-
Sektor MŚP: ocena I kw. 2014 i prognoza II kw. 2014
... do kondycji własnej firmy zanotowano również niewielki wzrost negatywnych opinii w relacji badanych. Ostatnie trzy miesiące tj. pierwszy kwartał b.r. 29,8 proc. ... polepszyła się w pierwszym kwartale). Zdecydowana poprawa nastrojów przedsiębiorstw wynikająca z całego badania, ma jednak źródło, przede wszystkim w bardzo dobrych prognozach na kolejne ...
-
Rynek private equity w Europie Środkowej V 2014
... 19 proc. zbiera fundusze na przyszłe akwizycje. Jak wynika z najnowszej edycji badania „Central Europe Private Equity Confidence Survey”, przeprowadzonego przez firmę doradczą ... pp.) szansę na przyciągnięcie inwestorów mają przede wszystkim liderzy rynku. Z kolei w opinii 42 proc. należy stawiać na przedsiębiorstwa średniej wielkości. Start-up’y będą ...
-
Plany polskich pracodawców VIII 2014
... na Ukrainie i rosyjskie sankcje. Przed rozwojem konfliktu perspektywy wzrostu gospodarki w opinii ekspertów były bardzo pozytywne, a teraz Ci sami eksperci rewidują swoje oceny. ... zdziwienia” – komentuje Kajetan Słonina. Informacje o badaniu: Wywiady bieżącej, 23. edycji badania, zostały zrealizowane w okresie od 8 lipca do 12 sierpnia 2014 r. ...
-
Bankowość 55+
... w dużym skrócie, przedstawia się obraz bankującego, polskiego seniora. Badanie przeprowadzone przez Instytut Badania Opinii Homo Homini dowiodło, że PKO Bank Polski oraz Bank PEKAO S.A. to ... finansową raz i zostają z nią na długo – mówi Marcin Duma, prezes Instytutu Badania Opinii Homo Homini. – Cenią sobie przede wszystkim stabilność banku – była ...
-
Polki na zakupach. Gdzie szukają inspiracji?
... znajomych. Sprawdź, jakie jeszcze wnioski płyną z badania zrealizowanego przez Westwing Home & Living. Celem badania przeprowadzonego przez firmę badawczą PMR na ... biorą odpowiedzialność za daną rekomendację – mówi Marta Suchodolska, Dyrektor Stylu Westwing.pl. Z opinii najbliższych chętnie korzystamy też poszukując inspiracji w zakresie możliwości ...
-
Polacy kochają śmieszne obrazki: do czego służą nam memy?
... grono odbiorców. Funkcje memów Dlaczego Polacy tak chętnie dzielą się memami? Z badania wynika, że memy spełniają trzy podstawowe role: rozśmieszają, pozwalają dzielić ... trudnych czasach, w tym emocji takich jak frustracja, irytacja i gniew. Memy to nośniki opinii, a nie źródła informacji same w sobie. Jak podkreśla dr Piotr Cichocki, etnograf ...
-
Indeks niewiedzy. Zobacz, jak bardzo myli się opinia publiczna
... mniej skłonni do akceptowania seksu przedmałżeńskiego, niż wskazują na to badania opinii. Przypuszczamy, że 31% naszych rodaków uznaje to za moralnie niedopuszczalne, ... Ipsos. Informacje o badaniu Są to wyniki badania „Pułapki percepcji” (Perils of Perception Survey) zrealizowanego przez Ipsos MORI w 2016 r. W ramach badania w okresie 22.09 – 06 ...
-
Czas wolny Polaka: piwo przed telewizorem, książka przy winie
... badania przeprowadzonego przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research wynika, że ulubionym trunkiem alkoholowym Polaków jest piwo ... ze styczniowego badania Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research. Okazuje się również, że wódka, tak często uznawana za nasz narodowy trunek, znalazła się dopiero na czwartej pozycji. Rezultaty naszego badania to dowód ...
-
Branża motoryzacyjna: najważniejsze trendy 2017
... , że taki typ silnika będzie tracił na popularności w oczach opinii publicznej. Podobnie jest z silnikami napędzanymi olejem napędowym. Co drugi menedżer wskazuje ... Polsce. Zmiana modelu biznesowego wyzwaniem dla producentów samochodów Aż 83 proc. respondentów badania KPMG uważa, że branżę motoryzacyjną czeka znacząca zmiana modelu biznesowego. ...
