się nieźle
... badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii wśród pracowników działów zarządzania zasobami ... wszystkim, a możliwość uczenia się "w miarę potrzeb" jest coraz ważniejszym narzędziem. W opinii Davida Hill, dyrektora zarządzajacego firmy Echelon wyniki badania są ciekawe, ale nie powinny stanowić zmartwienia dla właścicieli ośrodków szkoleniowych. " ...
-
Firmy, spyware i komunikatory
... opinii przedsiębiorstw na temat zagrożeń jakie stwarzają programy szpiegujące, komunikatory ... programy szpiegujące są powodem 12 proc. wszystkich zgłoszeń serwisowych dotyczących niesprawności komputerów. Według badania przeprowadzonego przez Opinion Research Corporation 62 proc. respondentów, którzy używają komunikatorów internetowych w pracy, ...
-
Anonimowe randki w sieci
... , to jedynie 6% było tak nieostrożnych, że ujawniło je wszystkie - wynika z badania prof. Z. Izdebskiego "Seks w Internecie", zrealizowanego przez TNS OBOP na zlecenie firmy ... nieszczerzy w tej kwestii są mężczyźni (17% vs. 9% wśród kobiet). Wbrew obiegowej opinii ludzie młodzi (15-19 lat) są bardziej skryci i ostrożni, niż ich starsi koledzy ...
-
Prawa konsumenta w UE
... cieszą się największym zaufaniem jako źródło informacji na temat praw konsumenta we wszystkich krajach UE. Jak wynika z opublikowanych wczoraj wyników badania opinii publicznej, aż 50% Polaków najbardziej ufa organizacjom konsumenckim w zakresie informacji na temat praw konsumenta. Dlatego kampania chce promować organizacje konsumenckie ...
-
Konserwatywni Polacy
... akceptacja Polaków dla aborcji, eutanazji i małżeństw homoseksualnych. Ten konserwatyzm przełamują głównie młodzi ludzie - podaje "Gazeta Wyborcza". Ośrodek Badania Opinii Publicznej podobne badania przeprowadził dwa lata temu. Ankietowani odpowiadali na pytania dotyczące ich stosunku do antykoncepcji, konkubinatu, aborcji, eutanazji, prawa dzieci ...
-
Ranking najsilniejszych marek
... Times nowy ranking najsilniejszych globalnych marek. Ranking został opracowany w ramach badania BRANDZ Top 100 Most Powerful Brands na podstawie danych dotyczących ponad 30 ... Jest to pierwsze badanie, które nie ogranicza się do pokazania danych finansowych i "opinii ekspertów" i obejmuje także wiedzę dotyczącą siły marek oraz ich dynamiki z punktu ...
-
Polacy chcą zakazu palenia
Jak wynika z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego przez Polskie Radio we współpracy z Instytutem Badania Opinii i Rynku PENTOR, ponad trzy czwarte Polaków uważa za zasadne wprowadzenie zakazu palenia we wszystkich miejscach publicznych. Dane te zaprezentowano wczoraj ...
-
Mundial 2006: typy internautów
... 1/8 finału Mistrzostw Świata w piłce nożnej - wynika z najnowszego badania zrealizowanego przez Gemius SA i Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) na zlecenie firmy betandwin. Największe szanse na zdobycie Pucharu Świata ma - zdaniem badanych - Brazylia. W opinii 43 proc. uczestników sondażu zwycięzcą zbliżających się Mistrzostw Świata ...
-
NIK krytycznie o A1
... odwołań i zaskarżeniami. Z dużymi opóźnieniami trwały - wykup gruntów i ratownicze badania archeologiczne; na południowym odcinku przyszłej autostrady nawet nie rozpoczęto ... podpisano a koszt budowy 1 kilometra trasy ustalono na kwotę 5,6 mln - zbyt wysoką według opinii niezależnych doradców. NIK stwierdziła, że ówczesny minister infrastruktury umowę ...
