-
Budowa domów w Polsce: jak, gdzie i kiedy?
... rozpoczęło w wieku 31-35 lat, a 23% podjęło ten krok pomiędzy 36 a 40 rokiem życia. Respondenci po 50-tce stanowią 9% badanych, a osoby poniżej 25. roku życia - ... sobie 12% badanych, a osobną, zamkniętą kuchnię posiada 21% respondentów. Metodologia badania Przedstawione w „Raporcie o budowie domów w Polsce” dane pochodzą z analizy ponad 17 tysięcy ...
Tematy: domy, budowa domu -
Personalizacja w banku, czyli konto osobiste i kredyt na miarę
... jest także odpowiedzią na niezbyt wysoką satysfakcję klientów bankowych. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PwC, w którym zbadano zadowolenie konsumentów, ponad 60 proc. ... (46 proc.), możliwość wypełnienia wniosku o kredyt zaraz po tym, jak zeskanuje się kod QR reklamy danej oferty smartfonem (40 proc.), ułatwienie w postaci logowania ...
-
Poznaj fakty o programistach
... badania zwracają jednak uwagę na to, że dane zawyżają programiści z krajów wysoko rozwiniętych, jak Australia czy Wielka Brytania. W Indiach czy Brazylii przygoda z programowaniem następuje znacznie później. Niestety później niż mężczyźni zaczynają też kodować kobiety. Z drugiej strony - mimo statystycznie wczesnego startu - “ponad 40 ... , które po ...
-
Ile kosztuje dom z drewna?
... , przeważnie stawiali niewielkie budynki. Metraż połowy z nich nie przekraczał 100 m2. 40% obiektów miało powierzchnię od 101 do 150 m2. Na największe domy, ... (8%). Najrzadziej drewniany dom budowali mieszkańcy województw świętokrzyskiego i opolskiego – po 2%. Metodologia badania Przedstawione w „Raporcie o budowie domów w Polsce” dane pochodzą z ...
-
Odprawa pieniężna i co jeszcze? Co specjaliści dostają na "odchodne"?
... jest tu również ryzyko biznesowe, jakie pociąga za sobą zwolnienie pracownika. Autorzy badania zwracali szczególną uwagę na te elementy pakietu rozstaniowego, które pozwalały na zachowanie ... badania okazał się trudny lub bardzo trudny. Wskazuje to, że ponad połowa uczestników miała nie lada wyzwanie związane z odnalezieniem się na rynku pracy po ...
-
Budżet domowy Polaka, czyli oszczędzanie przez okrągły rok
... Dane zgromadzone przez Santander Consumer Bank pokazują również, że co czwarty Polak planuje po zimie remont mieszkania i właśnie to staje się dla niego najpoważniejszym wyzwaniem ... wynika, że jako społeczeństwo nie jesteśmy podatni na czar promocji. – Badania przeprowadzone na potrzeby serii raportów ,,Polaków portfel własny” pokazują, że jesteśmy ...
-
Polacy i prezenty urodzinowe
... badania, uszczęśliwianie innych to bez wątpienia coś, w czym się lubujemy. Aż 60% Polaków przyznaje, że prezenty urodzinowe woli wręczać niż otrzymywać. Okazuje się również, że najczęściej w roli podarunków występują pieniądze (40 ... respondentów w mediach społecznościowych. Zakup prezentu – gdzie i kiedy? Po podjęciu decyzji przychodzi czas na zakupy. ...
-
Polscy konsumenci gotowi na sklepy autonomiczne
... Wyniki badania przeprowadzonego na potrzeby raportu Santander Consumer Banku „Polaków portfel własny – kochamy okazje” pokazują, że Polacy są otwarci na nowoczesne rozwiązania. Po ... badanie Santander Consumer Banku, wyłącznie w sklepach stacjonarnych kupuje wciąż ok. 40 proc. Polaków. Główną przewagą takiego sposobu kupowania jest możliwość obejrzenia ...
-
Kredyty i pożyczki. Czym się kierujemy, zaciągając długi?
... sprawdziliby, co o danym podmiocie piszą w sieci pozostali internauci (55 proc. wskazań). 40 proc. osób sprawdziłoby listę ostrzeżeń publicznych KNF i niemal tyle ... lat temu – powiedział w podsumowaniu wyników badania Kamil Pluskwa-Dąbrowski, prezes Federacji Konsumentów. Najrzadziej zadłużają się seniorzy Po pożyczkę lub kredyt gotówkowy najczęściej ...