-
Moda na candidate experience nie mija
... decydują się pójść krok dalej, czyli przeprowadzić badanie opinii wśród kandydatów aplikujących do firmy, jest wciąż niewiele. Z badania „Candidate Experience” wynika, że tylko 14% ... Marta Pawlak-Dobrzańska, Strateg i Analityk HR w Great Digital. Metodologia badania 4. edycja badania „Candidate Experience” składa się z dwóch części. Opinie kandydatów ...
-
Najlepsze marki samochodów okiem dealerów. Mazda i kto jeszcze?
... opinii Jeśli chodzi o spadki, to najwyższy, bo aż o 7 miejsc, odnotowała marka Renault, która po zeszłorocznym wzroście w tym roku uzyskała ocenę niemal równą tej z roku 2015. Także drugi brand francuskiego koncernu, Dacia, odnotował spadek, ale już niewielki – bo tylko o 2 pozycje. Wyniki badania ... współczynnik w historii badania – wynoszący już 78 ...
-
Działalność B+R potrzebuje przyspieszenia
... Dotacji i Ulg B+R w Ayming Polska. Wydatki na badania i rozwój W 2017 r. w analizowanych przedsiębiorstwach wydatki na badania i rozwój najczęściej kształtowały się na ... zakup ekspertyz, opinii i usług doradczych od jednostki naukowej. Najczęściej wskazywanym czynnikiem, który mógłby sprzyjać zwiększeniu wydatków na badania i rozwój w firmach, ...
-
O jakim pracodawcy marzą Polacy?
... ”. To oznacza, że obecny pracodawca jest jednocześnie tym najbardziej pożądanym wśród pracowników.” Które firmy są liderami rynku pracy w opinii specjalistów i menedżerów? W ósmej edycji badania „Najbardziej pożądani pracodawcy” specjaliści i menedżerowie wytypowali laureatów w 15 kategoriach branżowych. Na 67 wyróżnionych marek, aż 41 to również ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 26/2018
... JAK W DOMU? Znamy wyniki raportu nt. opinii pracowników tymczasowych o zatrudnieniu w Polsce. Warto wiedzieć... Wyniki III edycji badania nastrojów imigrantów, przeprowadzonego na zlecenie OTTO Work Force Polska pokazują, że zwiększyło się zadowolenie Ukraińców zatrudnionych w Polsce. Jak pokazują badania, aż 81% ankietowanych deklaruje, że jest ...
-
IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii
... formatów spodziewane spadki są mniejsze niż obecnie odnotowane. Mobile w opinii badanych może osiągnąć wartość porównywalną do zeszłego roku, zaś powierzchnia sprzedawana w modelu programmatic powinna odnotować nieznaczny wzrost. – Jak wynika z badania IAB Polska, branża reklamy w internecie mocno odczuwa konsekwencje epidemii koronawirusa ...
-
COVID-19: Polacy nie wierzą w dane Ministerstwa Zdrowia
... badania omnibusowego, zrealizowanego przez agencję SW Research. Z badania SW Research wynika, że zaledwie 16 proc. badanych wierzy w dane dotyczące COVID-19 prezentowane codziennie przez Ministerstwo Zdrowia. 52 proc. badanych nie daje wiary raportom MZ, a 32 proc. nie ma na ich temat żadnej opinii ...
-
Branża PR: nastroje w IV kw. 2009
... branży PR w perspektywie roku zdecydowanie się poprawi (zaledwie 4%). Wraz z kolejnymi falami badania respondenci wyrażali coraz lepsze opinie na temat zatrudnienia w firmach, dla ... 3,66. Wszystkie poszczególne wskaźniki są dodatnie – pozwala to przypuszczać, iż w opinii ankietowanych pracowników firm PR sytuacja w branży jest naprawdę pozytywna. ...