-
Rozrywkowa reklama z marką
... Segmentacja konsumentów wg postawy wobec reklam Dobrym punktem wyjścia do zmiany myślenia o reklamie wyłącznie w kategoriach informacyjno-perswazyjnych jest zaproponowana przez Centrum Badania Opinii Społecznej segmentacja konsumentów na podstawie ich postawy wobec reklamy. 39 proc. konsumentów uważa reklamę za cenne źródło informacji o produktach ...
-
Europejczycy o przyszłości UE
... raczej i 5% bardzo) - wynika z ostatniej fali badania Eurobarometr zrealizowanego przez TNS Opinion & Social na zlecenie Komisji Europejskiej. Z badania obejmującego prawie 30 000 respondentów ... „trudno powiedzieć”. Nie ma takich państw w których poziom akceptacji takiej opinii osiągnąłby szczególnie wysoki poziom. Jednakże, ponad 7 na 10 Niemców (72 ...
-
Palenie papierosów a ubezpieczenie
... także dla palacza – uśmiecha się Bartłomiej Janyga Prokurent Grupy Concordia. Powszechny zakaz palenia Jak wynika z ogólnopolskiego badania, przeprowadzonego przez Polskie Radio we współpracy z Instytutem Badania Opinii i Rynku PENTOR, ponad trzy czwarte Polaków uważa za zasadne wprowadzenie zakazu palenia we wszystkich miejscach publicznych. Nad ...
-
Materiały budowlane: marka istotna dla 55% Polaków
... jak zdobyć klienta" firmy doradczej On Board PR przygotowanego na podstawie badań opinii publicznej zrealizowanych przez PBS DGA. Ponad połowa Polaków, ... Panie rzeczywiście mają dużo do powiedzenia. W raporcie znalazły się też wyniki badania znaczenia marki producenta podczas podejmowania decyzji o zakupie materiałów remontowo-wykończeniowych. ...
-
Lewiatan: sektor małych i średnich przedsiębiorstw 2007
... nie jest krajem dla ludzi przedsiębiorczych. Informacje o badaniu Badanie zrealizowane na zlecenie PKPP Lewiatan oraz Europejskiego Funduszu Leasingowego przez Centrum Badania Opinii Społecznej w okresie 19 lipca – 5 września 2007 r., przeprowadzono na ogólnopolskiej losowej próbie 1093 aktywnych przedsiębiorstw prywatnych, czyli firm będących ...
-
Świadectwo energetyczne budynku w 2009?
... , czyli zaplanować i określać etapy prac termomodernizacyjnych tak, aby najtaniej uzyskać maksymalne efekty Czy warto wspierać energooszczędność? Jak wynika z przeprowadzonego badania opinii publicznej, zdecydowana większość Polaków, bo aż 75%, jest ZA rozszerzeniem przez polski rząd działań mających na celu promocję rozwiązań energooszczędnych ...
-
Stacje paliw: marka i jakość najważniejsze
... konsolidacji rynku.” – dodaje Tomasz Dziedzic z PBS DGA. Informacje o badaniu Raport On Board PR „Stacje paliw: wygrywa marka” został opracowany w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w styczniu 2008 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie dorosłych mieszkańców Polski. Do pobrania:
-
Informacje o hotelach: Internet górą
... DGA – „Z naszych badań wynika, że ponad 80% klientów hoteli regularnie korzysta z Internetu.” Informacje o badaniu Badanie „Hotel oczami klienta” opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w dniach 23-25 maja 2008 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie dorosłych mieszkańców Polski.
-
Telefonia komórkowa 2006/2007
... dynamicznemu wzrostowi marka Era była w końcu 2007 roku najbardziej rozpoznawalną na rynku. Przeprowadzone w latach 2006-2007 na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej badania opinii publicznej wykazały wysoki stopień rozpoznawalności marek operatorów telefonii ruchomej w Polsce (Era – 90,2%, Plus – 88%, Orange – 87,1%, Play – 54%, w 2007 roku ...