-
Jaki jest wpływ koronawirusa na polskie firmy?
... po Warszawie miejsce z największą liczbą zachorowań na COVID-19. Za Łodzią plasuje się Wielkopolska, która jako jeden z pierwszych regionów w Polsce, odczuła konsekwencje pandemii. Trzecie miejsce na podium zajęły ex aequo woj. śląskie i mazowieckie. 3. Polska (nie)przygotowana na pracę zdalną Jak wynika z przeprowadzonego badania ...
-
Bezrobocie lub niższe dochody. Tego spodziewa się co 2. Polak
... jako bardzo pozytywną). Negatywnie zaangażowanie swoich pracodawców ocenia jedynie 8% badanych. - Wyniki badania są niepokojące, ale nie są zaskakujące. Pokazują one, że Polacy są ... 40% szacuje, że wytrzyma zaledwie 2-3 miesiące bez wsparcia. I to znacząco ograniczając wydatki. Trzeba podkreślić, że tak negatywna ocena sytuacji pojawiła się już po ...
-
Rekrutacje pracowników w czasie pandemii. Nowe realia
... najnowsze badanie Lee Hecht Harrison Polska. Główne wnioski z badania Prowadzenie równie intensywnej aktywności, jak przed wybuchem pandemii ... z firm przyznaje, że zdalną rekrutację pracowników prowadzi po raz pierwszy w swojej historii. Rekrutacje pracowników ... były firmy zatrudniające powyżej 1000 pracowników (40%). Firmy zatrudniające od 201 do 500 ...
-
PARP: dla 80% Polaków założenie działalności gospodarczej to nic trudnego
... Po dwóch latach spadków odsetek dorosłych, którzy przyznają, że takie ryzyko zniechęca ich do założenia firmy, wzrósł do wartości notowanej w 2016 r. i wyniósł 46 proc. To więcej niż średnia europejska, która wynosi 40 ... pracownika, a nie pracodawcy. Musimy poczekać do kolejnej edycji badania, by przekonać się, jak bardzo pandemia COVID-19 wpłynęła ...
-
Praca zdalna: plusy, minusy, perspektywy
... po zakończeniu wykonywania obowiązków. W następnej kolejności respondenci wymienili: motywację — 68% komunikację — 65% rozpraszanie się — 65% samotność — 64% współpracę z zespołem — 64% spadek kreatywności — 60% dotrzymywanie deadline’ów i zobowiązań zawodowych — 60%. Prawie połowa (40 ... badania i ekspertka ds. kariery serwisu LiveCareer.pl. Po ...
-
Ile zarabiają dyrektorzy IBM?
... badania wykorzystano ustaloną wcześniej grupę porównawczą, którą komitet ds. wynagrodzeń wybrał przy użyciu następujących kryteriów: Spółki technologiczne z przychodami przekraczającymi 15 mld USD; Dodatkowe spółki (nie więcej niż 2 z danej branży) nietechnologiczne z przychodami przekraczającymi 40 ... zamieniane na akcje w 100% po czterech latach; ...
-
Jak popularny jest zakup mieszkania za gotówkę?
... ekspert portalu NieruchomosciSzybko.pl Zakupy mieszkań za gotówkę stanowią 40% rynku wtórnego W ramach swojego badania ankietowego, eksperci NBP zapytali agentów nieruchomości między innymi ... (np. wynajem i potrzeby własne) udział procentowy obydwu wariantów rozkładał się po połowie. „Po przyjęciu wspomnianego założenia okazuje się, że w 2020 r. na ...
-
Wakacje 2021: czy Covid-19 wystraszył polskich turystów?
... o wyjazdach zagranicznych, były w największym stopniu pełne szczepienie (40% wskazań na pierwszym miejscu) oraz bardziej przewidywalna, ... . Radosław Damasiewicz, prezes Travelplanet.pl Badania pokazują, że tegoroczny, bardzo dobry wynik ... spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego również obowiązkowej kwarantanny po powrocie. W zaskakująco niewielkim ...
-
Plus czy minus? Jak pandemia wpłynęła na oszczędności Polaków?
... się utrzymać powyżej 6 miesięcy (47 proc.). Po województwie podlaskim, ... badania Kapitalni.org przeprowadzonym przez firmę Maison&Partners wynika, że choć ten temat nie powinien być nam obcy, to jednak nie czujemy się w nim szczególnie mocni. Tylko 13 proc. konsumentów ocenia, że ma dużą wiedzę na temat gromadzenia i lokowania pieniędzy. Ponad 40 ...