-
Polskie firmy a elastyczność zatrudnienia
... firmy zdecydowały się na wdrożenie ich w życie, uważa Lewiatan. Z badania wynika również, że powody stosowania wydłużonego okresu rozliczeniowego przez pracodawców skupiają ... pracy/więcej czasu wolnego (23%) oraz gwarancja zatrudnienia (również 23%). W opinii większości badanych (54%) stosowanie wydłużonego okresu rozliczeniowego nie odniosło jednak ...
-
Monitor Rynku Pracy V 2011
... Polaków - wynika z czwartej fali sondażu opinii pracowników Monitor Rynku Pracy zrealizowanego przez Instytut Badawczy Randstad. Co czwarty badany ... komentuje te wyniki Maura Merson, ekspertka Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych: „Co prawda rezultaty badania Randstad pokazują, że respondenci w naszym kraju, częściej niż inne narody europejskie ...
-
Plany życiowe i marzenia Polaków
... badanych (o 10 p.p. więcej niż w pierwszej edycji badania) deklaruje gotowość skorzystania z kredytu, gdyby miało to ułatwić realizację ważnego planu życiowego. Jednocześnie jedna czwarta internautów uważa, że banki obecnie mniej chętnie udzielają kredytów z powodu niestabilnej sytuacji ekonomicznej. W opinii 22 proc. badanych kredyty w bankach są ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów 2011
... pomimo zawirowań rynkowych, możemy oceniać naprawdę dobrze. Potwierdzają to wyniki 10 edycji badania dynamiki zatrudnienia Antal Global Snaphot, które wskazują na dobrą ... potwierdza badanie Antal International Najbardziej pożądani pracodawcy 2011 w opinii specjalistów i menedżerów, w którym te instytucje osiągają bardzo wysokie pozycje ...
-
Sektor MŚP: ocena III kw. 2013 i prognoza IV kw. 2013
... badania po raz pierwszy w tym roku więcej przedsiębiorców deklarowało polepszenie sytuacji ekonomicznej firmy, niż wskazujących na jej pogorszenie. PROGNOZY LEPSZEJ KONDYCJI GOSPODARKI KRAJU W ocenie 22,2 proc. badanych kondycja ekonomiczna kraju w czwartym kwartale tego roku polepszy się. To wzrost pozytywnych opinii ... . W tej edycji badania INDEX ...
-
Dyrektorzy finansowi: prognozy I poł. 2015 r.
... ): problemy z płynnością oraz zmienne prawo podatkowe i gospodarcze. W tej edycji badania dyrektorzy finansowi byli pytani także o dyrektywę 2014/95/UE, która rozszerza ... cyklicznie przez Deloitte badanie opinii dyrektorów finansowych (CFO). W Polsce badanie przeprowadzane jest dwa razy do roku. Najnowsza (VIII) edycja badania „Deloitte CFO ...
-
Co hamuje B+R w Europie Środkowej?
... regulacyjnego – mówi Adam Wacławczyk, Partner w Dziale Doradztwa Podatkowego Deloitte. W jego opinii, zmiany wprowadzone od początku 2018 roku w Polsce w zakresie ulgi podatkowej ... deklaruje, że inwestuje w ochronę patentową – to o 4 pp. więcej niż w ostatniej edycji badania. Martwi jednak, że wciąż 12 proc. firm nie korzysta z żadnej formy ochrony ...
-
1/3 Polaków zakupy przez Internet robi min. raz w miesiącu
... badanie skupia się na opinii „zwykłych” Polaków na temat dokonywania zakupów przez Internet – dodaje Marcin Duma. Jak wynika z badania, ok. 30 proc. polskich ... Cenną wskazówką na temat preferencji e-zakupowych Polaków jest deklarowany przez respondentów badania „koszyk” zakupowy. Przodują w nim: odzież (60-proc. wskazań), książki (32 proc.), sprzęt i ...
-
Private equity w Europie Środkowej: kryzys i nadzieje na udany rok
... opinii ponad połowy (53 proc.) ankietowanych rozmiar transakcji nie zmieni się. Z kolei 43 proc. jest zdania, że będzie on mniejszy. To znaczna zmiana w porównaniu do poprzedniej edycji badania ... w najbliższych miesiącach. To pięciokrotny wzrost w porównaniu z poprzednią edycją badania. W ubiegłym roku żaden z przedstawicieli funduszy private equity ...