-
Polscy operatorzy MVNO mało popularni
... był najwyższy tylko w grupie wiekowej 15-17 l. (1,7%). Drugi i trzeci etap badania rozpoznawalności to badanie znajomości spontanicznej i wspomaganej. W pierwszym przypadku chodziło o ... On Board PR we współpracy z PBS DGA. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone we wrześniu 2008 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej ...
-
Polska flota samochodowa najstarsza w Europie
... TNS OBOP. Informacje o badaniu Dane pochodzą z badania Barometr CVO (Corporate Vehicle Observatory), realizowanego przez TNS dla firmy ARVAL od 2003 r. W ramach tego projektu corocznie TNS przeprowadza w krajach Europy, a w 2008 r. również w Indiach, badanie na temat opinii decydentów odnośnie floty samochodowej w firmach. W Polsce badanie ...
-
Masowe płatności: Polacy chcą e-faktur
... Internet. Chcą także otrzymywać faktury w wersji elektronicznej - tak wynika z badań opinii Polaków na temat masowych płatności jakie przeprowadził TNS OBOP we współpracy ... telefon) w wersji elektronicznej. Muszą się więc one stać bardziej konkurencyjne. Badania pokazują, że klienci banków oczekują wprowadzenia nowoczesnych usług i rozwiązań, które ...
-
Produkty inwestycyjne niepopularne
... ” jest następnym z serii opracowań dla środowiska biznesu przygotowywanych przez On Board PR we współpracy z PBS DGA. Dokument jest opracowywany w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w dniach 7-9 listopada 2008 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, 1023-osobowej losowej próbie dorosłych mieszkańców Polski.
-
Stanowisko kierownika: płeć bez znaczenia?
... wyniki badania pt. "Kobiety na kierowniczych stanowiskach". Wynika z niego, że polscy kierownicy i dyrektorzy odpowiedzialni za politykę personalną firm oceniają sytuację kobiet pełniących funkcje kierownicze w większości przypadków podobnie do ogółu respondentów na świecie. Badanie zostało przeprowadzone w lipcu 2008 r. w celu poznania opinii ...
-
Surfowanie w sieci: jakie są powody?
... ) lub zakupowych (33% wskazań) - takie wnioski płyną z badania Ruder Finn. Autorzy badania sugerują stosowanie nowej klasyfikacji internautów, aby skuteczniej docierać do nich z ... wyszukiwarek. Internauci deklarują również potrzebę przynależności do grupy (72%) i wyrażania opinii (76%). Zdaniem ekspertów dobrym zabiegiem może być stworzenie forum ...
-
85% firm słabo zna prawo konkurencji
... z rokiem 2006 wzrosła ich wiedza o antykonkurencyjności konkretnych działań. To wyniki najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Już ... zapewnia równe traktowanie wszystkich przedsiębiorstw (w 2006 roku – 38 proc.). Ilość pozytywnych opinii rośnie wraz z wielkością firmy. Bez względu na wielkość firmy, ...
-
Samochód służbowy bez nadzoru
... firmowego do celów prywatnych, zapłaci większy PIT. Takie zapowiedzi resortu finansów zaczęły docierać do opinii publicznej pod koniec sierpnia. Firma Flotis, specjalizująca się w rozwiązaniach monitoringu pojazdów, przeprowadziła badania, z których wynika że skutki decyzji Ministerstwa dotkną aż 90% Polaków poruszających się pojazdami firmowymi ...
-
Polska służba zdrowia oceniona źle
... badania "Health Barometre 2009", przeprowadzonego przez Europ Assistance Group nt. opinii publicznej o stanie służby zdrowia w sześciu krajach europejskich, wynika, że stan opieki medycznej w Polsce został oceniony przez większość objętych badaniem Polaków ...
-
Informacje o zdrowiu szukane w Internecie
... badania przeprowadzonego przez Polskie Badania Internetu (PBI), Internet to medium, z którego polscy internauci najczęściej i ... posługiwaniu się tym medium. Co piąty ankietowany ceni sobie: aktualność znalezionych informacji, możliwość uzyskania opinii innej osoby oraz lepszego przygotowania się do wizyty u specjalisty. Wśród przyczyn, dla których ...