-
Branża kosmetyczna: rośnie znaczenie e-commerce B2B
... badania „E-commerce B2B - biznes w sieci. Perspektywa branży kosmetycznej” przeprowadzonego przez Mobile Institute na zlecenie Santander Bank Polska wynika, że tempo wzrostu e-commerce potwierdziło pojawiające się po ... procentowych więcej niż ogółem badany segment B2B. Ponad 40% podmiotów zauważyło wzrost lojalności i częstotliwości dokonywania ...
-
Hays: nadchodzą podwyżki wynagrodzeń i trudne rekrutacje pracowników
... zapytani o specjalizacje, których dotyczyć będą prowadzone przez nich rekrutacje, najczęściej wskazują IT (40 proc. firm), sprzedaż (30 proc.), finanse i księgowość (26 proc.) oraz obsługę klienta i produkcję (po 25 proc.). Wyniki badania jednoznacznie pokazują, iż rok 2022 będzie czasem kontynuacji trendu wysokiej aktywności rekrutacyjnej ...
-
Mobilność zawodowa: czy zmiana pracy jest popularna?
... utrzymuje się wśród osób w wieku 25-34 lat (40%) i 35-44 (41%), a spada w grupie osób na dojrzałym etapie ... podjęły świadomą decyzję o poszukiwaniu nowego pracodawcy? Według badania Pracuj.pl najważniejszą motywacją pozostają wyższe zarobki. Wskazuje ... się brak możliwości awansu i poczucie niedocenienia (po 23%) – czyli czynniki łączące tzw. twarde i ...
-
Nastroje konsumentów na niskim poziomie
... zaciskaniem pasa lub rezygnacją z niektórych kategorii. Rzadziej sięgamy po dobra luksusowe i te, które nie są dla ... zaś najniższy (-26,5) zarejestrowano wśród osób w wieku od 40 do 49 lat. Pierwszy raz od dawna, to ... . Dodatnia wartość barometru wskazuje na to, iż w danej fali badania liczba konsumentów nastawionych optymistycznie przeważa nad liczbą ...
-
Minimum Polaka: umowa o pracę, work-life balance, godziwe wynagrodzenie
... badania Pracuj.pl wykazały, że mobilność pracowników na polskim rynku pracy utrzymuje się na wysokim poziomie. Dziś niezadowolony pracownik czy pracowniczka nie czekają długo, by rozpocząć poszukiwania nowego, lepszego miejsca. Aż 40 ... są traktowani z szacunkiem i w którym dobrze się czują, pracodawcom po prostu się opłaca. Dla 62% respondentów ...
-
Wzrost zaległości firm przyspieszył
... proc. Poprawę zgłaszają też firmy usługowe, gdzie w II kw. problemy miało ok. 40 proc. firm, a w kolejnym 23 proc. W pozostałych sektorach sytuacja była zbliżona do tej z wiosny, ... według cokwartalnego badania Skaner MŚP na temat zatorów płatniczych, niemal każda firma, bo ok. 90 proc. informuje, że ma klientów, którym zdarza się płacić po terminie. ...
-
Model biznesowy oparty na regeneracji: na czym polega i komu służy?
... – od początku łańcucha dostaw po doświadczenie klienta i kulturę organizacyjną - zarówno biznes, jak ... już skutecznie działają w ten sposób. Podobnie, tylko 40 proc. liderów uważa, że skutecznie wdrożyły kulturę ... biznesu za stworzenie „przyszłości, która działa dla wszystkich”, badania firmy Kearney pokazują, że sektor detaliczny wyprzedza konkurencję ...
-
Branża automotive - jest pierwsze podsumowanie 2023 roku
... Producentów części nadal nie omija wzrost kosztów produkcji. Po raz kolejny odczuwa je ponad dziewięć na dziesięć firm, a 40% notuje je na poziomie ponad dziesięciu ... połowa szacuje je na ponad 10%. Co dziesiąta firma spodziewa się jednak spadków. Kolejne badania pokażą zatem, czy to jedynie korekta pozytywnej tendencji, czy stopniowe odwracanie ...