-
Pracodawcy w oczach kandydatów. Co zmieniła pandemia?
... również jak zmieniło się podejście Polaków do benefitów pozapłacowych. Zanotowany w ramach badania spadek o 8% wskazuje, że po pandemii pracodawca musi wykazać się ... konieczność może stać się powodem zmniejszenia zainteresowania tą formą pracy, wyniki badania przedstawiają się zupełnie inaczej. Przejście na zdalny model wciąż jest wysoko punktowaną ...
-
Oszczędzanie na emeryturę: lepszy ZUS, OFE czy PPK?
... (5%) zadeklarowała zdecydowane zaufanie. Respondenci swoją ocenę programu opierali głównie na opinii innych osób (48.8%). Co czwarta osoba (27.6%) opierała ją na wizerunku ... na emeryturę jest martwiący. Wydaje się jednak, że uzyskane wyniki badania w większej części wynikają z niedużej społecznej znajomości IKE, IKZE i PPK, niż z doświadczeń ...
-
Zakupy online, a lokalny biznes ciągle offline
... badania TrustMate - zdecydowanie zyskuje na popularności. Nie jest zatem żadnym zaskoczeniem, że opinii o lokalnym biznesie poszukuje w sieci już ponad 2/3 Polaków. Tymczasem ... w dzisiejszym konkurencyjnym krajobrazie biznesowym. Dane rynkowe Jak wynika z najnowszych badania TrustMate.io, zdecydowana większość (68,28%) Polaków sprawdza często lub ...
-
Badanie "Popyt na usługi"
... Najwyższy udział na poziomie 7,8% zaobserwowano przy zakupie usług związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej i zarządzaniem, czy też usług w zakresie badania rynku i opinii publicznej – 4,9% i usług naukowo-badawczych – 4,5%. Przyczyny braku zainteresowania zakupami usług za granicą Wykres 2: Przyczyny braku zainteresowania zakupami usług ...
-
Skuteczny merchandising usług bankowych
... zakup reklamowanego produktu, a ponad 2/3 chce zgłębić wiedzę o produkcie u obsługi banku. W świetle "Badania efektywności przekazów i korzystania z merchandisingu w polskich bankach", przeprowadzonego w maju bieżącego roku przez Instytut Badania Opinii i Rynku Pentor S.A., na zlecenie PMT Marketing System, rola merchandisingu usług bankowych jest ...
-
Idealna zabawka dla dziecka
... , jako partner tegorocznej edycji konkursu "Świat przyjazny dziecku", przeprowadziła badanie opinii społecznej dotyczące postaw rodziców wobec kupowania produktów dla dzieci. Analizą objęto odpowiedzi 985 internautów, rodziców dzieci w wieku do 12 lat. Celem badania było poznanie zwyczajów i preferencji rodziców, które towarzyszą zakupom dla ...
-
PKPP Lewiatan: Pracujący Polacy 2007
... 24,3% Trudno powiedzieć - 38,7% Od czasu, gdy prowadzone są badania opinii publicznej, włącznie z badaniami opinii klasy robotniczej - respondenci niezmiennie wysuwają się na czoło ... badanych. Informacje o badaniu Badania kwestionariuszowe były zrealizowane w terenie od 21 czerwca do 8 lipca bieżącego roku. Badania były finansowane przez PKPP Lewiatan ...
-
Cyberslacking a polscy internauci
... - pokazują badania firmy Gemius SA. Jeszcze mniej zwolenników takiej opinii - bo zaledwie jedna czwarta - jest wśród osób stykających się z tym problemem na co dzień: aktywnych zawodowo i mających w pracy dostęp do Internetu. Firma badawcza Gemius opublikowała wyniki badania dotyczącego zjawiska cyberslackingu w Polsce. Celem badania było ...
-
Szara strefa a przyzwolenie społeczne
... Pracy i Spraw Socjalnych (IPiSS) oraz Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS). Wykonawcą drugiego projektu było CASE - Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych oraz Millward-Brown SMG/KRC. Rozpoznanie "szarej strefy" w gospodarce jest możliwe głównie dzięki badaniom empirycznym. Badania te są metodologiczne bardzo trudne. Działalność w „szarej ...