-
Ekrany cyfrowe zmieniają zachowania konsumentów
... się, że klient wróci do sklepu. Wyniki badania Charting Instore Trends z 2022 roku podkreśliły ... ekranach cyfrowych. Ekrany cyfrowe zmieniają zachowania konsumenckie. Niemal 40% badanych osób stwierdziło, że komunikaty emitowane wewnątrz ... korzystania ze smartfona jako narzędzia nawigacji po sklepie. Konstruowanie silniejszego zaangażowania klienta ...
-
Zasoby ludzkie: pracownicy HR niechętni do zmiany pracy?
... pracodawcy to mocna strona HR-owców? Gdzie pracują najlepiej opłacani rekruterzy? Po bardzo udanym ubiegłym roku przyszedł czas na wyhamowanie rekrutacji w branży HR ... pracodawcy – aż 40% specjalistów od zasobów ludzkich nie planuje zmieniać́ obecnej pracy. To bardzo wysoki odsetek w porównaniu z pozostałymi obszarami badania. Dla przykładu – 27,5% ...
-
Praca w branży IT: poszukiwani specjaliści od cyberbezpieczeństwa
... potrzeba. Za najsłabiej spełnione oczekiwanie uznana została wysokość wynagrodzenia. To odzwierciedla się w części badania związanej ze wzrostami płac – zgodnie z jej wynikami tylko 18% ankietowanych otrzymało w ... awariami pracownik Service Desku może liczyć na 5500 zł na start, ale już po awansie na tzw. drugą linię będzie zarabiać nawet 15 tys. zł ...
-
Sprzedaż e-commerce ruszyła za granicę. Skąd ten pęd?
... osiągając w 2020 roku dynamikę dochodzącą w sektorze B2B do 40%. Transgraniczny handel elektroniczny to symbol cyfrowej ery światowej ... nas tak ważne. Gdzie się e-udać po klientów cyfrowych? Polska ma silną pozycję eksportową w wielu branżach ... research” materiałów dostępnych w obszarze CBEC oraz badania firm. Badanie przeprowadzone zostało na próbie ...
-
Coraz trudniej o kupno nowego samochodu?
... zakup samochodu z alternatywnym napędem? W ramach 15. edycji badania 2024 Global Automotive Consumer Study firma Deloitte przeprowadziła ... wybierających publiczne stacje ładowania i domową infrastrukturę wynoszą odpowiednio 40 i ... odpowiedzialni za zbieranie, przechowywanie i recykling akumulatorów po zakończeniu okresu użytkowania. To jasny sygnał, ...
-
Zmiana pracy: co nas popycha do poszukiwania zatrudnienia?
... 41% respondentów badania Pracuj.pl deklarowało, że poszukują obecnie nowej pracy lub planują w najbliższym czasie zmienić obecną, o tyle w najnowszym pomiarze – po sześciu ... dla 46% badanych pasuje ona idealnie, co w połączeniu z dobrą atmosferą w firmie (40%) tworzy komfortowe środowisko pracy. Istotne są również relacje interpersonalne, dobre ...
-
Ilu Polaków kupuje nowe mieszkania za gotówkę?
... wykres przedstawia wyniki właśnie tego badania. Informacje zebrane przez NBP sugerują, że w 2023 r. sytuacja zaczęła wracać do normy po kredytowym załamaniu z 2022 r. skutkującym ... 27%). Udział transakcji na własne potrzeby z wkładem mniejszym niż 50% wyraźnie wzrósł (z 40% do 52%), ale nie wrócił jeszcze do poziomu 60% - 62% notowanego w latach ...
-
Rynek reklamy wideo wzrósł w I kwartale 2024 r. o 13,3%
... raporcie dla całego rynku reklamy. Z najnowszej edycji badania założycielskiego Nielsen wynika, że 4,5% gospodarstw domowych w ... (według nowej definicji: obecnie oglądalność zmierzona powyżej 40 metrów od miejsca zamieszkania użytkownika traktowana jest ... dla reklamodawców jak i widzów impreza, a po zmaganiach piłkarskich w lipcu i sierpniu odbędą się ...
-
Aplikacje zakupowe z Chin zorganizują nam prezenty świąteczne?
... roku. W rzeczywistości 47% konsumentów twierdzi, że nabywa tyle samo produktów, a 40% kupuje mniej w porównaniu do ubiegłego roku. Kiedy już decydują się na zakup ... , którzy oferują programy lojalnościowe. Badania pokazują, że 46% konsumentów twierdzi, że zdobywanie i wymiana punktów z takich akcji jest drugim, po cenie, czynnikiem wpływającym na to, ...